تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۱۸۵۳۴۱

بیانیه بسیج دانشجویی استان در حمایت از ائمه جمعه

۵
۰
کبنا ؛شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان در حمایت از ائمه جمعه بیانیه صادر کرد.

هجمه و تقابل آفرینی، نامتعارف بی‌سابقه بعضی از مسئولان اداری و استانی و حتی نمایندگان مجلس در مقابل ائمه جمعه به هر دلیلی آب به آسیاب دشمن ریختن است. منسب امام جمعه یعنی منسب تماس روحانیت و ملت (امام خمینی «ره»)
بدون شک از نعمات خداوند متعال در حق ملت انقلابی و عزتمند کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری نمازهای جمعه به معنای واقعی خود بود که زمینه ساز ارتقاء فهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و موارد متعدد دیگری ازاین قبیل شد. تریبون‌های نماز جمعه به عنوان رسانه‌ای توانمند، جمعی و عمومی همواره سنگری بوده است در مقابل تهاجم همه جانبه دشمنی که خود را از آن بی‌بهره می‌بیند و همچنین پشتوانه‌ای برای انقلاب و نظام به شمار می‌رود.
عدول دادن و تقلیل جایگاه و حرمت ائمه محترم جمعه واین تریبون مقدس، به هر نحو، خواه تعمدا و یا سهوا و چه در مقام پاسخگویی حاشیه ساز از جانب هر شخص و یا جریانی می‌تواند زمینه ساز هجمه دشمنان کمین گرفته اینجایگاه مقدس و ملجاء عبادی سیاسی مسلمانان و آسیبی خطرناک برای نظام و انقلاب باشد. تاثیر جایگاه نمازجمعه و ائمه محترم این تریبون مقدس در بیداری اسلامی، تبیین اسلام و قرآن و دین، ترویج توحید و نفی سلطه و تثبیت و ارتقاء روحیه مقاومت و استکبار ستیزی در ایران اسلامی و جهان اسلام، دشمن زبون را به ستوه آورده است و به این دلیل است که روزی نسیت که تربیون‌های کفر و الحاد و التقاط و تحجر در اقصی نقاط جهان علیه این نهاد برخاسته از ایمان مردم، سخن پراکنی نکنند. و صد البته که باید عصبانی باشند چرا که تمام استراتژی‌های بکار گرفته آنان، کافی است تنها در یک خطبه انقلابی نماز جمعه به هم بریزد.
متاسفانه مدتی است خواسته و یا ناخواسته در درون کشور، زمزمه‌های شومی به بهانه‌های مختلف، اعم از پاسخ گویی و یا تخریب و تحقیر همزمان با، بلندگوهای جبهه استکبار علیه نهاد مقدس نمازجمعه به گوش می‌رسد، که ظلم بزرگی در حق این یادگار ارزشمند امام راحل و میراث خون شهداست. اخیرا در استان یک نوع هجمه و تقابل آفرینی، نامعقول و نامتعارف بی‌سابقه بعضی از مسئولان اداری و استانی و حتی نمایندگان مجلس، در موضع گیری‌های رسانه‌ای و سخنرانی‌های جمعی با این منسب انقلابی و اسلامی، هم باب شده است که به هر دلیلی آب به آسیاب دشمن ریختن است و هزینه سنگینی را اول برای انقلاب و همچنین برای استان ولایی ما به همراه خواهد داشت.
نکته قابل توجه این است که رفتار ائمه جمعه رفتاری پدرانه و صمیمانه در جهت هدایت جامعه و قرار گرفتن امورات اجتماعی و اداری استان بر ریل اسلامیت، دیانت و احقاق حقوق مردم می‌باشد و این تعارف بردار نخواهد بود، و همه خوب می‌دانیم که ائمه جمعه استان در ساده‌ترین نوع تشریفات اداری و بدون کوچک‌ترین سهم خواهی از مناصب دولتی و یا امکانات مادی، همواره زبان گویای مردم متدین و رابطه مطمئن مردم و دولت بوده و هستند. اما این را نباید سطحی و به معنای نادیده گرفتن خدمات مسئولان و دولت‌های متفاوت برداشت کرد چراکه ائمه جمعه خود حامیان و کمک کنندگان مسئولان در برنامه‌های مدیریت شده و سازنده مسئولان هستند. و هشدار‌های دلسوزانه انان، هیچگاه به معنای انتقام از مسئولان نبوده و میانگین خطبه‌های نماز جمعه‌های استان در حمایت از مسئولان بوده و هست. لذا کیاست مسئولان ایجاب می‌کند اگر مسئولی بعد از توصیه‌های و بیانات مطرح شده در تریبون‌های نماز جمعه دلایل و قراینی دال بر شفاف سازی و بیان واقعیتی در خصوص مسئله مورد بحث دارد آن را به گونه‌ای معقول‌تر و صحیح‌تر پیگیری کرده و به جهت استحکام رابطه با ائمه جمعه که هادیان و پدران معنوی استان هستند به صورت گزارشی مستند ارائه نمایند و از تنش‌ها و تقابل‌های اشتباه در بدنه اجتماعی جلوگیری کنند.
شکی وجود ندارد با منش پدرانه و روحانی ائمه جمعه در صورت تحقق این ارتباط و شفاف سازی‌ها در برنامه‌های استانی مواضع و توصیه‌ها در جهتی دیگر پیش می‌روند زیرا اصل بر حمایت و کمک به پیشرفت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشد نه چیز دیگر که حمایت از مسئولان لایق در پیاده سازی برنامه‌های مورد نیاز جامعه و تحقق آسایش و عدالت اجتماعی خود یکی از شاخه‌های این هدف بزرگ است. دانشجویان انقلابی استان، بیش از این، خصومت ورزی و پاسخگویی‌های منتقمانه و کینه توزانه برخی از مسئولان محترم را در برابر ائمه محترم جمعه و جایگاه نمازجمعه تاب نیاورده و دلسوزانه هشدار می‌دهیم که، مسئولان محترمی که خود هم از نمازگزاران جمعه و جماعات هستند، با روش‌های های معقول‌تر و غیررسانه‌ای، به پاسخگویی اقدام نمایند، چرا که پاسخگویی در برابر مردم متدینی که مطالبات خود را از دفتر ائمه جمعه پی گیری می‌کنند، وظیفه هر مسئولی است و قطعا خود تریبون‌های نمازجمعه بهترین محل برای پاسخگویی به مطالبات خیرخواهانه خواهد بود.
والسلام علی من التبع الهدی
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت
یکی
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام به ائمه جمعه محترم نقد بسیار هم خوب است برخی ائمه جمعه خواسته یا ناخواسته دچار اشتباه می شوند و این عیب نیست نقد شوند. همه روحانیت هم راه امام را نمی روند برادران بسیجی. بدون تعصب قضاوت کنید
Iran, Islamic Republic of
احسن
اگه قراره مسولین با نقد منصفانه ایمه جمعه واکنش نشان دهند معلومه توی کارشون ضعف است
Iran, Islamic Republic of
امام جمعه در حکم پدری است که مشکلات را بازگو میکند
باید همه مسولین مواظب باشند
741
Iran, Islamic Republic of
ائمه جمعه نیز سعی کنند حرمت دولت و مدیران را نگه دارند و به بهانه های شخصی تر را محل تاخت و تاز به دولتیها قرار ندهند.یبون های عمومی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1