تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۱۸۵۰۹۰

امیری: استخدام صاحب‌داران در شهرداری یاسوج / دست‌های پشت پرده اعضای شورا در استخدام‌ها / فروغی‌فرد: این استخدام‌ها غیرفانونی است / زمانی: اجازه نمی‌دهیم حق کسی ضایع شود

۲۵
۰
کبنا ؛دستورکار بکارگیری تعدادی از فرزندان کارکنان بازنشسته شهرداری یاسوج در جلسه شورای شهر یاسوج رأی آورد.yasuj-shora
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز نشست شورای اسلامی شهر یاسوج با حضور حداکثری اعضای این شورا با دستورکارهای مختلف برگزار شد، یکی از این دستورکارها بکارگیری برخی افراد ( فرزندان کارکنان بازنشسته شهرداری) در شهرداری یاسوج بود که این مسئله موافق و مخالفت‌های زیادی را به همراه داشت.
استخدام‌ها در شهرداری یاسوج صاحب دار و بی صاحب شده
هدایت امیری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این نشست با انتقاد از روند استخدامی‌ها در سنوات گذشته اظهار کرد: از سال‌های گذشته تا کنون استخدام‌ها در شهرداری یاسوج از کانال‌های غیر اصولی و غیرقانونی صورت گرفت.
امیری با بیان ایتکه استخدام‌ها در شهرداری یاسوج صاحب‌دار و بی‌صاحب شده است، گفت: آدم‌های صاحب‌دار را شهرداری یاسوج بکار گرفتند و آدم‌های بی‌صاحب هم رها شدند و دست به دامن نمایندگان خود در پارلمان محلی شورا شدند.
وی افزود: متأسفانه برخی این افراد بی‌صاحب به اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج پناه می‌اوردند بی خبر از اینکه پشت پرده دست‌های همین عضو شورا در استخدام‌ها بی ضابطه مشغول است.
امیری بیان کرد: در همین دوره چهارم شورا افراد زیادی با رایزنی‌های پشت پرده اعضای شورای شهر یاسوج سرکار رفتند.
رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه گفت: مردم انتظار دارند که در بحث استخدام‌ها تبعیضی صورت نگیرد.
رئیس شورای شهر یاسوج گفت: براساس گفته‌های اعضای شورا نیروی مازاد در شهرداری شهر یاسوج وجود دارد و اخیرا شهرداری در شرکت‌های خدماتی وابسته به این نهاد اقدام به جذب نیرو کرده است.
هدایت امیری با بیان اینکه ما این مسئله را از شهرداری استعلام می‌کنیم، بیان کرد: برخی از افرادی که امروز در این جلسه با درخواست آنها مبنی بر به کارگیری در شرکت‌های وابسته به شهرداری موافقت شد از سوی خود شهردار معرفی شده بودند.
وی عنوان کرد: برخی از این افراد نیز جز متقاضیانی بودند که معترض به عدم طرح درخواست خود در شورا بودند.
امیری گفت: این مسئله در دستور کار جلسه قرار گرفت و با بحث و تبادل نظر مقرر شد در صورت اعلام نیاز شهرداری به نیرو با توجه به تخصص افراد به کار گرفته شوند.
رئیس شورای شهر یاسوج بیان کرد: این مصوبه دال بر استخدام رسمی و قراردادی هیچ کدام از این افراد نیست و این مصوبه پس از تایید در کمیسیون انطباق فرمانداری قابلیت اجرایی دارد.
وی با بیان اینکه اعضای شورا نماینده مردم هستند، اظهار داشت: هر درخواستی اعم از اینکه از سوی مردم یا دستگاه‌های دولتی باشد باید در نشست‌های شورا بررسی شود اگر بخواهیم به تنهایی پاسخ دهیم همین اعضای معترض فردا از بی‌اطلاعی از این موارد نیز به ما گلایه می‌کنند.
امیری عنوان کرد: سیاست برخی از اعضای شورا دوگانه است بیرون از شورا با یک ادبیات و در داخل شورا با ادبیات دیگری صحبت می‌کنند.
وی بیان کرد: مردم معترضند که چرا فقط عده‌ای از نورچشمی‎ها در شهرداری استخدام می‌شوند و شهردای پاسخوی مطالبات آنها نیست و اگر قرار بر استخدام باشد باید این افراد نیز دیده شوند.
امیری با بیان اینکه مردم پناهگاهی جز شورای شهر ندارند، ابراز کرد: اگر این درخواست غیرقانونی است سایر اعضای می‌توانند با ارائه مفاد قانونی به صورت مستدل و قانونی اظهارنظر کنند.
وی گفت: کمیسیون انطباق بر تمام مصوبات شورای شهر نظارت دارد و اگر قرار بود تمامی مصوبات شورا قانونی باشد دیگر فلسفه وجودی کمیته انطباق معنایی نداشت.
رئیس شورای شهر یاسوج با بیان اینکه تمام مصوبات باید در شورا بررسی شود، عنوان کرد: مردم مطالباتی دارند که انتظار مطرح شدن در شورا را دارند و اگر این مسائل را مطرح نکنیم همان اعضای برداشت بدی از آن می‌کنند.
زمانی: اجازه نمی‌دهم حق کسی ضایع شود / فروغی‌فرد: این استخدام‌ها غیرفانونی است
در ادامه این نشست تنشی وقتی که مرتضی فروغ‌فرد دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج، گفت: باید در صحن جلسه علنی شورای شهر یاسوج دستور کار و نامه‌های که وجاهت قانونی دارند، آورده شود، زهرا زمانی در پاسخ به سخنان او گفت: من اجازه نمی‌دهم که حق هیچ شهروندی در شورا نادیده گرفته شود و هر نامه‌ای که به شورا می‌آید بنده وظیفه خودم می‌دانم آن را با سایر اعضای شورا و در صحن جلسه علنی مطرح گردد.
فروغ‌فرد در ادامه صحبت‌های خود، اظهار کرد: نامه‌های که وجاهت قانونی ندارند و خلاف قانون هستند نباید در صحن علنی مجلس مطرح شوند.
این عضو شورای شهر یاسوج اضافه کرد: استخدام نیرو در شهرداری یاسوج بدون طی روال قانونی و ضوابط اداری خلاف قانون است و حقیقتاً تبعیض و عدالت اجتماعی هم رعایت نشده است.
فروغ‌فرد با بیان اینکه این رویه نارضایتی مردم را در پی دارد، گفت: دستور کار امروز شورای شهر یاسوج فاقد وجاهت قانونی است و قابلیت یا عدم قابلیت آن ابتدا باید در شورا به رای گذاشته می‌شد و اگر اکثریت اعضا به قابلیت آن رای دادند پس از کلیات آن جزئیات را مورد بررسی قرار می‌داند.
مرتضی فروغ‌فر بیان کرد:  اقدام تنظیم کنندگان این دستورکار ضمن اینکه مغایر با قانون است با عدالت اجتماعی نیز منافات دارد.
وی تصریح کرد: هر مسئله‌ای قابلیت طرح در شورا را ندارد چون خارج از حیطه اختیارات شوراست.
فروغ‌فر اظهار داشت: چطور ما ۸ نفر از جوانان بیکار را از بین خیل عظیم جمعیت بیکار بدون معیار مشخصی انتخاب کرده و این عمل جای تامل دارد.
وی با بیان اینکه این اقدام برخی از اعضای شورا یک اقدام ضد فرهنگی است، افزود: این عمل یک سنت نادرستی را ترویج کرده و از این به بعد سایر شهروندان خود را محق می‌دانند که جلوی شورای شهر برای استخدام صف بکشند.
فروغ‌فر تاکید کرد: این مصوبه شورا در کارگروه تطبیق به طور قطع تایید نمی‌شود اما چرا به خواسته‌ای که به خلاف آن اطمینان داریم برای شهروندان سردرگمی و بی‌اعتمادی ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: حتی کسانی که در این زمینه رای می‌دهند باید در آینده جوالگوی افکار عمومی باشند.
علی‌ علی‌پور عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: در گذشته این رویه استخدام جذب فرزندان کارکنان بازنشسته شهرداری وجود داشت و معتقدم اکنون نیز با رعایت شرایط عمومی اینگونه استخدام‌ها انجام بگیرد.
نیروی مازاد در شهرداری یاسوج
سعید پایدار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج پیرامون مصوبه امروز نشست شورای اسلامی شهر یاسوج مبنی بر موافقت با به کارگیری تعدادی از فرزندان بازنشستگان شهرداری در شهرداری این شهر، اظهار داشت: براساس چارت شهرداری نیروی مازاد در این نهاد خدماتی وجود دارد.
این عضو شورای شهر یاسوج بیان کرد: مصوبات امروز شورای شهر در بحث به کارگیری نیرو بیشتر شبیه یک جک بود.
وی تصریح کرد: مصوبات امروز شورای شهر ناشی از عدم آشنایی اعضای شورا با قانون است وگرنه این عمل مغایر قانون است.
پایدار بیان کرد: براساس ضوابط و قانون شورای شهر اختیار به کارگیری نیرو را ندارد و در صورت نیاز شهرداری و براساس چارت شهرداری این نیاز در شورای اداری استان تصویب و با هماهنگی دفتر امور شهری استانداری اقدام به فراخوان و ثبت نام متقاضیان و در نهایت با برگزاری آزمون نیروی مورد نیاز را جذب می‌کنند.
به گزارش کبنا نیوز، دستورکار بکارگیری تعدادی از فرزندان کارکنان بازنشسته شهرداری یاسوج مطرح شد که بعد از کش و قوس‎‌های فراوان با استخدام‌ آنها در شهرداری یاسوج موافقت شد. این افراد با نامه شهرداری یاسوج معرفی شده بودند که در جلسه شورا با بکارگیری آنها موافقت شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
این شورای شهر خودش رو فدای شهردار ضعیف کرد. این دوره دیگه یک نفرشون هم رای نخواهند آورد
Iran, Islamic Republic of
بفکر رای نباش
هدایت امیری،رای نخواهی اورد
فاطی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شورای مردمی دکتر فروغ فرد
دیل
Iran, Islamic Republic of
اخ سی آدم بیکار.اینحا هرکی به هرکی یه.ای کاش دراستان دیگه بودم.نهادهای نظارتی هن که درخوتب تشریف دارند.بحای سرزنین چهارفصل منبعد بنویسید سرزمین بی قانون
Iran, Islamic Republic of
الان با نزدیک شدن انتخابات شوراها دست ب قلم شدین
دیگ هیچ کدومتون رای بیار نیستین.بهتره ثبت نام نکنین
همشهری
Iran, Islamic Republic of
شهردار فقط در دست هدایت اکبری بوده وبرای هرکس بخواهد کار می کند
موعظه حسنه
Iran, Islamic Republic of
به خداقسم ادم ناراحت میشه که مسئولی هم هرکه ازبستگانشون.رابخوان کارمیدن وبعدمیشینن های های سرقبری که میدونن مرده توش نیست اشک میریزن ازقهرخدابترسیدوالله اگردرحق کسی ظلم کنیدوکسی راکه حقش نیست یابارابطه بکاربگمارید چنان چوبی خواهیدخوردکه زخمش بیدرمان است اصلانگران اینکه کسی بتونه ازدست خدافرا رکنه نیستیم چنان دوربین مخفیش قویه که وسوسه نفستون راهم ثبت میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگه یکی یه نیرو برا همش بذاره شک نکنید شهردار بهترین شهردار و دهان همشون بسته میشه
غ
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشید البته میگویند هر کسی در هر ارگانی حتی شاطر نانوایی عرق ریخت حق اولویت با اوست اما بای دست رد به سینه این افکار زد کسی که پدرش ۳۰ سال از این شهرداری و هر ارگان دیگری حقوق گرفت چرا حق دیگران ضایع بشه حکومت شاهنشاهی و ال سعود چرا می گویند دومو کراسی نیستند چون موروثی است نه بابا مملکت مال مردمه هرکس بخواهد ساز ی برای خودش بزند با موضع مردم روبرو خواهد شد متاسفانه تو یاسوج باب شده فرزند فلان بیاد جای باباش بابا نکنیین خدا خوشش نمیاد حق ناسه بروید دست یتیم و کسی که پارتی نداره بگیرید کار بهش دهید تصمیم باید با فکر و دیدگاه بالاتری صورت بگیرد وسلام درود بر شهردار دلسوز و زحمت کش شهر یاسوج
شهروندیاسوج
Iran, Islamic Republic of
مردم شعور دارند نزدیک به انتخابات اعضای شورای شهر دم از قانون می زنند . مگه مردم شهرداری را انتخاب کردند.
بیکار
Iran, Islamic Republic of
صبح همگی بخیر و شادی
بویر
Iran, Islamic Republic of
سلام ...شورا اول از هر چیز.. رو مشغول بکار کردی حالا برا مردم حق و ناحق میکنی بقیه هم همینطورن واللله به انصافتون
هادی
Iran, Islamic Republic of
شورای ...
سروش
Iran, Islamic Republic of
در نهایت انگار که تصویب شد !!! پس اینهمه داد و قال و فریاد برای چی بود !!
همش بازی بود که دوباره سر مردم کلاه بزارین برای رای فرداتون ؟؟!!!
باشه !!! به همین خیال باشین !!!
بابا
Iran, Islamic Republic of
شرافتن هیچ کدام از این اعضای جدیدشورای شهر به مردم تا کنون راست نگفتند
Iran, Islamic Republic of
کو ریاب..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
حدودا ۹۸ درصد .. شهرداری با.. رفتن سر کار
اصلا شورا کارش چیه اگه برای شهردار انتخاب کردن باشه مردم خودشون عاقلا مردم میخوان شهردار رو خودشون انتخاب کنن نه یه ع...
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این دوره ی شورا اقلیت و اکثریت شد و اکثریت ک از حمایت بی شائبه ی شهردار هم برخوردارند..در حق مردم میکنند ک نمدنه های زیادی هم وجود دارد ولی در این زمانه انچه ب جایی نرسد فریاد است ...
هر زمان هم کسی حرف حق میزند افراد..ر میگویند یکی از اقوامش را سر کار بگذارند تا ...را ببندد.ولی باید بگویم شما د.. کرده
مستر بین
Iran, Islamic Republic of
درود وصد درود بر اعضای مردمی وشجاع ولی در شورا در اقلیتن جنا ب آقایان اردشیری شیر زیان اصلاحات /علیپور/پایدار /خدابخش امیری/ سرکار خانم زمانی
چارلی
Iran, Islamic Republic of
کارمندان شهرداری شما که همش می نالید از بی پولی و کم حقوقی و سختی کار و.....حالا چرا می خواهید فرزند دلبندتان در شهرداری استخدام شوند.چرا می خواهید فرزندانتان اذیت شوند. یا همش مکر و حیله بود.!!!!!!!!!!!!!
جوان
Iran, Islamic Republic of
هیچ کدومشون به فکر مردم نیستن به جز هدایت اکبری ومرتضی فروغ فرد
علی
Iran, Islamic Republic of
شرف وت چیر ایکنه باعرضه
زحمتکشان بی جیر و مواجب
Iran, Islamic Republic of
شهرداری و شورا اگه راست میگن و وضع مالیشون خوبه مطالبات پرسنل شهرداری رو بدن بجای این استخدام ها.صدای ندارم ندارمشون گوش فلک رو کر کرده حالا دوباره میخوان نیرو استخدام کنن؟؟!!!!!!
دنای سربه زیر
Iran, Islamic Republic of
بازهم نزدیک انتخابات شد و شورا برای جمع کردن رای حاضر شده ن به . بده ....حاکم شهری که مرغابی شود .....
طرفدار حق
Iran, Islamic Republic of
..باعث بدبختی شهرداری ومردمند شهردار د.. اینان است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1