تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۱۸۴۸۰۱

پلمپ واحدهای تیرچه و بلوک استان / ۱۰ دستگاه ضعیف در اجرای پروژه کدام هستند؟

۳
۰
کبنا ؛ امروز و به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کارهای مختلف برگزار شد.
پلمب برخی واحدهای تیرچه و بلوک در کهگیلویه و بویراحمد
در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد از پلمب برخی واحدهای تیرچه و بلوک استان خبر داده شد.
مهدی متقیان مدیرکل استاندارد استان در این زمینه گفت: در استان نسبت به اخذ پروانه استاندارد واحدهای تیرچه و بلوک به دلیل اهمیت موضوع بسیار حساس هستیم.
مدیرکل استاندارد استان گفت: طی برنامه‌ریزی مدون هر دو هفته یکبار تذکرات لازم به واحدهای تیرچه و بلوک استان داده می‌شود.
این مسؤول گفت: در همین زمینه در شهر یاسوج تعداد ۳ واحد را به همین دلیل یعنی نداشتن پروانه استاندارد پلمب کردیم.
متقیان گفت: این واحدهای پلمب شده قول دادند که طرف یک ماه آینده پروانه استاندارد خود را اخذ کنند و معرفی مسؤول کنترل کیفیت در واحدهای خود داشته باشند.
مدیرکل استاندارد استان گفت: تعداد ۴ واحد تیرچه و بلوک را هم به این دلیل در شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه پلمب کردیم.
وی با بیان این که هفته‌ای دو واحد با این شرایط را پلمب می‌کنیم، افزود: دلیل این است که با پلمب کردن همه آن‌‌ها ممکن است موجی ایجاد شود لذا به صورت تدریجی این کار را انجام می‌دهیم.
معرفی ۱۰ دستگاه‌ ضعیف کهگیلویه و بویراحمد در اجرای پروژه‌های عمرانی
پژمان نیک‌اقبالی اظهار کرد: باید ببینیم میزان اختلافات این دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران به چه اندازه بوده برای مثال اگر چنین دستگاه‌هایی دو پروژه عمرانی داشتند و هر دو پروژه به دلیل اختلاف با پیمانکار به دادگاه ارجاع شده، دلیل آن ضعف دستگاه اجرایی بوده است.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در استان ۱۰ دستگاه اجرایی احصا شده‌اند که نتوانستند به خوبی و به درستی پروژه‌های عمرانی خود را به سرانجام برسانند.
وی گفت: یکی از دلایل این است که چنین دستگاه‌هایی در درون خود ناظر فنی ندارند و حتی یک نیروی فنی در این دستگاه‌ها برای نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی وجود ندارد.
حداقل ۱۰ دستگاه در استان فاقد نظام فنی و توان اجرائی هستتند.
در این نشست همچنین معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف تبادل نظر اعضا شورای فنی و ایجاد وحدت رویه در عمل به بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی، همواره موارد مهمی از قانون  مناقصات و یا شرایط عمومی پیمان در جلسات مطرح می شود تا همه مدیران با محتوای دقیق این موارد آشنا شوند.
سید انتظام سهمگین به وضعیت نامطلوب توسعه مصالح ساختمانی در سطح استان و لزوم اهتمام همه نهادها و دستگاه ها خاصه اداره کل استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت ساماندهی این مراکز تاکید نمودند.
سهمگین در ادامه با اشاره به ضعف این تعداد دستگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های ضعیف در اجرای پروژه‌های عمرانی نمره زیر ۵۰ دارند.
وی به تعداد حداقل ۱۰ دستگاه اجرایی استان که در ساختار و چارت سازمان و به حسب رسالت خاص خود فاقد نظام فنی و اجرایی اعم از اداره نظارت، دفتر فنی، معاونت فنی و... بوده اشاره نمود و گفت: ۵۰ درصد دستگاه‌های اجرایی ما در اجرای پروژه‌های عمرانی در عملکرد خود از نمره متوسط پایین‌تر هستند. به تبع آن، این ادارات، توانایی کافی در مدیریت مراحل مختلف پروژه از مرحله پدیدآوری طرح تا اجرا و بهره برداری را ندارند که اعضای شورای فنی بایستی با هدف ارتقا کیفیت پروژه ها و جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها و اعتبارات در این پروژه ها تصمیمات مقتضی بگیرند.
وی افزود: دستگاه‌هایی هستند که هنوز با پیمان و مناقصه آشنا نیستند و همین موجب بروز بسیاری از مشکلات شده است.
وی گفت: پروژه‌ای داریم که در سال ۸۷ یک ساختمان معمولی بوده و قیمت نرم آن ۶۰۰ هزار تومان بوده اما به دلیل ضعف دستگاه‌های اجرای توسط مشاور یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برآورد شده که افزایش دو برابری قیمت به دلیل عدم آشنایی دستگاه‌ها با شرح وظایف است.
در این جلسه به سه ماده مهم شرایط عمومی پیمان شامل موارد ۳۷، ۴۰ و ۵۱ اشاره و موارد انحراف دستگاه های اجرایی برشمرد.
تقدیر از فرمانداران گچساران و باشت به دلیل کیفیت بالای پروژه‌های عمرانی
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کیفیت بالا در اجرای پروژه‌های عمرانی گچساران و باشت از فرمانداران این ۲ شهرستان تقدیر کرد.
وی افزود: اما برخی از پیمانکاران در برخی از نقاط استان حتی بدون اینکه پولی دریافت کرده باشند پروژه‌های بسیار باکیفیتی را با سرعت اجرا کرده‌اند.
این مسؤول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: وقتی ناظران به خوبی از پروژه‌ها سرکشی می‌کنند کیفیت پروژه‌ها نیز بالا می‌رود که در برخی مناطق استان چنین بوده است.
نیک‌اقبالی افزود: در دو شهرستان گچساران و باشت پروژه‌هایی که در دست اجرا بوده با بهترین کیفیت اجرا می‌شوند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: فرمانداران نقش مهمی در اجرای باکیفیت پروژه‌های عمرانی در استان دارند و باید به همین دلیل از دو فرماندار باشت و گچساران برای نظارت پی در پی و مستمر بر پروژه‌های عمرانی قدردانی کرد.
وی نقش بخشداران را در پیگیری وضعیت طرح‌های عمرانی در روستاها و دهستان‌ها مهم دانست و ادامه داد: در این دو شهرستان بخشداران به وظایف نظارتی خود به درستی عمل کرده‌اند.
نیک‌اقبالی نقش دستگاه‌های اجرایی را نیز در کیفیت پروژه‌ها مهم دانست و افزود: وقتی آنها ناظران و کارشناسان خود را برای کیفیت‌بخشی فعال می‌کنند کارها به درستی انجام خواهد شد.
این مسؤول تأکید کرد: حتی در دوره کمی اعتبارات نیز نباید یک آجر غیراصولی و بی‌کیفیت روی هم گذاشته شود، لذا به هر صورت طرح‌های عمرانی باید در استان با اولویت کیفیت نسبت به کمیت باشد.
IMG_2785 IMG_2789 IMG_2796 IMG_2799 IMG_2804 IMG_2805 IMG_2806 IMG_2807 IMG_2808 IMG_2810 IMG_2811 IMG_2814 IMG_2815 IMG_2817 IMG_2818 IMG_2819 IMG_2821 IMG_2822 IMG_2823 IMG_2824 IMG_2825 IMG_2826 IMG_2828 IMG_2829 IMG_2830 IMG_2831 IMG_2832 IMG_2836 IMG_2839 IMG_2841 IMG_2843
نام شما

آدرس ايميل شما

ای روزگار
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی مگه قحط الرجال داریم که سهمگین اصولگرا و حامی احمدی نژاد اون بالا بشینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟///
اصلاحات
Romania
صداقت کلام وشرافت انسانی مختص اصلاح طلب یا اصولگرا نیست،آقای سهمگین از انسانهای شریف و توانمند وپاکدست استان هستند ، چون جلوی زیاده خواهی بعضی ها گرفته شده زورشون میاد،مطمئنا گزینه ای بهتراز ایشان جهت جلوس براین کرسی نخواهید یافت چه اصولگرا چه اصلاح طلب.
Iran, Islamic Republic of
هم یکیش کار بلده!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1