تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۱۸۴۴۹۳

سرکشی از ۱۷ هزار خانواده شهید استان در دولت یازدهم

۳
۰
کبنا ؛نشست شورای هماهنگی ایثارگران دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار اجرای مفاد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران توسط همه دستگاه‌های اجرایی استان شد.
فتاح محمدی در این نشست با بیان اینکه عزت و آبروی همه ما مدیون ایثارگری رزمندگان و جامعه ایثاگران است اظهار داشت: قوانین تدوین شده برای خدمت‌رسانی به این قشر باید اجرا شود.
وی افزود: مسئولان مربوط به حوزه ایثارگران در دستگاه‌های اجریی استان مفاد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثاگران را مطالعه و این قوانین را با خدمات هر دستگاه تطبیق دهند و در صورتی که برخی از این قوانین اجرا نمی‌شوند برای رفع مشکل با امور ایثارگران استانداری مکاتبه کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از امروز باید شرایط برای برگزاری اجلاسیه شهدا در استان فراهم شود تصریح کرد: در ماه‌های باقیمانده باید فضای ایثار و شهادت را در سطح استان حاکم کنیم.
محمدی عنوان کرد: در این رابطه برای هر کدام از دستگاه‌های اجرایی استان مسئولیت‌هایی تعریف می‌شود.
 سرکشی از ۱۷ هزار خانواده شهید کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم
مسئول امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال‌های اخیر اظهار داشت: ۸۱ درصد از آیین‌نامه‌های این قانون تاکنون نوشته و اجرایی شده است.
محمود داربام با اشاره به تدوین سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان افزود: با توجه به اینکه با گذشت ۲۸ سال از اتمام جنگ متولی خاصی در حوزه رزمندگان نبود و ایثارگران را فقط از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان می‌دانستند تدوین این سند اقدام شایسته‌ای برای ارائه خدمات به رزمندگان است.
وی با بیان اینکه دولت با وجود مشکلات مالی مطالبات ایثارگران را تا سال ۹۱ پرداخت کرد گفت: در آخرین جلسه‌ای که در این خصوص در وزارت کشور برگزار شد مقرر شد تا پایان سال ۹۶ همه مطالبات ایثارگران پرداخت شود.
داربام اجرای طرح سپاس و سرکشی از خانواده ایثارگران را از اقدامات مهم سال‌های اخیر عنوان و تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح سهم بسزایی دارند.
مسئول امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در طرح سپاس حدود ۳ هزار سرکشی از خانواده ایثاگران کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته صورت گرفت.

وی اظهار کرد: طبق مصوبه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار شد امسال جانبازان جامعه هدف برای سرکشی باشند که از این هفته سرکشی‌ها شروع می‌شود.

مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ظرف سه سال گذشته تاکنون ۱۷هزار و ۳۳۲ مورد سرکشی در راستای اجرای طرح سپاس و بازدید مستمر استاندار و سایر متولیان امر از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران این استان انجام شده است.
داربام افزود: چهار هزار و ۱۹۹ مورد از این تعداد با مشارکت خود دستگاه های اجرایی انجام شده است.
وی تصریح کرد: بیش از سه هزار مورد از این تعداد نیز در سال ۹۴ بوده است.
داربام اظهار کرد: تاکنون نیز بیش از ۶۰۰ مورد سرکشی از خانواده های معزز شهدا ، جانبازان و ایثارگران از سوی دستگاه های اجرایی استان و خارج از بنیاد شهید انجام شده است.
مشاور امور ایثارگران استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای قانون جامع خدمات کشوری که از سال ۹۱ تاکنون تصویب شده بود ولی اجرایی نشده بود در این دولت عملیاتی شد.
وی اظهار کرد: تاکنون ۸۱ درصد از آیین نامه اجرایی و قوانین موجود در این طرح جامع به مرحله اجرا و عملیاتی رسیده که ۱۹ درصد باقی مانده نیز تا پایان امسال و سال آینده اجرایی خواهد شد.
وی تدوین نهایی سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان و ایثارگران با گذشت حدود ۲۸ سال پس از اتمام جنگ را نیز از دیگر اقدام های ارزنده این دولت ذکر کرد.
داربام پرداخت بخش عمده ای از مطالبات ایثارگران تا سال ۹۱ با وجود محدودیت های مالی از سوی دولت و تغییر ساختار حوزه ایثار و شهادت با هدف و رویکرد ایجاد پیوند بین جامعه ایثارگری با مردم بویژه نسل جوان و نوجوان را از دیگر دستاوردها دولت یازدهم در راستای حمایت از جامعه ایثارگران اعلام کرد.
وی تاکید کرد: از مجموع سه هزار و ۵۰۰نفر والدین شهدا در استان بیش از یکهزار نفر از آنان در قید حیات هستند.
داربام شمار گلزار شهدای شهری و روستایی در استان را ۵۲۸مورد اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ مورد از این تعداد ساماندهی شده است.
وی گفت: یکی از اولویت های اساسی سید موسی خادمی استاندار و تاکید وی به مجموعه مدیران،دستگاه های مختلف اجرایی و متولیان امور همواره رفع مشکلات و دغدغه های جامعه ایثارگری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ما که ندیدیم
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر عزیز به یاد حرف عزیزی افتادم که فرمود احدی نژاد کل زن ندارد واقعا دولت نهم ودهم بیشترین افتخارش خدمت به خانواده معظم شهدا وجانبازان بود ولی متاسفانه..........
خانواده شهید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر محمدی لطفاً دستور فرماییید نسبت به ترمیم وبازساسی قطعه دوم گلزار شهدای یاسوج که تعداد هفت شهید والامقام در آن آرامیده ند اقدامات لازم انجام بگیرد بودجه به آن اختصاص دهید.
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1