تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۱۸۴۳۱۱

سوء استفاده برخی شرکت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد /۲۵۰ واحد تولیدی در فعال می‌شوند

۰
کبنا ؛طرح‌های صنعتی در دست احداث کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ۹ میلیارد تومان تسهیلات
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۷ طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالای استان نیازمند ۹ میلیارد تومان تسهیلات است.
داریوش دیودیده امروز در یازدهمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: تاکنون ۱۸۰ واحد صنعتی، تولیدی، کشاورزی و واحدهای در دست احداث در سامانه بهین‌یاب ثبت نام کردند که مشکلات و نیازمندی‌های واحدها ثبت‌نام شده بررسی می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از تعداد طرح‌های ثبت شده در سامانه بهین‌یاب هفت طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا وجود دارد که این طرح‌ها برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن نیازمند ۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار هستند.
وی اضافه کرد: ۲۲ واحد تولیدی و صنعتی با ثبت‌نام در این سامانه خواستار سرمایه در گردش شدند و تقاضای ۲۷ میلیارد تومان سرمایه در گردش را دارند.
این مسؤول عنوان کرد: ۵۲ طرح دیگر در حوزه کشاورزی است که ۶ طرح گلخانه‌ای، ۱۳ طرح پرورش ماهی و چهار طرح صنایع تبدیلی نیازمند ۱۷ میلیارد تومان اعتبار است، همچنین ۳۶ واحد مرغداری خواستار اختصاص ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات برای ادامه فعالیت هستند.
دیودیده اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری ۲۵۰ واحد تولیدی و صنعتی غیرفعال برای کمک به تولید و اجرای فرمان سیاست اقتصاد مقاومتی به چرخه تولید باز می‌گردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ۴۰۵ میلیارد تومان برای خروج واحدهای راکد و نیمه فعال تولیدی و صنعتی در نظر گرفته شده است.
۲۵۰ واحد تولیدی غیر فعال کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید باز می‌گردد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق برنامه باید تعداد ۲۵۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط این استان که دارای مشکل بوده‌اند برای کمک به تولید و عملیاتی شدن فرمان اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۹۵ فعال شوند.
داریوش دیودیده  اظهار داشت: یکی از کارهای خوب در این‌ دوره کمک به رفع مشکلات واحدهای صنعتی در کمیته رفع موانع تولید است.
وی به حمایت ویژه از هرگونه افزایش ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی و معدنی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: کمیته به صورت عملیاتی مشکلات واحدهای صنعتی استان را در دستور کار قرار می‌دهد و در جاهایی که قابلیت گره‌ گشایی باشد مطابق با قانون مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف می‌کند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: مسؤولان اجرایی و مسؤولان قضایی استان به فکر رفع موانع تولید هستند و نشست‌های خوبی برای رفع این مشکلات و معضلات برگزار می‌کنند.
دیودیده بیان کرد: بانک ‌ها نیز در این نشست‌ها حضور مستمر دارند و مشکلاتی را که صاحبان واحدهای تولیدی با بانک‌ها دارند مورد بررسی قرار می‌دهیم.
وی ابراز کرد: بر این اساس ما نیر حمایت‌های خود را در سازمان صنعت و تجارت استان از واحدهای تولیدی داریم و از واحدهایی که به فکر افزایش ظرفیت تولید هستند حمایت می‌کنیم.
دیودیده عنوان کرد: طبق برنامه باید تعداد ۲۵۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط که دارای مشکل بوده‌اند برای کمک به تولید و عملیاتی شدن فرمان اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۹۵ فعال شوند.
در این نشست مشکلات چند واحد تولید و صنعتی بررسی و تصمیمات لازم برای ادامه فعالیت واحدها گرفته شد.
 جلوی سوء استفاده واحدهای تولیدی از کمک های دولت گرفته شود
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمک های مختلف دولت به بخش خصوصی برای ایجاد رونق اقتصادی گفت: برنامه ها به گونه ای باشد که جلوی سوء استفاده های احتمالی گرفته شود.
سید ابراهیم کشاورز افزود: برخی شرکت ها ممکن است با کتمان حقایق قصد سوء استفاده از کمک ها در جهت حمایت از رونق تولید باشند.
وی اظهار کرد: خروجی این برنامه ها باید به گونه ای باشد که شرکت ها در زمان مقرر به بحث اشتغال کمک کرده باشند.
کشاورز بیان کرد: اجرای تعهدات از سوی این شرکت ها جنبه دیگر بحث رونق و تولید است و بی توجهی به آن می تواند خسارت هایی داشته باشد.
وی عنوان کرد: در کنار کمک های دولت باید فرهنگ سازی لازم برای بهبود رونق و تولید نیز صورت گیرد.
اختصاص تسهیلات چهار هزار میلیارد ریالی تولید قطعی است
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسهیلات چهار هزار میلیارد ریالی سهم استان برای رونق تولید قطعی است.
سید حسین سهمگین افزود: براساس گزارش ها این تسهیلات به بانک های استان به صورت قطعی ابلاغ خواهد شد.
وی اظهار کرد: سیاست کلی بانک مرکزی و دولت حمایت از بنگاه های تولیدی اقتصادی است و بانک های استان نیز باید با این سیاست ها همراهی کنند.
سهمگین بیان کرد: سهم این استان از دریافت این تسهیلات دستکم ۲۵۰ واحد تولیدی است که می تواند افزایش یابد.
وی عنوان کرد: تولید کنندگان در بخش های کشاورزی، صنعتی و معدنی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
سهمگین گفت: این تسهیلات برای سرمایه درگردش، سرمایه برای تکمیل واحد و راه اندازی مجدد واحدهای راکد پرداخت خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1