تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۱۸۳۸۲۹

غفلت از صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در گذشته/ترویج آموزش در ۱۵۰ روستای استان

۸
۰
کبنا ؛معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به غفلت از صنایع دستی استان در گذشته اشاره کرد و گفت: این واحد تنها منحصر به یک اتاق کوچک در اداره‌کل شده بود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید روح‌الله وحدتی  در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جهانی صنایع دستی اظهار کرد: یکی از راه‌های عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد کمک به توسعه و ترویج تولید صنایع دستی در استان است.
Untitled
وحدتی بیان کرد: در گذشته‌ها مردم استان توجه بسیار زیادی به صنایع دستی بومی و محلی داشتند و از این نظر استان ما از مناطق و استان‌های غنی کشور به حساب می‌آید.
معاون صنایع دستی ادار‌ه‌کل صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صنایع دستی استان در دوره کنونی مدیریت این دستگاه از مهجوریت خارج شده است.
وی گفت: بسیاری از صنایع دستی استان که مهجور مانده و در حال منسوخ شدن بودند را دوباره احیا کردیم و در همه نقاط استان برای این کار برنامه داریم.
وحدتی با انتقاد از برخی اظهار نظرها در خصوص وضعیت صنایع دستی در استان گفت: این انتقادها به گذشته وارد است که صنایع دستی استان را تنها منحصر به یک اتاق کوچک در اداره‌کل استان کرده بودند و بها و اهمیتی به این حوزه مهم کاری داده نمی‌شد.
معاون صنایع دستی استان گفت: آموزش را در تعداد ۱۵۰ روستای استان برقرار کردیم و اکنون در بسیاری از مناطق استان مردم در حال تولید بوده و برخی نیز در حال فراگیری آموزش‌های لازم هستند.
این مسؤول افزود: یکی از کارهای مهمی که در دستور کار قرار داده‌ایم مربوط به ایجاد چرخه تولید است که بر این اساس در برخی از روستاها نخ‌ریسی و همچنین رنگرزی را راه‌اندازی کرده‌ایم تا بتوانیم صد درصد کار تولید را بدون وابستگی به سایر نقاط کشور داشته باشیم.
وی از اهداف مهم این اداره‌کل برای کمک به توسعه این صنعت در استان یاد کرد و گفت: اکنون صادرات را مد نظر قرار داده‌ایم و امیدواریم با محقق شدن برخی از اهداف از جمله بهبافی؛ صادرات صنایع دستی استان را برای رونق کار و تولید و اشتغال و پویایی اقتصاد استان داشته باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس بفرمائیدکدوم اموزش همین های که اموزشگاههاتون توشهریاسوج با۱۵۰هزارتومان ۱یک ساعته گواهی صادرمیکنن..متاسفیم برااین فرهنگ اموزشتون...
اصلاح طلب عشایر
Iran, Islamic Republic of
از تلاش های برادروحدتی کمال تشکرراداریم
دکتر
Iran, Islamic Republic of
خداوکیل یکی ازش بپرسه فرق گلیم وجاجیم چیه؟
Iran, Islamic Republic of
افرین بر این شیر مرد که رتبه صنایع دستی را از سی شش به شیشم کشوری اورده جای تشکر داره احسن احسن. کارافرین برتر استان مهران بالان
تفكر اقدامي
Iran, Islamic Republic of
من در تعجبم که چرا بعضی از دوستان نمیخوان اتفاقات میمون و در حوزه صنایع دستی را ببیند هر کسی که فک میکنه امارا ساختگی هست بره از این معاونت مستند بخواد ،دوستان خوب جای تشکر و سپاس دارد تلاشهای برادر وحدتی
تفكر اقدامي
Iran, Islamic Republic of
بنظرم دوستانی که نقد کردن بدون از بررسی گذشته و وضعیتی صنایع دستی در دوران مهندس باقری و مهندس وحدتی صحبت کردن و با شاخصهای ارزیابی عملکرد در این معاونت اطلاعی ندارن بهتر این بود که از این همه تلاش و جدیت در کار تشکر کرد و دست مریزاد گفت
شهرام
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت جناب مهندس وحدتی مرد خستگی ناپذیر کاش ده مدیر مثل وحدتی داشتیم
تفكر اقدامي
Iran, Islamic Republic of
سلام مهندس وحدتی ستودنی هست مردی پرتلاش و توانمند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1