تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۱۸۳۲۱۲

از تصمیم عجیب فرودگاه یاسوج برای بیکاری ۷۰ نفر تا مشکلات بر سر راه تنها سرمایه‌گذار خارجی استان

۱
۰
کبنا ؛نشست شورای قضایی حمایت از سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این نشست غلام‌رضا مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: فعالیت های اقتصادی سازمان ها و نهادهای مختلف اجرایی و بانک های عامل این استان باید با رویکرد گره گشایی و نه گره زدن و مضاعف کردن موانع و مشکلات باشد.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی افزود: البته تجربه کاری در این استان نشان داده که تاکنون تلاش برای گره زدن بیش از گره گشایی بوده است.
وی تصریح کرد: وجود همین ناهماهنگی ها و سخت گیری ها نیز موجب شد تا استان کهگیلویه وبویراحمد با وجود ظرفیت های بالقوه و فراوان در بخش های مختلف همچنان در رتبه های آخر به لحاظ توسعه ای باشد.
وی اظهار کرد: سخت گیری های بی مورد، معطل کردن سرمایه گذار در چنبره بروکراسی های اداری و مانع تراشی های ناشی از تفسیرهای غیرمعقول از قوانین از موانع اصلی در جذب سرمایه گذار و رونق اقتصادی در این استان است.
مزارعی نبود همگرایی و تعامل بین بخشی را نیز از دیگر چالش های فراروی حوزه سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال در استان دانست.
وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و شتاب بخشی در اجرای طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری در این راستا نیز گفت: رویکرد و اهتمام دستگاه قضایی استان برحمایت و تقویت سرمایه گذاران و تولید استوار است.
وی بر ضرورت فعال شدن طرح های راکد و غیرفعال صنعتی به عنوان یکی از اولویت های اساسی دولت و دستگاه قضایی نیز تاکید کرد.
مزارعی گفت: رصد و رفع موانع موجود این طرح ها نیز باید به صورت مصداقی و عملیاتی در دستور شورای قضایی حمایت از سرمایه گذاران در استان قرار گیرد.
وی از تشکیل شورای مشورتی و کارگروه حل اختلاف برای رفع موانع و مشکلات موجود در طرح های اقتصادی و تولیدی غیرفعال در استان ظرف یک هفته آینده خبر داد.
مزارعی تصریح کرد: اولویت مهم این شورا و کارگروه ویژه نیز رفع چالش ها و موارد اختلافی بین بانک ها ، سایر دستگاه های متولی و نیز حوزه قضایی است.
مشکلات بر سر راه تنها سرمایه‌گذار خارجی کهگیلویه و بویراحمد
در این نشست به نامه شکایت‌آمیز تنها سرمایه‌گذار خارجی کهگیلویه و بویراحمد به وزیر اقتصاد اشاره شد.
 
ابراهیم کشاورز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: تنها یک سرمایه‌گذار خارجی در استان در سیمان مارگون سرمایه‌گذاری کرده است.
وی گفت: این سرمایه‌گذار به وزیر اقتصاد نامه نوشته که مشکلاتی برای وی در استان به خصوص در زمینه معارضات ایجاد شده است.
این مسؤول افزود: رئیس سازمان سرمایه‌گذاری هم به استاندار نامه نوشته که این سرمایه‌گذار خارجی به عنوان تنها سرمایه‌گذار در استان باید الگویی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی باشد و بر حمایت از این سرمایه‌گذار تأکید کرده است.
مهرداد کرمی دادستان استان نیز از پی‌گیری مشکلات این سرمایه‌گذار با حضور مردم و همچنین پی‌گیری آن در شورای تأمین خبر داد و گفت: سرمایه‌گذار و مردم در نشستی که با هم داشتیم حرف خود را زدند و ما نیز پی‌گیری‌های خود را در این زمینه داریم.
  تصمیم عجیب مسؤولان فرودگاه یاسوج برای بیکاری ۷۰ نفر
بنابر این گزارش همچنین جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عزمی که مسؤولان فرودگاه یاسوج برای جمع کردن گلخانه‌ها در فرودگاه دارند گفت: با این کار سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی دولت برای کمک به تولید از بین می‌رود.
کارخانه قند یاسوج تعطیل است
در این نشست جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی یکی از حوزه‌های اثرگذار در استان بخش کشاورزی است، اظهار کرد: استان ما ماهیت کشاورزی دارد چرا که بخش عمده‌ای از مردم در روستاها ساکن بوده و تنوع کاشت محصول در استان ما نیز وجود دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد کمک به رشد تولید را در سایه تعامل همه دستگاه‌ها دانست و گفت: اگر قرار است به فکر تولید باشیم و دستگاه‌ها با یکدیگر همکاری نداشته باشند کار عقیم می‌ماند.
گوهرگانی در بخش دیگری از اظهارت خود در نشست کمیته قضایی حمایت از سرمایه‌گذاری استان افزود: باید برای حضور سرمایه‌گذار در استان دغدغه داشته باشیم و هنگامی که سرمایه‌گذار وارد می‌شود حمایت‌های لازم را در عمل داشته باشیم.
این مسؤول گفت: بنا به تأکید استاندار و دغدغه‌ای که برای تولید در استان دارد با مؤسسات اقتصادی غیر دولتی همانند بنیاد کوثر و بنیاد برکت و سازمان بازنشستگی و بنیاد مستضعفان چه در تهران و چه در استان جلساتی داشته‌ایم و رؤسای همه این مؤسسات نیز به استان سفر کرده‌اند.
وی اظهار کرد: اما به رغم حضور این افراد در جلساتی که داشته‌ایم شاهد هستیم که در خود استان مسؤولان سلیقه‌ای عمل می‌کنند.
گوهرگانی گفت: برای مثال کارخانه قند یاسوج که تنها صنعت مادر در استان و تنها صنعت تبدیلی در کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود بنا به دلایلی که سهامداران در آن دخیل هستند اکنون تعطیل است در حالی که برای کمک به اقتصاد مقاومتی در استان حاضر به همکاری برای تأمین ۱۰۰ درصد خوراک این کارخانه با تولید دو هزار تن چغندر پاییزه هستیم.
این مسؤول در حوزه تولید در ادامه گفت: یا به طور مثال گیر کار موسسه اقتصادی کوثر در استان ما برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی که سه میلیارد تومان برای آن هزینه شده تنها ۱۰ لیتر آب در ثانیه است که مسؤولان در حوزه آب همکاری ندارند.
ضربه به سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی
وی با انتقاد از چنین روندی در استان گفت: برای مثال از سال‌ها پیش در فرودگاه یاسوج طرح گلخانه‌ای راه‌اندازی کرده‌ایم که ۱۰ میلیارد تومان هزینه آن شده و آن روز که راه‌اندازی شد مشکل امنیتی نداشت اما امروز مسؤول فرودگاه از امنیتی بودن آن صحیت می‌کند که کاملا منافی و مغایر با روند تولید است.
گوهرگانی با پرسش نسبت به این موضوع که در راه تولید در سال اقتصاد مقاومتی چرا باید مقاومت صورت گیرد، افزود: ۷۰ نفر در حال نان خوردن در این مجتمع گلخانه‌ای هستند که اکنون فرودگاه کمر همت برای جمع کردن آن بسته در حالی که هیچ مشکل امنیتی به جز کار و تولید در این مکان رخ نمی‌دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تولید گل شاخه بریده استان را با همه زحمت و مشقت از ۶ میلیون شاخه به ۱۳ میلیون شاخه در سال رسانده‌ایم که چنین اقداماتی موجب ضربه زدن به روند رو به رشد تولید در استان خواهد کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بیکار
Iran, Islamic Republic of
مقصر این همه بیکاری کیست؟هرکسی توپ رادرزمین دیگری نی اندازد.مسولین ونمایندگانی که خودرا فراتر از انسان میدانید ای کاش درک میکردین بیکاری جوانانرا
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1