تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۱۸۳۱۳۸

واگذاری‌های عجیب و غریب اراضی ملی در استان / شکایت علیه مدیران

۴
۰
کبنا ؛رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از احیای کمیسیون فراموش شده ماده ۳۳ در استان خبر داد و گفت: جلوی تغییر کاربری‌های غیرقانونی و غیر ضرور را می‌گیریم.
جعفر گوهرگانی امروز در نشست حفظ حقوق بیت‌المال در استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست مزارعی رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی با همه توان به دنبال حفظ اراضی کشاورزی در استان و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر ضرور و غیر قانونی است، اظهار کرد: کمیسیون ماده ۳۳ در استان تا قبل از مدیریت ما فعالیتی نداشت.
وی با اشاره به وظایفی که کمیسیون ماده ۳۳ دارد، افزود: در هر سال از سال ۹۲ که در این جایگاه قرار گرفته‌ایم تعداد ۱۰ جلسه کمیسیون ماده ۳۳ برگزار کرده‌ایم.
گوهرگانی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: خوشبختانه با برگزاری جلسات این کمیسیون در استان فسخ قرارداد با ۴۵ نفر از متقاضیان زمین‌های کشاورزی برای اجرای طرح‌های مختلف را داشته‌ایم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این فسخ قرارداد با متقاضیان در قالب طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی بود که ۱۰ سال پیش زمین به آنها واگذار شده بود اما تاکنون کاری در این زمین‌ها انجام نداده‌اند.
وی از خلع ید این افراد خبر داد و گفت: سطح این زمین‌ها برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی ۸۵۰ هکتار است که در یک مورد آن ۲۵۵ هکتار زمین واگذار شده بود.
گوهرگانی در بخش دیگری از گزارش خود در زمینه اقدامات انجام شده در زمینه حفظ حقوق بیت‌المال افزود: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ نیز کارهای خوبی در این زمینه انجام شد که به تعداد ۷۰ مورد از کسانی که چنین زمین‌هایی به آن‌ها واگذار شده بود تذکر دادیم و در صورت عدم احداث طرح و پروژه در اراضی واگذاری، خلع ید خواهند شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این ۷۰ مورد تذکر در قالب ۳۵۰ هکتار اراضی است که اگر اقدام نکنند تا پایان امسال آن‌ها را نیز خلع ید از اراضی خواهیم کرد.
وی از پیگیری ۱۱ مورد از این گونه تخلفات در استان در سال ۹۵ خبر داد و گفت: برای حفظ زمین‌های کشاورزی و جلوگیری از چنگ‌اندازی افراد بر روی زمین‌ها با تغییر کاربری‌، اقدامات جدی انجام خواهیم داد.
این مسؤول با اشاره به بحث تغییر کاربری‌های غیرقانونی در استان و بیشترین تخلف در این حوزه در استان گفت: شهرستان بویراحمد به دلیل آب‌وهوای خوبی که دارد بیشترین تغییر کاربری‌ها را در آن داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه از اجرای ماده ۸ در استان غافل شده بودیم، افزود: در اجرای این ماده قانونی ۱۸ مورد تذکر در استان داشتیم و همچنین علیه مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان شاکی شدیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مردتنهای تنهای تنها که اورامیشناسم
Iran, Islamic Republic of
زمینهایی ک ه سب سال مردم بیچاره درآن کشاورزی میکر ندازچنگ آنها بیرون میاورند وعده زیادی که پارتی دارند صاحب منابع ملی میشوند
وحید
Iran, Islamic Republic of
کود کود کود بدین برای اقایان بخورن اغا کود خوردن نداره اصن خوردنی نیست . پس چرا دادگاه برگزار نمیشود برای اقای م از اداره الف
ابوذر غفاری
Iran, Islamic Republic of
اقای گوهر گانی اول باید زمینی گه خودش در امام زاده جعفر تصاحب کرده پس دهد بعد در این باره حرف بزند چون ان هم بیت المال هست
Iran, Islamic Republic of
گوهرگانی فقط شعار کی باور کنه .به اندازه ده سال مدیریت قبلی ها ضربه به بخش کشاورزی و منابع طبیعی زدی.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1