تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۱۸۳۰۷۳

تعطیلی ۶۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی گچساران

۳
۰
کبنا ؛
۶۰ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران اکنون به دلیل نبود سرمایه در گردش، کمبود منابع مالی و رکود تعطیل و نیمه تعطیل هستند.


شهرستان گچساران به دلیل برخورداری از منابع نفت و گاز و به عنوان یک شهر صنعتی نقش بسیاری در تولید درآمد در کشور دارد.
این شهرستان اکنون ۳۰ درصد از نفت کشور را تولید می‌کند و سهم بسزایی در درآمدزایی در کشور دارد. از این شهر به عنوان پنجمین ابرمخزن‌ تولید نفت در جهان و دومین تولید کننده گاز در کشور یاد می‌شود.
تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران و به دنبال آن بیکار شدن تعدادی از کارگران اکنون یکی از مشکلات در این شهرستان بوده است.
از تعداد ۷۴ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان گچساران اکنون حدود نیمی از آن‌ها به دلیل وجود مشکلات کمبود نقدینگی و مشکلات مالی تعطیل بوده است.
کمبود نقدینگی سبب تعطیل و نیمه تعطیل شدن ۶۰ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران شده و تعدادی از کارگران این واحدها را خانه‌نشین کرده است.
در حال حاضر ۳۵ واحد تولیدی و صنعتی در گچساران تعطیل بوده و تعداد ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان نیز غیرفعال هستند.

عدم سرمایه در گردش از علل اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران در این باره اظهار داشت: تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی اکنون یکی از مشکلات در حوزه صنعت در این شهرستان است.
رضا شریفی گفت: عدم سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی منجر به تعطیلی و نیمه تعطیل شدن تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان گچساران شده است
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر بیش از نیمی از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان گچساران تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

۳۵ واحد تولیدی و صنعتی در گچساران تعطیل/ ۱۲ واحد نیمه تعطیل
شریفی با اشاره به اینکه اکنون ۳۵ واحد تولیدی و صنعتی در گچساران تعطیل هستند، افزود: ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی نیمه تعطیل هستند.
وی تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در شهرستان گچساران را ۲۷ واحد عنوان کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران تصریح کرد: رکود، عدم سرمایه در گردش و کمبود منابع مالی و معوقات و بدهی‌های بانکی از علل اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان است.
شریفی بیان کرد: نبود سرمایه در گردش و کمبود منابع مالی به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان گچساران منجر شده و این مسئله سبب بیکار شدن کارگران زیادی شده است.

تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران ۱۶۰ کارگر را بیکار کرد
شریفی گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران سبب بیکار شدن تعداد ۱۶۰ نفر از کارگران این واحدها در این شهرستان شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران بر رفع موانع تولید در گچساران تأکید کرد و افزود: باید زمینه ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی تعطیل شده در این شهرستان جهت راه‌اندازی مجدد ارائه شود.
شریفی خاطرنشان کرد: البته در سال ۹۴ مشکل ۳ واحد تعطیل شده تولیدی و صنعتی در گچساران برطرف شد و این واحدها مجدد راه‌اندازی شدند.
شریفی همکاری بانک‌ها با واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران را امری بسیار ضروری دانست و گفت: بانک‌ها با ارائه تسهیلات می‌توانند به رونق واحدهای تولیدی در شهرستان کمک کنند.

اجرای اقتصاد مقاومتی سبب رونق واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران می‌شود
وی با اشاره به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی در رونق واحدهای تولیدی و صنعتی در گچساران، تصریح کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی می‌تواند سبب رفع موانع تولید در شهرستان شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران تصریح کرد: ما در بحث اقتصاد در زمینه تولید، توزیع و مصرف مشکلاتی داریم که تلاش برای برطرف شدن این مشکلات ضروری است.
برطرف شدن مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده در دستور کار اداره صنعت
شریفی افزود: هدف از اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال، بومی‌سازی، اصلاح شبکه‌های توزیع و اصلاح الگوهای مصرف بوده است.
وی اظهار داشت: برطرف شدن مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده در گچساران و راه‌اندازی مجدد آن در دستور کار اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قرار دارد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران برطرف شدن مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان را نیازمند همکاری دستگاه‌ها دانست و افزود: همکاری دستگاه‌ها می‌تواند زمینه راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل شده در این شهرستان را فراهم کند./تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
متاسفانه رئیس اداره ی صنعت ومعدن گچساران ۱۵سال پیش رئیس اداره ی بازر گانی بودند واز ۵ سال پیش که صنایع ومعادن با بازرگانی ادغام شد این اقا که هیچ سررشته ای از صنعت ندارند هنوز رئیس این دو اداره ی ادغام شده هستند وبدلی..ن ،صنعت نَبوده ی این شهر را در آستانه ی نابودیِ کامل قرار داده اند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تیم اقتصادی دولت انچنان خراب کاری کرده که با اینکه دکتر تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس بود صنایع شهرستان گچساران کمبود منابع مالی دارند
گچساران مظلوم
Iran, Islamic Republic of
تبریک به نماینده شهرستان گچساران .مرد ملی
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1