تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۱۸۲۹۹۵

احتمال سوء استفاده از اعضای شوراها از شهرداری‌ها / وضعیت وخیم مالی شهرداری دوگنبدان / حساب شهرداری یاسوج مسدود شد / ساخت و ساز غیرقانونی در دیشموک/ کمبود نیروی متخصص در شهرداری‌ها

۳
۰
کبنا ؛نشست شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن ستاد بحران این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، این نشست با حضور پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار، عبدالکریم عزیزی مدیرکل امور شهری، حسین کاظمی مدیرکل فنی استانداری و جمعی از مسئولان برگزار شد.
کمبود نیروی متخصص در شهرداری‌ها
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به مازاد نیرو در شهرداری‌های این استان گفت: این در حالی است که اکثر این نیروها تخصصی نبوده و شهرداری‌های استان با کمبود نیروی تخصصی مواجه هستند.
پژمان نیک‌اقبالی اظهار داشت: مهم‌ترین اصلی که در مورد شهرداری‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی وجود دارد تکیه بر منابع پایدار است.
وی افزود: تا زمانی که شهرداری‌ها از لحاظ مالی به دولت متکی باشند با مشکل مواجه می‌شوند بنابراین باید به دنبال ایجاد منابع پایدار باشند.
نیک‌اقبالی کارآمدی نیروی انسانی را از دیگر مواردی دانست که در حوزه اقتصاد مقاومتی در مورد شهرداری‌ها مدنظر است و تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری‌های این استان با مازاد نیرو مواجه هستند این در حالی است که تعداد نیرو در چارت سازمانی آنها محدود است.
وی کمبود نیروی تخصصی در شهرداری‌های استان را از دیگر مشکلات این نهاد عنوان و بیان کرد: با توجه به وجود نیروی مازاد در شهرداری‌ها، در صورتی که این نهاد بخواهد نیروی تخصصی جذب کند باید پیشنهاد شهرداری توسط شورای شهر تأیید و محل تأمین اعتبار نیز تعیین شود تا پس از آن نسبت به جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون توسط وزارت کشور اقدام شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و ۷۷ عنوان کرد: شهرداری‌ها نباید نگاه درآمدی به این دو کمیسیون داشته باشند زیرا اگرچه در کوتاه مدت یک منبع درآمد محسوب می‌شوند اما در بلندمدت برای این نهاد مشکلاتی را به وجود می‌آورند.
نیک‌اقبالی تأکید کرد: روش شهرداری‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ باید اصلاحی و زیربنایی باشد و در غیراینصورت خیانت به آیندگان محسوب می‌شود.
وی اظهار کرد: در کمیسیون ماده ۷۷ نحوه مصاحبه عوارض در شهرداری‌های استان بسیار متفاوت بوده و به صورت دقیق انجام نمی‌شود که باید برای این موضوع نیز راهکاری اندیشیده شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی سال آخر خود را سپری می‌کنند تصریح کرد: ممکن است در این مدت معدودی از اعضای شوراها که مجددا قصد شرکت در انتخابات شوراها را داشته باشند بخواهند از شهرداری‌ها برای رسیدن به مقاصد خود و جمع‌آوری رأی سوءاستفاده کنند که در این مورد شهرداران نباید تحت تأثیر قرار گیرند.
نیک‌اقبالی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بودجه شهرداری‌های استان از رشد خوبی برخوردار بوده گفت: بودجه ۱۷ شهر استان در سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۷۸، ۱۱۳ و ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است.
وی تصریح کرد: این مبلغ بودجه‌ای است که توسط شهرداری‌ها بسته و به تصویب شورای شهر می‌رسد و از محل درآمدهای شهرداری‌ها است و شامل بودجه‌های عمرانی نمی‌شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این بودجه در بسیاری از شهرداری‌های استان به موقع ارائه نشده بیان کرد: این موضوع تخلف محسوب می‌شود.
تخلف شهرداران در هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتبارات ۱۲۰ میلیارد تومانی شهرداری‌های استان در سال جاری گفت: شهرداران در هزینه‌کرد اعتبارات عمرانی دچار تخلف شدند.
وی با اشاره به درآمد شهرداری‌ها در سال گذشته افزود: وضعیت اعتبارات عمرانی شهرداری‌ها در سال ۹۳ مطلوب بود اما در سال گذشته شهرداری‌های استان در بودجه اعتباری خود دچار مشکلاتی بودند.
وی ادامه داد: کل بودجه شهرداری‌ها استان به غیر از کمک‌های دولت و کمک‌های سازمان شهرداری‌های در سال ۹۳، ۷۸ میلیارد تومان بود و این مبلغ بین شهرداری ۱۷ شهر استان توزیع شد.
این مسؤول میزان اعتبارات شهرداری‌ها در سال گذشته را ۱۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بودجه در نظر گرفته برای شهرداری‌های استان در سال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان است.
نیک‌اقبالی با بیان اینکه ۶۰ درصد بودجه شهرداری‌ها باید در امور عمرانی هزینه شود، تصریح کرد: ۴۰ درصد هزینه‌های شهرداری‌ها باید صرف بودجه جاری شود، در حالی که میزان اعتبارات عمرانی و جاری در استان رعایت نشده و شهرداری‌ها در این خصوص دچار مرتکب تخلف شدند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها بر منابع پایدار متکی شوند، گفت: هر کدام از شهرداری‌ها که به سمت درآمد پایدار و غیر دولتی حرکت کرده موفق شده است.
وی ادامه داد: با تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری و لایحه مدیریت واحد خدمات شهری در مجلس کمک فراوانی به شهرداری‌ها برای درآمدزائی می‌شود.
این مسؤول با بیان اینکه شهرداری‌ها نیازهای اولیه شهروندان شامل آب، برق، گاز و تلفن را فراهم کنند، گفت: شهرداری‎‌ها نیروی مازاد بر نیاز دارند و طبق نامه وزارت کشور نیروهای مازاد شهرداری‌ها باید تعدیل شوند.
نیک‌اقبالی در ادامه با اشاره به نزدیکی به اتمام کار دوره چهارم شورای اسلامی شهر افزود: ممکن است عده‌ای بخواهند برای جمع‌آوری آرا از امکانات و اعتبارات شهرداری استفاده کنند که شهرداران تحت تاثیر این اقدام قرار نگیرند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرداری‌ها در خصوص مدیریت پسماند، دفن زباله‌ها و کشتارگاه‌ها کم‌کاری می‌کنند.
وی خواستار تجمیع سازمان تاکسیرانی و سازمان اتوبوسرانی شد و گفت: این دو سازمان تحت عنوان سازمان حمل و نقل مسافر و بار ادغام شوند، در شهر یاسوج این کار انجام شده است.
این مسؤول در ادامه با ابراز نگرانی از روند افزایشی حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها گفت: شهرداران از حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کنند.
نیک‌اقبالی اضافه کرد: پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها به صورت کامل ارزیابی می‌شود و باید سعی شود با کیفیت انجام گیرند.
معاون استاندار خاطرنشان کرد: ساخت سازه‌های موقت و بدون اصول فنی در شهر مادوان ممنوع است و سازه‌های غیر مجاز تخریب می‌شود.
وضعیت وخیم مالی شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد
شهردار دوگنبدان به وضعیت مالی وخیم شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: مسؤولان باید به کمک شهرداری‌ها بیایند.
اردلان زینل‌زاده در این نشست اظهار کرد: باید در جلساتی که شهرداران برگزار می‌کنند مشکل شناسی صورت گیرد.
شهردار دوگنبدان گفت: اگر در هر نشستی که شهرداران استان برگزار می‌کنند تنها یک مشکل مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نسبت به رفع آن چاره‌اندیشی کنیم بسیار بهتر از آن است که تنها به بیان مشکلات آن هم به صورت پراکنده بپردازیم.
این مسؤول گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر شهرداری‌ها مشکل دارند و باید با تعامل و تفاهم و در فضایی که مشکلات خوب شنیده شود نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.
زینل‌زاده تصریح کرد: در شوراهای اداری و برنامه‌ریزی تنها سخن مسؤولان این است که شهرداری وظیفه دارد کار انجام دهد بدون این که مسؤولان به فکر رفع مشکلات عدیده شهرداری‌ها و دست خالی آن‌ها باشند.
وی وضعیت مالی شهرداری‌های استان را وخیم ذکر کرد و گفت: هزینه‌های ما با درآمدهای فعلی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و چندین برابر درآمدی که داریم باید هزینه کنیم.
شهردار دوگنبدان در بخش دیگری از اظهارت خود به اختیارات شهرداری‌ها در شهرها اشاره کرد و گفت: تنها ۱۵ درصد از اختیارات امور شهری در دست شهرداری‌ها بوده و بقیه به هر دلیل از دست شهرداری خارج است.
این مسؤول با بیان اینکه شهرداری‌های استان به دلایل مختلف نتوانسته‌اند درآمدزایی داشته باشند، افزود: بر خلاف برخی که تصور می‌کنند درآمدزایی شهرداری‌ها بیشتر از محل ساخت و سازها بوده اما چنین نیست زیرا ساخت و سازها تابعی از اقتصاد ملی و بین‌الملل است و لذا فراز و نشیب‌های زیادی وجود دارد.
شهردار شهر نفت‌خیز دوگنبدان در ادامه گفت: در حال حاضر ساخت و سازها در کشور با رکود مواجه است و این روند آن گونه که پیش‌بینی می‌شود امسال هم ادامه دارد و همین موجب می‌شود که چندان به درآمدهای ساخت و سازها در شهرداری دل خوش نکنیم.
وی گفت: باید اذعان کرد که عمده‌ترین منبع درآمد شهرداری‌ها درآمدهای نوسازی و همچنین عوارض پسماند است که اگر بر روی آن‌ها اقدام و عمل انجام ندهیم درآمد خوب و پایداری برای شهرداری‌ها نخواهیم داشت.
زینل‌زاده بیان کرد: طرح‌های تفکیکی نیز یکی از محل‌های خوب برای درآمدزایی هستند که در استان بر روی آن‌ها اصلاً کار نکرده‌ایم.
وی با انتقاد از عدم کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان برای وصول عوارض شهرداری‌ها گفت: اگر این همکاری وجود نداشته باشد شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد ضربه‌ای بزرگ متحمل خواهند شد.
حساب شهرداری یاسوج بسته شد
شهردار یاسوج گفت: حساب این نهاد برای سومین بار در سال ۹۵ توسط سازمان تأمین اجتماعی مسدود شد.
محمدعلی جاوید با بیان اینکه همه بدهی شهرداری به تامین اجتماعی تا پایان سال ٩۴ پرداخت شده است اظهار داشت: تامین اجتماعی به خاطر بیمه ساختمانی ساختمان‌هایی که قبل از طرح بیمه ساختمانی در شهر یاسوج احداث شدند و شهرداری این افراد را به تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه ساختمانی معرفی نکرده است حساب شهرداری یاسوج را مسدود کرده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی بدون صدور حکمی از طرف هیچ مرجعی حساب شهرداری را مسدود کرده است افزود: در ۳ ماهه نخست امسال ۳ بار حساب شهرداری از سوی سازمان تأمین اجتماعی مسدود شد.
جاوید بیان کرد: این موضوع مشکلاتی را در خدمات شهری و پرداخت حقوق کارگران شهرداری یاسوج ایجاد کرده است.
شهردار یاسوج تصریح کرد: طبق قانون، ساختمانی که ۲۰ سال قبل در مناطق شرف‌آباد، اکبرآباد، نجف‌آباد و بنسنجان و سایر نقاط ساخته شده مشمول پرداخت بیمه ساختمانی نمی‌شود و اگر حساب شهرداری اصلا باز نشود ما این افراد را به تأمین اجتماعی برای پرداخت بیمه ساختمانی معرفی نمی‌کنیم چون این کار خلاف قانون و اجحاف در حق شهروندان است.
ساخت و سازهای غیرمجاز دستگاه‌های دولتی در دیشموک
شهردار دیشموک از ساخت و ساز غیرمجاز در این شهر خبر داد و گفت: دستگاه‌های دولتی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند.
جبار روشن  با اشاره به ساخت و ساز غیرمجاز در دیشموک گفت: فضای سبز، فضای آموزشی و فضای فرهنگی این شهر به تاراج رفته است و شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز و صدور پروانه در فضاهایی که دارای کاربری آموزشی، فرهنگی و فضای سبز بودند، هستیم.
شهردار دیشموک با اشاره به اضافه شدن ۲۸ هزار متر مربع به فضای شهر دیشموک افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز توسط ادارات دولتی انجام می‌شود و حتی چندین بار به دستگاه‌ها تذکر داده شده اما به کار غیرمجاز خود ادامه می‌دهند.
وی ادامه کرد: راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در دیشموک کردند.
این مسؤول خواستار همکاری بنیاد مسکن استان در بهسازی واحدهای فرسوده این شهر شد و گفت: دیشموک در تأمین تاسیسات شهری و پرداخت هزینه برای بهسازی واحدهای فرسوده مورد کم‌لطفی قرار گرفته است.
روشن تصریح کرد: حذف، کسر و جابه‌جایی بعضی از معابر بدون طرح در کمیسیون ماده ۵، صدور پروانه و ساخت و ساز خارج از حریم، صدور پروانه در معابر، خیابان و کوچه‌ها بدون طرح در کمیسیون، مسدود کردن بسیاری از معابر و خیابان‌ها و عدم همکاری بعضی از ادارات متولی جهت توسعه شهری و ایجاد فضای سبز از دیگر مشکلات شهرداری دیشموک است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
په شهردار دهدشت چیزی نگفت؟
شهروند بافت فرسوده
Iran, Islamic Republic of
زینل زاده مدیر توانمندیه..
shahrvand
Iran, Islamic Republic of
Mersi shaherdar azize kelameton shirinee
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1