تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۱۸۲۸۱۳

کاهش انجام سزارین در بیمارستان دهدشت

۲
۰
کبنا ؛رئیس بیمارستان امام خمینی از انجام زایمان بدون درد در این مرکز درمانی خبر داد و گفت: با ترویج و فرهنگ سازی این نوع زایمان، سزارین کاهش پیدا می‌کند.
به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه، سید امیر مولایی‌فر  در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان اظهار داشت: اجرای این طرح از اردیبهشت سال ۹۳ در این شهرستان کلید خورد.molai
رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت تصریح کرد: هشت بسته خدمتی وزارت بهداشت و درمان در طرح تحول سلامت بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در بیمارستان دهدشت پیش رفته است.
وی برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری را یکی از این بسته‌ها عنوان و تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، بیماران بستری در بیمارستان‌ برای تهیه دارو و دریافت خدمات آزمایشگاهی به بیرون از بیمارستان هدایت می‌شوند که با اجرای طرح کلیه خدمات دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران در بیمارستان تأمین می‌شود.
مولایی‌فر با اشاره به اجرای بسته حفاظت مالی از بیماران صعب‌العلاج در طرح تحول سلامت، افزود: هم‌چنین ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان با بازسازی و نوسازی بخش‌های مختلف انجام شده و یا در حال کار است.
وی ماندگاری پزشکان و ارتقای کیفیت خدمات ویزیت با راه‌اندازی دو مرکز کلینیک تخصصی دولتی را از دیگر بسته‌های خدمت در این طرح برشمرد و گفت: در همین راستا و با توجه به مشکلات کلینیک‌های تخصصی امام سجاد(ع)، احداث کلینیک تخصصی در محوطه بیمارستان در حال انجام است.
مولایی‌فر تصریح کرد: این مرکز درمانی ۴۵ درصد پیشرفت کاری داشته و هفته سلامت سال ۹۶ به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید.
وی افزود: ترویج زایمان طبیعی از زمان اجرای طرح مورد تأکید مجموعه بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفت و با پیگیری‌های انجام شده و اقدامات در این زمینه زایمان سزارین به طور چشمگیر کاهش پیدا کرده است.
رئیس بیمارستان امام خمینی دهدشت انجام سزارین را از راه‌های فرار از درد دانست و گفت: گرچه در این روش مادر هنگام تولد نوزاد بیهوش بوده و دردی را احساس نمی‌کند اما بعد از عمل با عوارض متعددی روبرو می‌شود.
مولایی‌فر با بیان این‌که هم‌اکنون زایمان طبیعی بدون درد به روش اپی‌دورال در بیمارستان دهدشت انجام می‌شود ترویج و فرهنگ سازی این نوع زایمان را باعث کاهش سزارین خواند و گفت: انجام این روش زایمانی به طور رایگان بوده و هیچ عوارض بعد از زایمان ندارد./فارس
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کارتان عالی است
امیر
Iran, Islamic Republic of
البته باید گفت که زایمان طبیعی به اختیار نیست بلکه به اجبار هست و این دلیل اصلی کاهش سزارین است
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1