تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۱۸۲۷۹۸

چهره زشت ورزشگاه تختی گچساران

۵
۰
کبنا ؛
وضعیت وخیم ورزشگاه تختی شهر گچساران به گونه‌ای است که باید اعتراف کرد نماد فوتبال گچساران دیگر رمقی ندارد.
 یاد سال‌های گذشته به خیر وقتی که در ورزشگاه تختی گچساران بزرگترها به دروازه‌ها و تورهای دو سمت ورزشگاه تختی اشاره می‌کردند و گل‌های تاریخی و افتخارات اسطوره‌های فوتبال این شهر را برای جوان‌ترها تجدید خاطره می‌کردند.
وقتی قدیمی‌های فوتبال از گلی که کریم باوی با بوتان آبادان و با ضربه سر خود وارد یکی از دروازه‌ها کرده بود و تیر دروازه تا چند روز پس از آن می‌لرزید خاطره می‌گفتند.

خاطره‌های سال‌های نه چندان دور فوتبال در گچساران و ورزشگاه پیر و قدیمی تختی این شهر هیچ گاه از یاد نمی‌رود.

جوانان گچسارانی هر گاه از غم و اندوه به ستوه می‌آمدند سری به ورزشگاه تختی گچساران می‌زدند تا همه فقر و و نداری و غم و اندوه خود را در ورزشگاه پیر شهر جا بگذارند و برای چند روز شارژ روحی شوند.



ورودی استادیوم تختی گچساران


مردم گچساران با ورزشگاه تختی زندگی کرده‌اند و خاطراتی که از این مکان دارند با هیچ جای این شهر قابل مقایسه نیست.

ورزشگاه تختی شهر گچساران به قدری برای مردم و علاقه‌مندان و پیشکسوتان و ورزشکاران شهر دوست داشتی و فراموش نشدنی است که با وضعیت اسف‌بار کنونی نیز آن‌ها هنوز در این ورزشگاه برای تمرین و دویدن حضور پیدا می‌کنند.

برای تهیه گزارش به ورزشگاه تختی گچساران رفتم و از نزدیک وضعیتی را مشاهده کردم که به هیچ وجه این وضعیت لایق مردم دوست داشتنی و فهیم و فرهنگی و ورزش‌دوست و علاقه‌مند به فوتبال گچساران نبود.

زمینی که بیشتر به مکانی با وضعیت ماقبل تاریخ شباهت داشت و کسانی که در گذشته با فوتبال این شهر ارتباط داشتند به هیچ وجه قبول نمی‌کنند که اینجا ورزشگاه تختی شهر گچساران است.

ورزشگاهی که بزرگان بسیاری را به فوتبال کشور تحویل داده است امروز در وضعیتی بد و فلاکت‌بار به سر می‌برد.





نمی‌دانم چرا وقتی قصد مصاحبه با بزرگان فوتبال این شهر را در خصوص وضعیت فلاکت‌بار ورزشگاه داشتم کسی حاضر به مصاحبه نبود و همه از موضوعی که ما خبر نداریم در هراس بودند.

برخی از بزرگان از ما درخواست کردند که از زبان آن‌ها چیزی ننویسیم چرا که موضوع سیاسی شده است.

اما همه از این وضعیت نگران بودند از رئیس ورزش نفت و گاز گچساران تا داور ملی فوتبال این استان و کارشناس ارشد فوتبال کهگیلویه و بویراحمد و پیشکسوتان فوتبال این شهر که هر چند کلامی بر زبان نمی‌آوردند اما با غم و اندوه درونی، دوربین خبرنگاری را برای انعکاس این وضعیت به یاری می‌طلبیدند.





اما در این میان رئیس هیأت فوتبال گچساران در گفت‌وگو با ما بی‌سلیقگی پیمانکار را در این پروژه یکی از دلایل مهم چنین وضعیتی دانست.

عبدالکریم قاضی‌فر گفت: اگر پیمانکار به صورت مرحله‌ای و نه به یکباره در این پروژه اقدام می‌کرد وضعیت نامطلوب و چهره زشت کنونی را در ورزشگاه تختی نداشتیم.





 چنین وضعیتی بهترین سوژه برای عادل فردوسی‌پور و برنامه فوتبالی ۹۰ است تا از نزدیک وضعیت استادیوم شهری را ببینند که با توجه به وسعت و جمعیت، نمایندگان زیادی در لیگ‌های مطرح کشوری از بازیکن گرفته تا داور و ناظر و کارشناس برجسته دارد./فارس

نام شما

آدرس ايميل شما

شمس
Iran, Islamic Republic of
پیمانکار خیلی ضعیف بود یاسوجی هم بود.ولی همش رو باید گردن پیمانکار گزاشت حالا اون دلش نمیسوخت.مسئولین خودمون چی اونا مقصر نیستن اونها نباید نظارت میکردن.ووووووو
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
لطفا این مسولین که ورزش براشون اهمیت نداره وبه فکر جوانان عزیزمون نیستندرو بیرون کنید.
ورزشي
Iran, Islamic Republic of
عزیزان یک کلام بودجه نیست....از کف دستت مو بکن
پارسا
United States
یادش بخیر...خیلی وقته گچساران نیومدم ... چی به سر این زمین اومده ...حق مردم گچساران این نیست ...شهر دست کیا افتاده اگه اون قسمت کارمندی نشین شرکت نفتم نبود الان این شهر چه خرابه ایی بود ... یادم یه زمانی گچساران از همه شهرهای اطرافش یه سر و گردن بالاتر بود ولی الان شده میدان جنگ
Iran, Islamic Republic of
یادمه دهه ۶۰تا۷۰که بلیط فروشی می شدچقدرشلوغ می شدیکی به عشق تیم برزوزمانی میرفت یکی به عشق تیم قربان شیزانی یکی به عشق تیم حمیدتاجگردون یکی برابهادرطاهرزاده یکی مرحوم چنگیزیوسفی و۰۰۰۰حالای تیم نفت اونهم زمین اختصاصی خودش ورزشگاه قدیمی تختی راکی بایدجوابگوباشد
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1