تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۱۸۲۷۲۳

گردشگری یاسوج با «کبکبه و دبدبه» رونق نمی‌گیرد؟ / فرار از نصب نرخ‌نامه

۵
۰
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهر یاسوج همواره به عنوان مقصد گردشگران و مسافران از سراسر کشور قرار گرفته است، اما هیچگاه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از این فرصت به خوبی استفاده نکرده‌اند و به نظر می‌رسد این استان با وجود ظرفیت‌های بالایی گردشگری می‌تواند به عنوان قطب گردشگری معرفی شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، اگر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل جاذبه‌ها و مکان‌های تفریحی گردشگری به عنوان پایتخت طبیعت همواره از سوی مسئولان معرفی می‌شود ولی کمبود برخی امکانات و نبود زیرساخت‌های کافی و نظارت دقیق بر این مکان‌ها چندان با وجه گردشگری این استان همخوانی ندارد.
بنابر این گزارش، عدم نصب نرخ‌نامه حق ورودی در مکان‌های گردشگری، عدم نظافت و گاهاً برخوردهای نامناسب با شهروندان، مسافران و گردشگران از سوی متولیان امر این مکان‌های تفریحی و دریافت اضافه هزینه از گردشگران از جمله مشکلاتی است که در مکان‌های تفریحی یاسوج مشاهده می‌شود.
مهرداد کرمی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا نیوز، اظهار کرد: حق ورودی‌ مکان‌های تفریحی و گردشگری در این استان باید یک نرخ داشته باشد.

 کرمی با بیان اینکه مردم باید از نرخ ورودی مکان‌های تفریحی مطلع باشند، اظهار کرد: مدیران و مسئولان مکان‌های تفریحی و گردشگری باید با نصب پلاکارد نرخ ورود به این مکان‌های تفریحی را به مردم اعلام کنند چرا که آنها حق دارند از مبلغ ورودی اطلاع داشته باشند.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گاهاً مشاهده می‌شود برخی از این مکان‌های تفریحی چند نرخی هستند، افزود: درآمد زایی در مکان‌های گردشگری و تفریحی باید با رعایت حق و حقوق مردم باشد.
کرمی تصریح کرد: هر چیزی که نظام‌مند و قانون‌مند شود و با نهایت احترام برای همه انجام گیرد، خوب است و نباید در برخورد با مراجعه کنندگان به مکان‌های گردشگری و تفریحی تبعیضی صورت بگیرد.
یکی از مسافران که در مکان گردشگری تنگ مهریان اسکان پیدا کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز، گفت: برای فضای شش متری ۱۸ هزار تومان از ما گرفتند و این در حالی است که این قیمت با نرخ نامه نصب شده در ورودی این مکان تفاوت دارد.

به گزارش کبنا، برخی از صاحبان مکان‌های گردشگری اعتراف کرده‌اند که ما وقتی نرخ نامه نصب می‌کنیم با گردشگران و مسافران کمتری روبرو هستیم به همین دلیل نرخ نامه نصب نمی‌کنیم.
این در حال است که کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد مرتب با یک کبکبه و دبدبه برگزار می‌شود ولی متأسفانه در برطرف کردن مشکلات مکان‌های گردشگری استان به لحاظ زیرساخت‌ها، سرویس بهداشتی و نظارت بر این مکان‌ها اقدام چندان موفقی صورت نمی‌گیرد.
وضعیت پارکینگ‌های مکان‌های گردشگری نیز نامناسب است.
به گزارش کبنا، شهر یاسوج اکنون مقصد گردشگری بسیاری از هموطنان از سایر استان‌ها به خصوص استان‌های همسایه و جنوبی است. گردشگر و مسافر انتظار دارد وقتی بقیه مناطق کشور را رها کرده و مقصد خود را شهر یاسوج قرار داده در این شهر به جز زیبایی و طراوت چیزی نبیند.
ورودی و خروجی شهر یاسوج متأسفانه متناسب با نام این شهر که پایتخت طبیعت ایران نام گرفته نیست. فضای سبز و ورودی‌های شهر یاسوج بی‌روح و غیر قابل تحمل است، نمادهای استان و شهر یاسوج به هیچ وجه در ابتدا و انتهای این شهر دیده نمی‌شود در حالی که نمادهای بسیاری که می‌تواند یادآور حماسه و فرهنگ و تاریخ این دیار باشد وجود دارد.
بلوارهای نازیبا چهره‌ای خشن از شهر یاسوج را نمایان می‌کند، مشکل بزرگ این است که مسؤولان مرتبط با گردشگری و امور شهری در استان و در شهر یاسوج کمترین تعامل را با هم دارند و تاکنون ندیده و نشنیده‌ایم که نشستی برای رفع نواقص و حرکت به سوی تعالی شهر با یکدیگر داشته باشند.
yasuj-gardshGARI-(1) yasuj-gardshGARI-(2) yasuj-gardshGARI-(3) yasuj-gardshGARI-(4) yasuj-gardshGARI-(5) yasuj-gardshGARI-(6) yasuj-gardshGARI-(7) yasuj-gardshGARI-(8) yasuj-gardshGARI-(9) yasuj-gardshGARI-(10) yasuj-gardshGARI-(11) yasuj-gardshGARI-(12) yasuj-gardshGARI-(13) yasuj-gardshGARI-(14) yasuj-gardshGARI-(16) yasuj-gardshGARI-(17) yasuj-gardshGARI-(18)
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر علی
Iran, Islamic Republic of
با این عکسها ونوشته ها به هیچ جایی نمیرسید
لطف نمایید نرخ نامه های تالار ها وباغ های تفریحی رو بعنوان یه مشتری بررسی کنید نه بعنوان مامور یا کارشناس رسیدگی
ببینید چه بلایایی در انتظار این مردم است
مهدی
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده امکانات خوبی هست چندین پارک بزرگ در دست اقدام است بزرگترین مجتمع ورزشی هم در حال افتتاح است اما یه خورده تبلیغات ضعیف است ما همیشه نبایت ناکارامدی مدیریتی را به پای نبودن امکاناتی که هست بریزیم به نظر من اگه همیشه ضعف را در خودمون احساس کنیم تا در امکانات موفق تریم از امکانات مثل ورزشگاه پانزده هزار نفری استفاده نمی کنیم دنبال یه امکانات دیگری می گردیم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
باید در از امکانات موجود و خوبی که داریم استفاده مطلوب را ببریم و در کنارش از طریق مردم تبلیغات فرهنگی انجام بدهیم شروع این کار از مدارس دانشگاه و خانواده ها و عموم مردم کسبه و بازار هست
Iran, Islamic Republic of
امکانات ندیده ای که فکر میکنی یاسوج امکانات دارد ، صد حیف از این شهر بسیار زیبا صدحیف از این زیبایی مسحورکننده طبیعت یاسوج ،اما الآن شده زشت ترین شهر مرکز استان کشور باسازه های بسیار ناموزون
گچساران
Iran, Islamic Republic of
تعطیلات اخیرآمدیم یاسوج هیچ امکاناتی نبود مجبودشدیم برگردیم
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
1