تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : ۱۸۲۶۲۴

امام خمینی دست غارتگران را قطع کرد /رهبری امام استکبار جهانی را به لرزه درآورد / هدایت بی‌نظیر کشتی انقلاب توسط رهبر انقلاب در ۲۷ سال اخیر

۱
۰
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد/
مصباح نژاد :امام خمینی دست غارتگران بین المللی را قطع کرد
امام جمعه سی سخت گفت:امام راحل و عظیم الشان انقلاب اسلامی دست دزدان بین المللی که سالیان سال ایران را غارت میکردند را قطع کرد و در ادامه رهبر انقلاب روح انقلابی گری را در جامعه دمید.
حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاد خطیب نماز جمعه سی سخت در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز شهر سی سخت با بیان اینکه انسانها باید در سایه تقوای الهی به بینش سیاسی برسند گفت:کسانی که نگرش سیاسی خود را اینگونه تنظیم کرده اند تشخیص صحیح از غلط و راست از دروغ برایش آسان خواهد بود.
امام جمعه سی سخت با اشاره به اینکه عده ای در سایه معرفت و بندگی خداوند از جهل به نور و از عالم حیوانی به عالم انسانی راه پیدا میکنند گفت:ماه مبارک رمضان فرصتی است تا به باطن و ملکوت عالم آفرینش برسیم.وی تاکید کرد:ملاکهای ارزش گذاری در عالم افرینش معنویت است و انسانی که عاشق عبادت با خداوند شود در مقابل سختی ها مقاوم می شود.
خطیب نماز جمعه سی سخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره) بیان کرد:امام خمینی احیاگر قرن بود و رحلت ایشان مصیبت عظمایی برای امت بود.
وی تاکید کرد: حرکت امام موجب شد تا اسلام ناب محمدی که در حکومتهای طاغوتی به حاشیه رفته بود به متن زندگی مردم وارد شود.
مصباح نژاد بیان کرد: امام راحل و عظیم الشان انقلاب اسلامی دست دزدان بین المللی که سالیان سال ایران را غارت میکردند را قطع کرد و در ادامه رهبر انقلاب روح انقلابی گری را در جامعه دمید.
امام جمعه سی سخت ضمن اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم حفظ روحیه انقلابی افزود:تاکیدات معظم له نشان از لزوم جلوگیری از غفلت از این ارزش است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا در ادامه با اشاره به حرکت ارزشمند شهاب حسینی هنرمند سینما در تقدیم جایزه خود به مسجد جمکران و موج فحاشی ها بر علیه این بازیگر افزود:اسلام و جهان اسلام باید از این گونه حرکات حمایت کند.
مصباح نژاد در ادامه ضمن تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان به تشکیل کمپین تظاهر به روزه خواری در فضای مجازی توسط دشمنان دین الهی اشاره کرد و خاطر نشان کرد:باید با مبارزه فرهنگی از شکل گیری و ترویج این منکر مقابله کرد.
 
امر به معروف و نهی از منکر شاخص برجسته امام راحل بود
امام جمعه دهدشت امر به معروف و نهی از منکر را از شاخصه‌های برجسته امام خمینی (ره) برشمرد.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت از امام خمینی(ره) به شخصیت برجسته جهان اسلام نام برد و اظهار داشت: آن حضرت به امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه‌ای داشت.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه هر انسانی باید نسبت به مسایل جامعه خود آگاهی و دغدغه داشته باشد افزود: امر به معروف و نهی از منکر از شخصه‌های یک انسان مسلمان است.
وی تصریح کرد: مبارزه با منکرات در هر حوزه‌ای امری لازم است و باید در هر سطحی و طبقه‌ای مورد توجه قرار گیرد.
حسینی با اشاره به شرایط حاکم بر امت در دوران حکومت پهلوی یادآور شد: در آن زمان کشور ما در اختیار استکبار بود و با ظلم و فساد بر امت حکومت می‌کردند.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: امام بزرگوار در شرایط سخت انحراف را دید و نتوانست در مقابل رفتار منکراتی حاکمان جور سکوت کند بنابراین به مبارزه پرداخت.
وی با بیان اینکه فرد انقلابی نباید خنثی و ساکت باشد افزود: انقلابی بودن وظیفه همه ماست و لازم است در برابر منکرات جامعه حساسیت نشان دهیم.
حسینی فقاهت، شجاعت، عبادت و عرفان را از دیگر شاخصه‌های امام راحل برشمرد و گفت: روح سیاسی و انقلابی امام و اندیشه آن حضرت سبب ترس از انقلاب شد.
امام جمعه دهدشت با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری امام تصریح کرد: حضور ۱۰ میلیون نفر در چنین مراسمی کانون توجهات جهانی شد و در تاریخ بشریت بی‌سابقه بود.
وی همچنین فرا رسیدن ماه رمضان را مورد اشاره قرار داد و با تبیین فضایل این ماه و اهمیت عبادت تصریح کرد: باید از فرصت بحث دینی و محافل معنوی استفاده کافی را ببریم.
اگر به مکتب و اصول امام و رهبر انقلاب پایبند باشیم انقلابی هستیم
امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی گفت: اگر به مکتب و اصول امام و رهبر معظم انقلاب پایبند باشیم انقلابی هستیم.
حجت‌الاسلام سید مهدی افراز امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی و اراده قوی انسان است؛ تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی با بیان اینکه عفت و تقوا از زیباترین صفات یک مؤمن است، بیان کرد: عفت این نیست که فقط در جمع و بیرون که همه می‌بینند خود را حفظ کنیم بلکه باید در خلوت هم حرمت‌ها را حفظ کنیم.
افراز خاطرنشان کرد: اگر بر روی حجاب تأکید بیشتری می‌شود چون درجه اشتقاق بیشتر است و بی‌حجابی، بی‌حیایی، بی‌نمازی و بی‌روزه‌ای می‌آورد.
وی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.
امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی در ابتدا به روز ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: امروز سالگرد کسی است که شخصیت ایشان از اصول اساسی‌شان جدا نیست و در حقیقت هویت و اصول انقلاب و خطوط برجسته شخصیت ایشان تشکیل می‌دهد و در واقع هرچه راجع به انقلاب بگویم در واقع درباره امام‌(ره) سخن گفتیم.
افراز به اصول و مکتب راه امام(ره) اشاره و یادآور شد: اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی، اعتقاد به خدا و بی‌اعتمادی به دشمن، اعتقاد به اراده نیروی مردمی، طرفدار جدی حمایت از محرومان و سر آشتی نداشتن با مستکبران از مهم‌ترین اصول و مکتب امام راحل هستند که امروز ما باید از آنها حمایت و پشتیبانی کنیم.
وی گفت: واژه شیطان بزرگ به آمریکا از سوی یکی از مهم‌ترین شعارها و صحبت‌هایی بود که امام راحل در خصوص آمریکا فرمودند و ایشان تا روز آخر نسبت به آمریکا همین احساس را داشتند و ما هم باید ادامه‌دهنده آن مسیر باشیم.
افراز به رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای اشاره و عنوان کرد: در همان ۱۴ خرداد ماه سال ۶۸ در اوج غم و اندوه در از دست دادن رهبر کبیر انقلاب اسلامی، مجلس خبرگان رهبری در اقدامی انقلابی رهبر انقلاب اسلامی را که انتخابی شایسته و مرهمی بر دل‌های داغدار مردم آن روزها گذاشت را انتخاب کرد.
امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی اضافه کرد: با گذشت ۲۷ سال از این تصمیم مهم مشخص شده که این رهبری حکیمانه و این راهبری خردمندانه چه اثر عظیمی در ایران اسلامی و در منطقه داشته است.
وی به اصلی‌ترین اصول و مکتب رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: تداوم راه امام و حفظ مکتب امام، خنثی کردن برنامه‌های دشمن، استکبارستیزی، بصیرت‌دهی، مسؤولیت‌پذیری، تلاش برای حل معضلات انقلاب، عبور دادن انقلاب از بحران‌ها، مفهوم‌سازی و حرکت‌آفرینی از مهم‌ترین اصول و مکتب رهبر معظم انقلاب است.
افراز با بیان اینکه سفره انقلاب بر روی تمام مردم و جریانات باز است، افزود: سفره انقلاب برای همه است و جای هیچ‌کس تنگ نمی‌شود اما اگر کسی بخواهد حرمت سفره را از بین ببرد جفا به خود کرده است.
رهبری امام استکبار جهانی را به لرزه درآورد
امام جمعه موقت لنده گفت: امام خمینی(ره) با درایت، حکمت و سیاست و رهبری پیامبرگونه خود انقلابی را رهبری نمود که استکبار از اقتدار و عظمت آن به لرزه درآمد.
حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به مناسبت‌های هفته اشاره و گفت: خرداد ماه حوادث و حماسه‌هایی است که تاریخ ایران را در خود خلاصه کرده است.
وی افزود: ۱۴ خرداد سالروز ارتحال مردی است که به همه جهانیان فهماند تکامل و زیستن چون مولای متقیان علی(ع) و شهادت به واسطه مرگ طبیعی هم ممکن است.
امام جمعه موقت لنده تصریح کرد: امام خمینی(ره) صفحاتی از تاریخ ایران را ورق زد که جهان و جهانیان از حوادث و دستاوردهای آن هنوز هم حیران و سرگردان هستند.
الهی‌نیا یادآور شد: حضرت روح الله(ره) معنای واقعی عزت، شجاعت، دلاوری و صبر و استقامت را به عنوان ویژگی ایران و ایرانی در تاریخ این کشور جاودانه ساخت و از بزرگی و عظمت ملت‌های مظلوم و بی پناه حراست و پاسداری کرد.
وی خاطر نشان کرد: ۱۴ خرداد رفتن کسی را در خود دیده که دنیا از رفتنش داغدار و در سوگ او به ماتم نشسته؛ چراکه امام خمینی(ره) با رهبریش جهان را به لرزه درآورد و با مهربانی و رأفتش اشک را در چشمان هزاران مرد روانه ساخت.
امام جمعه موقت لنده گفت: اما خمینی(ره) توصیه‌های بسیاری به ملت ایران فرمودند که یکی از آن‌ها حراست و پاسداری از انقلاب بود که بعد از عروج ملکوتی‌اش بدون رهبر ممکن نبود.
الهی‌نیا با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان رهبری تنها یک روز پس از ارتحال امام انتخابی را رقم زد که ۲۷ سال ضمانت و پایداری انقلاب را به همراه داشته است ادامه داد: انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان سکاندار کشتی متلاطم انقلاب امروز راه امام و اهداف والای و مترقی ایشان را زنده نگه داشته و اندیشه الهی امام را در کشور بیش از پیش به جریان انداخته است.
این مسؤول با بیان اینکه ملت ایران در ۱۴ خرداد طعم تلخ ارتحال امام را چشید و فقدانش را به نظاره نشست ولی با انتخاب رهبری کام خود را تا حد قابل توجهی شیرین کرد به قیام ۱۵ خرداد و حوادث بعد از آن اشاره نمود و گفت: قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی و آغازی برای سرنگونی حکومت ظلم و جور در کشور بوده است.
امام جمعه موقت لنده یادآور شد: ۱۵ خرداد حرکتی را آغاز نمود که پایانش شیرینی پیروزی را به کام ملت ایران ریخت و جهان را تحت تأثیر خود درآورد است.
وی به افتتاح دور جدید مجلس شورای اسلامی شاره و گفت: نمایندگان ملت باید بدانند که ملت چشم انتظار اقدامات و تصمیمات صحیح نمایندگان خود خارج از چهارچوب‌های سیاسی و تنها برای اعتلای کشور و پیشرفت همه جانبه هستند.
الهی‌نیا با تاکید بر اینکه مناطق محروم کشور و رفاه و معیشت عمومی چشم انتظار نمایندگانی است که در دور جدید آماده خدمت به ملت شده‌اند یادآور شد: بدعهدی‌های دشمنان همچنان ادامه دارد ملت ما جز با اتکای به خود نمی‌تواند مسیر توسعه و پیشرفت را بپیماید.
انقلابی بودن امام کشور را از منجلاب‌های مختلف نجات داد
امام جمعه دیشموک گفت: امام و انقلابی بودن امام بود که کشور را از منجلاب‌های مختلف نجات داد.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل امروز در خطبه‌های نماز جمعه دیشموک با اشاره به موضوع خودکشی اظهار کرد: عمر انسان و حیات آدمی جزء اولین و عظیم‌ترین نعمت‌های خداوند بوده و انسان را بهترین فرصت است تا در طول زندگی کردن در مسیر کمال و کسب معنویت حرکت کند.
وی در ادامه گفت: برخی‌ها احساس می‌کنند با خودکشی کردن تمام مشکلات آنها حل می‌شود اما نمی‌دانند که مرگ ابتدای راهی است که پایان ندارد و باید بدانند که خودکشی از نظر اسلام محکوم و کاری حرام است.
امام جمعه دیشموک در خطبه‌های دوم با اشاره به روز ۱۴ خرداد عنوان کرد: ۱۴ خردادماه سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) است امامی که پدر معنوی این امت بود و مردم ایران به نوعی فرزندان و سربازان امام راحل هستند.
وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) به تعبیر دقیق و زیبای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که در فرمایشات خود در جمع عزاداران بنیانگذار کبیر انقلاب داشتند فرمودند امام متعبد انقلابی، توصیف بسیار دقیقی است.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: امام مومن بود، مومن به خدا، مومن به هدف، مومن به راهی که انتخاب کرده بود و مومن به مردم بود چون امام مردم را باور داشت و ضمن قبول داشتن مردم، مردم را ولی نعمت‌ها معرفی کردند.
وی اذعان کرد: امام متعبد بود به عبد خدا، چون عبد بودن یکی از صفات خوب حضرت امام خمینی (ره) بود و یکی از صفات برجسته‌ای است که در قرآن به آن بسیار اشاره شده و امام در حقیقت عبد صالح خداوند بود.
محمودی‌اصل بیان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز حضرت امام خمینی(ره) انقلابی بودن امام بود و کلمه انقلابی حقایق خیلی زیادی در درون خود خواهد داشت و ما باید بدانیم ترس دشمنان از امام به خاطر انقلابی بودن امام بود و مادی‌گراها که ترس بسیار زیادی از امام داشتند به خاطر همین صفت انقلابی بودن امام بود.
وی گفت: خیلی‌ها مومن و در سنگر نماز و عبادت هستند اما در مقابل انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن انتظارات را به خوبی برآورده نمی‌کنند امروز دشمنان انقلاب با ویژگی انقلابی بودن امام با ما دشمنی می‌کنند و از انقلاب و انقلابی بودن وحشت دارند و فشارهایی که بر ما وارد می‌کنند به خاطر همین صفت انقلابی بودن است.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: انقلابی بودن ملت ما و این انقلاب الهام بخشی است برای ملت‌های دیگر و یکی از آرزوهای امام بحث صدور انقلاب بود.
وی گفت: امام و انقلابی بودن امام بود که کشور را از منجلاب‌های مختلف نجات داد از منجلاب‌های وابستگی، عقب‌ماندگی، فساد مالی، تحقیر و منجلاب فساد اخلاقی نمونه منجلاب‌هایی بود که کشور نجات یافت.
محمودی‌اصل ضمن توصیه به جوانان در خصوص مطالعه دقیق تاریخ گفت: جوانان باید با مطالعه دقیق تاریخ امام و انقلاب می‌توانند از ویژگی‌های بارز امام آگاه شوند.
امام جمعه دیشموک بیان کرد: ما اگر به دهه ۴۰ برگردیم می‌بینیم که صادرات نفت ما بیشتر از امروز بود و در زمان طاغوت هیچ توجهی به کشور ما نمی‌شد اما امروزه به همه پیشرفت‌ها دست یافتیم و دست‌ یافتن به دستاوردهای امروز مرهون امام و انقلابی بودن امام بود.
وی گفت: ما باید بدانیم تا هدف اصلی فاصله زیادی است و امام بود که مسیر ما را عوض کرد و یک تغییر بزرگی در کشور ایجاد کرد و ما را به سمت حرکت‌های بزرگ سوق داد و هدف امام بیشتر حاکمیت دین بود چون دنبال ریشه‌کنی فقر، جهل و استضعاف بود.
امام جمعه دیشموک یادآوری کرد: ما دستاوردها و اهداف اصلی‌مان را در صورتی به دست می‌آوریم که قطار انقلاب روی همان ریلی که امام ترسیم کرده حرکت دهیم و اگر از ریل خارج شویم نتیجه‌اش معلوم است.
وی متذکر شد: بعد از امام هر جایی که انقلابی حرکت کردیم صاحب پیشرفت شدیم و هر جایی که ارزش‌های اسلام در نظر ما کمرنگ شد دچار عقب‌ماندگی شدیم و اگر امروز راه عوض شود اسلام و انقلاب سیلی خواهد خورد و ما باید بدانیم انقلاب و اسلام مثل یک درخت ریشه‌هاش بزرگ و تنومند شده و ما باید این انقلاب را حفظ نگه داریم.
هدایت بی‌نظیر کشتی انقلاب توسط رهبری در چالش‌های ۲۷ سال اخیر
امام جمعه موقت یاسوج از هدایت بی‌نظیر انقلاب توسط مقام معظم رهبری در چالش‌های ۲۷ سال اخیر سخن به میان آورد.
حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت سالروز رحلت امام راحل اظهار کرد: مصیبتی بزرگ در چنین روزی رخ داد و همه عالم اسلام را در غم و اندوه فرو برد.
امام جمعه موقت یاسوج گفت: امام شخصیتی بزرگ و کم‌نظیر در عالم اسلامی دارند و شخصیت آن حضرت در قرن اخیر بی‌نظیر است.
وی در ادامه با بیان برخی از ویژگی‌های شخصیتی امام راحل بیان کرد: ایستادگی در برابر دشمن بزرگ‌ترین وجه شخصیتی آن حضرت بود.
حسینی‌صدر صراحت لهجه امام راحل را نیز یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی امام راحل ذکر کرد و گفت: با رحلت ایشان بهترین انتخاب توسط مجلس خبرگان رهبری در یک تصمیم تاریخی صورت گرفت، مقام معظم رهبری در ۲۷ سال گذشته با رهبری حکیمانه و داهیانه خود کشتی انقلاب را به سرمنزل مقصود رسانده است.
وی به دشمنی و کینه دشمنان پس از رحلت امام اشاره کرد و گفت: آنها نمی‌دانستند که پس از امام هدایت انقلاب به دست با کفایت فقیهی شجاع، جامع، اسلام‌شناس و بابصیرت خواهد افتاد.
امام جمعه موقت یاسوج با تقدیر از اقدام انقلابی و بزرگ مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن چالش‌های بزرگی بعد از امام در دوره زعامت مقام معظم رهبری ایجاد کرد اما در همه آن چالش‌ها شکست خورد.
وی همچنین به موضوع حج اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی منادی حج ابراهیمی است که برائت از مشرکان را تاکنون انجام داده و اگر دشمنان و آل‌سعود از ایران کینه به دل دارند همه به دلیل برگزاری حج ابراهیمی و برائت از مشرکین توسط جمهوری اسلامی در موسم حج است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دستهایی در داخل دراز شدند که قابل بریدن نیستند.ای داد از پارسال
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1