تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۱۸۲۵۳۸

مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در استان برگزار شد

۰
کبنا ؛ 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احیای اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی از اصول اعتقادی امام(ره) بود.
نفی اسلام آمریکایی از اصول اعتقادی امام(ره) بود
حجت‌الاسلام سید جواد خاضع امروز در مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، برگزاری مراسم ۱۴ خرداد را فرصت مناسبی برای بازخوانی و مرور اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی دانست و گفت: برگزاری مراسم ارتحال امام فرصت مناسبی برای معرفی ابعاد شخصیتی، اصول و مبنای اعتقادی معمار کبیر انقلاب اسلامی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ابعاد شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: قیام امام خمینی(ره) تنها برای رضای خداوند بود و خداباوری، دعوت به توحید و دین‌محوری از دیگر ابعاد شخصیتی این امام بزرگوار است.
وی با اشاره به تفکیک‌ناپذیری دین از سیاست از دیدگاه امام خمینی(ره) افزود: دشمنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند دین را از زندگی مردم خارج کنند اما امام دین را به متن جامعه آورد و نشان داد موفقیت در همه عرصه‌ها نیازمند دین‌محوری است.
این مسؤول اضافه کرد: تلاش در راستای اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی از اصول و مبانی اعتقادی و فکری حضرت امام بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات اخیر خود بحث نفوذ را مطرح کردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتقاد به آزادی و کرامت انسانی و حق حاکمیت از دیگر خصوصیات معمار کبیر انقلاب بود.
خاضع با اشاره به اینکه اختلاف میان مسلمانان همواره مصیبت‌های زیادی را به دنبال دارد، افزود: همه مشکلات کنونی مسلمانان ناشی از اختلاف و تفرقه بین آنها است و یکی از دلایل این اختلاف وجود حاکمان نالایق است
این مسؤول با بیان اینکه امام همواره بر وحدت امت اسلامی تأکید داشتند، یادآور شد: عدم اتکا و اعتماد به قدرت‌های استکباری از مبانی امام بود چراکه هر کشوری که به قدرت‌های استکباری اعتماد کرده دچار ضرر و زیان شده است.
خاضع در پایان با اشاره به رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری گفت: کشورهای اطراف جمهوری اسلامی ایران در ناآرامی و جنگ به سر می‌برند اما کشور ما با رهبری‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری در آرامش و امنیت قرار دارد.
برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) تکریم ولایت است

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) تکریم ولایت است، گفت: صیانت از ولایت فقیه از وظایف مجلس خبرگان است.
آیت‌الله عبدالکریم فرحانی امروز در مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در مسجد صاحب‌الزمان شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مراسم ارتحال امام تکریم ولایت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آیه‌ای در قرآن کریه به‌نام ولایت وجود دارد که در آن چارچوب ولایت تبیین شده است.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه ادامه ولایت خداوند است، افزود: ولایت فقیه ولایت خداوند، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است که تبعیت از ولایت فقیه موجب سربلندی مردم در جامعه می‌شود.

فرحانی با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های افراد ولایت‌مدار افزود: امام خمینی علمدار ولایت عصر حاضر است و ایستادگی در برابر کفر و ستم از خصوصیات برجسته و بارز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان بیان کرد: روزی که رژیم شاه مردم را در ۱۵ خرداد به گلوله بست و در مدرسه فیضیه قم طلاب ما را به شهادت رساند امام خمینی(ره) در مقابل طاغوت ایستادند و به یاری خداوند و همراهی مردم انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی ارتباط عمیق با خداوند و اعتماد و محبت نسبت به خداوند را از ویژگی افراد ولایت‌مدار دانست و افزود: مردم ولایتمدار انقلاب اسلامی علاوه بر ایستادگی در برابر رژیم طاغوت در حوادث بعد از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی به رهبری امام خمینی ایستادگی  کردند و پیروز شدند.

فرحانی با اشاره به اینکه دشمن بعد از ناکامی در جنگ نظامی به دنبال راه‌اندازی جنگ نرم است، افزود: برای مقابله با جنگ نرم نیازمند حوزه علمیه و دانشگاه ولایت‌مدار هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خارج شدن از چارچوب ولایت را منتهی به شکست دانست و افزود: راز پیروزی و موفقیت ولایتمداری و پیروی از ولایت فقیه است.

وی بر لزوم صیانت از ولایت فقیه تأکید کرد و یادآور شد: صیانت از ولایت فقیه و ولایت‌مداری از وظایف اصلی مجلس خبرگان است و در دیدار اخیر اعضای مجلس پنجم با مقام معظم رهبری بر این امر تأکید شد.


امام خمینی(ره) با دیانت و سیاست خود معادلات جهانی را بر هم زد




رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده گفت: امام خمینی(ره) پدیده قرن و ابرمرد تاریخ بود که با دیانت و سیاست توانست تمام معادلات جهانی را در هم ریزد و انقلاب اسلامی را پی‌ریزی کند.
 حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا امروز در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در لنده با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در تاریخ معاصر ایران اسلامی گفت: امام خمینی(ره) ارزش‌های اصیل اسلامی و انقلابی را با ایستادگی در برابر ظلم و حکومت ستم‌شاهی در جامعه نهادینه ساخت.

وی افزود: امام خمینی(ره) خواهان استقرار حکومت اسلامی و رفع ظلم و تبعیض از جامعه بوده که با شکل‌گیری انقلاب آن را به منصه ظهور رساند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با دیانت و سیاست توانست تمام معادلات جهانی را در هم ریخته و انقلابی را پی‌ریزی نمایند که امروزه به عنوان سرمش و الگوی کشورهای اسلامی و غیراسلامی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا تصریح کرد: دنیا از ابهت و عظمت ایران اسلامی انگشت حیرت به دهان گرفته و ما و نسل‌های آینده ما مدیون امام و از خودگذشتگی ایشان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: ارتحال امام(ره) مصیبت بزرگی برای ملت ایران بود ولی انتخاب جانشین و خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای(دامه برکاته) تا حدی توانسته از این مصیبت عظما بکاهد.

امام جمعه موقت لنده گفت: رهبر معظم انقلاب راه و اندیشه امام راحل را در کشور به منصه ظهور رسانده است.

وی یادآور شد: رهبر انقلاب با همان بصیرت و حکمت و درایت و علم و سیاست ۲۷ سال است که ایران اسلامی را از طوفان‌هایی سهمگین‌تر از دوران گذشته به سلامت عبور داده است.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا افزود: امروز وظیفه ما تبعیت از رهبری در اداره امور داخلی و خارجی بوده چراکه درایت و هوشیاری رهبری هر توطئه‌ای از سوی دشمنان را با شکست رو به رو خواهد ساخت.

مراسم دسته‌روی و عزاداری سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان لنده برگزار گردیده است.

 


 


 


 


 


 



نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1