تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : ۱۸۲۱۷۶

واگذاری پروژه‌های استان به بخش خصوصی/ تالار یاسوج و پیست اسکی واگذار می‌شود/ غیربومی‌ها در کمین طرح‌های استان

۰
کبنا ؛با حضور استاندار و مسؤولان استانی، بررسی چگونگی واگذاری برخی طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به بخش غیردولتی انجام شد.
بررسی چگونگی واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به بخش غیردولتی
عصر امروز و به ریاست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشست چگونگی واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به بخش خصوصی برگزار شد.
غیربومی‌ها در کمین طرح‌های کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی از پروژه‌های نیمه تمام این استان برای تکمیل به بخشش غیردولتی واگذار می‌شود خطاب به فعالان بخش خصوصی، گفت: بخش خصوصی دیر بجنبد پروژه‌ها به غیربومی‌ها واگذار می‌شود.
در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی از پروژه‌های عمرانی استان که اکنون نیمه‌تمام هستند به بخش غیر دولتی برای تکمیل واگذار می‌شوند، اظهار کرد: انتظار می‌رود که فعالان بخش غیر دولتی استان در این کار شرکت داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اتمام حجت با بخش غیر دولتی استان برای اقدام در این زمینه گفت: اگر دیر بجنبید و خود بومی‌ها وارد عمل نشوند ممکن است که سرمایه‌گذاران غیر بومی وارد شوند.
خادمی اضافه کرد: اگر فردا روزی این پروژه‌ها به دلیل عدم تمایل سرمایه‌گذاران و بخش غیر دولتی استان به غیر بومی‌ها واگذار شود نباید حرف و حدیثی بعد از آن در استان داشته باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به حجم بالای پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در کشور گفت: تعدادی از این پروژه‌ها هم در استان ما وجود دارند که از بخش غیردولتی برای ساخت و تکمیل آن‌ها دعوت به عمل می‌آوریم تا بتوانند با ساخت آن‌ها و سوددهی پس از اجرا سرمایه خود را برگردانند.
به گزارش فارس؛ در این نشست توسط دستگاه‌های مختلف پروژه‌های نیمه تمام عمرانی برای واگذاری به بخش غیردولتی برای اتمام پروژه‌ها معرفی شد.
پروژه‌هایی مانند هتل ورزش یاسوج، پیست اسکی کاکان، بیمارستان بزرگ یاسوج، پروژه آبرسانی به لیکک، تالار بزرگ مرکزی شهر یاسوج و برخی پروژه‌های دیگر از طرح‌های نیمه تمامی بودند که استان آمادگی واگذاری آن‌ها را برای تکمیل توسط بخش خصوصی اعلام کرد.
این طرح‌ها پس از تکمیل تا مدتی در اختیار بخش غیر دولتی قرار می‌گیرند تا سرمایه و سود خود را برگردانند.
در این نشست حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در کل کشور تعداد ۸۱ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام وجود دارد که دولت به تنهایی قادر به تکمیل آن‌ها نیست.
این مسؤول گفت: همه این پروژه‌ها طبق پیش‌بینی و برآوردی که شده برای تکمیل به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات نیاز دارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دولت معتقد است که با این اعتباراتی که اکنون وجود دارد ۱۵ سال دیگر طول می‌کشد تا پروژه‌ها تکمیل شوند که بسیار زمان‌بر خواهد بود.
نوروزی بیان کرد: در استان ما به نوبه خود مکلف هستیم که گزارشی از وضعیت این پروژه‌ها در زمینه میزان اعتبارات مورد نیاز و دیگر مشخصات به دولت ارائه دهیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قرار بر این شده که مدیران هر دستگاه که چنین پروژه‌هایی دارند شناسنامه‌ای از پروژه‌ها و میزان و برآورد اعتباراتی که نیاز است و چگونگی برگشت سرمایه در صورت واگذاری به بخش خصوصی ارائه کنند.
این مسؤول گفت: قبل از هر چیز نشستی با سرمایه‌گذاران خواهیم داشت تا مدیران ابتدا طرح‌ها را با مشخصات کامل برای سرمایه‌گذار معرفی کنند.
نوروزی با بیان مشوق‌هایی که دولت برای این گونه طرح‌ها در نظر گرفته است، اظهار کرد: مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران برای ورود به طرح‌های نیمه‌تمام از جمله در مناطق محرومی مثل کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده تا به این طرح‌ها ورود پیدا کنند.
تالار نیمه‌تمام مرکزی شهر یاسوج آماده واگذاری به بخش خصوصی/تکمیل پروژه با ۴۰ میلیارد اعتبار
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی برای واگذاری تالار نیمه‌تمام مرکزی شهر یاسوج به بخش خصوصی برای تکمیل خبر داد.
در این نشست یکی از طرح‌های پیشنهادی برای واگذاری به بخش غیر دولتی تالار فرهنگی مرکزی شهر یاسوج در ورودی این شهر از سمت شیراز بود.
رضا دهبانی مدیرکل ارشاد اسلامی استان با توضیحی درباره پروژه عمرانی نیمه‌تمام اظهار کرد: پروژه دارای مشخصات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی است.
وی گفت: این پروژه در کل ۲۳ هزار مترمربع زیربنا دارد که اکنون پیشرفت فیزیکی آن در حدود ۵۵ درصد است.
مدیرکل ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه دارای چندین سالن از جمله سالن ۱۰۰ نفره نمایش، سالن موسیقی و سالن اصلی ۵۰۰ نفره و چندین سالن دیگر است.
دهبانی بیان کرد: در فضایی بسیار خوب و در ورودی شهر یاسوج ساخته شده و تاکنون برای آن ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با ۴۰ میلیارد تومان دیگر می‌توان آن را تکمیل کرد که اگر بخش خصوصی وارد شود و در آن سرمایه‌گذاری کند با توجه به گردشگر پذیر بودن شهر یاسوج و همچنین مرکز استان بودن، این سرمایه در مدت زمان کوتاهی با سود خوب به سرمایه‌گذار بر خواهد گشت.
وی به سایر مشخصات پروژه نیمه‌تمام فرهنگی اشاره کرد و گفت: به صورت همزمان چندین برنامه از جمله سخنرانی و موسیقی و تئاتر می‌توان در این ساختمان و تالار برگزار کرد.
در ادامه پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با گریزی به مبلغ مورد نیاز برای ساخت این پروژه اظهار کرد: پروژه را می‌توان حتی با ۲۵ میلیارد تومان به سرانجام رساند.
این مسؤول ارشد عمرانی در استان گفت: هر چند مبالغی برای تکمیل این پروژه‌ها توسط مسؤولان و کارشناسان مطرح می‌شود اما اطمینان داریم که برخی پروژه‌ها را می‌توان با مبالغی بسیار پایین‌تر از آن چه عنوان می‌شوند به اتمام رساند.
پیست اسکی کاکان و هتل ورزش یاسوج آماده واگذاری به بخش خصوصی
جهانبخش ایزدپور در این نشست با بیان اینکه وزیر ورزش و جوانان تأکید بر واگذاری این پروژه‌ها دارند، اظهار کرد: با اعتبارات کنونی نخواهیم توانست این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.
این مسؤول به برخی از پروژه‌های نیمه تمامی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی برای تکمیل را دارند اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه‌ها هتل ورزش شهر یاسوج است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پروژه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی دارد و ۱٫۵ میلیارد تومان تاکنون برای تکمیل آن هزینه شده است.
وی از اعتبارات مورد نیاز ۲ میلیارد تومانی برای تکمیل آن سخن به میان آورد و گفت: این پروژه دارای مساحت یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربعی بوده و در ۵ طبقه بنا نهاده شده و دارای ۲۱ سوئیت و ۱۱ خوابگاه و یک سالن همایش و لابی و رستوران است.
ایزدپور در ادامه به پیست اسکی کاکان اشاره کرد و گفت: این پیست ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده و برای تکمیل به ۳ میلیارد تومان دیگر نیاز است که قابلیت اسکی روی برف و اسکی روی چمن را داشته و در صورت واگذاری به بخش خصوصی برای تکمیل، سود خوبی هم عاید سرمایه‌گذار خواهد شد.
این مسؤول از مجموعه سالن کوثر به عنوان یکی دیگر از طرح‌های نیمه تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی برای ساخت و نگهداری اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی آن ۹۹ درصدی است و تاکنون ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده و برای تکمیل به ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1