تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۱۸۲۱۰۷

حیف و میل در اعتبار ورودی دهدشت / وضعیت بد تونل‌های یاسوج / راه آهن اقلید - یاسوج مقرون به صرفه نیست

۳
۰
کبنا ؛در نشست اعضای شورای اسلامی استان با مدیرکل راه و شهرسازی مشکلات حوزه راه شهرستان‌های مختلف استان بررسی شد.
اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار امروز خود با حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی استان به بیان مشکلات حوزه خود پرداختند.
tonl.yasuj
در ابتدای این نشست ایوب فلسفی نماینده شورای اسلامی شهرستان دنا با اشاره به مشکلات راه در این شهرستان گفت: جاده اصفهان به سی سخت دارای نقاط حادثه خیزی است و تلفات زیادی در این محور ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه جاده سی‌سخت ـ پاتاوه جاده قدیمی است و نیاز به تعویض دارد، گفت: روزانه تردد زیادی در این جاده صورت می‌گیرد و می‌طلبد این جاده مرمت شود.
فلسفی ادامه داد: ورودی شهر سی‌سخت مطلوب و در خورشان مردم این منطقه نیست که به دلیل توریستی بودن سی سخت نیاز است ورودی مناسبی برای این شهر دیده شود.
در ادامه امیررضا خوش‌آیین نماینده شورای اسلامی شهر دهدشت با اشاره به مشکلات این شهر در حوزه راه و شهرسازی گفت: ورودی شهر دهدشت به خصوص از چرام به دهدشت مطلوب و مناسب نیست و حتی مبالغی برای بهبود ورودی‌ها اختصاص داده شد اما مبالغ اختصاص به دلیل سوء مدیریت گذشته حیف و میل شد.
وی خواستار روکش خیابان قلعه رئیسی شد و گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر از این جاده تردد می‌کنند که باید جاده ان روکش شود.
این مسؤول گفت: وضعیت جاده‌های روستایی در این شهر مطلوب نیست که راه و شهرسازی با توجه به ۵۳ میلیارد اعتبارات در نظر گرفته شده برای راه روستایی در آسفالت راه‌های این مناطق اقدام کند.
خوش‌آیین در ادامه مهاجرت مردم کهگیلویه به مرکز استان و سایر شهرهای کشور را نگران کننده خواند و افزود: در دو ماه اخیر ۳۱۰ خانوار از دهدشت به یاسوج و سایر شهرهای کشور مهاجرت کردند که این موضوع نگران کننده است.
محبوبه رضایی نماینده شورای اسلامی گچساران از وضعیت نامناسب تهویه در تونل یاسوج- گچساران انتقاد کرد و گفت: تونل‌های مسیر یاسوج گچساران از وضعیت خوبی برخوردار نیستند که راه و شهرسازی در این خصوص اقدام کنند.
وی گفت: استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد از دیگر مشکلات این شهر است که امیدواریم توسط راه و شهرسازی استان رفع شود.
در ادامه حسن فدایی از عدم تعریف پروژه ملی در برنامه چهارم و پنجم توسعه انتقاد کرد و گفت: در تعریف پروژه ملی حوزه راه و شهرسازی در حق این استان اجحاف شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگاه‌های تنگ‌نظرانه منجر به عقب ماندگی در این استان شده افزود: نگاه‌های تنگ‌نظرانه مانع پیشرفت و توسعه استان شده است.
وی با اشاره به مهاجرت مردم دهدشت به یاسوج و سایر افزود:شهرداری دهدشت برای تأمین معاش نیروهای انسانی طرح‌های فضای سبز را به فضای مسکونی تبدیل کرده و همین امر موجب مهاجرت مردم از شهر خشک و بی روح دهدشت شده است.
این مسؤول در ادامه با اشاره به نامناسب بودن ورودی شهرهای استان گفت: ورودی شهرهای استان مطلوب نیست و راه و شهرسازی برای بهبود ورودی شهرها برنامه‌هایی در دست اقدام دارد.
فدایی در ادامه عدم تخصیص اعتبارات ماده ۱۸۰ را موجب عقب ماندگی برخی طرح‌ها و پروژه‌ها دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک ریال از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی خصوصا راه و شهرسازی اختصاص داده نشده و همین امر موجب کُندی در اجرای پروژه‌ها شده است.
وی در خصوص وضعیت جاده پاتاوه به دهدشت گفت: سال گذشته مبلغ ۵۰ میلیارد برای این پروژه مصوب شد اما تنها ۱۱ میلیارد آن پرداخت شد، ضمن اینکه نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی به جد دنبال به سرانجام رسیدن این پروژه است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه آهن یاسوج - اقلید در صورت اتصال به راه آهن شیراز - اهواز اقتصادی تر، مقرون به صرفه تر و پرسودتر می شود.
حسن فدایی افزود: توافق های اولیه با مسئولان وزارت راه و شهرسازی در این زمینه انجام شده است.
وی بیان کرد: به دلیل محدودیت صادرات و میزان محصولات تولیدی کهگیلویه و بویراحمد راه آهن یاسوج - اقلید چندان مقرون به صرفه نیست و در صورت اتصال به راه آهن شیراز - اهواز اقتصادی تر و پرسودتر خواهد شد.
فدایی اظهار کرد: بر اساس رویکرد و سیاست وزارت راه و شهرسازی میزان سوددهی و مقرون به صرفه بودن راه آهن بار بیش از راه آهن مسافر است.
وی عنوان کرد: به همین دلیل سعی می شود که اولویت نخست راه آهن یاسوج - اقلید جابجایی بار و سپس انتقال مسافر باشد.
فدایی ابراز داشت: عملیات زیرسازی ۲۶ کیلومتر از راه آهن یاسوج - اقلید پس از برگزاری مناقصه به پیمانکار واگذار شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و افتتاح راه آهن یاسوج - اقلید، افزود: هزینه اجرای این طرح بالا بوده و به دلیل کمبود اعتبار و منابع مالی تا سالیان متمادی تکمیل و افتتاح نخواهد شد.
فدایی گفت: شاخص آسفالت راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد ۳۸ درصد بوده که این میزان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.
وی بیان کرد: تا پایان سال ۹۳ تنها ۵۶ کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت در حالی که این میزان هم اکنون به ۹۶ کیلومتر رسیده است.
فدایی اظهار کرد: اعتباری افزون بر ۵۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ برای ساخت راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد موافقت شده اما هنوز جذب نشده است.
وی عنوان کرد: با وجود گذشت سه ماه از سال جدید هنوز هیچ مبلغی از جمله از محل ماده ۱۸۰ به اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تخصیص نیافته است.
فدایی ابراز داشت: اعتبار مصوب سال ۹۴ جاده ملی پاتاوه - دهدشت ۵۲۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۱۱۰ میلیارد ریال جذب شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: منتخب مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس دهم شورای اسلامی در حال پیگیری های لازم برای تکمیل و افتتاح این طرح ملی است.
فدایی گفت: تاکنون افزون بر ۱۹۰ میلیارد ریال یارانه برای پنج هزار و ۲۴۰ واحد مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد جذب شده اما به دلیل وجود برخی مشکلات از جمله پرداخت نشدن کامل سهم آورده متقاضیان تعدادی از آنها در نقاط مختلف استان تکمیل و واگذار نشده است.
وی بیان کرد: مسائل و مشکلات حوزه راه و مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد با جدیت از سوی مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری می شود و هیچگونه کوتاهی در این زمینه نخواهد شد.
فدایی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اظهار کرد: در صورت اجرا و تحقق کامل آن بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبار کشور برطرف می شود.
وی عنوان کرد: برخی تنگ نظری ها در کهگیلویه و بویراحمد موجب پیشرفت نکردن این استان شده و تا زمانی که چنین موضوعی حل نشود استان از توسعه نیافتگی خارج نمی شود و امور عمرانی چندانی نیز در آن اجرا نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گرمسیری
Iran, Islamic Republic of
ضمن خسته نباشیدازهمه محورهاصحبت شدجز تونها بابامیدان واقعان جای .........
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس فدایی
تا ده سال اینده جاده پاتاوه-دهدهشت افتتاح میشه؟
شما کفتین قطعه دوم تو خرداد۹۵افتتاح میشهدر حالیکه باسرعت لاک پشتی جلو میره
امیدوارم مسولین بجای مصاحبه و عده های الکی
یه بار عملا کار انجام دهند وقول درست حسابی بدهند
جوان بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
زارعی تحویل بگیر خخخخخخخخخخخخخخخخخ
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1