تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب : ۱۸۲۰۴۳

استفاده از مصالح غیراستاندارد در پروژه‌های عمرانی استان

۳
۰
کبنا ؛نشست شورای فنی با هدف بررسی استاندارد واحدهای تولید مصالح ساختمانی و همچنین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان بهمئی به ریاست خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 واحدهای تولید مصالح ساختمانی بدون استاندارد تعطیل شود
استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد خواستار تعطیلی واحدهای تولید مصالح ساختمانی فاقد مجوز استاندارد شد و گفت: تعطیلی این واحدها در یک بازه زمانی و بر اساس اولویت‌بندی صورت گیرد تا به فضای کسب و کار لطمه وارد نکرده و سبب افزایش ناگهانی قیمت مصالح نشود.
سید موسی خادمی عصر امروز در این نشست اظهار داشت: با وجود اینکه بیش از ۱۰ هزار کارگر دارای کارت مهارت در سطح این استان وجود دارد اما طبق آمار ارائه شده در اکثر پروژه‌های عمرانی استان از کارگران فاقد کارت مهارت استفاده می‌شود.
وی با اشاره به نقش کارگران ماهر در پیشرفت پروژه‌های عمرانی، افزود: علت عدم استفاده از کارگران ماهر در پروژه‌های عمرانی این استان بررسی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشکیل اتحادیه صنفی کارگران توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان شد.
خادمی همچنین خواستار بررسی وضعیت واحدهای تولید مصالح ساختمانی غیراستاندارد در سطح استان شد و عنوان کرد: مجوز استاندارد از نظر قانون اجباری است و لازمه شروع تولید داشتن این مجوز است و واحدی که هنوز مجوزهایش کامل نشده نباید وارد فاز تولید شود.
وی خواستار تعطیلی واحدهای تولید مصالح فاقد مجوز استاندارد در سطح استان شد و تصریح کرد: البته تعطیلی این واحدها باید حساب شده و در یک بازه زمانی و بر اساس اولویت‌بندی صورت گیرد تا به فضای کسب و کار لطمه وارد نکرده و همچنین سبب افزایش ناگهانی قیمت مصالح ساختمانی نشود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تسریع در ارائه مجوزهای استاندارد به منظور کاهش واحدهای تولیدی فاقد مجوز استاندارد در سطح استان شد.

۹۵ درصد کارگران کهگیلویه‌وبویراحمد فاقد کارت مهارت هستند‌
معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۹۵۲ کارگر دارای کارت مهارت در این استان، گفت: این در حالیست که در بیش از ۹۵ درصد پروژه‌های عمرانی استان از کارگران فاقد کارت مهارت استفاده می‌شود.
سید انتظام سهمگین در این نشست با اشاره به بازدید کمیته نظارت شورای فنی استان از واحدهای تولید مصالح ساختمانی اظهار داشت: به جز مراکز تولید شن و ماسه، سایر تولیدکنندگان مهم مصالح ساختمانی استان از نظر تولید استاندارد و داشتن مجوز قانونی در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارند.
وی تعداد واحدهای تولید شن و ماسه دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را  ۸۴ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد ۴۳ مورد یعنی حدود ۵۱ درصد دارای مجوز استاندارد هستند و پروانه استاندارد ۲۲ مورد باطل شده است.
سهمگین با اشاره به وجود ۱۶۹ واحد تولید تیرچه و بلوک دارای پروانه بهره‌برداری در سطح استان تصریح کرد: از این تعداد ۱۶ مورد یعنی کمتر از ۱۰ درصد دارای مجوز استاندارد هستند.
وی به وجود ۴ واحد تولید بلوک پلی استایرن در سطح استان اشاره داشت و بیان کرد: از این تعداد تنها یک مورد مجوز استاندارد دارد.
معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تعداد واحدهای تولید آجر استان را ۲ مورد عنوان کرد و گفت: هیچکدام از این واحدها مجوز استاندارد ندارند.
سهمگین با اشاره به وجود ۱۷ واحد تولید موزائیک در استان ابراز کرد: از این تعداد ۴ واحد دارای مجوز استاندارد بوده و پروانه ۷ مورد نیز باطل شده است.
وی با اشاره به بازدید کمیته نظارت شورای فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از ۱۵۷ پروژه عمرانی این استان در سال ۹۴، اظهار کرد: در کمتر از ۵ درصد این پروژه‌ها از کارگران دارای کارت مهارت استفاده شده است.
معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طبق گزارش سازمان تأمین اجتماعی استان تعداد کل کارگران ساختمانی نام‌نویسی شده استان به عنوان بیمه شده اصلی حدود ۹ هزار و ۷۷۸ نفر هستند، اما آمار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان حاکی از آن است که تعداد ۱۰ هزار و ۹۵۲ کارگر دارای کارت مهارت در استان وجود دارد.
سهمگین با اشاره به تناقض موجود بین آمار ارائه شده توسط سازمان تأمین اجتماعی و اداره آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: جای تعجب است که این کارگران در کجا مشغول به کار هستند.
وی بیان کرد: آمار نشان می‌دهد که پروژه‌های ما هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند که یکی از علل مهم افت کیفی پروژه‌ها عدم حضور کارگران ماهر است.
معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بکارگیری عوامل کارگری غیرماهر در بخش‌های دولتی و خصوصی زمینه‌ساز بسیاری از حوادث کارگری است و به طور قطع با حضور کارگران ماهر این آمار کاهش چشمگیری خواهد یافت.

استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد در پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه‌وبویراحمد خواستار تعیین تکلیف واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی فاقد مجوز استاندارد در این استان شد و گفت: این واحدها باید هر چه سریع‌تر مجوز استاندار دریافت کرده و در غیر اینصورت با آنها برخورد شود.
حسن نوروزی اظهار داشت: بازدید کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی از وضعیت تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی در سطح استان تائیدکننده این مطلب است که درصد زیادی از این واحدها فاقد استانداردهای لازم هستند.
وی با تاکید بر اتخاذ راهکار لازم برای تعیین تکلیف این واحدها افزود: علاوه بر این، از به کارگیری این مصالح غیراستاندارد در محل پروژه‌ها نیز باید جلوگیری شود.
نوروزی با بیان اینکه برخی دستگاه‌های استان فاقد ساختار فنی و اجرایی هستند، تصریح کرد: این دستگاه‌ها اگر بخواهند در اجرای پروژه‌های استان شرکت کنند در فرایند واگذاری و مناقصات دچار مشکل می‌شوند.
وی ابراز کرد: برخی از این دستگاه‌ها توانایی لازم برای اینکه دستگاه اجرایی باشند را ندارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بررسی ٢٧ پروژه شهرستان بهمئی توسط کمیته نظارت شورای فنی استان اظهار کرد: از این تعداد ٢۶ پروژه فاقد کارگر ماهر بودند.
نوروزی گفت: از این تعداد ١٧ پروژه از کیفیت اجرایی خوبی برخوردار بودند، ٨ پروژه دارای کیفیت اجرایی متوسط و ٢ پروژه دارای کیفیت اجرایی ضعیف بودند.

۵۰ درصد واحدهای شن و ماسه فاقد مجوز استاندارد

معاون نظام فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در ابتدا این جلسه با ابراز نگرانی از وضعیت واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی در استان به ارائه آماری از واحدهای دارای پروانه استاندارد پرداخت و گفت: ۸۴ واحد تولید شن و ماسه در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ واحد مجوز استاندارد را کسب کردند.
سید انتظام سهمگین با بیان اینکه از این تعداد واحد مصالح ساختمانی ۲۲ واحد فاقد مجوز استاندارد هستند، افزود: ۵۰ درصد واحدهای تولید شن و ماسه دارای مجوز استاندارد هستند.
وی تصریح کرد: تیرچه و بلوک جزء مصالح مهندسی محسوب نمی‌شود اما در استان از این مصالح در ساخت و سازها استفاده می‌شود که کمتر از ۱۰ درصد واحدهای تولید تیرچه و بلوک دارای مجوز استاندارد هستند.
این مسؤول عنوان کرد: ۹ واحد تولید بتن آماده در استان وجود دارد گه از این تعداد ۴ واحد در یاسوج دارای مجوز استاندارد و ۵ واحد دیگر در شهرهای گچساران و دهدشت فاقد مجوز هستند ، ۴۴ درصد واحدهای بتن آماده مجوز استاندارد دارند.
سهمگین با بیان اینکه حدود۲۳٫۵ درصد واحدهای تولید موزائیک مجوز استاندارد دارند، افزود: تنها دو واحد تولید آجر در استان وجود دارد که هر دو واحد فاقد نشان استاندارد هستند.
* تعطیلی واحدهای تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد ظرف روزهای آینده
در ادامه مهدی متقی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکل غیر استاندارد بودن مصالح ساختمانی در کل کشور وجود دارد، افزود: ۷۰ درصد واحدهای تولیدی استان واحدهای مصالح ساختمانی هستند.
وی اضافه کرد: تعداد کمی از واحدهای مصالح ساختمانی دارای مجوز استاندارد هستند و سایر واحدها نشان استاندارد ندارند.
این مسؤول بیان کرد: اغلب واحدهایی که فاقد مجوز مصالح ساختمانی هستند به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند که حکم تعطیلی این واحدها صادر و به زودی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.
IMG_1838 IMG_1839 IMG_1844 IMG_1846 IMG_1847 IMG_1848 IMG_1850 IMG_1852 IMG_1853 IMG_1854 IMG_1855 IMG_1856 IMG_1857 IMG_1858 IMG_1859
نام شما

آدرس ايميل شما

گچ بوی
Iran, Islamic Republic of
آقای خادمی اگه یکمی بشاشتر باشی به کسی آسیبی نمیرسد مثل اینکه تاز با چند تا از آقایون میرکل ها دعواش شده بابا بخند این هم میگذرد
Iran, Islamic Republic of
خبری از ..در جلسه نیست.تنها شورای که تر کتازی ازش گرفته شده
Iran, Islamic Republic of
همه مشکلات استان ریشه در خود استانداری دارد
کارشناسان و مسئولین استانداری خود نقش اصلی در استفاده از مصالح غیر استاندارد را دارند
همانهایی که با پیمانکاران همکاسه هستند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1