تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۱۸۱۹۹۱

وضعیت نامناسب فاضلاب برخی کشتارگاه‌های استان/ خطر زیست محیطی در کمین مردم

۰
کبنا ؛
معاون دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها یک کشتارگاه صنعتی در استان وجود دارد و مابقی کشتارگاه‌ها در شأن مردم و مصرف کننده‌ها نیست.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، رجب‌پور ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت‌ کشتارگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: هفت کشتارگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد تنها یک کشتارگاه صنعتی در شهرستان بویراحمد وجود دارد و مابقی کشتارگاه‌ها سنتی و در شأن مردم و مصرف کننده نیست.
وی به وضعیت کشتارگاه باشت اشاره کرد و گفت: نبود آسفالت جاده و دسترسی به کشتارگاه‌ و همچنین محل ورودی ساختمان کشتارگاه بهداشتی شهرستان باشت مناسب نیست.
رجب‌پور افزود: کشتارگاه باشت وضعیت روشنایی و بازرسی خوبی ندارد و همچنین محلی برای لباس کارگران ندارد.
وی ادامه داد: دفع غیر بهداشتی ضایعات، بافت مسکونی همجواری با مجتمع ادارات و مصلی شهر و واحد کار از دیگر معضلات بهداشتی کشتارگاه باشت که باید در اسرع وقت تعطیل و گوشت مورد نیاز مردم از گچساران تأمین گردد.
این مسئول به وضعیت کشتارگاه لنده اشاره و اظهار کرد: جاده دسترسی به کشتارگاه لنده آسفالت ندارد و همچنین نمای داخلی سالن و وضعیت روشنایی مناسبت ندارد و امکان بازرسی از این کشتارگاه نیست.
رجب‌پور با نامناسب خواندن وضعیت کشتارگاه لنده، افزود: قلاب‌های این کشتارگاه زنگ زدگی دارد و وضعیت سیستم روشنایی و خنک کنندگی آن نامناسب است.
وی اضافه کرد: ساختمان کشتارگاه لنده بدون حفاظ نزدیک روستا است و وضعیت فاضلاب آن غیربهداشتی و باعث آلودگی زیست محیطی می‌شود.
معاون دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشتارگاه شهرستان گچساران، دنا و کهگیلویه سردخانه نگهداری مناسب با ظرفیت کشتارگاه‌ها ندارد.
وی افزود: همچنین این کشتارگاه‌ها با مشکلاتی همچون کامیون سردخانه‌دار حمل گوشت، سالن انتظار جهت قرنطینه و بازرسی پیش از کشتار، لیبل‌گذاری، سردخانه زیر صفر درجه جهت نگهداری لاشه‌های انگلی، ریل و قلاب نداشتن، سیستم سرمایش و گرمایشی، بهینه سازی سیستم روشنایی سالن کشتار روبرو هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
1