تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۸۱۹۸۲

مهر جعلی بر لاشه‌های گوشت کشتارگاه‌های باشت/ وضعیت بغرنج کشتارگاه‌ها/ بهمنش: گوشت برزیلی می‌خورم

۶
۰
کبنا ؛جلسه بررسی کشتارگاه‌های دام استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، در این جلسه که به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، پیرامون مسائل مختلف کشتارگاه بحث و تبادل نظر شد.
عبدالله بهمنش مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه بیشتر مشکلات ما مربوط به کشتارگاه‌های غیرمجاز است، گفت: هیچ علائمی از تب کریمه کنگو در استان دیده نشده است اما همین کشتارهای غیرمجاز اطراف شهر می‌تواند باعث ابتلای مصرف کنندگان این نوع گوشت‌ها به تب کریمه کنگو شود.
وی با بیان اینکه باید به بهداشت مردم توجه شود، اظهار کرد: نظارت بهداشتی از مزرعه تا سفره  بر عهده دامپزشکی می‌باشد که کشتارگاه نیز در این زنجیره نظارتی قرار می‌گیرد بنابراین اگر کشتارگاهی بخواهد مسائل بهداشتی را رعایت نکند ما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
بهمنش اضافه کرد: بازرسین بهداشتی سازمان دامپزشکی در رابطه واردات گوشت از سایر کشورها از جمله برزیل از بازرسی قبل از کشتار تا بارگیری این محموله‌ها به سمت کشور نظارت داشته و این گوشت‌ها از لحاظ بهداشتی کاملاً مورد تایید سازمان دامپزشکی می‌باشد ما هم باید سعی کنیم، که کشتارگاه‌هایمان از لحاظ استاندارد بهداشتی به این کشتارگاه‌ها نزدیک شده تا گوشت استحصالی از آنها کاملاً مورد اطمینان مردم باشد و این چیزی نیست جزء حرکت در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی. مثلاً من خودم گوشت برزیلی را ترجیح می‌دهم و البته کشتارگاه صنعتی یاسوج هیچ مشکلی ندارد و در حد استاندارد است.
بهمنش به کشتارگاه‌های غیرمجاز در اطراف شهر اشاره کرد و افزود: نباید گوشت مورد نیاز استان از سایر استان‌های مجاور وارد کهگیلویه و بویراحمد شود و باید مصرف کل استان را تأمین کنیم.
وی با بیان اینکه کشتارگاه باشت غیرقابل استفاده است، افزود: شهرک صنعتی خان احمد جایگاه خوبی برای ایجاد کشتارگاه صنعتی است با کمک بخش خصوصی که از این طریق گوشت مورد نیاز استان احداث گردد.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اتاق پیش سرد و دمای ۴ درجه سانتی‌گراد جزء ضروریات گوشت قرمز و گشتارگاه‌ها است و متاسفانه سیستم فاضلاب نامناسب که اقسام و انواع بیماری‌ها را به وجود می‌آورد در برخی از کشتارگاه‌ها مشاهده می‌شود.
بهمنش افزود: متاسفانه در محل برخی از کشتارگاه‌ها سگ، گربه و مگس دیده می‌شود.
وی خودروی حمل گوشت را از لازم استان دانست و گفت: در سال ۸۹، ۳۲ میلیون تومان برای خرید ماشین حمل شهرستان‌ها اختصاص داده شد ولی ماشین خریداری نشد.
بهنام برازنده شهردار باشت در این نشست گفت: مسئول دامپزشکی باشت اعلام کرده است که من مهر جعلی دارم برخی از مهرها بر لاشه‌های گوشت تولید شده در باشت جعلی است.
وی افزود: شهرداری باشت به فکر درآمد نیست ولی من باید سئوال کنم که چرا کشتارگاه باشت دیوار به دیوار دامپزشکی و مصلی و ادارات است.
برازنده ادامه داد: باید کشتارگاه باشت تعطیل و در شهر گچساران گوشت مورد نیاز مردم تأمین شود.
این مسئول اضافه کرد: هدف گول زدن مردم نیست، لاشه‌ها غیر مجاز وارد شهر می‌شود و بنده ضمن بررسی وضعیت کشتارگاه‌های باشت باید اعلام کنم که مردم از این وضعیت راضی نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
کاشکی نویسنده خبر کمی هم با آیین نگارش آشنایی داشته که بجای گوشت برزیلی کلمه گوشت زیلی را نمی نوشت ، همچنین اخبار صحیح را منعکس کنند نه اینکه فضای جامعه را ملتهب کرده و تلاش کارکنان دامپزشکی را به راحتی زیر سوال ببرد
رضا
Iran, Islamic Republic of
آخه نویسنده خبر کدوم مسئول میگه من مهر جعلی دارم ، آخه کدوم عقل سلیم این مطلب رو باور میکنه ، آخه چرا خبر را صحیح اعلام نمی کنید و شایعه پراکنی می کند
آگاه
Iran, Islamic Republic of
آقای شهردار میخواد از زیر این کار شونه خالی کنه میگه مهر جعلی دارن،بعدش هم اصلا اینطور که شهردار میگه نیست،و فقط در حد حرفی هست که از دیگران شنیده،اگه یه کم در بطن کار بود و دقت بیشتری داشت اونوقت بهتر میتونست حرف بزنه،الان دیگه هر مسئولی بخواد زیر کارش شونه خالی کنه هر حرف رو میزنه بدون منبع موثق،
شین طلا
Iran, Islamic Republic of
آقای نویسنده من شک ندارم شما خبر رو اشتباهی شنیدید،و اگر خودتان در جلسه بودید،میفهمیدید که شهردار همچین حرفی رو درباره مسئول دامپزشکی نزده،چون دامپزشکی که خودش مسئول مهر بهداشتی لاشه ها میباشد،و جناب شهردار منظورش از مهر جعلی اینه که قصاب ها مهر جعلی دارد.التماس فکر...
باحق
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس برازنده شهردار فعال و دلسوز
تاته تم
Iran, Islamic Republic of
مهرهای مختلفی هست بیشتربررسیکنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1