تاریخ انتشار
شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۱۸۱۹۰۰

پاسخ حمید طاهری به مقاله فروغی‌فر؛ خطای سید باقر فاحش بود

۵۵
۱
کبنا ؛ حمید طاهری بویراحمدی

جواد فروغی‌فر پاسخی به «نقدی بر اظهارات جدید سید باقر موسوی» [کلیک کنید] داد که حمید طاهری نیز با ارسال مقاله‌ای دو باره به آن پاسخی داده است.

tahrihamid
نویسنده آن فردی گمنام با نام «جواد فروغی‌فر» [کلیک کنید] است. نمیدانم که این نام مستعار است یا نام حقیقی ایشان است و وجود عینی دارد . با خواندن آن، آنچه مرا متعجب کرد و از حیرت انگشت به دندان گزیدم این بود که چنین متن سخیف و سرشار از استنباطهای مسخره ای را کسی نوشته که خودش را دانشجوی دوره ی دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی هم معرفی کرده است. در یک نظام سالم آموزشی، آدمی با این میزان قدرت فهم (در واقع نفهمی!) و این اندازه قدرت استنباط حتی نمی تواند دیپلم هم بگیرد. تا چه رسد به مدارجی چون بگذریم.
بنده در همه مقالات کنونی ام، ضمن احترام به سوابق و گذشته سید باقر موسوی عملکرد او را در انتخابات اخیر نقد کرده ام. دلایل خود را هم روشن و صریح، بدون هیچ ابهامی ارائه داده‌ام. ایشان موضوع به این سادگی را متأسفانه نفهیده و درباره سوابق سیاسی سید باقر داد معنی داده است. مرا همه می شناسند و می دانند طرفدار اصلاحات بوده و هستم. در حالیکه آقای جواد فروغی فر آنقدر ناشناس است که بقول میرزاده عشقی: گر بمیرد هم نفهمد هیچ کس جز گور کن. حالا می‌پردازیم به جواب ادعای ایشان.
۱ـ آقای سید باقر موسوی از سادات خفر است. بنابراین خفری است. برای سادات معمولاً نوع سیادت آنها را هم ذکر می کنند مانند شاه قاسمی، امامزاده علی ، شاه مختاری و ... نه خفری بودن ننگ است و نه از بابت تحقیر گفته شده است که این نویسنده ناشی اینطور برآشفته است.
۲- ایشان نفهمیده است که «ول کن معامله نیست» یک اصلاح و در واقع ضرب المثل است. به این معنی که طرف هنوز بر موضع خود پای می‌فشارد. ایشان کلمه معامله را به معنای معامله کردن معنی کرده و شروع به اراجیف گفتن نموده است.
در جای دیگر گفته ام موضع منافقانه. یعنی اینکه ایشان موضع علنی و سری اش با هم تعارض داشته است . نویسنده این ترکیب را به معنی منافق بودن به کار برده است. ایشان نفهمیده است که بکار بردن یک صفت در یک مرحله به معنی موصوف بودن همیشگی صاحب صفت نیست. و منافقانه نامیدن یک حرکت به معنی منافق خواندن طرف نیست. حالا آدمی با این میزان قدرت استنباط میخواهد فردا یا وکیل شود و یا قاضی و .... که در آن صورت هم وکالتشان تماشایی خواهد بود و هم قضاوت هایشان فاجعه بار.
۳ـ ایشان از پرونده سازی توسط رقیبان برای سید باقر با اطمینان سخن گفته است. که در واقع بیان این نکته جز جهالت مطلق چیز دیگری نمی تواند باشد. سید باقر برای شورای نگهبان چهره ناشناسی نبود که با پرونده سازی دیگران روی او قضاوت کنند. او جز مجموعه ای است (برخی نمایندگان مجلس ششم) که از نظر شورای نگهبان از خط قرمز نظام عبور کرده اند و صلاحیت نمایندگی ندارند. نه فقط سید باقر که هیچکدام از همفکران او در مجلس ششم برای مجالس بعدی تأیید صلاحیت نشده اند . از همان ابتدا هم رد صلاحیت سید باقر مشخص بود. فقط سید باقر امیدوار بود که قدرت چانه زنی رئیس جمهور باعث تأیید صلاحیت او شود. که چنین هم نشد. لذا متهم کردن امثال بهرامی و هدایت خواه و .... جز جهل و بی انصافی و غرض ورزی و ...... دلیل دیگری ندارد.
۴ـ عروس تعریفی هم یک مثل است . در مثل هم مناقشه نیست. این مثل جایی به کار می رود که کسی را که به او اعتماد کرده و اطمینان داشته اند خلاف انتظار عمل کند. همانطور که سید باقر قبلاً هم خودش در مورد نویسنده دیگری (که من با او درگیر شدم و با او و نگرشش مشکل دارم) اصطلاح بتی و مگس را به کار برده بود. چطور برای سید باقر در مقام نقد به کار بردن این کلمات جایز است اما برای منتقدین خودش جایز نیست؟! یک بام و دو هوا؟!
۵) نماینده بویراحمد با تشکری که از سید باقر موسوی کرد. از سکوت ظاهری او و عدم حمایتش از کاندیدای اصلاح طلبان و نقشی که به سود خودش ایفا کرده بود تشکر کرد. این تشکر خیلی معنی دار بوده زیرا سکوت و بی طرفی سید باقر را که خودش بر آن تاکید داشت زیر سوال برد. و دوگانه بودن موضع وی را بر ملا کرد. اصطلاح میخ بر تابوت زدن یعنی کار کسی را تمام کردن و به نقش او پایان دادن است. که هیچگونه قبح کلامی ندارد.
۶ـ داشتن مدرک دکتری نه افتخار است و نه اهمیتی دارد. مدرکی که چنابعالی با این میزان سواد و شعور اجتماعی و درک مطلب و ... به زودی آن را به دست می آوری چه افتخاری دارد که کسی بخواهد محمد بهرامی را با آن عنوان خطاب کند یا نکند؟ دکتر و مهندس امروزه القابی است که هیچگونه تشخص و مباهاتی ایجاد نمی کنند. محمد خاتمی با آن که دوره دکترا را تدریس می کند خود مدرک دکترا نداشته و ندارد ولی به او دکتر خاتمی هم می گویند.
۷ـ بهترین کاندیدا بودن نماینده فعلی را از قول سید باقر، سایت ها اعلام کردند. آن موقع سید باقر هم آن را تکذیب نکرد. لزومی هم نداشت که سید باقر این نکته را بر زبان بیاورد. عملکرد او خودش گویای این نکته است که بهترین نماینده از نظر او زارعی بوده است.
۸ـ بنده به عنوان بازمانده خوانین (که به آن افتخار می کنم. همان خوانینی که نیاکان شما زمانی به رعیت بودنشان افتخار می کردند) بلکه به عنوان یک فعال اصلاح طلب همانطور که عملکرد سید باقر موسوی را در دهه هفتاد ستوده ام، حرکت ایشان در سال ۹۴ را تقبیح کرده و دوگانگی موضع ایشان را محکوم کرده ام. نه به ایشان خدای نکرده توهین کرده ام و نه اهانت خواهم کرد.
۹ـ من هرگز نگفته ام که اگر سید باقر از بهرامی حمایت می کرد او قبول می شد. بر عکس گفته ام که حمایت سید باقر از نظر کمی تاثیر آن چنانی نداشت. حتی حمایت تاجگردون از محقق و رحیمی و منطقیان را هم مثال زده بودم. گفته ام که حمایت سید باقر باعث وحدت جریان اصلاحات می‌شد. شما بهتر است بروید یک دوره کامل ادبیات فارسی را بخوانید و معانی کلماتی چون تناقض و سایر اصطلاحات به کار برده را بفهمید بعد دست به قلم ببرید.
۱۰ـ آقای بهرامی دور قبل با پرچم اصلاحات به میدان آمد. این بار هم همینطور. ملاک اصلاح طلب بودن چیست؟ کدام یک از سرشناسان اصلاح طلب قبلاً در جرگه اصولگرایان نبوده اند؟ تاجگردون یا موسوی و ..... قبلاً اصولگرایان افراطی نبوده اند؟! سابقه اصولگرایی فقط بهرامی برای جرم است؟!
در پایان اضافه کنم که دنیای سیاست دنیای لغزش ها و خطا هاست. هیچ سیاست مداری از نقد مصون نیست. آن چه مهم است نتیجه عملکرد سیاست مدار است نه نیت او.
سید باقر موسوی هم از برجستگان و نخبگان این دیار است. امتیازات او انکار کردنی نیست. اما خطای اخیر او هم خطایی فاحش بود. کسی از سید باقر موسوی انتظار نداشت که دوگانه عمل کند. او به عنوان یک اصلاح طلب شاخص می بایست از کاندیدای اصلاح طلبان (خوب یا بد) حمایت می کرد و خلاف قول بزرگتر هایش چون خاتمی و عارف عمل نمی کرد. مدعیان اصلاح طلبی که از نماینده فعلی حمایت کردند تماماً بخاطر نفع شخصی شان بود. چون یا خودشان یا نزدیکانشان پست و موقعیت گرفته بودند. ولی سید باقر موسوی با آن سوابق درخشان چرا باید چنین می کرد؟!
نام شما

آدرس ايميل شما

دولت آباد
Iran, Islamic Republic of
احسن، احسن
جالب بود حالا هر که نوشته ، مهم متنی بود که منتشر شد
دشترومی
Iran, Islamic Republic of
درود بر خان بزرگ بویراحمد که روی ...کردی واقعا برای بویراحمد .. هست که روی رای آنها .. میشه
حمید
Iran, Islamic Republic of
پدرت خان بود درست .. اما خودت الان چه ..... شدی ؟؟؟
عرزه داشتی چقد به املاک پدرت اضافه کنی ؟یا همه رو فروختی و دادی بابت بدهکاری هات
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
هرکاری کنی کدخدا زاده کدخدازاده هست اما با متنی که از حمید خان دیدم احساس می کنم اگر رگهای بدن حمید خان رو جستجو کنیم غیراز رگ خانی رگ دیگری هم در بدنش هست .از خانواده بزرگ طاهری بعید بود این نوشتن.
خواننده
Iran, Islamic Republic of
بنده نه به عنوان بازمانده خوانین ،درست است. متاسفانه در تایپ کلمه {نه } افتاده و معنی را عوض کرده است.
Iran, Islamic Republic of
حامیان نماینده


بخاطر منافع بودند و گرنه هیچی نداشت که ازش حمایت کنند.
البته رای واقعی ایشان از این مقدار به مراتب کمتر بود
خواننده
Iran, Islamic Republic of
سابقه اصولگرایی فقط برای بهرامی جرم است ؟ کلمه { برای} بعد از بهرامی آمده که اشتباه است.
Iran, Islamic Republic of
مردم بهترین قاضی هستن و اینو در انتخابات ثابت کردن (به خان بودنت هم نناز که خوانین خون و جان مردم را می مکیدند تا امثال تویی پسر در رفاه باشد و حالا دم از قلدری بزند)
ملت
Iran, Islamic Republic of
تو هم دلت خوشه من خان و خان زاده ام بابا جم کن حالا کی هستی؟؟؟!!!!
اگه راست میگی تو هم برو یک دکترا بخر
يويراحمد
Iran, Islamic Republic of
هنوز هم دم از خان و خان بازی میزنی معلوم هست داری به مردم چه توهینهایی میکنی من خانم وافتخار میکنم که شما به رعیت بودنتان برای خان افتخار میکردید این اراجیف رو برای امثال خودت بگو تو وامثال تو در دولت جمهوری اسلامی سوختید . امثال شما بهرامی رو بدبخت کردید البته خود شما دو دور با هدایت خواه بودی وپروژه های آنچنانی حالا که دیگه چیزی گیرت نیومده میخواستی بهرامی رو هم از طریق نفوذ هدایت خواه وارد مجلس کنی بعد اسب خودت رو بتازی خدایا شکست رو همیشه شامل این افراد کوته فکر کن
دنا
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در نظام ما طوری ارزشها جابجا شده که خانی که خون رعیت ها را مکیده و به نام آنها بزرگ شده وچه ظلمها که نکرده حالا به خان بودن خود افتخار میکند مرگ بر این افتخار
حامدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا که نوشته حمید طاهری عالی است. روشن و صریح و بدون ابهام.آقای موسوی خودش جوابی ندارد که بدهد. آنوقت عده ای جاهل سعی میکنند که کار او را توجیه کنند.
باوی
Iran, Islamic Republic of
تو سی یو چه اعتماد به سقفی داره
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان بازمانده خوانین (که به آن افتخار می کنم. همان خوانینی که نیاکان شما زمانی به رعیت بودنشان افتخار می کردند خان مرد لعنت بر خان و..که هیچ گونه ترقی برای مردم نگذاشتند.تا دور نشده توبه نماید
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
احسنت بسیار عالی
Iran, Islamic Republic of
خان از حمایت تیره خانمش دفاع می کند از تیره اقا رضایی .لطفا کسی ناراحت نشود
ممدو
Iran, Islamic Republic of
جناب طاهری بسیار بد بود هر چند میدانم این نوشتن در حدو اندازه شما نیست شما خیلی بی سوادتر از این تشریف داری اتفاقآ جناب فروغی واضع جواب شما را دادن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمله ای که مردم را رعیت خوانده اصلا به نظر من جالب نبود چون که این به دور از منش و بزرگی و اصالت خانوادگی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نظرتون درباره دکتراهای الکی امروز عالی بود. دانشگاه آزاد همه را دکتر کرده است
افشين
Iran, Islamic Republic of
اولا ایشان (اقای فروغی) ادبیات هم خونده دوما شما با این طرز نوشتارتان ابروی اصلاحات رابردی سوما اقای زارعی بهتر از بهرامی بود چون بهرامی. بود چهارما حتما اقای زارعی بهت نه گفته
Iran, Islamic Republic of
حیف اصلاحات که هر آدم //ازش دم میزند.
ننن
Iran, Islamic Republic of
با سلام. رعیت ها هیچگاه از خوانین با افتخار یاد نمیکنند. هنوز ظلم و ستم هایی که خوانین در حق مظلومان کردند از اذهان پاک نگردیده است هرچند الان با .میخواهند آنرا از یاد مردم ببرند. این چنین نوشتن و مردم را ملزم به کاری از قبیل افتخار به خوانین کردن شایسته نمی باشد.
حامیان دولت
Iran, Islamic Republic of
برو عامو بازیتو کن
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
از کدام ..حرف میزنی ..که فقط .میکردن اون موقع صحاب نبود که .. شدن جناب اقای کمای این به چه حقی میایند مطلب میزن مگه اینا .. بودناین کسانی بودن هنوز که هنوز نام . گر را روی ماگذشتن جناب حمید طاهری.. تاریخ م.. تمام شد خودت را قاطی نکن این مطلب را هم کسی ب..
Iran, Islamic Republic of
بانوی بویراحمد ...
حکایت حمید خان به حک... حواله کرده است ..آقای سید باقر موسوی همیشه در قلب ما جا داشته و خواهند داشت و با چنین ادبیاتی خدماتشان زیر سوال نمیرود ...جناب طاهری آقای فروغی رو اگر شما نمیشناسید به خاطر عدم آگاهی خود شماست ایشان تهران، رییس حقوقی هستند ومشاوره های حقوقی ایشون واقعا تماشایی ست و از طرفی اگر واقعا شخص دقیقی بودید متوجه نکته سنجی جناب فروغی میشدید و نیازی به جوابیه نبود چون ایشون واقعا متوجه تمامی به اصطلاح ضرب المثل های شما بوده که اینگونه پاسخ داده اند .
Iran, Islamic Republic of
نویسده عزیز واقعیت و حقیقت را شفاف بیان کرده، هر چند حرف حق تلخ است. همه، چه اصولگرایان و چه اصلاح طلبان، این رفتار و اعمال ضد و نقیضانه ی سید باقر را مشاهده فرمودند و نویسنده هم همین را بیان نمودند. کجای این متن و متن قبلی ایشان، دروغه؟ خداوکیلی من ایشون را نمی شناسم.
کامط
Iran, Islamic Republic of
درود برخان بزرگ.خداخودش دونه خانی ازت ایباره.
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید باقر. جناب طاهری امثال شما نمی توانید درک کنید چرا سید باقر از بهرامی حمایت نکرد. با سکوتش بویراحمد را نجات داد
خسرو
Iran, Islamic Republic of
درحالی که اصول گرایم اما به منطق ومنش وصراحت لهجه حمیدخان احترام میگذارم
رضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
آقای طاهری این متن ها را خودتان مینویسید یا کس دیگری با نام شما ...
چون تا قبل از انتخابات مجلس اخیر سابقه نوشتار یا مقاله یا تحلیلی از شما نبوده.
با تشکر
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
بزن به سلامتی.
از علیا تا سفلی
Iran, Islamic Republic of
روزگار رو ببینید کی داره متن می نویسه.حمید طاهری یا معصومی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
شما جز.. کردن چیزی ننوشتی والا به جای دکتر فروغی باشم . رو می کنم
Iran, Islamic Republic of
معلوم که هنوز هنوز مزه .. زیر زبانته شما افراد به قول خودت .. و واز بالابه مردم نگاه میکنی الان که دیگر حرفتان .. نداره مثل زمان..، نمی تونید حقیقت را گوش کنید تو..ر از این حرفهای اقای فروغی فر سوادی که دارد... نداشته وندارد زیاد به خودت فشار نیار نسل جدید نسلی روشنفکر و سیاستمدار و ولایتی واهل فکر ومنطق هست وبه روز فکر میکنند نه مثل جنابعالی هنوز فکر .. در سردارن پس برو با همون رویاهای زمان گذشت خوش باش وفکرکن که مثل ... ایکنه ،
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام هیچکس در بویراحمد سیدباقرنمیشود ونخواهدشدحالا که شماها دم ازدسیاست میزنید ومی خواهیدنام این اسطوره راکوچک کنید بدانید که ۱۰۰ سال که هیچ۱۰۰۰ سال هم زندگی کنید سیدنمیشوید
Iran, Islamic Republic of
همه چی وقتی مخصره شد که کسانی جز بی کفایتی هیچ بر نداشتن حالا دم از سیاست میزنند
حسن
Iran, Islamic Republic of
.. یه ادم ... هستی احتمالا تقاضای زیادی داشتی که از.. زیادی می کرده حالا اومدی در مقام اظهار نظر در امدی بهتر ه به شرکت اب معدنیت فکر کنی تا به سیاست مغذت گریپاز می کند
Iran, Islamic Republic of
فراموش نمی کنیم . .. اخر ... می شود.
بویر
Iran, Islamic Republic of
درود بر حمید خان طاهری

..باید خودش را با خانم اذر گشسب و رحمان وفا زاده به مردم معرفی کند ازین به بعد
یک زمانی هم با ادعای عزززززززززززززززززززززززززززت بویراحمد مثلاااااااااااااا میخواست پا تو کفش تاجگردون کنه
دشترومی
Iran, Islamic Republic of
باقر همون دوره که نماینده بی هم هیچ کاری نکه. الان هم که.. وبار آورده. نماینده پ. بود مهره سوخته هست
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تا مرد سخن نگفته باشد /عیب و هنرش نهفته باشد
قیافت خوبه کاش حرف نمی زدی که اینقد..۷۷
حسن
Iran, Islamic Republic of
خواهشا برو به زندگیت برس اقای مهترم چون ادم های مثل شما تو. دارن پا تو کفش بزرگترا نکن اینها ابرو را ذره ذره بعد از گذشت چند سال خدمتگذاری بدست اوردن
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
چرا دیدگاه ما را نزدی شما باید بی طرف باشید
بنيو
Iran, Islamic Republic of
اولاچون قانون نمی دانی هرچه می خواهی می گویی دوم توبرگرد به گذشت وحالت نگاه کن بعدحرف بزن توخودت رابه جریانهای انقلابی نچسب توتکلیفت .............
مجید
Iran, Islamic Republic of
درود
رضا
Iran, Islamic Republic of
دوره ... گذشته
جناب طاهری الان... هستید ؟
ط امیری
Iran, Islamic Republic of
کسانی که نظر دارن متن از طرف ایشون نیست،خودشون هم عرضه داشته باشن یا دست به قلم بشن یا بدن یکی دیگه براشون بنویسه،لااقل یه ذره شجاعت داشته باشید
ط امیری
Iran, Islamic Republic of
دوره خانی گذشته که گذشته،مهم اصالت و اصل و نسبه که همیشه آبروی این خانواده اس،یه چیزهایی با تربیت و فرهنگ و آموزش بدست نمیاد
ط امیری
Iran, Islamic Republic of
زمانی که سیدباقر بودن در کل دوران طلایی انقلاب محسوب میشه،سیدباقر هم نبود هرکسی میرفت بخاطر اون زمان خاطره خوبی برای مردم ساخته میشد،الان باید دید کی مرد هست و بخاطر مردم تلاش میکنه،نه بخاطر منافع شخصی
علی
Iran, Islamic Republic of
اینکه جناب طاهری همه را رعیت خود خانده اند کلمه نا صوابی است هیتلر ؛صدام حسین ؛یزید؛رضاشاه؛وخیلی از دیکتاتورهای تاریخ هم رعیت ویا زیر دست داشتند بویر احمد به ریاست خوانین خیلی کارهای بزرگی در مقابل رژیمهای گذشته انجم دادند اما هیچ کس حاضر نیس از اون افتخارات نام ببرند ونظام فعلی هم حاضر نیست کوچکترین یادی از گذشته انها بکنند وجوابش هم کاملا هویدااست اما اگه دقت کرده باشید تمام رشادتهای لر وبویراحمد که به سرکردگی غیر از خوانین مثل کی لهراسب ویا میرغلوم و.....به نیکی یاد مکنند پس چرا از پدران شما فقط به فاهشگی یاد میکنند اما در کل صحبتهای حضرتعالی هنوز تفکرات دیکتاتوری شما به ایان است اما در کل متون شما خارج از توهین به بویراحمد ها وقلدر مابتان بقیه خوب نوشتید
Iran, Islamic Republic of
با سلام، اولا حمید طاهری از نظر سوادی در حدی نیست که بتونه نقد خاصی بنویسه. دوما دلیلی نداره که نظر سید باقر در مورد حمایت از کاندید خاصی با نظر شما یکی باشه
سجاد
Iran, Islamic Republic of
اقای طاهری تحصیل کرده امریکا هستند نه دانشگاه ازاد
دوگانه سوز
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم چرا اینقدر از مبارزات خوانین میگویند ولی اسمی از انها نیست .ای کاش اونقدر که از مبارزه وشجاعت افرادی مثل کی لهراسب ویا میر غلوم تعریف وتمجید میشه زره ای هم از شجاعت
این خوانین گفته میشد .البته بین بزرگان بویراحمد هستند کسانی که مردم از انها بخوبی یاد میکنند ولی خدایی از خوانین کسی به خوب یاد نمیکنند #@ درود بر تاریخ سازان بویر احمد?? @
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم چرا اینقدر از مبارزات خوانین میگویند ولی اسمی از انها نیست .ای کاش اونقدر که از مبارزه وشجاعت افرادی مثل کی لهراسب ویا میر غلوم تعریف وتمجید میشه زره ای هم از شجاعت
این خوانین گفته میشد .البته بین بزرگان بویراحمد هستند کسانی که مردم از انها بخوبی یاد میکنند ولی خدایی از خوانین کسی به خوب یاد نمیکنند #@ درود بر تاریخ سازان بویر احمد?? @
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب بود که خودت مینویسی یا ...خخخخ
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1