تاریخ انتشار
شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۱۸۱۸۵۱

ایجاد خانه مسافر در یاسوج / جلوگیری از انحراف سرمایه‌گذاری / افزایش کشفیات داروی قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد / اعزام ۵۰۰ روحانی به مناطق مختلف استان

۰
کبنا ؛ 
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
ایجاد خانه مسافر در یاسوج
شهردار یاسوج گفت: ایجاد خانه مسافر یکی از برنامه‌های شهرداری یاسوج در راستای خدمت‌رسانی به مسافران است.
محمد‌علی جاوید در بازدید از پارک‌های سطح شهر یاسوج اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل تابستان و حضور گردشگران در پایتخت طبیعت ایران موجب شد تا شهرداری یاسوج اقدام به پاکسازی پارک‌ها و فضای سبز این شهر کند.
شهردار یاسوج با بیان این که خوشبختانه امسال شرایط خوبی برای حضور مسافران ایجاد شده است، افزود: ایجاد خانه مسافر یکی از برنامه‌های شهرداری یاسوج در راستای خدمت‌رسانی به مسافران است.
وی بیان کرد: هر ساله شهر یاسوج با موقعیت آب و هوایی که دارد میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور است که این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.
این مسؤول عنوان کرد: مجموعه شهرداری همه تلاش خود را در زمینه ایجاد و فراهم کردن محیطی مناسب برای اسکان گردشگران و مسافران در شهر یاسوج به کار گرفت.
جاوید تصریح کرد: شهرداری یاسوج در کاری جهادی اقدام به پاکسازی و تنظیف همه پارک‌های سطح شهر کرده و این امر به صورت ویژه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به پاکسازی پارک ساحلی یاسوج در روزهای اخیر افزود: نیروهای خدماتی و فضای سبز شهرداری یاسوج به صورت ویژه اقدام به پاکسازی این پارک‌ها کرده که با توجه به اهمیت رضایتمندی شهروندان از پاکیزگی فضای پارک‌ها این برنامه در دستور کار مجموعه شهرداری قرار گرفته است.
شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عدم رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نظافت عمومی توسط برخی شهروندان ابراز داشت: مجموعه نیروهای شهرداری به صورت روزانه اقدام به پاکسازی پارک‌ها می‌کنند ولی به دلیل حجم بالای زباله‌ها و عدم رعایت برخی شهروندان و مسافران بعضا شاهد انباشت زباله در گوشه و کنار پارک‌ها هستیم که با همین وجود نیز در صورت مشاهده پاکسازی می‌شوند.
جاوید با اشاره به شروع فصل گرم و حضور گردشگران و مسافران به شهر یاسوج خواستار همکاری بیشتر شهروندان در نظافت و رعایت موارد بهداشتی در سطح پارک‌ها شد.
توسعه کهگیلویه مستلزم همکاری مسؤولان با اصحاب رسانه است
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه خبرنگاران را صدای رسای دولت و مردم دانست و گفت: همکاری با اصحاب رسانه در انعکاس مشکلات شهرستان یک ضرورت است.
سیاوش زمان در جمع خبرنگاران پیشرفت شهرستان را مستلزم شناخت و ریشه‌یابی مشکلات دانست و اظهار داشت: خبرنگاران با بررسی نارسایی‌های جامعه زمینه احقاق حقوق قشرهای مختلف را فراهم می‌کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه تصریح کرد: خبرنگاران همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فکری هر جامعه مرهون تلاش‌های آنهاست.
وی با اشاره به مشکلات اصحاب رسانه در شهرستان بیان کرد: زمانی می‌توانیم انتظار انجام رسالت و تعهدات از خبرنگاران داشته باشیم که در انعکاس خدمات و عملکرد ادارات و نهادها با آنها همکاری داشته باشیم.
زمان از خبرنگاران به صدای ملت و دولت و ابزاری برای تنویر افکار عمومی نام برد و گفت: نقش رسانه در توسعه فرهنگ بی‌بدیل است.
وی با بیان اینکه شرکت در نشست‌ها برای کشف حقایق و انعکاس اخبار دقیق و صحیح به مردم از وظایف یک خبرنگار است منع خبرنگاران از حضور در برخی نشست‌ها را قابل تأمل خواند و گفت: از مقام شهرستان انتظار می‌رود جلوی چنین برخوردهای ناشایست با اصحاب رسانه را بگیرد.
این مسؤول افزود: گسترش عرصه رسانه و مطبوعات از مؤلفه‌های اساسی در توسعه فرهنگ است که با انعکاس اخبار افکار عمومی را روشن می‌کنند.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان باید به مردم معرفی شود، گفت: خبرنگاران در این راستا با ارائه گزارش‌های گردشگری مهمانان و مسافران بسیاری را به شهرستان فرا خواندند.
 
ساماندهی ۹۵ درصد گلزارهای شهدای گچساران
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد گلزارهای شهدا در گچساران ساماندهی شده است.
سیروس باوی با بیان اینکه شهدا صاحبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار کرد: امنیت و آسایش امروز مردم ایران اسلامی مرهون از جان‌گذشتگی شهدا و فدا کردن جان خود بخاطر دفاع از اسلام و کشور است.
وی افزود: شهدا دین بزرگ و تمام‌ناشدنی بر گردن همه اقشار جامعه اعم از مردم و مسئولان دارند که باید این دین به بهترین شکل ممکن انجام شود.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران تصریح کرد: تکریم خانواده‌های شهدا و پاسداشت یاد و خاطر شهدا یکی از کمترین راه‌های جبران خدمت و از جان‌گذشتگی شهدا به خاطر حفظ دین و کشور است.
باوی با تأکید به لزوم ساماندهی گلزارهای شهدا در گچساران گفت: گچساران با تقدیم افزون بر ۳۶۶ شهید یکی از مناطق تأثیرگذار در هشت دفاع مقدس بوده است.
وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد گلزارهای شهدای گچساران ساماندهی شده است.
باوی خاطرنشان کرد: با ساماندهی گلزار شهدای روستای آبکل که در حال حاضر در دست اقدام است، تمامی گلزارهای شهدا در گچساران ساماندهی شده است.
همایش ملی توسعه پایدار روستایی در دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود
کریمی، معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج از برگزاری همایش توسعه پایدار روستایی در این دانشگاه خبر داد.
کریمی گفت: همایش ملی توسعه پایدار روستایی با همکاری مشترک استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج در تاریخ ۳۰ و ۳۱ تیرماه سالجاری برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به نامگذاری سال ۹۵ با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری این همایش نیز با رویکرد اقتصاد مقاومتی و ارتباط آن با توسعه پایدار روستایی برگزار می‌شود.
معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج با اشاره به تشکیل کمیته های زیر مجموعه این همایش گفت: کمیته اجرایی، کمیته علمی و کمیته نظارت و ارزیابی در بخش‌های مختلف این همایش فعال هستند.
کریمی ادامه داد: این همایش در هفت محور امنیت غذایی، کارآفرینی، آموزش، محیط زیست، گردشگری، دانش بومی و بهداشت با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.
وی به رونمایی از سایت این همایش اشاره کرد و گفت: پژوهشگران، استادان دانشگاه و علاقه مندان می توانند تا ۲۵ خرداد مقالات خود را به دبیرخانه همایش واقع در دانشگاه یاسوج ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی http://srdconf۲۰۱۶.yu.ac.ir/fa مراجعه کنند.
مدیرکل بحران: خسارت بلایای طبیعی درکهگیلویه وبویراحمد مستندسازی شود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید میدانی هیات بازرسی مدیریت بحران کشور در هفته جاری از مناطق آسیب دیده این استان، مستند سازی خسارت بلایای طبیعی این استان از سوی دستگاه های اجرایی را مورد تاکید قرار داد.
سید علی وفایی مقدم  در جلسه مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان کهگیلویه بااشاره به اهمیت حضور مسئولان کشوری مدیریت بحران در استان افزود: مستندسازی خسارات وارده از بلابیای طبیعی جذب اعتبارات جبرانی این بخش را تسهیل می کند.
وی اظهارکرد: در این بازدید مسئولان کشوری و استانی از مناطقی را که بیشترین میزان خسارت را بویژه از سیل و خشکسالی دیده اند، از نزدیک بررسی خواهند کرد.
وفایی مقدم به میزان اعتبارات حوزه مدیریت بحران و میزان خسارت وارده ناشی از بلایای طبیعی در استان اشاره نکرد.
وی با اشاره به فصل تابستان و افزایش احتمال آتش سوزی در مراتع تصریح کرد: مشارکت بیشتر مسئولان و مردم نقش مهمی در کاهش خسارت دارد.
وفایی مقدم با بیان اینکه امکانات حوزه بحران استان در مقابله با آتش سوزی ضعیف است عنوان کرد: شهرداری ها، دهیاران و بخشداری ها در زمان آتش سوزی به حالت آماده باش باشند و خدکات رسانی را شتاب بخشند.
وی با اشاره به وقوع بیش از ۷۹فقر آتش سوزی در سال گذشته در کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: این آتش سوزی ها به یک هزار و ۲۹۶هکتار از مراتع وجنگل های این استان خسارت وارد کرد.
بارش های سیل آسای سال ۹۴میلیاردها ریال خسارات به تاسیسات زیربنایی مناطق جنوبی کهگیلویه وابویراحمد وارد کرد.
بروز خشکسالی در سال ۹۳ میلیاردها ریال خسارت به کشاورزان دیم کار کهگیلویه وبویراحمد وارد کرد، زیرا بیش از ۵۰درصد از سطح ۱۳۰هزار هکتار زمین زیرکشت گندم وجو دیم این استان برداشت نشد.
جلوگیری از انحراف سرمایه‌گذاری‌ها و مقابله با فساد پیش‌نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: جلوگیری از انحراف سرمایه‌گذاری‌ها و مقابله با فساد پیش‌نیاز و عاملی مهم در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و اهداف آن موضوعاتی نیستند که به صورت اتفاقی و تصادفی محقق شوند بلکه مستلزم برنامه‌ریزی، اجرای کارشناسانه، نظارت فراگیر و آسیب‌شناسی دقیق و مداوم در همه بخش‌ها است.
وی با بیان اینکه مطالعه، شناسایی و بازبینی قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی که فعالان اقتصادی به صورت مستمر با آنها مواجه هستند با هدف صیانت از تولید و تجارت از ملزومات تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است افزود: در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید، این سازمان به صورت جدی درحال پیگیری این موضوعات است.
دیودیده تصریح کرد: تعیین اولویت‌ها، جلوگیری از انحراف در امر سرمایه‌گذاری و هدایت سرمایه‌گذاری‌ها به اموری که بازده مناسب دارند مورد تاکید هستند و رسیدن به این اهداف مستلزم توجه به موضوعات اساسی نظیر پایبندی به قانون و زدودن فساد در لایه‌های پیدا و پنهان فرآیندهای کاری است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال مبارزه مستمر، جدی و بدون ملاحظه با مظاهر و اشکال گوناگون و متفاوت فساد گام نخست این سازمان در تحقق اهداف والای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.
۶۳۹ طرح اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار کهگیلویه‌وبویراحمد اجرا شد
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۶۳۹ طرح اشتغال زایی و خودکفایی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اجرا شده است.
فرید محبی در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار استان با بیان اینکه دین مبین اسلام همواره انسان‌ها را به تلاش و کوشش و کسب روزی حلال و استفاده از دسترنج خود تشویق کرده است‌ اظهار داشت: این نهاد نیز با الهام از تعالیم دین اسلام، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش با اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغال‌زایی را در رأس برنامه‎های خود قرار داده‌ است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۲۹۷ طرح برای مددجویان اجرا شده است، افزود: از این تعداد ۶۳۹ طرح برای اشتغال زنان سرپرست خانوار اجرا شده است .
محبی اعتبار طرح‌های اشتغال اجرا شده در سال گذشته را بیش از ۲۷۹ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: از این مبلغ ۴۶ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال برای اشتغال زنان سرپرست خانوار هزینه شده است.
وی بیان کرد: بانوان با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در حال فعالیت‌های اقتصادی در زمینه‌های صنایع دستی همچون خیاطی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، عروسک‌سازی ‌و سایر طرح‌های اشتغال هستند که خود بیانگر ایفای نقش کمیته امداد در بهبود وضعیت اقتصادی این خانواده‌ها است.
مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد به رویکرد این نهاد در مورد ایجاد اشتغال خرد و خانگی برای مددجویان اشاره و ابراز کرد: پایداری طرح‌های اشتغال کمیته امداد یکی از بارزترین ویژگی این طرح‌ها است که در بهبود وضعیت معیشتی، حمایتی و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت نقش مهمی دارد.
محبی برگزاری کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را از دیگر برنامه‌های این نهاد در حوزه اشتغال برشمرد و افزود: در سال گذشته ۴ هزار و ۸۹۶ نفر از مددجویان تحت حمایت در کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت کردند که از این تعداد ۳ هزار و ۱۶۴ نفر یعنی ۶۵ درصد زنان سرپرست خانوار بودند.
وی اظهار کرد: کمیته امداد جهت تشویق، تداوم و توسعه اشتغال ایجاد شده توسط این بانوان، در مواقع برگزاری نمایشگاه‌ها با دعوت از آنان جهت نمایش توانمندی‌های خود در نمایشگاه‌ها، به آنها در فروش و بازاریابی تولیدات خود کمک می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نظارت مستمر کمیته امداد بر نحوه اجرای طرح‌های اشتغالی که از سوی زنان سرپرست خانوار اجرایی می‌شود گفت: به منظور پایداری طرح‌های اجرایی شده، ناظران فنی کمیته امداد بر مراحل قبل، حین و بعد از اجرای شغل توسط مددجویان نظارت می‌کنند.
محبی با بیان اینکه از ابتدای تأسیس کمیته امداد استان تا کنون تعداد۲۶ هزار و ۹۵۱ طرح اشتغال توسط این نهاد اجرا شده، گفت: از این تعداد طرح اشتغال ۹ هزار و ۸۱۹ طرح برای بانوان تحت حمایت اجرا شده است.
وی بیان کرد: ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.
افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات داروی قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد
مسئول دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی قاچاق کالا در استان گفت: کشفیات داروی قاچاق در دو ماه سال ۹۵، ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
حسین بهمنی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی قاچاق کالا در دو ماهه سال جاری گفت: در دو ماهه سال ۹۵، مبلغ ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در استان بود که با توجه به کشفیات ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی سال گذشته، کشفیات کالای قاچاق ۱۸ درصد افزایش یافته است.
جانشین دبیر و مسؤول دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در همین راستا ۷۰ دستگاه خودرو توقیف شد، افزود: تعداد متهمین دستگیر شده ۲۴۴ نفر است.
وی در ادامه از افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات داروی قاچاق در دو ماهه سال جاری خبر داد و افزود: در سال جاری ۲ هزار و ۳۲۷ قلم داروی قاچاق کشف شد، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته کشفیات داروی قاچاق صفر بوده است.
این مسؤول با اشاره به اینکه تلفن‌ همراه بیشترین کشفیات کالای قاچاق در استان است، گفت: ۹۰ درصد تلفن‌های همراه موجود در بازار به صورت قاچاقی وارد می‌شوند، ضمن اینکه انواع کیف و کفش و لباس زنانه و مردانه، انواع اسباب‌بازی، سیگار، چای، لوازم خانگی، تجهیزات دریافت ماهواره، برنج، کامپیوتر و قطعات آن، فرآورده‌های نفتی، مواد نیروزا و مشروبات الکلی دیگر کشفیات است.
بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از کشفیات کالای قاچاق در سال قبل گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق در سال گذشته ۳۲۰ میلیارد ریال بوده و تعداد متهمین دستگیر شده یک‌هزار و ۴۲۰ نفر بوده است.
جانشین دبیر و مسئول دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تعداد پرونده‌های متشکله در سال گذشته یک‌هزار و ۸۲۰ پرونده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۷۷ هزار و ۷۸۵ قلم دارو کشف شد که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۳، رشد ۹۰۵ درصدی را نشان می‌دهد.
این مسؤول تصریح کرد: دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به بازار استان برنامه‌های مختلفی را در دست اقدام دارد.
پیش‌بینی تولید ۱۵ هزار تن ماهی سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیر شیلات کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۵ هزار تن ماهی سردآبی در این استان تولید شود.
کوروش یزدان‌پناه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در پرورش ماهیان سردآبی اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش مزارع پرورش ماهی در استان و صادرات آن به دیگر استان‌ها هستیم.
مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نوع ماهیان پرورشی در مزارع استان افزود: با اقدامات صورت گرفته پرورش ماهی کپور معمولی، خاویار و میگو که ماهیان گرمابی هستند در شهرستان‌های گچساران، باشت و دهدشت را در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی به پرورش ماهی سردآبی مانند ماهی قزل‌آلا اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های بویراحمد و دنا به دلیل کوهستانی بودن شرایط مناسبی برای پرورش این نوع ماهی دارند.
این مسؤول با بیان این که در سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۲۰ تن ماهی سردآبی در این استان تولید شده است، عنوان کرد: با نشستی که با تولیدکنندگان در استان داشتیم پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۵ هزار تن ماهی سردآبی در استان تولید شود.
مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد مزارع فعال پرورش ماهی در استان افزود: تعداد ۱۵۰ مزرعه پرورش ماهی در استان فعال است که در سال گذشته درآمد فروش ماهی این مزارع بیش از ۱۵۷ میلیارد تومان بود.
وی نبود تخصص لازم و ناآگاهی را از عوامل شیوع بیماری ‌VHS در مزارع پرورش ماهی استان عنوان، بیان کرد: با شیوع بیماری ‌VHS در مزارع پرورش ماهی استان تعداد ۵۰ مزرعه ماهی در کهگیلویه و بویراحمد غیرفعال هستند.
یزدان‌پناه به توسعه صنعت پرورش ماهی در استان اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت پرورش ماهیان سردابی در کهگیلویه و بویراحمد اشتغالزایی بسیار خوبی دارد و باید حمایت شود.
وی تصریح کرد: نزدیک به ۸۰ درصد از ماهیان استان به تهران صادر و مابقی در خود استان مصرف می‌شود که امیدواریم به زودی جزو استان‌های برتر در زمینه صادرات ماهی باشیم.
اعزام ۲۵۰ زائر گچسارانی به حرم مطهر امام راحل
فرمانده ناحیه بسیج مقاومت گچساران گفت: به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) ۲۵۰ زائر و علاقمند گچسارانی به حرم امام راحل مشرف می‌شوند.
جهانگیر انصاری در جلسه هماهنگی برگزاری مراسمات رحلت امام راحل در این شهرستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین رویدادهای سیاسی، اجتماعی و دینی جهان بود که به رهبری امام راحل در برابر تمامی ابرقدرت‌های جهان شکل گرفت.
وی افزود: امام راحل با درایت و هوشمندی و تبعیت مردم به مبارزه علیه رژیم طاغوت پرداخت و موفق شد خواسته و نیاز جامعه ایران مبنی بر وقوع انقلاب اسلامی را به سامان برساند.
فرمانده ناحیه بسیج مقاومت گچساران با بیان اینکه انقلاب اسلامی همواره با یاد و خاطر امام راحل در اذهان عمومی نقش می‌بندد، گفت: امام راحل در دوران جنگ نظامی دنیای استکبار علیه ایران اسلامی نیز با درایت و هوشیاری به رهبری و حفظ انقلاب اسلامی پرداختند.
انصاری رحلت امام راحل را ضایعه‌ای بزرگ عنوان کرد و افزود: تصاویر خیل علاقمندان به امام راحل در روز درگذشت ایشان نشان‌دهنده بزرگی و عظمت اندیشه و تفکر امام راحل در ایجاد حکومت اسلامی بود.
وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطر امام راحل هرساله در سراسر کشور انجام می‌شود، افزود: برگزاری سالروز درگذشت امام راحل علاوه بر تکریم جایگاه بزرگ ایشان سبب تبیین افکار و اندیشه همچنین آشنایی نسل‌های جدید انقلاب با آرمان‌ها و شخصیت الهی ایشان است.
انصاری یادآور شد: در همین راستا امسال نیز مانند هرسال تعدادی از زائران و علاقمندان به امام راحل به مرقد مطهر ایشان اعزام می‌شوند.
فرمانده ناحیه بسیج مقاومت گچساران با بیان اینکه به دلیل کمبود وسایل و ماشین‌آلات و برخی محدودیت‌ها امکان اعزام تمامی زائران امام راحل وجود ندارد، گفت: در این راستا ۲۵۰ زائر گچسارانی امام راحل ۱۲ خرداد رأس ساعت ۱۸ از محل سالن پد خندق به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند.
انصاری ادامه داد: در این راستا بسیاری از تمهیدات لازم در راستای رفاه حال زائران توسط ادارات و نهادها اندیشیده شده است.
پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصدی مجتمع‌ آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از میانگین ۴۲ درصدی پیشرفت فیزیکی ساخت ۱۸ مجتمع‌ آبرسانی این استان خبر داد.
فیض‌الله پاسره در جمع خبرنگاران با بیان خدماتی که آب و فاضلاب روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه می‌کند، اظهار کرد: به دلیل سخت‌گذر بودن و صعب‌العبوری بسیاری از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه آبرسانی روستایی به نسبت سایر استان‌ها در استان ما بسیار زیاد است.
وی با بیان این که میانگین هزینه آبرسانی به یک خانوار روستایی در کهگیلویه و بویراحمد چندین برابر برخی استان‌های دیگر است، افزود: باید از این نعمت الهی استفاده بهینه کرد و از روستاییان هم استانی تقاضا داریم به دلیل واقع شدن در فصل خشک سال، مصرف بهینه آب را در خانوارها داشته باشند.
مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال نیز به مانند سال گذشته برخی از روستاهای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند.
وی با برشمردن برخی از مشکلات که موجب ایجاد تنش آبی در برخی روستاهای استان شده است، اظهار کرد: به دلیل کم بارشی در سال‌های اخیر و همچنین استفاده نادرست از آب آشامیدنی در روستاها و استفاده از این نوع آب برای آبیاری باغات با مشکلات زیادی روبرو هستیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان خاطرنشان کرد: جمعیتی افزون بر ۴ هزار نفر در تعداد بیش از ۲۰۰ روستا به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند.
وی همچنین به آب‌رسانی با تانکر به روستاهایی اشاره کرد که هنوز فاقد آب آشامیدنی هستند و در همین خصوص از آبرسانی به تعداد ۱۳ روستای فاقد آب خبر داد.
پاسره به اقدامات اساسی برای رفع مشکلات آب روستایی در سراسر استان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین اولویت ما در آب و فاضلاب روستایی به سرانجام رسیدن مجتمع‌های آبرسانی روستایی است.
وی تعداد مجتمع‌های آبرسانی که اکنون در استان در دست اجرا بوده را ۱۸ مجتمع ذکر کرد و گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد مجتمع آبرسانی در کل استان ۴۲ درصد است که امیدواریم با تزریق اعتبارات از محل‌های گوناگون بتوانیم با افتتاح و بهره‌برداری از آن‌ها بخش زیادی از مشکل آب روستایی استان را برطرف کنیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با درخواست از رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی در ارتباط با مصرف بهینه آب در شهرها و روستاهای استان اظهار کرد: بهترین همکار ما برای ترویج فرهنگ درست مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد رسانه‌ها اعم از رسانه ملی و سایر رسانه‌ها هستند.
اعزام ۵۰۰ روحانی به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰۰ روحانی بومی و غیر بومی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف این استان اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام حمید برازش در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان به برنامه‌های تبلیغات اسلامی در این ماه اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود اعتبارات مالی برنامه‌ریزی برای این ماه مبارک را با مشکلاتی مواجه کرده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برگزاری برنامه جزء خوانی، برگزاری محافل انس با قرآن و برگزاری کلاس‌های آموزشی صحیح خوانی قرآن و نماز از برنامه‌های مد نظر در ماه مبارک رمضان است.
وی با اشاره به اعزام روحانیون به مناطق مختلف استان گفت: در ماه مبارک رمضان ۵۰۰ روحانی بومی و غیربومی به روستاها، مناطق و بخش‌های دور افتاده استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام می‌شوند.
این مسؤول در ادامه بر لزوم مشارکت نهادهای فرهنگی و همچنین مسؤولان استانی در گسترش برنامه‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: حوزه قرآنی استان کهگیلویه و بویراحمد برای انجام برنامه‌های مدنظر خود با کمبود اعتبار مواجه است و آنطور که شایسته است به مسائل قرآنی در استان توجه نمی‌شود.
برازش خواستار همکاری مسؤولان ارشد استان در اختصاص اعتبارات به بخش قرآن شد و ادامه داد: ماه رمضان ماه قرآن است و انتظار می‌رود مسؤولان در اجرای برنامه‌های مدنظر حوزه قرآنی در این ماه مبارک، تبلیغات اسلامی را کمک کنند.
وی آسیب‌ها و آفت‌های موجود در جامعه را ناشی از دوری و بی‌توجهی به قرآن دانست و تصریح کرد: تعالیم و مفاهیم قرآنی در قالب آموزه‌های دینی بهترین راه مبارزه با جهالت و غفلت است، لذا باید در این خصوص با بسترسازی و ایجاد ساز و کار لازم جامعه را از این آسیب‌ها نجات داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1