تاریخ انتشار
شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۱۸۱۷۸۴

پاسخی به نوشتار «نقدی بر اظهارات جدید سید باقر موسوی»

۲۹
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛جواد فروغی فر
با مطالعۀ نوشتاری تحت عنوان «نقدی بر اظهارات جدید سید باقر موسوی» به قلم شخصی به نام حمید طاهری ضمن ابراز تأسف از ادبیات سخیف استفاده شده و ابراز شرمندگی از حریم مقدس قلم که حرمت آن چنان می باشد که خداوند بدان سوگند یاد نموده به ناچار مجبور به قلم فرسایی زیر شدم و پیشاپیش از خوانندگان عزیز به خاطر مطالبی که شاید باعث تکدر خاطر آنان گردد عذرخواهی نموده و موارد زیر را در پاسخ به مطلب مذکور به عرض می رسانم:
۱-آقای طاهری که از بازماندگان خوانین استان می باشد و البته بنده نمی دانم که تخصص و تحصیلات آکادمیک و مدارک و مدارج علمی ایشان چه می باشد!؟ ولی از ظواهر نوشتار ایشان مشخص است که معنای واژۀ بامسّمای« نقد» را نمی داند و همین عدم آگاهی باعث استفادۀ نابجا از این واژۀ نغز گردیده است و حتی به حرمت قلم هم مطلع نبوده که نباید توسط هر غیرمتخصصی به گردش دربیاید خصوصاً زمانی که به حرمت انسانی خدشه وارد می کند- که از حرمت خانۀ خدا بالاتر است- و به ویژه اگر از سادات مکرم، خانوادۀ شهدای بزرگوار و جانباز جنگ تحمیلی که بخشی از وجود و جسم خود را در جنگ تحمیلی تقدیم به انقلاب و کشور نموده باشد،موضوعی که شاید برای امثال حمید طاهری چندان قابل درک نباشد، شاید خود قلم از چرخشش توسط افراد ناپخته، شرمسار باشد البته برای کسانی که هم آگاه باشند و هم اعتقاد داشته باشند. لذا نباید هر کسی چنین اجازه ای را به خود بدهد که کینه ها و عقده های درونی خود را توسط اشک های معصومانۀ خودکار مقدس بر صفحۀ پاک و سفید کاغذ منقش نماید ولی متأسفانه پس از چندین بار مطالعۀ نوشتار آقای طاهری، جز بی حرمتی و بی نزاکتی و عبارات و نوشتاری فاقد جوهرۀ علمی و ادبی و سرشار از رذالت و تعصب و عقده گشایی چیزی نصیبم نشد.
۲-شاید آقای طاهری نمی دانسته و یا نمی خواهد بپذیرد که سالهاست که از دورۀ خان و کدخدایی و قلدربازی های مرسوم آن دوران گذشته و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اکنون نه خوانین بلکه هیچ کس دیگری نمی تواند با ادبیات قلدرمآبانه سخن بگوید و امروز حرمت افراد و حقوق افراد اجازۀ تعرض هر کس و ناکسی را به خود نمی دهد و در فضای آزادانه ای که به وسیلۀ انقلاب به وجود آمده حق اظهارنظر برای تمامی آحاد جامعه ایجاد گردیده اما نه از نوع تهمت و توهین و افترا .
۳-سید باقر موسوی، علیرغم انتقاداتی که به ایشان مثل تمام افراد جامعه وارد است به جهت خصوصیات بارز و منحصر به فردی چون: شجاعت، صداقت و ثابت قدمی در اهداف و افکار، هوش خدادادی و صاحب نظری در مسائل سیاسی، دارای چنین جایگاهی در بین مردم بویراحمد و دنا گشته که آمال خود را از سیدباقر، مطالبه می نمایند که علیرغم گذشت سال ها همچنان از دوران وکالت وی به نیکی یاد می کنند و حتی علیرغم عدم احراز صلاحیت به جهت پرونده سازی های اصلاح طلبان تقلّبی و افراد مزوّر و جاه طلب، در بدو ورود به یاسوج برای وی غلغله به پا می کنند-امری که آقای طاهری نیز در نوشتار خود بدان اشارتی کرده است.بنابراین برخی افراد کوته فکر و معلوم الحال اثبات وجود خود را در تخریب سید باقر جستجو می نمایند.
۴-در نوشتار خالی از محتوای نامبرده علاوه بر تعصب و خروج از چارچوب های تعریف شده برای یک نقد منصفانه، تناقضات یا بهتر بگویم دروغ های متعددی وجود دارد از جمله این که ایشان در ابتدای مطلب خود می نویسد: «من به دلیل علاقۀ قدیمی به آقای موسوی نمی خواستم علیه ایشان موضع بگیرم» اولاً سوال این است که در معادلات سیاسی بویراحمد جایگاه شما کجاست (دقیقاً کجاست)؟ ثانیاً شاید تعجیل در تخریب سید باقر و یا مسائل دیگر، چنان شما را مدهوش ساخته که حتی نوشتارهای قبلی خود علیه سید باقر را فراموش کرده اید و یا ذهنتان بیشتر از این یاری تان نمی کرد و بد نیست که به سایت های استان مراجعه نموده و به ذهن خود یاری کنید تا مطالب قبلی تان را مجدداً مروری نمایید. بنابراین این اولین موضع گیری شما نمی باشد و بهتر است ابتدا با خود و سپس با خوانندگان فهیم روراست باشید و مطلبی که با دروغ آغاز و با افترا ادامه و با توهین خاتمه یابد بر هیچ ذهن و خاطر سلیمی نقش نمی بندد.
۵-ایشان نوشته اند که:«سید باقر ول کن معامله نیست و مقوله ای را که هر کودک دبستانی فهمیده است را نمی خواهد بفهمد» کاش آقای طاهری از معامله ای؟!! که نام بده اند و ظاهراً خیلی هم به واژۀ «معامله» علاقه دارند نام می بردند و مششخص می کردند که موسوی کدام معامله را ول نمی کنند و از آن پرده بر می داشتند. البته بد نیست آقای طاهری بدانند که کاندیدای مورد حمایت وی جلسات شبانه برگزار می کردند و وعدۀ استاندار شدن به برخی اشخاص می دادند و انواع و اقسام برگه ها و تعهدنامه ها و میثاق نامه را چشم بسته امضا می کردند. آیا اینها معامله گری نبود؟ البته به به جهت عدم آشنایی آقای طاهری با مبانی علم سیاست(که اتفاقاً تخصص آکادمیک سید باقر می باشد)وی هنوز این موضوع را به خوبی درک نکرده است.
۶-ایشان از واژۀ منافق در مورد سید باقر استفاده کرده است که بد نیست بداند این موضوع جرم بوده و قابل تعقیب کیفری است و سوال این است که آیا اگر کسی اعلام موضع نماید و یا سکوت اختیار نماید ما می توانیم عناوین مجرمانه ای را به وی منتسب نماییم؟ و آیا نویسنده به معنای واژۀ منافق آگاه می باشد؟ بد نیست آقای طاهری قدردان نظام جمهوری اسلامی باشد که فضا را چنان باز نموده که وی به راحتی چنین تهمت هایی را را نصیب یکی از شناسنامه های بویراحمد و دنا نماید.
۷-استفاده از تعبیر«عروس تعریفی»چارچوب فکری نوسنده را که ظاهراً خیلی علاقه مند به این تعبیر بوده را نشان می دهد در حالیکه استفاده از چنین تعابیری در قاموس نقد منصفانه جایگاهی ندارد.
۸-ایشان خود را در جایگاه تذکر دادن به سید باقر دانسته و دچار نوعی خودبزرگ بینی شده و شاید هنوز هم در گذشتۀ رژیم منحوس پهلوی سیر می نماید. البته بنده هرچی در منابع اینترنتی جستجو کردم چیزی جز فعالیت اقتصادی در سوابق وی نیافتم که ببینم چطور خود را در جایگاه تذکر به نمایندۀ ادوار مجلس می بیند الله اعلم!!!
۹-ایشان تشکر نمایندۀ فعلی بویراحمد و دنا را از موسوی زدن آخرین میخ بر تابوت سیاسی سید باقر دانسته. البته از سطح رذالت نوشتار وی و عدم تحصیلات آکادمیک و نداشتن بینش سیاسی،که به نظر می رسد به اظهارنظرهای سطحی افراد عامیانه در موضوعات تخصصی بر می گردد و شاید هم به همان فرهنگ رفتاری به جامانده از قبل برمی گردد وی چنین استنتاجی نموده است در حالیکه در عالم سیاست چنین موضوعاتی بسیار طبیعی است و حتی رقبای سیاسی نیز از همدیگر تشکر می نمایند.
۱۰-ایشان در تمام توهین نامۀ خود، که به نظر می رسد در یک حالت غیر عادی نگاشته شده است«سید باقر موسوی جهان آباد» را «موسوی خفری» نامیده است که در پاسخ باید گفت اولاً نیاکان سید باقر سالها و بلکه قرن هاست که در بویراحمد ساکن هستند مثل بقیۀ طوایف و شاید البته قبل از خیلی طوایف. پسوند خفری ضمن یک نوع توهین به طایفۀ اصیل و بافرهنگ خفری علاوه بر ایجاد نوعی اختلاف قومیتی ناشی از همان بی نزاکتی ادبی و نداستن حرمت قلم می باشد که نباید به دست نااهلان بیفتد و توسط هر کسی به حرکت بیفتد و ثانیاً آقای نویسنده بفرمایند خود وی پسوند بویراحمدی را از کجا گرفته که از آن استفاده می کند در حالیکه بخش عمده ای از نیاکان وی ساکن کهگیلویه بوده و هستند و وی و با این پسوند افتخارات بویراحمد را به باد تهمت و توهین می گیرد و بذر اختلاف را در طوایف بویراحمد می کارد تا برای خود ارزنی درو نماید
۱۱- ایشان که از سنه چاکان محمد بهرامی می باشد از پیشوند «دکتر» برای وی استفاده نموده در حالیکه تا زمان دفاع از رسالۀ دکتری استفاده از عنوان دکتر غیر مرسوم و حتی دارای عنوان مجرمانۀ جعل عنوان می باشد لذا محمد بهرامی که دانشجوی دکتری (البته از نوع پولی در کیش) می باشد در حال حاضر فاقد عنوان دکتر می باشد. البته به جهت عدم آشنایی آقای طاهری با موضوعات علمی و آکادمیک این موضوع چندان عجیب نمی نماید.
۱۲-ایشان چنان عجولانه و متعصبانه دست بر ساحت مقدس قلم بردند که با نقل قولی به دروغ از سید باقر مبنی بر بهترین کاندیدا بودن آقای زارعی چنان برآشفته شدند و تهمت نامه خود را منتشر نمودند در حالیکه عین عبارت موسوی این بود:«مردم در همین انتخاب هایی که می کنند، یکسری پیام هایی می دهند ولی زمانی که قدرت انتخاب مردم محدود است با شرایط موجود اظهارنظر می کنند. مردم در بین آقایانی که بودند، نمره بندی کردند و انتخاب کردند و شاید اگر مردم قدرت انتخاب بیشتری داشتند، انتخاب دیگری داشتند». آقای طاهری مرحمت نموده و یک بار این عبارت را مطالعه نموده و بفرمایند کجا سید باقر گفته زارعی بهترین است و این در حالی است که در حال حاضر از دیدگاه مردم فهیم و شریف بویراحمد زارعی بهترین می باشد و این موضوع را در انتخابات اعلام نمودند شاید جناب طاهری و همفکرانش قادر به درک این موضوع ساده نیز نیستند.
۱۳-آقای موسوی به جهت هوشیاری و ثابت قدمی در مواضع خود،سید محبوب بویراحمد شده است که پس از گذشت سال ها و علیرغم دوری از مردم استان، همچنان در قلب های آنان مانا شده است و اتفاقاً رمز محبوبیت وی در تیزبینی سیاسی و غیر قابل دور خوردن برخلاف برخی از مدعیان اصلاح طلبی است و همین جاست که مردم عیار اصلاح طلبی واقعی را از منفعت طلبان مقطعی تشخیص داده و هر روز آن ها بیشتر پس می زنند.
۱۴-نتیجه گیری ایشان از عدم تمکین سید باقر از نظر برخی افراد به ظاهر اصلاح طلب- که شبانه دنبال معامله گری و بده و بستان بودند و ظاهراً آقای بهرامی نیز به همۀ خواسته ها بلا اسثناء «چشم» می گفتند و پای همۀ برگه ها را نیز مزیّن به امضاء مبارک می نمودند و ظاهراً در خصوص هیچ موضوعی صاحب نظر و رأی نبودند- به «سیاست بازان هرهری و بی هویت» نیز بنا به دلایل پیش گفته، چندان عجیب نمی باشد و براحتی می توان سیاست بازان هرهری را تشخیص داد. البته بد نیست آقای طاهری که ظاهراً بیشتر در فعالیت های اقتصادی و...فعال می باشد بدانند که سید باقر برخلاف محمد بهرامی فردی صاحب نظر و دارای تئوری می باشد چیزی که از ضرورت های ورود به دنیای سیاست می باشد و افراد بله قربان گو که خود تهی از اندیشه می باشند راه به جایی نخواهند برد کما اینکه پاشنۀ آشیل محمد بهرامی نیز همین موضوع است که دیگران برایش خط و مشی ترسیم می کنند.
۱۵-ایشان گفته اند که در میان اصلاح طلبان کسان زیادی هستند که هم سیاست را از امثال موسوی بهتر می فهمند و هم دانش و بینش بالاتر و قوی تری دارند. در پاسخ باید گفت نه تنها آقای موسوی بلکه هیچ کس منکر چنین موضوعی نیست ولی سوال این است که وقتی مردم آقای بهرامی را از جنس اصلاح طلبی نمی دانند تقصیر سید باقر چیست که مردم وی را به عنوان نماد اصلاحات در کاروزار انتخابات حمایت نمی کنند و اگر آقای بهرامی از دیدگاه شما واجد این خصوصیات می باشد چرا توسط مردم بویراحمد هر روز رفوزه تر می شود  و دنده عقب می رود؟
۱۶-تناقض بزرگی که در نوشتار آقای طاهری وجود دارد این است که چنین وانمود می کند که اگر سید باقر از بهرامی حمایت می کرد وی قبول می شد در حالیکه در متن نوشتاری خود، موسوی را فاقد پایگاه اجتماعی و تمام شده می داند حال سوال این است که اگر حیات سیاسی موسوی تمام شده است چطور حمایت غیرعلنی وی از زارع باعث پیروزی وی گردیده؟ و چرا شما اینقدر کاسۀ گدایی برای حمایت سید باقر از بهرامی به دست گرفته اید؟چرا عدم موفقیت بهرامی را ناشی از عدم حمایت سید باقر می دانید؟ آیا ناخواسته و نادانسته به توانایی سید باقر اقرار نمی کنید؟ شما و همفکرانتان را به تفکر بیشتر فرا می خوانم.
موارد متعددی در خصوص نوشتار سخیف که فاقد وزانت علمی که چه عرض کنم نگارشی بود زیاد است ولی در حوصلۀ خوانندگان عزیز، مطالب فوق به عرض رسید. به امید روزی که هر خام خامه به دستی قلم بر دست نگیرد و هیچ یبوست فکری منجر به اسهال قلمی نگردد و هیچ کس چارۀ بحران شخصیتی خود را در تخریب دیگران نیابد.

*دانشجوی دکتری حقوق کیفری و جرم شناسی
نام شما

آدرس ايميل شما

jkjkikj
Iran, Islamic Republic of
بابا الن دیگه همه دکتر دانشگاه ازاد گرفتن
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
این متن خارج از شان نزاکت نوشته شده است. زشته به خدا
ممدو
Iran, Islamic Republic of
احسن بر این قلم
بویر
Iran, Islamic Republic of
سلام به نویسنده اگر نمیدانی شما مطالعه کن که اینقدر پا به رکاب وانگشت به ماشه رفت تا از دهستانی مرکز استانی ساختند به خدا طاهری راست میگه باقر تموم شده زارع هم با ایلش رفت مجلس موسوی هم خودشو بهش چسبوند به فکر جونا باشید به فکر طلاق باشید به فکر خود کشی باشیذ سید سید نکن همه میدونن خفریه نماینده پیمانکاران بود همه میدونن
قلات
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم واقعا
Iran, Islamic Republic of
شماها دنبال چی میگردید یکی نفی میکند ویکی تمجید این شخص برای مردم شناخته شده است دیگر نیازی به این مقالات نیست اگر مسئولین میتوانن فکری بحال این شهربکنند که از هر لحاظ فراموش شده است
دنا
Iran, Islamic Republic of
بسیارمتن متقن ومستدلی هست.واقعا حرمت قلم ضایع شده بابعضی نوشته های بی هویت.احستت به جناب آقای فروغی عزیز
Iran, Islamic Republic of
منقد محتر م شما هم می توانید کمی ارامتر جواب بدهید جواب شما هم در حد آقای طاهری بیشتر نمی باشد در اینگونه موارد لازم است با آرامش جواب بد هید سید باقر موسوی را همین طاهزی ها سید باقر موسوی و وکیل مردم کردند ایا شما بودید که ایشان را وکیل مردم کردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه خیر اصلا توهین های شما هم منصفانه نیست کمی آرامتر . همین خوانین بودند( چپهای دورهای قبل) که سید باقر را به مجلس بردند شما نبودید . پس چرا اینطوری حرف می زنید بگذارید بزرگترها جواب بدهند سید باقر اگر در تهران می ماند ونمی امد وحمایت از زارعی نمی کرد الان برای مردم بویراحمد یک اسطوره باقی می ماند اما افسوس که خراب کرد .
عرفان زارعی
Iran, Islamic Republic of
سید باقر باید از کاندید اصلاحات حمایت میکرد. اگه زارعی توانمند بود چرا موسوی خودش وارد صحنه شد
---
Iran, Islamic Republic of
با رقابت مردم این شهرستان رو بدبخت نکنید هرکی نمیتونه استان رو نجات بده نیاد
حقوقدان
Iran, Islamic Republic of
باسلام
نکاتی چند قابل عرض است:
۱) با شناختی که از نام نویسنده دارم، این قلم، قلم ایشان نیست. یقین می دانم.
۲) فرموده اید که نویسنده در کجای مسائل سیاسی هستند، با این استدلال بفرمایید که خودتان در کجاش قرار دارید؟ دقیقا در کجاش؟
۳) جای تعجب است که یک به اصطلاح حقوقدان این گونه سخن بگوید که انگار تنها برخی شهروندان حق اظهارنظر سیاسی دارند و لاغیر....
۴) در جایی از متن در نفی نظام اراب رعیتی سخن گفته ای، که به جا هست، ولی چرا در ادامه مطلب با حمله به نویسنده، فرمودیده اید که جایگاه سیاسی ندارید و حق اظهارنظر نیز..... آیا این تفکر خود دال بر درجه بندی شهروندان و به تعبیری همان ارباب رعیتی سیاسی نیست؟
۵) سید باقر و اساسا هر شخصی را همین شهروندان عادی بزرگ کردند.
۶) ول معامله!!!!!!!!! کاملا نویسنده این تعبیر را درست به کار برده. انگار خبر نداری (چون بویراحمد تشریف نداشته اید) یا سر به زیر برف برده ای و گرنه به خوبی متوجه می شوی که سید باقر سعی دارد که موضع گیری سیاسی خود در انتخابات گذشته را توجیه و کتمان کند. به همین علت نویسنده می گوید سید باقر مردم را ساده لوح فرض نکند و ...
۷) فکر میکنم شما درباره مسایل حوزه انتخابیه خود (کهگیلویه) قلم بزنید بهتر باشد و .....
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دوران .. باقر موسوی به سر آمده
اصلاحات را به بازی گرفته اند
ما نباید از بیان حقایق سیاسی دل آزرده شویم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
احسنت احسنت احسنت بر این نوشتار
محمد
Iran, Islamic Republic of
آفرین برادر . عالی بود
دشترومی
Iran, Islamic Republic of
امثال تو دیگه نیترن باقر را از کارهایی که توانتخابات کرده تودل مردم جا بدن جناب حمید خان طاهری اصیل زاده ونجیب زاده بویراحمد دست تو درد نکنه که دستشونو برای محدود افرادی که نشناخته بودن رو کردی. باقر .شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ما ..و او .. است ..ما باید .. او باشیم و او با.. است و ما .. مرتبه.... وای بر جهالت جهالت... آزادی اندیشه داشته باش.. دوران
. خیلی وقته به زباله دان تاریخ ریخته شده.....
عضو هیئت علمی
Iran, Islamic Republic of
فارغ از همه خوب وبدها وفارغ از دفاع از سید باقر ویا تمجید از جناب طاهری همه ما باید اذعان کنیم که جریان اصلاحات وشخص سیدباقر هزینه هنگفتی متقبل شده وخواهند شد. ضمنا تقابل ویا تعامل سید باقر با بهرامی مشکل اصلاحات وپیروزی ایشون حل نمیکرد. جریان اصلاحات استان مشکل خاصی داره که کمتر کسی متوجه اون شده.....((شکاف میان قشر جوان ونخبه که بدنه اصلاحات هستن وبیانگر مدرنیته با رهبری های سیاسی که بیشتر بیانگر مدل کلاسیک وسنتی هستش )). بابا سیدباقر محترم ومحترم وصدالبته محترم ولی چرا توقع دارین مثل سیدمحمد خاتمی بگه : تکرار میکنم محمد بهرامی ....ودیگه مشکل حل بشه...والله بالله باوجود حمایت سیدباقر بازهم بهرامی چهارمین رای بود...
حقوقدان
Iran, Islamic Republic of
چرا برخی نظرات را انعکاس نمیدین؟
ابتین
Iran, Islamic Republic of
هر دو نظر قومی قبیله ای بوده جناب اقای سید باقر موسوی می دانستند که رد صلاحیت میشوند بنا بر این از قبل گزینه جانشینی را برای خودشان انتخاب میکردند تا در صورت لزوم اصلاح طلبان یاسوج هم صدا باشند اگر چه شکست بخورند با لاخره جوانان متعصب واصلاح طلب زیادی وجود دارد ولی غرور اقای موسوی اجازه بزرگ کردن بقیه را نمی دهد غرور اقای موسوی با عث شد که بجه های این مرز وبوم اواره تر شوند چند سال از درس ومشق حزبی عقب بیفتند
Iran, Islamic Republic of
اینقد سید باقر سید باقر نکنین. اینهمه شخص پرستی برای چه؟ کمی تامل کنید. سید باقر چکار کرده؟ توی این انتخابات نشون داد .. تموم شد
Iran, Islamic Republic of
سید باقر خود برتر بینه مطمئنا هرکسی به اسم اصلاحات بیاد میخواد نابودش کنه چون خودشو میخواد قهرمان بمونه اما دیگه گذشت. چوب خدا صدا نداره
Iran, Islamic Republic of
آقای فروغی فر اینهمه خودتو هزینه نکن. عزیزم واقعیت اینه سید باقر دیگه محبوبیتی نداره تموم شد. این ادم پرستیها را بذارین کنار. الان جوانان تحصیل کرده و با شعور فراوانند. سید باقر دیگه به درد امروز نمیخوره.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
جناب فروغی که بانام مستعارجواب داده اید بایدعرض کنم که واقعا اطلاعات تاریخیت واقعا زیرنقطه صفراست وهمچنین سیاسیت چون همه مردم بویراحمد می دانند که این استان خون بهای خانواده طاهری وضرغامپورکه دایی های اقای حمیدخان هستن وحالا اصلا معلومه که توچی نوشته ای البته حق داری هرچیزی بنویسی چون بانام مستعار هستی باید عرض کنم تمام حرفهای حمید خان واقعیته وبه جا ویابتر بکویم واقعا بی..کسی هستی که تابه حال دیده ام بیچاره تویامتن رانخوانده ای یات... بودی نمی دانی چی نوشته ای
Iran, Islamic Republic of
به نظر من منظور جناب فروغی این نبوده که هیچ شهروند دیگری حق اظهار نظر ندارد بلکه برای اظهار نظر در مورد هر مساله تخصص خاصی میطلبد ....چقد غرض و منظور داشته آید که نوشتید این قلم قلم شما نیست !!!!
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
درود بر فروغی .دیگه زمان حمید خان گذشته شماها چرا هنوز درگذشته .. زندگی میکنید لطفا بیدار شید دارید خواب مبینید...
ادیب
Iran, Islamic Republic of
حمیدخان تنها کسی است که بدون هیچ ملاحظه ای نظریات کارشناسانه و عالمانه خود را منتشر میکند. هیچکس دیگر شهامت و قدرت تحلیل او را ندارد. مقالات دیگرش را بخوانید تا متوجه شوید حمیدخان چه شخصیت متفکر و با سوادی است. تاریخ و ادبیاتش بسیار قوی است. یک اشکال ادبی در همه نوشته هایش نمی بینید. واقعا او افتخار این منطقه است. شاید بیان شفاهی اش خوب نباشد ولی قلمش واقعا قوی است
ادیب
Iran, Islamic Republic of
حمیدخان طاهری تنها کسی است که بدون هیچ ملاحظه ای نظریات کارشناسانه و عالمانه خود را منتشر میکند. هیچکس دیگر شهامت و قدرت تحلیل او را ندارد. مقالات دیگرش را بخوانید تا متوجه شوید حمیدخان چه شخصیت متفکر و با سوادی است. تاریخ و ادبیاتش بسیار قوی است. یک اشکال ادبی در همه نوشته هایش نمی بینید. واقعا او افتخار این منطقه است. شاید بیان شفاهی اش خوب نباشد ولی قلمش واقعا قوی است
Iran, Islamic Republic of
لطفا نظرات مارا هم منتشر فرمایید
جواب کامنت شماره 6
Iran, Islamic Republic of
حمید طاهری یک دانشمند علامه است. او افتخار منطقه ماست. فیلسوف و تاریخدان و ریاضی دان و فیزیکدان است. نوشته هایش بخوبی جایگاهش را نشان میدهد.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1