تاریخ انتشار
جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۱۸۱۶۲۶

انتقاد از عملکرد ورزش و جوانان / فعالیت نمایندگان برای همه مردم باشد نه عده‌ای خاص /عربستانی‌ها کفایت اداره حج را ندارند

۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد /
منتخبان مجلس باید در مقابل نقشه‌های دشمن مواضع انقلابی داشته باشند
امام جمعه دیشموک گفت: منتخبان مجلس باید در مقابل نقشه‌های دشمنان و بدخواهان مواضع انقلابی داشته باشند.
حجت‌الاسلام سیدهدایت محمودی‌اصل امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، پرهیز و فاصله گرفتن از بدی‌ها و اختلافات و توجه بیش از پیش نسبت به رعایت وظایف دینی و آداب مسلمانی اظهار کرد: ماه شعبان ماهی پربرکت و عظیم است که امیدوارم مردم نیمه شعبان را به راحتی از دست ندهند.
وی در ادامه در خطبه اول نماز عنوان کرد: بنا به ضرورت امروز بحث را به یکی از مسائل مبتلابه که در منطقه وجود دارد و آن هم بحث خودکشی است صحبت می‌کنم.
امام جمعه دیشموک گفت: بحث خودکشی متاسفانه در استان ما رواج دارد که در منطقه ما فراگیر است و آن چیزی که بیش از پیش نگران و دغدغه ایجاد می‌کند پایین آمدن سن خودکشی در این منطقه است که حقیقتا جای نگرانی دارد.
وی اذعان کرد: عمر انسان و حیات آدمی اولین و جزء عظیم‌ترین نعمت‌های خداوند متعال است که به بشر داده و نعمت عمر فرصتی است که انسان قله‌های معنویت را فتح کند و فرصتی برای این اسن که انسان مسیر تکامل و انسان کامل شدن را را طی کند به خاطر همین نه تنها دیگران نمی‌توانند و حق ندارند که به این سرمایه انسانی تعرض داشته باشند بلکه خود شخص به هیچ عنوان حق ندارد آن را از بین ببرد.
خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: یکی از چیزهایی که به گردن فرد فرد انسان‌ها واجب است این است که از جان خود به نحو احسنت محافظت کند و مالک اصلی همه اشیاء و موجودات عالم خداوند متعال است.
وی اذعان کرد: انسان صاحب دارد و صاحب اصلی انسان خداوند است و نفس انسان امانت الهی است و ما باید این امانت را حفظ کنیم و کسی حق ندارد در این امانت خیانتی داشته باشد و فقط در راه خدا و در راه احیای ارزش‌های والای دینی و انسانی می‌شود از جان گذشت.
وی تصریح کرد: خودکشی در دنیای اسلام کاری ناپسند است و باید در این زمینه در جلوگیری از این کار فرهنگ‌سازی و کارگاه‌های آموزشی راه انداخت که متاسفانه در منطقه ما در بین افراد سن پایین رخ می‌دهد.
حجت‌الاسلام محمودی‌اصل گفت: ما باید در سختی‌ها و مشکلات با توکل بر خداوند متعال بر آنها چیره شویم نه اینکه خودکشی کنیم.
وی اشاره‌ای به ماه شعبان داشت و گفت: این ماه شریف و پربرکتی است و تا می‌توانیم از فرصت‌های باقیمانده نیمه شعبان استفاده کنیم و بهترین دعاهای ماه شعبان، دعای کمیل و دعای شعبانیه است که در مفاتیح است و خواندن این دعاها ثواب بسیار دارد هر چند کوتاه است اما مطابق با تینت و سرشت آدمی و روحیات و حالاتی که انسان دارد و برای انسان‌های گناهکار بسیار مفید است و توصیه می‌کنم که از این دریای بزرگ معنویت خود را محروم نکنید.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشگاه امام حسین(ع) گفت: مقام معظم رهبری با حضور و سخنرانی کلیدی و ماندگاری که در دانشگاه امام حسین(ع) داشتند در محضر آن جوان‌های انقلابی و خطاب به همه ملت و جوان‌ها توصیه‌های رهگشایی را مطرح کردند و مطالب ارزشمندی بیان کردند.
وی در ادامه گفت: از دیدگاه قرآن این مطالب ارزشمند این بود که توجه و پایبندی به آنها سبب تقویت جبهه اسلام و باعث تضعیف و ذلت جبهه کفر خواهد شد.
امام جمعه دیشموک با اشاره به آزادی خرمشهر عنوان کرد: خرمشهر را خدا آزاد کرد و معنی آن این است که اگر شما مجاهدت کردید کمک خداوند متعال بود و اگر انسان از این پشتوانه عظیم برخوردار باشد و اگر ملت از پشتوانه عظیم عنایات خاصه حضرت باری‌تعالی برخوردار باشد موفقیت بسیار بزرگی در انتظار او است.
وی گفت: همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند برای ادامه حیات انقلاب نیروهای تحصیل کرده، نیروهای مومن، انقلابی، شجاع و متعهد تربیت بکنند که وظیفه ما به عنوان امت پیامبر اسلام امروز جهاد است و جهاد کردن یعنی اینکه از دشمن نترسیم و تبعیت از دشمن نداشته باشیم.
حجت‌الاسلام محمودی‌اصل ضمن اشاره به انتصاب به جای ریاست مجلس خبرگان عنوان کرد: در هفته آینده شروع مجلس جدید است و امیدوارم که منتخبان مجلس جدید کار و راه خود را بدانند و بدانند انتظار مردم از آنها بسیار زیاد است و ملت ایران مجلسی را می‌خواهند که آشنا به وظایف خودشان باشند و بدانند در قانون اساسی چه وظایفی برای آنها تعریف شده، متعهد، متدین، شجاع و از امریکا نترسند.
وی در ادامه گفت: منتخبان مجلس جدید باید در مقابل نقشه‌های دشمنان و بدخواهان مواضع انقلابی داشته باشند و علاقمند به پیشرفت کشور باشند و بدانند مردم ایران انتظار دارند مجلس دهم مجلسی باشند که درد مردم را بشناسند، مشکلات کشور را بشناسند و در صدد و علاج آن باشند.
وی متذکر شد: مهمترین انظار مردم از مجلس جدید رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد فضایی آرام در کشور است که برای تحقق انتظار مردم بایستی برنامه و همت عالی داشته باشند و بکار بگیرند.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه پایان نیمه شعبان به دهه نکوداشت مساجد نامگذاری شده است همه مردم و کانون‌های مساجد و هیئت امناهای مسجد در آماده کردن مساجد نسبت به ورود به ماه مبارک رمضان دستورات لازم را به کار گیرند و نظافت مساجد را از اهم برنامه‌های خود بدانند.
 
انتقاد صریح امام جمعه سی‌سخت از عملکرد وزارت ورزش و جوانان

امام جمعه سی‌سخت گفت: وزارت ورزش و جوانان برنامه‌ای در حوزه جوانان ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر مصباح‌نژاد امام جمعه سی‌سخت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نقش مجلس شورای اسلامی را در پیشرفت و تعالی کشور محوری دانست و افزود: هر تحرکی و جهشی که قرار است اتفاق بیفتد از رهگذر مجلس است و مجلس قوی مجلسی است که اولویت‌ها و نیازهای اساسی کشور را رصد کند و طرح‌های مناسب به تصویب برساند.
وی ادامه داد: بعد از تقنین بعد نظارتی خود را با قوت اعمال کند تا کشور شاهد تحول و تعالی باشد که بدون این رویکرد اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.
امام جمعه سی‌سخت خاطرنشان کرد: تحقیق و نظارت حق قانونی و طبیعی مجلس است که نباید فراموش شود مجلس از برخی بنگاه‌های اقتصادی تولیدی مثل ایران خودرو تحقیق کند که چه خبر است و پاسخی برای اقناع ملت ارائه دهد.
مصباح‌نژاد به آغاز به کار پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و پیام مقام معظم رهبری در جمع منتخبان مردم در این مجلس اشاره کرد و افزود: خبرگان رسالت وظیفه عظیم و سنگینی دارند آن هم نظارت محتوایی بر روند مدیریت کشور است که علمایی بصیر و زمان‌شناس این مجلس بر دوش گرفته‌اند.
وی افزود: ملت انقلابی از مجلس خبرگان رهبری، مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دیگر نهادهای عملی و سیاسی حوزه انتظار حمایت به موقع از مواضع و جایگاه ولایت و رهبری دارند چرا که صیانت کشور و قدرت اسلام در گروه تقویت این جایگاه و شخصیت عظیم‌القدر رهبری بی‌نظیر و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای است که به مثابه شکرگزاری عملی این نعمت بزرگ الهی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا به ۱۱ خرداد روز جهانی بدون دخانیات اشاره کرد و افزود: دخانیات بلای جان انسان و عامل تهدید سلامت بشر است و متاسفانه سن مصرف دخانیات پایین آمده و جوانان ما بعضا با هدف تفنن و تفریح به دخانیات= روی می‌آورند که نقطه آغاز اعتیاد به مواد مخدر است و باید فکری برای این پدیده شوم کرد.
امام جمعه سی‌سخت در پایان وزارت ورزش و جوانان را خطاب قرار داد که چرا بخش جوانان را رها کردید چرا برای جوانان طرح و برنامه ندارید چرا سرمایه‌های مملکت را رها کردید تا در دام آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بیفتند این وظیفه نمایندگان مجلس است که از وزیر ورزش و جوانان توضیح بخواهند که بی‌برنامگی و رهاسازی جوانان تا کی باید ادامه داشته باشد.
اینجا ایران اسلامی است نه بهائی/ راهبرد نفوذ دشمن تغییر تصمیم‌گیران کشور به نفع خود است
امام جمعه گچساران گفت: کسانی که قصد کمرنگ جلوه دادن انقلاب را داشتند و کسانی که حتی با بهائیان نشست و برخاست کردند متوجه شوند اینجا ایران اسلامی است نه بهائی.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری و دوری از نافرمانی‌های خداوند اظهار کرد: کسانی که خود را بنده خدا می‌دانند مورد توجه و عنایت خاص خداوند قرار می‌گیرند.
وی افزود: شاید کسانی که از مسیر بندگی خداوند خارج می‌شوند؛ در زندگی مادی مورد توجه قرار گیرند اما از نظر و لطف خاص خداوند در آن دنیا محروم می‌شوند.
امام جمعه گچساران با اشاره به روز جهانی مستضعفان گفت: مستضعفان دو گروه هستند عده‌ای مستضعف مالی و عده‌ای نیز مستضعف فکری.
حجازی تصریح کرد: تلاش ما باید در راستای کمک و دستگیری از مستضعفان به ویژه مستضعفان فکری باشد زیرا کسانی که اندیشه و تفکری مستضعف دارند آسیب‌زننده به خود و جامعه هستند.
وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی امن‌ترین کشور دنیا است، ضمن تبریک به مناسبت سالروز سربازان گمنام امام زمان(عج) یادآور شد: امروز دشمن در پی ایجاد ناامنی در ایران اسلامی به واسطه ناامن‌ کردن برخی کشورها از جمله سوریه، عراق، یمن و افغانستان است.
حجازی بیان کرد: امروز ایران اسلامی امن‌ترین کشور جهان بوده که این امر جز در رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری، اطاعت بصیرت‌مندانه مردم از ایشان، تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروهای نظامی و انتظامی میسر نشده است.
امام جمعه گچساران با اشاره به انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: تبلیغات وسیعی در راستای تضعیف مجلس خبرگان رهبری به ویژه آیت‌الله جنتی توسط برخی دشمنان صورت گرفت اما وی با کسب آرای لازم توسط اعضای مجلس خبرگان رهبری به عنوان رئیس انتخاب شد.
حجازی تأکید کرد: کسانی که قصد کمرنگ جلوه دادن انقلاب را داشتند و کسانی که حتی با بهائیان نشست و برخاست کردند متوجه شوند اینجا ایران اسلامی است نه بهائی.
وی متذکر شد: انقلاب اسلامی نه تنها کمرنگ نشده است بلکه قویتر و ریشه‌دارتر از همیشه به حیات مقدس خود ادامه می‌دهد.
حجازی با اشاره به برخی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر وظایف مجلس خبرگان رهبری در دفاع از هویت انقلابی و اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: این نظام نظامی است که روحیه انقلابی داشته و مبتنی بر مبانی دینی و اسلامی شکل گرفته است.
امام جمعه گچساران با اشاره به تأکیدات مقام رهبری بر راهبرد نفوذ توسط دشمن عنوان کرد: بر اساس فرمایشات رهبری دشمنان قصد نفوذ در مراکز مهم تصمیم‌گیری کشور و تغییر تصمیم‌گیران کشور به نفع خود را دارد.
فعالیت نمایندگان مجلس برای همه مردم باشد نه عده‌ای خاص
امام جمعه یاسوج به نمایندگان دوره جدید مجلس توصیه کرد که برای همه مردم فعالیت کنند نه عده‌ای خاص.
آیت‌الله سیدعلی‌اصغر حسینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نماینده‌ای در مجلس موفق خواهد بود که خود را اسیر قید و بند دیگران نکند.
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نماینده‌ای در کار خود در دوره چهار ساله موفق است که وامدار هیچ گروه و جریانی نباشد.
وی با تأکید بر اینکه نماینده وامدار گروه‌ها و جریانات سیاسی هرگز موفقیتی در دوره نمایندگی کسب نمی‌کند، تصریح کرد: نماینده باید قبل از هر چیز به وظیفه قانون‌گذاری خود توجه کند.
این خطیب جمعه با بیان وضعیت مجلس در دوران طاغوت افزود: در آن دوره مردم نماینده واقعی نداشتند، زیرا مجلس فرمایشی بود.
حسینی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی مردم از بیشتر نعمت‌ها برخوردار شدند.
امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از اظهارت خود به روزهای پایانی ماه شعبان اشاره کرد و گفت: در این روزها وظیفه مهم مردم این است که مساجد را برای ورود به ماه مبارک رمضان غبارروبی کنند.
وی گفت: مهم‌ترین خدمت این است که مسجدها را آماده کرده و حضور گسترده‌ای در ماه مبارک رمضان در مساجد داشته باشیم.
حسینی با گلایه از اینکه تعداد مساجد در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کم است، از حضور کمرنگ مردم در مساجد نیز گلایه کرد.
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع حج ابراهیمی و کارشکنی‌های حکام آل‌سعود اشاره کرد و گفت: حکام آل‌سعود افرادی بی‌کفایت هستند که سال گذشته با بی‌کفایتی خود شهادت حاجیان را از بلاد مختلف اسلامی از جمله ایران رقم زدند.
وی گفت: امسال نیز برای حضور حاجیان در سرزمین وحی کارشکنی می‌کنند، لذا باید امت اسلامی در این خصوص همکاری و همفکری و تعامل داشته باشند.
حسینی در ادامه با گرامیداشت روزهای هفته، سالروز رحلت آیت‌الله ابوترابی به عنوان یکی از افراد اثرگذار در طول دفاع مقدس را با خدمات زیاد به آزادگان تسلیت گفت.
عربستانی‌ها توان و کفایت اداره حج را ندارند/دشمن به دنبال نفوذ در کشور است
ائمه جمعه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تأکید کردند: عربستانی‌ها نمی‌توانند حج را اداره کنند و توان و کفایت اداره حج را ندارند.
حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی امام جمعه گچساران امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته این شهرستان، اظهار داشت: ترک انواع گناهان و کارهای بد و ناپسند سبب نزدیکی هر چه بیشتر انسان‌ها با خداوند متعال و سبحان می‌شود.
وی با بیان اینکه راه نجات بشر در گرو رعایت تقوای الهی است، عنوان کرد: تقوای الهی سبب عزت و سربلندی انسان در این دنیا و آخرت می‌شود.
امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: انسانی که تقوای الهی پیشه کند نزد خداوند متعال و سبحان پاداش و اجر بسیاری دارد و در دنیا و آخرت نجات می‌یابد.
حجازی بر ادامه دادن راه انبیاء الهی از سوی انسان‌ها تأکید کرد و افزود: ضروری بوده که همه ما راه ائمه اطهار(ع) را ادامه دهیم و برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) تلاش کنیم.
وی با تبریک نیمه شعبان سالروز میلاد با سعادت حضرت امام زمان (عج) و روز مستضعفان گفت: ضروری بوده که افرادی که از توانایی مالی برخوردار بوده دست فقرا و نیازمندان را بگیرند.
امام جمعه گچساران با اشاره به هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)، تصریح کرد: دشمنان به دنبال آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
حجازی عنوان کرد: دشمنان با طراحی نقشه‌های مختلف درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی هستند و برنامه‌های مختلفی علیه ملت ما پیاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد ناامنی در کشور ما هستند، تأکید کرد: با تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.
امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه عربستان سعودی نمی‌تواند حج را مدیریت کند، گفت: عربستانی‌ها نمی‌توانند حج را اداره کنند و توان و کفایت اداره حج را ندارند.
حجازی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار مطالبی درباره اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان بیان کردند.
وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نقشه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی اشاره کردند و تأکید کردند که دشمن به دنبال نفوذ در کشور ما است.
اینجا ایران اسلامی است نه بهائی/ راهبرد نفوذ دشمن تغییر تصمیم‌گیران کشور به نفع خود است
امام جمعه گچساران گفت: کسانی که قصد کمرنگ جلوه دادن انقلاب را داشتند و کسانی که حتی با بهائیان نشست و برخاست کردند متوجه شوند اینجا ایران اسلامی است نه بهائی.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری و دوری از نافرمانی‌های خداوند اظهار کرد: کسانی که خود را بنده خدا می‌دانند مورد توجه و عنایت خاص خداوند قرار می‌گیرند.
وی افزود: شاید کسانی که از مسیر بندگی خداوند خارج می‌شوند؛ در زندگی مادی مورد توجه قرار گیرند اما از نظر و لطف خاص خداوند در آن دنیا محروم می‌شوند.
امام جمعه گچساران با اشاره به روز جهانی مستضعفان گفت: مستضعفان دو گروه هستند عده‌ای مستضعف مالی و عده‌ای نیز مستضعف فکری.
حجازی تصریح کرد: تلاش ما باید در راستای کمک و دستگیری از مستضعفان به ویژه مستضعفان فکری باشد زیرا کسانی که اندیشه و تفکری مستضعف دارند آسیب‌زننده به خود و جامعه هستند.
وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی امن‌ترین کشور دنیا است، ضمن تبریک به مناسبت سالروز سربازان گمنام امام زمان(عج) یادآور شد: امروز دشمن در پی ایجاد ناامنی در ایران اسلامی به واسطه ناامن‌ کردن برخی کشورها از جمله سوریه، عراق، یمن و افغانستان است.
حجازی بیان کرد: امروز ایران اسلامی امن‌ترین کشور جهان بوده که این امر جز در رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری، اطاعت بصیرت‌مندانه مردم از ایشان، تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروهای نظامی و انتظامی میسر نشده است.
امام جمعه گچساران با اشاره به انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: تبلیغات وسیعی در راستای تضعیف مجلس خبرگان رهبری به ویژه آیت‌الله جنتی توسط برخی دشمنان صورت گرفت اما وی با کسب آرای لازم توسط اعضای مجلس خبرگان رهبری به عنوان رئیس انتخاب شد.
حجازی تأکید کرد: کسانی که قصد کمرنگ جلوه دادن انقلاب را داشتند و کسانی که حتی با بهائیان نشست و برخاست کردند متوجه شوند اینجا ایران اسلامی است نه بهائی.
وی متذکر شد: انقلاب اسلامی نه تنها کمرنگ نشده است بلکه قویتر و ریشه‌دارتر از همیشه به حیات مقدس خود ادامه می‌دهد.
حجازی با اشاره به برخی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر وظایف مجلس خبرگان رهبری در دفاع از هویت انقلابی و اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: این نظام نظامی است که روحیه انقلابی داشته و مبتنی بر مبانی دینی و اسلامی شکل گرفته است.
امام جمعه گچساران با اشاره به تأکیدات مقام رهبری بر راهبرد نفوذ توسط دشمن عنوان کرد: بر اساس فرمایشات رهبری دشمنان قصد نفوذ در مراکز مهم تصمیم‌گیری کشور و تغییر تصمیم‌گیران کشور به نفع خود را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1