تاریخ انتشار
جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۱۸۱۵۹۷

فرماندار کهگیلویه خطاب به وزیر نیرو:اجحاف به کهگیلویه در محاسبه تعرفه برق

۰
کبنا ؛فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که این شهرستان منطقه گرمسیری است گفت: تعرفه برق این شهرستان باید متناسب با مناطق گرمسیری و از نوع یک شود.
به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه،علی پوزش در بازدید حمید چیت‌چیان وزیر نیرو و هیأت همراه از دشت کلاچو در دهدشت اظهار داشت: چهار پروژه نجات‌بخش در شهرستان کهگیلویه وجود دارد که نیازمند توجه ویژه است.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به ظرفیت‌های خوب این شهرستان در بخش کشاورزی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های حوزه نیرو در این شهرستان ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های دیم را به آبی تبدیل خواهد کرد.
پوزش از سد مارون دو به عنوان یکی از این پروژه‌های نام برد و افزود: مطالعات فاز اول و دوم این پروژه ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با بیان این‌که سال ۹۴، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به پروژه اختصاص داده شد تصریح کرد: ۶۰ درصد این اعتبار تخصیص داده شد.
پوزش با بیان این‌که تکیه به اعتبارات شهرستان روند اجرای پروژه را حداقل چهار سال طولانی‌تر می‌کند تصریح کرد: می‌طلبد از منابع ملی مورد توجه قرار گرفت.
فرماندار کهگیلویه اجرای سدهای در دست اقدام را راهی برای جلوگیری از مهاجرت دانست و گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۱۰ هزار خانوار از کهگیلویه مهاجرت کرده و حاشیه‌نشین دیگر شهرها شدند.
پوزش تصریح کرد: تأمین آب حومه غربی دهدشت از دیگر پروژه‌هایی است که نقش مهمی در توسعه شهرستان دارد.
به گفته پوزش این پروژه علاوه بر اشتغالزایی مستقیم ۳ هزار نفری، یک‌هزار هکتار از زمین‌های منطقه را زیر کشت آبی خواهد برد و زمینه اشتغال ۶ هزار نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم می‌کند.
پوزش افزود: آبرسانی به دهدشت غربی سال ۹۰ کلنگ‌زنی شده که به دلیل کمبود اعتبارات با وقفه در اجرا مواجه شده و تعطیل شده است.
این مسؤول با بیان این‌که کهگیلویه بین دو رودخانه مارون و کوثر واقع شده است،گفت: دو سد احداث شده اما یک قطره آب برای زمین‌های این شهرستان مورد استفاده قرار نگرفته است.
پوزش افزود: مجوز ماده ۲۱۵ آبرسانی به چهار شهر دهدشت،سوق،لنده و چرام داده شده اما اعتباری اختصاص نیافته که اجرایی شود.
وی سد بالیاب را از دیگر پروژه‌ها خواند و با بیان این‌که این پروژه در محروم‌ترین نقطه شهرستان قرار دارد گفت: انتظار داریم وزارت نیرو کمک کند تا شروع شود.
فرماندار کهگیلویه دشت‌های مستعد را از ظرفیت‌های خوب این شهرستان دانست و گفت: ۳۰ زهار هکتار دشت با خاک مرغوب از مزیت‌های کهگیلویه است که می‌تواند به توسعه آن کمک کند.
پوزش همچنین لحاظ گرمسیری در محاسبه تعرفه برق را از دیگر مطالبات شهرستان خواند و با بیان این‌که شهرستان‌های همجوار کهگیلویه از جمله گچساران،بهمئی و لنده تعرفه گرمسیری گرفته‌اند تصریح کرد: انتظار داریم محاسبه تعرفه برق کهگیلویه نیز از دو به یک تغییر پیدا کند./فارس
 
 
IMG_8731 IMG_8744 IMG_8763-vert IMG_8766 IMG_8774 IMG_8798 IMG_8799 IMG_8803 IMG_8804 IMG_8811 IMG_8813 IMG_8814 IMG_8820 IMG_8823 IMG_8828 IMG_8834 IMG_8840 IMG_8842 IMG_8844 IMG_8845 IMG_8908 IMG_8915 IMG_8928 IMG_8941 IMG_8953 IMG_8990
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1