تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۱۸۱۴۹۵

تحقق مطالبه ده ساله شهروندان گچسارانی

۲
۰
کبنا ؛راسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح فاضلاب شهری دوگنبدان صبح امروز و با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، محمد حاج رسولی‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد،و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار کرد: طرح فاضلاب دوگنبدان شامل تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، ۴۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، ۷٫۲ کیلومتر خط انتقال فاضلاب و ۶ هزار فقره انشعاب نصب شده فاضلاب است.

سید علی لدنی‌نژاد افزود: بیش از ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۲ برای پروژه نیمه‌تمام فاضلاب شهر دوگنبدان برای اجرای خط انتقال ورودی به ایستگاه پمپاژ فاضلاب و تکمیل تأسیسات مکانیکی طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب شهرستان گچساران در نظر گرفته شد که از این میزان ۱۶ میلیارد ریال جذب شد.

وی با بیان این‌که عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهر دوگنبدان در سال ۸۶ آغاز و امروز افتتاح شد، ادامه داد: با بهره‌برداری کامل از این طرح ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان از خدمات سیستم بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

لدنی‌نژاد مبلغ هزینه شده برای اجرای فاز نخست طرح فاضلاب دوگنبدان را ۲۸۰ میلیارد ریال و افق پیش‌بینی شده برای این طرح را سال ۱۴۱۰ عنوان کرد و گفت: جمعیت انتهای طرح برابر با ۱۱۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: احداث شبکه فاضلاب دوگنبدان از ۸۲ و عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر نیز از سال ۸۶ آغاز شده بود اما تا نیمه نخست سال ۹۲ تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

لدنی‌نژاد افزود: با همکاری مسئولان آب و فاضلاب کشور، مسئولان استانی و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی روند اجرای این طرح در یک سال اخیر با سرعت بسیار مطلوبی ادامه یافت تا شهروندان دوگنبدان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: با تأمین اعتبار لازم و برطرف کردن اختلافات مالی مابین پیمانکاران طرح تصفیه‌خانه و انتخاب پیمانکار جدید در سال ۹۳، پیشرفت فیزیکی پروژه در مدت زمان ۱۱ ماه از ۳۰ درصد به ۱۰۰ درصد رسید و فاز نخست این تصفیه‌خانه امروز به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سرعت اجرایی این طرح و رعایت کامل اصول کمی و کیفی بر اساس استانداردهای لازم سبب شده که این طرح رکوردی در پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به حساب آید.

IMG_3451 IMG_3465 IMG_3475

 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تصفیه خانه گچساران همزمان با دهدشت شروع ب ساختن شد ولی تصفیه خانه گچساران ب بهره برداری رسیده و مال دهدشت هنوز نه ...
Iran, Islamic Republic of
هنوز خیلی از قسمت های شهر فاضلابشون شهری نیست مثل کارکنان فلکه فرودگاه رزمندگان و بهارستان و .......
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1