تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۱۸۱۴۵۸

افتتاح طرح‌های آب و فاضلاب گچساران با حضور وزیر نیرو و در غیاب تاجگردون

۶
۰
کبنا ؛ 
طرح تأمین آب در حوزه ماهور باشت و امامزاده جعفر گچساران و فاز نخست فاضلاب دوگنبدان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
۸۲۰۸۹۲۸۴-۷۰۷۵۲۶۷۰
گسترش تعاونی‌های «آب‌بر» بهترین راه استفاده بهینه منابع آبی
وزیر نیرو با اشاره به برخی مشکلات آب که در روستاها به خصوص در حوزه کشاورزی وجود دارد از گسترش تعاونی‌های «آب‌بر» به عنوان بهترین راه استفاده بهینه از منابع آب در روستاها یاد کرد.
حمید چیت‌چیان امروز در آیین افتتاح پروژه‌های آب و فاضلاب در شهرستان گچساران اظهار کرد: پروژه‌های مختلفی در سطح کشور در حوزه تأمین آب داریم که پیگیر ساخت و تکمیل آن‌ها هستیم.
وزیر نیرو گفت: سرمایه‌گذاری برای احداث سدها و احداث خطوط انتقال آب مورد نیاز است لذا باید در کنار دولت از توان بالای بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم.
چیت‌چیان بیان کرد: برای احداث چنین طرح‌‌ها و پروژه‌هایی نباید به سرمایه‌های دولتی متکی باشیم لذا باید بخش خصوصی را وارد کنیم.
وی با تأکید بر اینکه وقتی مردم خود ورود پیدا می‌کنند دلسوزی بیشتری خواهند کرد، افزود: با حضور بخش خصوصی در روند اجرای طرح‌ها تسریع می‌شود و البته کار با کیفیت بیشتری انجام خواهد شد.
وزیر نیرو در ادامه به موضوعی مهم در زمینه خدمات بعد از ایجاد و بهره‌برداری از طرح‌های آب و فاضلاب در کشور اشاره کرد و گفت: نباید این تصور ایجاد شود که بعد از اتمام پروژه‌ها توسط دولت، بقیه کارها نیز با خود دولت است.
این عضو هیأت دولت افزود: پس از اجرای طرح‌ها باید از توان بخش خصوصی و مردم برای خدمات‌دهی استفاده شود تا خدمات بهتر و باکیفیت‌تری به مردم ارائه شود.
وی با بیان وضعیتی از شرایط کشور در خصوص منابع و اعتبارات گفت: اوضاع مانند چند سال پیش نیست و لذا باید با توجه به شرایط کنونی از توان مردم برای توسعه طرح‌های آب و فاضلاب بیشتر استفاده کنیم.
چیت‌چیان گفت: در روستاها نیز باید تعاونی‌های «آب‌بر» را توسعه داد و این تعاونی‌ها با حضور همه کسانی که از منابع آب بهره‌مند هستند تشکیل شود.
وی تشکیل این تعاونی‌ها را از راه‌های مهم برای استفاده صحیح از منابع آب در روستاها دانست.
طرح تأمین و انتقال آب ماهور باشت و امامزاده جعفر گچساران افتتاح شد
طرح تأمین و انتقال آب در حوزه ماهور باشت و امامزاده جعفر گچساران با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: طرح تأمین و انتقال آب به اراضی ماهور باشت و امامزاده جعفر گچساران از سال ۹۱ شروع شد و در سال ۹۴ به پایان رسید.
علی لطفی افزود: این طرح با پمپاژ ۳۵ میلیون متر مکعب آب در سال از رودخانه زهره به منظور توسعه ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای ماهور باشت، پاکوه، سربیشه، بیدزرد، سراب ننیز و بخشی از دشت امامزاده جعفر گچساران اجرا شد.
وی تصریح کرد: همه سطوح زیردست شبکه به وسیله روش‌های نوین آبیاری نظیر بارانی و تیپ برای ۸۰ درصد اراضی زراعی و قطره‌ای برای ۲۰ درصد باغات انجام می‌شود.
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد میزان کل اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۸۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این طرح شامل مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی بتنی به صورت روباز، سد انحرافی به طول ۱۱۰ متر و ارتفاع ۵٫۵ متر است.
لطفی بیان کرد: این پروژه تأثیر به سزایی در رونق بخش کشاورزی در این شهرستان دارد.
 
 
فاز نخست فاضلاب دوگنبدان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد
فاز نخست طرح بزرگ فاضلاب دوگنبدان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال و با حضور وزیر نیرو و مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.
افتتاح و بهره‌برداری از طرح فاضلاب شهری دوگنبدان  و با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، محمد حاج رسولی‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار کرد: طرح فاضلاب دوگنبدان شامل تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، ۴۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، ۷٫۲ کیلومتر خط انتقال فاضلاب و ۶ هزار فقره انشعاب نصب شده فاضلاب است.
سید علی لدنی‌نژاد افزود: بیش از ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۲ برای پروژه نیمه‌تمام فاضلاب شهر دوگنبدان برای اجرای خط انتقال ورودی به ایستگاه پمپاژ فاضلاب و تکمیل تأسیسات مکانیکی طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب شهرستان گچساران در نظر گرفته شد که از این میزان ۱۶ میلیارد ریال جذب شد.
وی با بیان این‌که عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهر دوگنبدان در سال ۸۶ آغاز و امروز افتتاح شد، ادامه داد: با بهره‌برداری کامل از این طرح ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان از خدمات سیستم بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.
لدنی‌نژاد مبلغ هزینه شده برای اجرای فاز نخست طرح فاضلاب دوگنبدان را ۲۸۰ میلیارد ریال و افق پیش‌بینی شده برای این طرح را سال ۱۴۱۰ عنوان کرد و گفت: جمعیت انتهای طرح برابر با ۱۱۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: احداث شبکه فاضلاب دوگنبدان از ۸۲ و عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر نیز از سال ۸۶ آغاز شده بود اما تا نیمه نخست سال ۹۲ تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
لدنی‌نژاد افزود: با همکاری مسئولان آب و فاضلاب کشور، مسئولان استانی و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی روند اجرای این طرح در یک سال اخیر با سرعت بسیار مطلوبی ادامه یافت تا شهروندان دوگنبدان از مزایای آن بهره‌مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: با تأمین اعتبار لازم و برطرف کردن اختلافات مالی مابین پیمانکاران طرح تصفیه‌خانه و انتخاب پیمانکار جدید در سال ۹۳، پیشرفت فیزیکی پروژه در مدت زمان ۱۱ ماه از ۳۰ درصد به ۱۰۰ درصد رسید و فاز نخست این تصفیه‌خانه امروز به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سرعت اجرایی این طرح و رعایت کامل اصول کمی و کیفی بر اساس استانداردهای لازم سبب شده که این طرح رکوردی در پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به حساب آید.
نام شما

آدرس ايميل شما

همکار
Iran, Islamic Republic of
اقای لدنی معوقات پرسنل رو بده به جای ...
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
وقتی استاندار از یه ادم ناتوان و فرصت طلب و خواب آلود به نام داودی حمایت میکنه و میخواد او را در راس هرم مهمترین شرکت خدمترسانی بنام اب منطقه ای بذاره جناب تاجگردون هم حق داره قهر بکنه.
تا آدمهای توانمندی مثل مصلح و محمدزاده هستن واقعا حیفه که بخاطر مسایل منطقه ای کسایی دیگه مطرح بشن.
قشقایی اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون میخواد با نیومدنش خودشو ببره بالا که بگه این طرح ها و این کارا چیزی نیس برامن ،انجوم دادنش. کلاس میزاره یعنی؟
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خوش به حال گچسارانیها که تاجگردون را دارنند
شوتاور
Iran, Islamic Republic of
اب وفاضلاب روستایی میراث مهندس کاظمی. سازمانهایی امنیتی به فریاد آب روستایی برسید بخدا کاظمی ابفار را مثل آبفاشهری نابود کرده
مردمی نژاد
Iran, Islamic Republic of
در یاسوج مراکز تفریحی و پذیرایی آنچنانی را افتضاح کردند جناب وزیر
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1