تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۱۸۱۴۱۵

کهگیلویه و بویراحمد در فقر آبی قرار دارد

۱
۰
کبنا ؛ 
استاندارکهگیلویه و بویراحمد به وجود ۱۱ میلیارد مترمکعب روان آب سابلانه این استان اشاره کرد و افزود: مهمترین چالش و نیاز حیاتی این استان تامین آب کشاورزی، صنعتی و آشامیدنی است.



 سید موسی خادمی در کارگاه سد تنگ سرخ در آیین استقبال از وزیرنیرو درکارگاه سد تنگ سرخ در گفت وگو با خبرنگاران ،نیازهای آبی این استان در بخش کشاورزی را حدود دو میلیارد مترمکعب اعلام کرد و افزود: سیاست های انقباظی وزارت نیرو توسعه عمرانی واقتصادی این استان را دچار مشکل کرده است.
وی تصریح کرد: در سه دهه گذشته طرح های بزرگ تامین آب از منابع غنی آب این استان اجرا نشده و تخصیص آب برای نیازهای کشاورزی در نظرگرفته نشد که این امر اینک به یک مشکل بزرگ برای مردم ومسئولان تبدیل شده است.
خادمی با بیان اینکه از منابع آب کهگیلویه وبویراحمد استانهای پایین دست استفاده می کنند، بر لزوم توجه وبرنامه ریزی مسئولان وزارت نیرو به اختصاص آب به کهگیلویه وبویراحمد و نیز شتاب بخشی طرحهای تامین آب در دست اجرای آن تاکید کرد.
وی ساخت سد تنگ سرخ را یک پروژه مهم برای توسعه عمرانی و تامین بخشی از نیازهای آبی دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد دانست وافزود: این سد ۱۹۰میلیون مترمکعب آب را سالانه تنظیم خواهد کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارد اشت:۱۲۰ میلیارد ریال تاکنون برای این سد هزینه شده است.
وی برلزوم همکاری وزارت نیرو برای شتاب بخشی اجرای این طرح تاکید کرد.
خادمی بیان کرد: از آب سد ۳۳ میلیون مترمکعب برای مصارف زیست محیطی، ۴۲ میلیون مترمکعب برای کشارزی بویراحمد دنا، ۱۷میلیون میلیون متر مکعب مصرف صنعتی بویراحمد، ۲۵ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی یاسوج و ۷۲ میلیون مترمکعب از آب این سد برای تامین آب آشامیدنی شیراز اختصاص یافته است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: برای ساخت سد تنگ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امروز در بازدید وزیر نیرو، شتاب بخشی روند این پروژه بررسی خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

مردمی نژاد
Iran, Islamic Republic of
فقر ما آبی نیست فقر مامدیریتی هست فقر ما بی صالحی است فقر ما این دلسوز نداریم
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1