تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۸
کد مطلب : ۱۸۱۳۹۹

ناراحتی شدید مردم از مسئول کشوری و توضیحات خادمی

۰
کبنا ؛معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از منطقه طسوج شهرستان چرام بازدید به عمل آورده و پای درد دل مردم این روستا نشستند.

مجموع اعتبار لازم جهت ساماندهی جاده طسوج ۱۰ میلیارد تومان است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: مجموع اعتبار لازم جهت ساماندهی جاده طسوج ۱۰ میلیارد تومان است که اگر تعاونی تشکیل شود، ۵ میلیارد ما و مابقی را آقای استاندار می‌دهند.
 سید ابوالفضل رضوی امروز در جمع مردم منطقه طسوج به شعار سال یعنی «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره داشت و اظهار کرد: اقتصاد پیشتاز، خلاق و دنیا نگر است و اقتصاد ریاضتی، سهمیه‌بندی مواد خوراکی انسان‌ها و اقتصاد کوپنی نیست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با ابراز خرسندی از اینکه جهت اجرای اقتصاد مقاومتی در روستاها تاکنون طرح‌های خوبی برنامه‌ریزی شده است به مشکلات منطقه طسوج اشاره کرد و گفت: در بین راه که مشکلات منطقه را بررسی کردیم به جناب استاندار و فرماندار چرام گفتیم جهت عمل کردن برای رفع مشکل جاده منطقه آماده هستیم اما شرط داریم.

وی با تاکید بر این مطلب که اگر مردم منطقه طسوج آماده هستند ما هم آماده‌ایم اما اگر آنان آماده نیستند ما هم عمل نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما در نظر داریم برای مردم منطقه دو کمک داشته باشیم و لازمه آن این است که مردم منطقه شرکت یا تعاونی تشکیل دهند.

رضوی ادامه داد: در این منطقه ۵۰۰ خانوار زندگی می‌کنند که می‌توانند یک شرکت تشکیل داده و هر خانواری حتی با فروش یک راس گوسفند خود می‌تواند متوسط ۵۰۰ هزار تومان به حساب تعاونی واریز کنند و حدود ۲۵۰ میلیون مردم طسوج، ۸۰۰ میلیون هم ما تسهیلات با سود ۳ درصد می‌دهیم که دو سال اول از دادن قسط معاف بوده و از سال سوم به مدت ۳ تا ۵ سال قسط را پرداخت کنند.

این مسئول با بیان اینکه جهت گرفتن این تسهیلات، مردم طسوج می‌توانند کارت یارانه خود یا سند ملکی را وثیقه بگذارند، تصریح کرد: اگر این شرکت تاسیس شود ما به شما این وام را می‌دهیم و جناب فرماندار هم سرمایه‌گذارانی جهت سرمایه‌گذاری در منطقه جذب می‌کنند که نتیجه این کار ایجاد شغل برای فرزندان شماست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جاده طسوج ۲۲ کیلومتر بوده و هر کیلومتر ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، ابراز کرد: مجموع اعتبار لازم جهت ساماندهی این پروژه ۱۰ میلیارد تومان است که اگر تعاونی تشکیل شود، ۵ میلیارد ما و مابقی را آقای استاندار می‌دهند.

وی با ذکر این مطلب که خداوند بهشت را مجانی نمی‌دهد، عنوان کرد: اگر شما شرکت تشکیل نداده و کار در منطقه ایجاد نشود من یکی به کسی پول نخواهم داد.

مشکلات اقتصادی مردم طسوج با ساماندهی جاده این منطقه رفع خواهد شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکل مردم طسوج اقتصادی نیست، گفت: اگر دولت زیرساخت‌ها را انجام دهد، مشکلات اقتصادی آنان رفع خواهد شد چرا که اهل کار کردن هستند.
سید موسی خادمی امشب در نشست با معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکل مردم طسوج اقتصادی نیست، اظهار کرد: اگر دولت زیرساخت‌ها را انجام دهد، مشکلات اقتصادی آنان رفع خواهد شد چرا که اهل کار کردن هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که منطقه طسوج، منطقه پر استعدادی است، عنوان داشت: بحث ساماندهی جاده طسوج از دغدغه‌های بسیار مهم مردم منطقه است که انتظار داریم مورد عنایت حضرتعالی قرار گیرد.
وی با ابراز خرسندی از اینکه بخش زیادی از مشکل برق منطقه طسوج رفع شده است، ابراز کرد: عدم آنتن‌دهی موبایل در این منطقه نیز از مشکلاتی است که باید مورد توجه و در اولویت قرار گیرد.
این مسؤول در ادامه با اشاره به بحث کشاورزی در منطقه طسوج، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی طرح پرورش ماهی و کانال کشاورزی نیز از خواسته‌های مردم منطقه است که امیدواریم به یک جمع‌بندی در این خصوص برسیم.
در ادامه شیرمحمد راستا نیز با بیان اینکه جاده طسوج ۲۲ کیلومتر بوده که ۶ کیلومتر آن آماده آسفالت است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۵۰ میلیون از محل ماده ۱۸۰ اعتبار جهت این جاده گذاشتند که متاسفانه تخصیص داده نشد.
معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: اگر مشکلات آب، برق و راه اولویت‌بندی شود و چون راه نیاز و زیرساخت منطقه هست اولویت بر جاده باشد چرا که با رفع مشکلات راه، مابقی مشکلات هم می‌توان رفع کرد.
توقع ما از معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، ساماندهی جاده طسوج است

 

فرماندار چرام گفت: اولین توقع ما که متواضعانه از معاون محترم توسعه روستایی خواستار شدیم، همین راه ۲۲ کیلومتری است که آسیب‌های متفاوتی را از آن دیده‌ایم.
 ابراهیم فتاح‌پور در نشست با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت جامعه روستایی و با بیان اینکه قند شهر دروغی بیش نیست، اظهار کرد: در گذشته، روستائیان با صداقت، صاف و ساده در کنار هم زندگی می‌کردند ولی متاسفانه امروز ارزش‌های جامعه روستایی ما به شدت تزلزل پیدا کرده است.

فرماندار چرام با بیان اینکه ریشه‌های نظام اجتماعی ما توسط نظام استعماری با القا واژه دهاتی که در جهان سوم رسوخ کرده، کم‌کم دارد از بین می‌رود، عنوان داشت: بدترین آسیب در جامعه روستایی این است که ارزش‌های آن کم ارزش جلوه ارزش شود، همانگونه که امروز در جمع این عشایر ما کلاه نمدی کمتر می‌بینیم.

وی افزود: پوشاک عشایری ما مورد تمسخر قرار گرفت و ارزش‌های ما زیر سوال رفت که تبعات آن مهاجرتی است که حاشیه نشینی در سطح شهر یاسوج را به وجود آورده و تبعات آن یقه مسئولان را خواهد گرفت.

این مسئول در ادامه سخنان خود با تاکید بر این مطلب که روستائیان و عشایر نقش پررنگی در پیروزی انقلاب، تثبیت و ادامه آن داشته‌اند و همه ما مستخدم دولت شده‌ایم که مشکلات مردم را رفع کنیم، گفت: منطقه چرام یک سوپاپ اطمینانی است که درصد زیادی از مردم استان‌های همجوار هم از مناطق دیدنی آن دیدار می‌کنند.

فتاح‌پور با اشاره به گذشته تاریخی منطقه طسوج و با بیان اینکه بیش از ۹ ماه از سال، مردم در این منطقه ساکن هستند، تصریح کرد: اولین توقع ما که متواضعانه از معاون محترم توسعه روستایی خواستار شدیم، همین راه ۲۲ کیلومتری است که آسیب‌های متفاوتی را از آن دیده‌ایم.

وی، افزود: علاوه بر دغدغه شما جهت نهادینه کردن فرهنگ مشارکت، انتظار داریم هدیه‌ای در کنار سند تاریخی احتشام‌الدوله به این منطقه ارائه داده تا مشکلات مردم رفع شود.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با متذکر شدن این مطلب که اعتبارات ما جهت ساماندهی این جاده پاسخگو نیست، ابراز کرد: مردم طسوج به شدت در مضیقه هستند گرچه خدمات خوبی توسط ادارات شکل گرفته اما لازم است که این خدمات ادامه‌دار باشد.

وی با اشاره به مشکل دکل مخابراتی در منطقه طسوج، خاطرنشان کرد: قبل از انتخابات تاکنون ما در این منطقه آنتن‌دهی نداریم و با وجود مکاتبات تندی که داشتیم راه به جایی نبردیم.

حاشیه‌ها

اگر به ما پول بدهید رئیس‌جمهور حسابتان می‌کنیم/ جاده طسوج ایل بزرگ چرام را بارها داغدار کرده است
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار چرام و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از منطقه طسوج شهرستان چرام بازدید به عمل آورده و پای درد دل مردم این روستا نشستند.
این بازدید حاشیه‌های زیادی داشت که در زیر می‌آید.
* ظهراب ظهرابی به نمایندگی از مردم منطقه طسوج به بیان مشکلات این منطقه پرداخت و با اشاره به سابقه تاریخی این روستا، اظهار کرد: در زمان قاجاریه، احتشام‌الدوله پیاده آمده و منطقه زیبای طسوج را پیدا و جهت اقامت تابستانه خود اینجا ساختمان‌هایی احداث کرد که در حال حاضر متروکه شده‌اند.
وی با اشاره به این سخن پادشاه قاجاریه که «من خوشمزه بودن شیر گاو و گوسفند منطقه طسوج را در هیچ جا ندیده‌ام»، ادامه داد: من از بی‌توجهی به منطقه طسوج نگران هستم که روز قیامت هرکسی با پرونده اعمال خود ایستاده و احتشام‌الدوله به دنبال مسئولان کهگیلویه و بویراحمد است که چرا طسوج مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است.
ظهرابی در ادامه به اقدامات امور عشایر جهت احداث پمپاژ و لوله‌کشی آب و شرکت توزیع نیروی برق در این منطقه اشاره کرد و با بیان خاطره‌ای از زمان تحصیل استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مناطق محروم، عنوان کرد: از استاندار محترم انتظار داریم سرمایه ویژه‌ای برای این منطقه داشته باشند و از معاون محترم می‌خواهیم حداقل احتشام‌الدوله‌ای با ما برخورد کنند.
این نماینده مردم در منطقه تفریحی طسوج با متذکر شدن این مطلب که وضعیت نامناسب جاده طسوج، مشکلات عدیده‌ای را برای ما فراهم کرده است، تبیین کرد: این جاده، ایل بزرگ چرام و کهگیلویه را داغدار کرده، دو نفر از بهترین فرهنگیان بنام، یک سرباز و مهندس جوانی دیگر از نزدیکان آقای استاندار در این جاده تلف شدند.
وی افزود: زیرساخت اساسی این منطقه جاده است، انتظار داریم در این سفر یک اعتبار ویژه‌ای برای این جاده در نظر گرفته شود، اما در حد قول نباشد، چراکه هر حرفی شما بزنید ما ضبط کرده و به عنوان سند نگه می‌داریم.
* ظهرابی با این نکته که کم پیش می‌آید معاون رئیس‌جمهور به مناطق محروم ما بیایند، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت که من معاون رئیس‌جمهور نیستم که با پاسخ ظهرابی مبنی بر اینکه حضرتعالی پول که به ما بدهید، رئیس‌جمهور حسابتان می‌کنیم، خنده را بر لب همگان میهمان کرد.
* از حاشیه‌های دیگر سخن یکی از اهالی منطقه طسوج بود که رو به مسئولان کشوری و استانی گفت: اگر نمی‌توانید کاری هم برای ما انجام دهید، حداقل ماهی یک بار از این منطقه عبور کنید تا اداره راه شهرستان به این بهانه تیغی به جاده بکشد.
* فیلمبرداری و عکسبرداری معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از صحنه‌های ساز و نقاره محلی شهرستان از حاشیه‌های این بازدید بود.
* سخنان این مسئول مبنی بر دادن تسهیلات و ایجاد تعاونی در منطقه طسوج جهت ساماندهی جاده این روستا، ناراحتی و واکنش بسیاری از مردم منطقه را در پی داشت که استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاون توسعه روستایی و فرماندار چرام در جهت توجیه و بیان منظور سخنان این مسئول برآمدند.

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1