تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۱۸۱۳۴۵

گزارشی از همایش کارآفرینی در دانشگاه یاسوج

۲
۰
کبنا ؛همایش کارآفرینی و توسعه پایدار که با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور برگزار شد
کارآفرینی در روستاها موجب ماندگاری روستائیان می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارآفرینی و ایجاد اشتغال در روستاها موجب ماندگاری روستائیان می‌شود.
سید موسی خادمی در این همایش با اشاره به افزایش مهاجرت روستائیان به شهر گفت: در گذشته جمعیت روستایی به شهری ۷۲ درصد به ۲۸ درصد بود اما در حال حاضر این روند معکوس شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم توجه به جمعیت روستایی برای ماندگاری این قشر تأکید کرد و افزود: امکانات و زیرساخت‌های لازم در روستاها ایجاد شده اما این امکانات هم موجب ماندگاری مردم در روستاها نشده است.
وی بیان کرد: از مجموع ۷۲۹ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۸۹ روستا استان از نعمت گاز برخوردار هستند، ضمن اینکه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار از و حتی روستاهای زیر ۱۰ خانوار از امکانات برق، آب و جاده برخوردار هستند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش روستائیان و جامعه روستایی در تولیدات محصولات و نیازمندی‌های کشور، افزود: روستائیان همواره در تولیدات محصولات مورد نیاز جامعه نقش مهم و اساسی را داشتند و باید این افراد مورد حمایت جدی قرار گیرند.
خادمی با اشاره به اینکه باید اقتصاد در دل روستاها وارد شود، گفت: کارآفرینی موتور محرک توسعه اقتصاد است، کارآفرینی و ایجاد اشتغال در روستاها موجب ماندگاری روستائیان می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کارآفرینی باید به صورت مدرن صورت گیرد، تا شاهد نتایج و ثمرات بیشتری در روستاها باشیم.
ایجاد درآمد و اشتغال پایدار مانع خالی شدن روستاها از سکنه می‌شود
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد درآمد و اشتغال پایدار از روند خالی شدن روستاها از سکنه جلوگیری می‌کند.
پژمان نیک‌اقبالی در همایش کارآفرینی و توسعه پایدار با بیان اینکه ۴۸ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند، گفت: جامع روستایی کشور به خصوص این استان می‌توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کنند، لذا ضروری است توجه بیشتری به این قشر از جامعه شود.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش تأثیرگذار زنان روستایی در توسعه اقتصاد افزود: این همایش با محوریت کارآفرینی و توسعه پایدار خصوصا در حوزه زنان روستایی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه کارآفرینی در توسعه اقتصادی خصوصاً در روستاها تأثیرگذار است، افزود: کارآفرینی بهترین راه و روش توسعه و ثبات اقتصادی در جامعه است.
این مسؤول، کهگیلویه و بویراحمد را به لحاظ جمعیت روستایی جزو چهار استان برتر کشور دانست و افزود: زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای روستاها ایجاد شده اما باز هم شاهد مهاجرت مردم روستا به شهر هستیم.
نیک‌اقبالی اضافه کرد: ایجاد درآمد و اشتغال پایدار در روستاها مانع مهاجرت این قشر از جامعه به شهر می‌شود و باید از ارتباطات و تکنولوژی روز برای ایجاد اشتغال در روستاها استفاده کرد.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای ایجاد درآمد و اشتغال پایدار با همکاری معاونت توسعه و مناطق محروم رئیس جمهور ۱۹ روستا از ۱۹ منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت انتخاب شد تا زمینه ایجاد اشتغال و درآمد در حوزه اشتغال، کشاورزی، شیلات و گردشگری این مناطق فراهم شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد
پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی زنان کهگیلویه و بویراحمد
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: تعاونی‌هایی که به صورت تشکل هستند با مسئولیت پروژه‌ها به هر تعاونی بانوان، مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده می‌شود.
سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ظهر امروز در همایش کارآفرینی و توسعه پایدار که با حضور شورای اداری و کارآفرینان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید تسهیلاتی برای کارآفرینان در نظر بگیرند و همواره در تمامی امور از آن‌ها حمایت کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری کارآفرین را عالم، اندیشمند و خلاق عنوان کرد و گفت: کارآفرین انسانی است که علاوه بر شجاعت و خلاقیت ریسک‌پذیر است.
این مسؤول کارآفرین را ارزشمند خواند و گفت: کاش در جامعه ما کارآفرین مغتنم و عزیز و محترم شمرده شود و در تمامی امور از آن‌ها حمایت شود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نقش کارآفرینان در تحقق شعار سال را مهم عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی و سهمیه‌بندی مواد خوراکی نیست بلکه اقتصاد پیشتاز و خلاق است.
رضوی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی توانایی مالی جامعه اسلامی به اندازه‌ای زیاد شود که برای جلب محبت مقداری از مال و دارایی به غیر مسلمان نیازمند داده شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی نیازها برطرف شود، گفت: در باب اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در روستاها برنامه‌های خوبی در دستور کار قرار دادیم.
این مسؤول تصریح کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از روستائیان هر استان هر اندازه که می‌تواند روستای نمونه توسعه یافته که اشتغال ایجاد کردند را تعریف کنند.
 
اختصاص۶۰۰ میلیارد ریال برای رونق اشتغال درروستاهای کهگیلویه وبویراحمد
 معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری از اختصاص مبلغ ۶۰۰میلیارد ریال تسهیلات با بهره پایین برای رونق اشتغال و کارآفرینی در روستاهای کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.




 سید ابوالفضل رضوی افزود: سود این تسهیلات بین چهار تا هفت درصد است.
وی تصریح کرد: این میزان مبلغ از محل های مختلف و در قالب طرح ها و تعاونی های کارآفرینی و اشتغال به روستاییان این استان پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت یازدهم به موضوع کارآفرینی و اشتغال در روستاها با رویکرد اقتصاد مقاومتی، گفت: هر استان نیز باید روستاهای نمونه و توسعه یافته خود را در بخش های مختلف معرفی کند.

محور اصلی برنامه‌های دولت برموضوع اقتصاد مقاومتی استوار است
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز در همایش کارآفرینی و توسعه پایدار در کهگیلویه وبویراحمد،افزود: تمرکز و محوریت اصلی در برنامه ها و سیاست گذاری های دولت بر موضوع اقتصاد مقاومتی استوار است.
رضوی اظهار کرد: در همین راستا نیز ۱۲ بسته اجرایی و عملیاتی از سوی معاون اول رئیس جمهوری به نهادها و سازمان های مختلف ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه محور سفرهای استانی معاول رئیس جمهوری نیز موضوع اقتصاد مقاومتی است، گفت: یکی از فاکتورهای ارزیابی استانداران و مجموعه مدیران در دستگاه های مختلف اجرایی میزان کارایی و عملیاتی کردن برنامه های اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد بسته، ریاضتی و به معنای سهمیه بندی مواد خوراکی و یا کوپنی کردن اجناس نیست بلکه اقتصادی پویا و خلاق برای مقابله با هرگونه تهدید و بحران اقتصادی در کشور است.
رضوی با اشاره به حمایت و تقویت تعاونی های روستایی در بخش های مختلف نیز گفت: با توجه به توافق انجام شده مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی بانک سینا کشور به تعاونی های خلاق و کارآفرین این استان اختصاص خواهد یافت.
وی ابراز داشت: بر اساس این توافق پنج درصد از سود این تسهیلات را معاونت توسعه روستایی ، پنج درصد خود بانک و پنج درصد را نیز استانداری متعهد خواهد شد.
رضوی اظهار کرد: در صورت موافقت استانداری میزان سود این تسهیلات به کمتر از پنج درصد برای تعاونی های کارافرین این استان خواهد رسید.
وی با بیان اینکه مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از سوی صندوق توسعه ملی برای روستاییان و عشایر کارآفرین این استان اختصاص خواهد یافت، گفت: میزان سود این تسهیلات در بخش کشاورزی حدود ۱۰ درصد و در بخش صنایع و گردشگری نیز ۱۲ درصد است.
وی ابراز داشت: بر اساس توافق نیز مبلغ سه درصد سود این تسهیلات بر عهده معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و سه درصد نیز استانداری است.
رضوی افزود: در صورت تحقق این مهم و تعهد ۶ درصد پرداخت سود از سوی استانداری و معاونت توسعه روستایی ،مبلغ این میزان تسهیلات برای روستاییان نیز حدود چهار تا پنج درصد خواهد شد.
وی گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد ریال نیز برای تقویت و حمایت از تعاونی های خلاق زنان در این استان اختصاص خواهد یافت.
رضوی از برگزاری نمایشگاه بین المللی توانمندی ها ودستاوردهای روستاییان در حوزه صنایع دستی ، مشاغل خانگی ، مواد خوراکی و دامی و معرفی آداب و رسوم ایلات و عشایر مختلف کشور در اواخر شهریور امسال در تهران خبر داد.

وی در بخش پایانی سخنان خود اذعان کرد: تعاونی‌هایی که به صورت تشکل هستند با مسئولیت پروژه‌ها به هر تعاونی بانوان مبلغ یک میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده می‌شود.





نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
/عاقبت بخیر.فقط د//
Iran, Islamic Republic of
مدیری که هیچ توان مدیریتی ندارد و فقط به پشتوانه استاندار و موحد پور با دروغ کارهایش را جلو می برد. زمان خانم هاشمی و خانم جلیل پور از این نمایشگاهها و مهمان کشوری بود و اولین نیست
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1