تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۱۸۱۳۲۰

پنجم خرداد روز حمایت است نه حقارت

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛احسان زارع
پنجم خرداد مصادف با روز ملی حمایت از خانواده‌های زندانیان در حالی گرامی داشته می‌شود که این خانواده‌ها در معرض آسیب‌های اجتماعی‌، فرهنگی، اقتصادی، روانی قرار دارند.
نامگذاری این روز سند گویایی بر ضرورت حفظ کرامات انسانی و خانواده های زندانیان می باشد که فارغ از هر گونه جرم،نژاد و اقلیتی و اعتقادات میباشد.
این خانواده ها نیاز به حمایت و دل جویی دارند، همان گونه که حکومت و نظام کشور ما اسلامی است،بر اساس روایات اسلامی نقل شده : صدای هر مسلمانی را بشنویم که در خواست کمک نماید و به آن کمک نکنیم مسلمان نیستیم، ضرورت حمایت و همدردی با این خانواده ها را اغلام میدارد.
زمانی که این خانواده ها مورد حمایت چه ازسوی دولت و یا افراد خیر قرار نگیرند از نظر اجتماعی فرهنگی،اقتصادی و روانی دچار مشکلات و بحران هایی خواهند شد که این بحران ها به مرور زمان و حتی در بعضی موارد در بازه زمانی کوتاه اثراتش در جامعه ملموس می شود.
عدم حمایت از این خانواده ها و برچسب زندان و زندانی بر روح و روان خانواده های زندانیان اثرات منفی بیشتری می گذارد تا خود شخص زندانی.
عدم حمایت این خانواده ها و افراد خانواده های زندانی باعث رشد طلاق، فساد اخلاقی، ترک تحصیل فرزندان زندانی ، افزایش تکدی گری و حتی در بعضی موارد خودکشی خواهد شد. چه بسا شاید فقط حضور فیزیکی سرپرست خانواده در خانواده باعث جلو گیری از وقوع این اتفاقات اجتماعی شود.
حمایت و پشتیبانی از این خانواده ها نه فقط از نظر اسلامی بلکه از نظر وجدانی و عقلی یک امر نیکو به شمار می آید. باید فرصت رشد و ترقی و فرصت شناختن خودشان را برای افراد خانواده های زندانیان فراهم آورد ، شاید استعدادهایی در این افراد نهفته باشد که برای پیشرفت جامعه و جلوگیری از جرم مناسب باشند ، لیکن بستر شکوفایی این استعدادها را نداشته باشند.
یک لحظه خودمان را جای این خانواده ها بذاریم و احساسشان را درک کنیم.
امید است که روز پنجم خرداد هر سال به جشن ملی توانمند سازی خانواده های زندانیان مبدل شود.

*دانشجوی رشته حقوق
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1