تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۱۸۱۲۷۳

موحد: با کدام مدیریت می‌خواهند اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند

۲
۰
کبنا ؛همایش ملی عشایر و اقتصاد مقاومتی با حضور شخصیت‌های استانی و کشوری در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش کبنا نیوز، در این همایش حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده اسبق کهگیلویه بزرگ سخنرانی کرد که در ادامه می‌اید.

موحد در این همایش با نیمه شعبان و گرامی‌داشت سوم خرداد، اظهار کرد: ۳ خرداد یادآوری روزی است که امام خمینی(ره) فرمودند؛ خدا خرمشهر را آزاد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبر انقلاب از این روز به عنوان نماد ملی و مذهبی یاد می‌کرد، گفت: عشایری که به عنوان نماد عینی و روشن سخن می‌گوییم و فریاد می‌زنیم و می‌خواهیم آن را به جامعه ارائه بدهیم، کجاست آثاری از عشایر وجود دارد؟ آیا جایگاهی برای عشایر باقی گذاشتیم؟

نماینده اسبق کهگیلویه در ادامه افزود: آنهای که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با عشایر در ارتباط هستند خوب یاد دارند که عشایر در گذشته چه جایگاهی داشتند.

وی با تشکر از موسسه برنا وارثان ایل که برگزار کننده این همایش ملی بودند، اظهار داشت: چه ویژگی، امتیاز، برتری و برجستگی باعث شد که این نشست تخصصی  برگزار کنند و یادی از آنها بکنیم؟ کدام یکی از آن حرکت‌ها، شاهکارهای که عشایر انجام دادند؟ پدران و مادران ما ... الان در زندگی روزمره‌مان داریم.

وی با اشاره به بحث  اقتصاد مقاومتی که سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری به آن پرداخته می‌شود، افزود: معظم له امسال اقدام و عمل را در این زمینه خواستار شدند.

موحد ادامه داد: کدام اقتصاد مقاومتی؟ با کدام رویکرد؟ با کدام ویژگی؟ آیا تا رانت هست؟ اقتصاد هست؟ اقتصاد مقاومتی است؟ تا سود بانکی ۳۰ درصدی، ۳۶ درصدی و جریمه‌های بالای وجود دارد؟ حقوق ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیونی وجود دارد؟ آیا زمینه اجرا برای اقتصاد مقاومتی فراهم می‌شود؟

نماینده اسبق کهگیلویه و بهبهان گفت: وقتی برخی برای ۲۰ میلیون تومان وام باید هزار تا پله را طی کند، آخرش تمام مقررات برای او اعمال بشه اما برای کسی که ۱۰۰ میلیون تومان وام بخواهد و به راحتی تمام آن را هم بگیرد و بعدش برای کار مورد نظر هم هزینه نشود؟ آیا به این شکل اقتصاد مقاومتی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه به طور قطع به این شکل اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نمی‌کند، گفت: با کدام مدیر و رویکرد، مدیری که به دنبال اقتصاد مقاومتی است باید به تمام معنا از ویژگی یک مدیر جهادی توانمند برخوردار باشد.

موحد در ادامه خواستار شناسایی و تبیین اجرای راه اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان شد و گفت: برای پایه‌ریزی اقتصاد مقاومتی و زمینه ظهور و بروز اقتصاد مقاومتی در جامعه باید به شکل عملی وارد شویم و عشایر در واقع نماد اقتصاد مقاومتی هستند.
وی بیان کرد: متاسفانه بعضی از صنایع دستی عشایر به فراموشی سپرده شده است و باید با همکاری و تعامل زمینه‌های تحقق کامل اقتصاد مقاومتی در بین عشایر و زندگی روزمره همه به اجرا در آید.

نماینده اسبق کهگیلویه و بهبهان با ابراز تاسف از عدم بازاریابی برای تولیدات عشایر، گفت: متاسفانه به راحتی از اجناس  مادران و خواهران ما که وارثش هستند، کپی برداری می‌شود و به نام چینی‌ها تولید روانه بازار می‌شوند.

 
photo_2016-05-25_11-51-15 photo_2016-05-25_11-51-26 photo_2016-05-25_11-51-34 photo_2016-05-25_11-51-49 photo_2016-05-25_11-51-53 photo_2016-05-25_11-52-01 photo_2016-05-25_11-52-05
نام شما

آدرس ايميل شما

سیداحمدرضا
Iran, Islamic Republic of
فدای سید محمد موحد
Iran, Islamic Republic of
ربط جناب موحد با همایش چیه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1