تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۱۸۱۲۷۱

درد دل پیمانکاران با خادمی؛ «برد گپو نشونه نزدن است»

۱
۰
کبنا ؛در نشست مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد با پیمانکاران موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله این که در این استان باب شده که پیمانکاران قیمت پایین برای پروژه‌ها ارائه می‌کنند.
مطالبات میلیاردی پیمانکاران از دولت در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: پیمانکاران در استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبات زیادی از دولت دارند که کمترین مطالبه هر پیمانکار از دولت در استان ۳ میلیارد تومان است.
جبار کیانی در نشست پیمانکاران با مسؤولان در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: توسعه کشور و استان بدون بنگاه‌های جاندار و توانمند امکان‌پذیر نیست.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: برنامه استراتژیک استان نیاز به استفاده از ظرفیت افراد توانمند دارد که پیمانکاران از همین افراد هستند.
وی در ادامه از پیمانکاران به عنوان قهرمانان واقعی عرصه سازندگی استان نام برد و گفت: کمترین آن‌ها در استان اکنون حدود ۳ میلیارد تومان از دولت مطالبه دارند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: این‌ها کسانی هستند که زندگی خود را بعضاً برای آبادانی استان گذاشته‌اند.
کیانی افزود: اکنون وظیفه مسؤولان استانی است که از این سرمایه‌ها محافظت کنند چرا که برای توسعه استان کارهای انجام نشده زیادی داریم.
این مسؤول در بخش خصوصی افزود: یکی از مشکلاتی که پیمانکاران دارند به مطالبات میلیاردی برمی‌گردد که مسؤولان در استان نباید از کنار آن‌ها رد شوند و باید چاره‌ای برای پرداخت این مطالبات شود.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: برای راضی نگه داشتن پیمانکاران و کمک به توسعه استان برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های جدید باید رضایت آن‌ها را جلب کرده و مطالباتی که گاه منجر به فروپاشی زندگی آن‌ها می‌شود را مد نظر قرار دهیم.
قیمت‌های پایین بلای جان پیمانکاران در کهگیلویه و بویراحمد

 
 
پیمانکاران قبل از هر چیز نسبت به مطالبات میلیاردی خود دغدغه داشتند و از مسؤولان پیگیر پرداخت بخشی از آن از محل‌های گوناگون بودند.
یکی از پیمانکاران که جوان‌ترین آن‌ها به شمار می‌رفت سخنان خود را با مثلی لری شروع کرد که « برد گپو نشونه نزدن است».
این پیمانکار مشغول در پروژه‌های راه‌سازی استان گفت: پروژه‌ای را قرار بود در محروم‌ترین نقطه استان به صورت مجانی و بدون این که فعلا پولی طلب کنیم انجام دهم که نمی‌دانم چرا از آن جلوگیری شد.
مولایی گفت: انرژی کار را دارم و می‌توانم در استانم خدمت کنم و معتقدم به جای این که یک پروژه ۳۰ میلیاردی را به یک نفر بدهید آن را برای اجرا به چند نفر واگذار کنید تا به مصداق همان ضرب‌المثل برد گپو و نزدن نشود.
روئین یکی دیگر از پیمانکاران هم با اشاره به خدمات پیمانکاران در توسعه استان گفت: شما مسؤولان دست راست و ما پیمانکاران هم اگر قبول کنید دست چپ برای توسعه استان هستیم به شرطی که مورد حمایت شما مسؤولان باشیم.
وی گفت: مسؤولان باید حواسشان باشد که دنبال قهرمان‌پروری باشند نه قهرمان‌کشی و اجازه ندهند پیمانکاران لطمه ببینند.
وی اجرای پروژه از یک طرف، پول نگرفتن از طرف دیگر و پرداخت مالیات پول نگرفته باری بزرگ بر دوش پیمانکاران دانست.
احسانی یکی از پیمانکاران شناخته شده استان نیز از همکاران پیمانکار خود گلایه کرد و گفت: در این استان باب شده که پیمانکاران قیمت پایین برای پروژه‌ها می‌زنند.
وی گفت: با این قیمت‌های غیر واقعی کاری نمی‌توان انجام داد و همین موضوع موجب شده تا پیمانکاران وارد گود شوند و در ادامه مشکلات بسیار زیادی برای آن‌ها و پروژه‌های عمرانی استان حادث شود.
احسانی افزود: در یک کلام باید از پیمانکاران خواست تا در موضوع قیمت‌ها به یکدیگر خیانت نکنند زیرا این استان آن قدر راه نساخته دارد که کار به همه ما پیمانکاران برسد.
فرجی یکی دیگر از پیمانکاران بزرگترین اشتباه خود را کار در این استان ذکر کرد و گفت: اشتباه کردم از روز اول در استان کار گرفتم.
وی گفت: در بیرون استان هم کارهایی گرفته‌ام و مشغول به فعالیت هستم اما در همان جا هم پروژه‌ای دارم که چسبیده به این استان است و از قضا در همان پروژه که همسایه استان است مشغول خون دل خوردن هستم.
پیمانکاری دیگر از مسؤولان استان درخواست کرد تا پروژه‌ها در مناطق مختلف استان به پیمانکاران بومی همان منطقه واگذار شود چرا که امکاناتی مانند سنگ‌شکن و سایر ادوات و ماشین‌آلات آن‌ها در همان منطقه واقع است و مشکلات کمتری بر سر راه اجرای پروژه ایجاد خواهد شد.
پیمانکاران در کهگیلویه و بویراحمد میانه خوبی با اسناد خزانه ندارد
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیمانکاران این استان به نسبت سایر استان‌های کشور در دریافت اسناد خزانه برای دریافت مطالبات اقبال کمتری نشان داده‌اند.
حسن فدایی در نشست پیگیری وضعیت پروژه‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد و بررسی مشکلات پیمانکاران استان اظهار کرد: در بخش اقتصاد مقاومتی و اجرای این نوع اقتصاد پیمانکاران جایگاه ویژه‌ای دارند.
وی گفت: آن‌ها بازوان توانمندی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در استان و در سطح کشور هستند که لازم است مشکلات پیمانکاران را تا آن جا که می‌شود برطرف کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود از پیمانکاران استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پیمانکارانی توانمند در کشور یاد کرد که برخی از ‌آن‌ها اکنون مطالبات ۱۴۰ میلیارد تومانی از دولت در پروژه‌های خود در سراسر کشور دارند.
فدایی گفت: باید چنین پیمانکاران قدرتمند را برای حضور در استان و سپردن پروژه‌های عمرانی به آن‌ها ترغیب کنیم تا بتوانیم پروژه‌های عمرانی را به سرعت اجرایی کرده و توسعه استان را میسر سازیم.
این مسؤول با بیان این که اغلب پیمانکاران بدون ادعا در استان مشغول به انجام وظیفه هستند، افزود: اما یکی از بزرگترین مشکلات به مطالبات آن‌ها برمی‌گردد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: یکی از راه‌های پرداخت مطالبات پیمانکاران در استان دریافت اسناد خزانه توسط پیمانکاران است.
فدایی افزود: اما اقبال و رویکرد خوبی از سوی پیمانکاران نسبت به پرداخت اسناد خزانه نداشته‌ایم و در کشور جز سه استان آخر هستیم.
وی گفت: برای نمونه در جنوب کرمان تاکنون ۱۲۸ میلیارد تومان اسناد خزانه دریافت کرده‌اند و همچنین پیمانکاران آن‌ها از روز اول پای کار آمدند و مطالبات خود را وارد سامانه کردند.
این مسؤول گفت: در حالی که برخی از استان‌ها تا ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات خود را وارد سامانه وزارت راه و شهرسازی کردند اما ما تنها دو میلیارد تومان وارد سامانه کرده‌ایم.
فدایی تصریح کرد: آن قدر تلاش کردیم تا توانستیم ۲۲ میلیارد تومان اسناد خزانه تا پایان سال گذشته دریافت کرده و بخشی از مشکلات پیمانکاران را برطرف کنیم.
وی در ادامه با بیان این که باید کارها در پروژه‌های راه‌سازی استان به صورت اصولی و بر اساس قانون و نظم باشد، تصریح کرد: در حال حاضر نقشه دو کیلومتر کار را به پیمانکار می‌دهیم تا بروند و کار کنند و پس از اتمام کار نقشه دو کیلومتر دیگر را در اختیار آن‌ها می‌گذاریم و دیگر مانند گذشته نیست که بعد از خاکبرداری، پروژه را تعطیل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر
Iran, Islamic Republic of
الان که کاندیدای پیمانکاران و نماینده پیمانکاران در راس قدرتند دیگر چه می خواهید
زارعی موسوی پیمانکار پیوندتان مبارچ
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1