تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۱۸۱۲۱۴

نامه بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگان دهم مجلس

۰
کبنا ؛شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان در خصوص عدم اجرای قانون اعطای وام ده میلیونی به زوجین جهت تسهیل ازدواج توسط مقامات مسئول بانک مرکزی و مسئولان اجرایی امر نامه سرگشاده ای را به نمایندگان منتخب دور دهم مجلس شورای اسلامی نوشتند.
متن نامه به این شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
نمایندگان محترم منتخب دوره دهم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
ضمن عرض تبریک جهت پوشیدن ردای مقدس خدمت به مردم که ولی نعمتان حقیقی انقلاب اسلامی هستند و با آرزوی موفقیت و سربلندی ،همان گونه که بر شما و همگان روشن و مبرهن است، آرامش و امنیت اجتماعی  و در نتیجه ،پیشرفت نظام مند هر جامعه ای در گرو مراقبت از نهاد مقدس خانواده و تلاش برای حفظ عظمت و پویایی این نهاد مقدس است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، امام خامنه ای مدظله العالی:
« تشکیل خانواده یک فریضه است و عملی است که مرد و زن باید آن را به عنوان یک وظیفه انجام دهند ».
از آنجا که کشور ما بر اساس اسلامیت و جمهوریت بنا شده است، اگر بخواهد در عرصه های مختلف اجتماعی متعالی شود باید به نقش خانواده که هم بسیار مورد توجه اسلام بوده و هم اساس جامعه و جمهوریت آن است، نگاه هوشمندانه و آگاهانه داشته باشد.خانواده کانون اصلی تربیت و پرورش آینده سازان جامعه بوده و اهمیت آن برای همگان روشن است. از سوی دیگر همه نیک میدانیم تعویق در امر ازدواج اثر مستقیم بر مسائل اجتماعی اخلاقی و در نتیجه بحران در نیروی مولد و فعال  اجتماعی خواهد داشت و غفلت از آن  اثرات و نتایج خسارت آور را در پی خواهد داشت. متاسفانه به گفته مسئولین مربوطه در حال حاضر ۱۲ میلیون نفر جوان مجرد و در سن ازدواج در کشور وجود دارد که ۴ میلیون نفر آنها بالای ۲۸ سال سن دارند که خود حدیث مفصل بخوانید از این مجمل.
منتخبین محترم مردم
به اقتضای جایگاه رفیع قانونگذاری در نظام مقدس اسلامی، قطعا قانون اساسی جمهوری اسلامی و مصوبات قانونی مجلس باید به عنوان مرجع نهایی تصمیم سازی مد نظر قرار گرفته شود و صد البته نحوه عملکرد شما در تحقق نقش حقیقی مجلس به عنوان راس همه امور در نظام اسلامی موثر خواهد بود. حال که به فضل الهی و بنابر اعتماد مردم شریف کشورمان، به مجلس راه پیدا کرده اید و از آنجائی که هرکدام از شما در مقابل تمامی مردم به عنوان ولی نعمت خود، مسئول و موظف به انجام وظایف هستید، لازم دیدیم که به عنوان جامعه دانشجویی که باید در تمام امور جامعه و مردم حساس باشد و به ایفای نقش بپردازد در باب موضوعی مهم، و متاسفانه مورد غفلت مسئولین، نکاتی را یادآور شویم:
استحضار دارید که قانون اعطای وام ده میلیونی به زوجین جهت تسهیل ازدواج در تاریخ ۲۸/۱/۹۵ به تصویب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسیده اما متاسفانه بانک مرکزی و مسئولین اجرایی مربوطه هنوز به دلایلی همچون نبود اعتبار و تسهیلات از اجرای قانون سرباز زده اند و این در حالیست که هم اکنون عده ی زیادی از زوجین در صف انتظار وام سه میلیونی قبلی معطل مانده اند و هیچ نهاد مسئولی پاسخگوی این مساله فراموش شده نیست.
از سوی دیگر، این روزها شاهد انتشار مستندات و مدارکی هستیم که نشان دهنده اعطای مبالغ هنگفت به مدیران و معاونین برخی نهادها و وزارتخانه ها می باشد. مضاف بر اینکه طبق گزارش شماره ۱۴۴۵۵ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، وام اعطایی به مدیران و کارکنان بانکی، با شرایط ویژه ای از جمله، بازپرداخت ۱۵ ساله ، مبالغی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، پرداخت می شود که خود نشانه تبعیض آشکار در سیستم بانکی و درجه بندی مردم در حق استفاده از خدمات نظام اسلامی است.
با توجه به آنچه که اشاره شد و همچنین وجود موارد مشابه پیگیری و حساسیت همه ما و شما مسئولان امری واجب به نظر میرسد ،چرا که تلقی تقسیم جامعه به دوگانه مرفهین بی درد و قشر آسیب پذیر محق محرومیت، در اندیشه مردم، خیانت به مبانی اصیل انقلاب اسلامی است و با روح عدالت اجتماعی در تناقضی آشکار می باشد.
در پایان ضمن آرزوی توفیق مجدد به عنوان جامعه دانشگاهی و بخشی از جوانان جامعه از شما انتظار میرود در اولین فرصت نسبت به این مصوبه معطل مانده اقدام نموده و به عنوان اولین اقدام موثر و ارزشمند در این مهم کوشا باشید. باشد که در محضر الهی و در  محکمه قضاوت اذهان مردم شریف ایران سربلند و پیروز باشید و پاسخگویی به عنوان اصل مهم مسئولیت پذیری سرلوحه عملکردتان قرار گیرد. بی شک قضاوت مردم درباره کارایی نمایندگان در ابتدای امر بر میزان تعهد خود قانونگذاران  به مرّ قانون و عمل به آن خواهد بود.
والسلام من التبع الهدی
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1