تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۱۸۰۹۴۰

آقای هاشمی پور زود خسته شدید

۱۴
۰
کبنا ؛صمد دلاور

این واقعیتی است که سیاسیون ما فراموش کارند و شاید هم واقعی تر آن است که آنها خود را به فراموشی می زنند.

نیاز نیست برای اثبات این مدعا خیلی به عقب برگدیم .همین سه ماه پیش بود که در کوران تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آقای عدل هاشمی پور منتخب مردم شهرستان های کهیگلویه،چرام،لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی  با صدای بلند و اعتماد به نفس بالا برای تمام بحران ها ی کهگیلویه نسخه  ی درمان تجویز می کرد و به گونه ای سخن می گفت که تصور می رفت  عن القریب کهگیلویه ی بزرگ به زودی گلستان خواهد شد ولی حالا هیچ چیز نشده نه تنها از تحقق و حتی پیگیری آن وعده ها خبری نیست که ظاهرا جای اقدام کننده و مطالبه گر با هم عوض شده است.

آقای هاشمی پور اخیرا در همایش توسعه شهرستان چرام سخنانی ایراد کرده اند که اگر کسی بی اطلاع از واقعیات شهرستان اشد قطعا درد دل های زیبایی هستند.

ولی برای ما که در استان زندگی می کنیم و از قبل ایشان را شناخت داریم و در طول یکسال گذشته سخنان و وعده های انتخاباتی ایشان را شنیدیم و بسیار امیدوار شدیم این سخنان هم جای تعجب دارد و هم کمی ناامید کننده هستند.

۱-به نظر می رسد  سردار سازندگی( اصطلاحی که طرفدارانش در مورد او به کار می برند) بدون از مطالعه سیاسی و شناخت از جایگاه فعلی خود باز چپ و راست را معضل توسعه دانسته اند در حالی که اگر اندک مطالعه ای صورت می گرفت روشن می شد که اگر توسعه سیالسی مقدم بر توسعه اقتصادی نباشد حداقل همراه و ملزوم آن است و توسعه سیاسی هم در گرو فعالیت احزاب و گروه های سیاسی و وجود بستر مناسب رقابتی است .اگر قرار باشد احزاب مانع توسعه یک جامعه باشند پس چرا در کشور های توسعه یافته که این همه رقابت جناحی و حتی درون حزبی وجود دارد تاکنون کسی چپ و راست را معضل توسعه عنوان نکرده است. البته ممکن است منظور سردار نوع خاصی از سیاست باشد و گرنه چپ و راست این قدر هم وحشتناک نسیتند که اقای هاشمی پور سعی دارند خود را مبرا از این مسائل جا بزنند .در ضمن چپ و راست اگر هم بد باشند بیشتر برای کسانی سخت است که شفاف و صادقانه و بدون چرخش در این مسیر گام بر می دارند و اینها هستند که هزینه ی ثابت قدمی می دهند. چپ و راست و این القاب برای فرصت طلبان پر از سود و رانت هستند و  برای کسانی که برای گرفتن تایید صلاحیت در تهران خود را راست جا می زنند و در استان به در خانه چپ ها می ورند و حتی با چپ ها ائتلاف می کنند پر فایده می باشد.

سیاست چیز بدی نیست بلکه سیاست زدگی و زیرکی سیاسی امری ناپسند است رفتاری که برخی در موضع انتخاب رئیس مجلس از خود بروز می دهند و ادعا میکنند هنوز بین عارف و لاریجانی به جمع بندی نرسیده اند. در میان عالمان علم سیاست کسی ادعایی مبنی  بر معضل بودن چپ و راست در حوزه توسعه نداشته است. معضل توسعه مسائل قومیتی است که برخی ها در این انتخابات بر ان دامن زدند معضل توسعه نورسیده های فضای سیاسی هستند که سیاسی نیستند  و حتی خودشان هم قسم می خورند اهل سیاست و مجلس نسیتند اما بر خلاف آن عمل می کنند. مشکل توسعه سخنرانانی بودند که در گذشته خود جز کارهای  اقتصادی رزومه ای  ندارند اما در متینگ های انتخاباتی حاضر می شوند و خود را سرباز دیگران جا می زنند.

معضل توسعه ادبیات ضعیف و متوسل شدن به هر روشی حتی سوگند خوردن و وعده دروغ دادن  است که این روزها در سپهر سیاسی استان باب شده است و به جای ارایه راهکار عملی دنبال دلسوزی صوری برای مردم استان می باشد. معضل توسعه استان لیدرهایی است که با همه هستن و امروز برخی از آنها در کمپین شما فعال هستند و ظاهرا دنبال سهم خواهی هستند. لیدرهایی که در کانامه شان همراهی با منطقیان،موحد، بزرگواری  و در بهبهان با نامزد لیست امید هم دیده می شود و امروز نزدیکانشان اقدام به نوشتن مقاله حمایتی از شما می کنند. (البته وقتی موضع سیاسی وجود نداشته باشد  این رفتارها هم طبیعی است )

۲- آقای هاشمی پور به مشکلات حوزه کشاورزی اشاره کرده اند که البته این مشکلات چیز جدیدی نیست و اکثر مردم از آنها اطلاع دارند و متاسفانه با وجود حضور نماینده محترم شهرستان در کمیسیون کشاورزی هیچ گشایشی در این حوزه صورت نگرفت و تنها میراث ایشان اظهار نظرهای محیرالعقول شان بوده است.

یکی از دلایل برگزاری همایش چرام ارایه راهکار برای خروج از بحران بود ولی ظاهرا این همایش تنها جایی برای بیان این مشکلات و انداختن تقصیر به گردن دیگران بود.

۳-آقای هاشمی پور در اظهار نظری جالب در این همایش گفت: این همه آزاد راه و و اتوبان در کشور ساخته می‌شود اما ۳۶کیلومتر از جاده پاتاوه ما هنوز مانده است.

کاش ایشان روشن می کردند مخاطب این فرمایششان چه کسی یا کسانی است. اتفاقا مردم استان سوالات و ابهامات زیادی در مورد  این جاده در ذهن شان وجود دارد که دست بر قضا باید خود آقای هاشمی پور به عنوان مسئول این پروژه ی به هیچ جا نرسیده پاسخگو باشند. ایشان باید شفاف چرایی به سرانجام نرسیدن جاده را با مردم در میان بگذارند. بودجه ای که در آن هزینه شد و اینکه چرا همان قسمت های ساخته شده نیز همچون جاده باغچه سادات –جلیل  فاقد هر نوع استانداردی می باشد؟

از طرف دیگر آقای هاشمی پور قطعا می دانند که مردم وعده های ایشان را به یاد دارند ایشان به این پروژه و پروژه های بسیار دیگر نهیب زدند که «دارند می آیند» پس ایشان خود باید الان رو به اقدام و عمل بیاورند و دنبال پیگیری وعده هایشان باشند .

۴- اما جالب ترین و تاسف آورترین قسمت اظهارات حاج عدل مربوط به اظهارتش در مورد نامه های دریافتی از جوانان بیکار شهرستان است  که به نظر می رسد چیزی نشده خسته شده اند. ولی آقای هاشمی پور خوب می دانند در ازای این ۴۴ هزار نامه  بیش  از ۴۴ هزار رای به سبد ایشان ریخته شده است  .و همه آن ها  با امید این رای را داده اند. آقای هاشمی پور باید شکرگذار باشند که به عنوان خادم ملت مورد اعتماد هستند و مردم به ایشان مراجعه میکنند نه انکه بر دوش مردم و سایر مسئولان منت بگذارند. اگر گرفتن نامه گلایه و سختی دارد کاش آقای هاشمی پور در کوران انتخابات این نکته را می گفتند و از گرفتن نامه جوانان بیکار امتناع می ورزیدند.

امروز بیکار بودن جوانان چیز جدیدی نیست که آقای هاشمی پور اشاره می کنند هر چند باز هم روشن نیست مخاطب ایشان چه کسانی هستند ولی شکی نیست در این بیکاری همه مسئولین الخصوص خود آقای هاشمی پور که جوانان را فصلی به کار می گرفت و یا بجای جوانان به برخی نیروهای بازنشسته اما ذی نفوذ قومی فرصت شغلی  می دادند مقصر هستند.

راجع به صحبت های سردار باز بیشتر می توان نوشت اما   به همین چند مورد اکتفا می کنم  و ذکر چند نکته را لازم میدانم.

 ۱- خوب است همه ما کمی در اظهار نظرهایمان  بیشتر دقت کنیم  امروزه هر حرفی زود ثبت می شود و فردا روز جای تکذیب و نقض وعده وجود ندارد

۲- همایش های این روزهای استان به نظر می رسد فاقد نگاه کارشناسی است  و بیشتر  مبتنی بر نوعی نگاه شخصی و صرفا فرصتی است برای ایجاد ارتباط بیشتر و گرفتن چند عکس یادگاری. پس خوب است مدیران به جای تمرکز بر این همایش ها دنبال اقدام و عمل باشند و یا آنکه حداقل به عنوان شنونده به این جلسات بروند تا معضلات را از زبان کارشناسان واقعی بشنوند.

۳-باید بین فعال اقتصادی و یک اقتصاد دان فرق قائل شد و قرار هم نیست شخصی به صرف چند صباح حضور در یک پروژه اقتصادی و یک بنگاه اقتصادی خیلی راحت در مورد اقتصاد مقاومتی که برگرفته از دیدگاه های کارشناسی مقام معظم رهبری است اظهار نظر غیر کارشناسی نماید.



نام شما

آدرس ايميل شما

M
Iran, Islamic Republic of
مردم در آینده ای نه چندان دور،اقرار ب اشتباه انتخاب هاشمی میکنند.منتظر این حرف بنده باشید...
7
Iran, Islamic Republic of
تا مرد سخن نگفته باشد علم و هنرش نهفته باشد ! شب زنده و قلند ر بیدار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی حرف دل مردمان درد مند و زجر کشیده کهگیلویه را زده ،زیرا چپ وراست جز برای منافع گروهی شان،کار خاصی برای این مردم انجام نداده اند .جناب اقای دلاور ،بجای غرض ورضی به مردم بگویید ،چپ وراست کدام کارخانه ،کدام طرح بزرگ صنعتی را در کهگیلویه به ارمغان اورده اند ، مردم دیگر از این القاب وعناوین خسته شده اند ،مردم کشاورزی مدرن ،صنعت ،جاده ،بزرگ راه و......را می خواهند . ایا بهتر نیست طعم تلخ شکست را فراموش کنید و دست بدست هم داده وکهگیلویه را اباد کنید.
طرفدار حق
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا شما این مطالب رو فقط از روی ... مینویسید و هرازگاهی منتظر کوچکترین نقطه ضعف یا کم اهمیت ترین موضوعی میچرخید که مخالفت خود را اعلام کنید حالا یا دنبال ... بین مردم این دیار میچرخید ویا به دنبال این هستید که به ظاهر توانایی قلم و سیاست . خود را به رخ بکشید
چنگلوایی
Iran, Islamic Republic of
تو هم زود قضاوت کردی چهار سال دیگه عقل جمع هاشمی را بانمایندهای قبلی مقایسه خواهد کرد وبدان که هر کسی این نقد را بخونه فقط میگه.. داشته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سیداحمدرضا
Iran, Islamic Republic of
بله هاشمی که از اولش معلوم بود یه... تمام عیاره
فقط خدا ادم اینطوری رو میزنه حق مردم کهگیلویه است که... هاشمی رو خوردن
کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
خدایی از کجا داری .. ک اینقد حرف.. میزنی ؟؟ شکست خوردی برو ی گوشه بشین ... اگه الانم جاده اصفهان اینقد جلو رفته بخاطر همت سردار هاشمیه و بس... نگو نمیدونی چرا کاری کردن ک سردار از پروژه جاده اصفهان خط بخوره اگه... داشتی مقالشو مینوشتی... سردار تا تونسته کار عمرانی کرده برو یکم مطالعه کن... سردار پستی نداشته ک کار رسمی بتونه ایجاد کنه اما نامه هایی ک ... شکست خوردت ب ایشون میدادن ک فلانی رو جایی بزاره سر کار هنوز هست هااا...نمایندت ک ۱۶ سال تو مجلس بود ....ی رو برای کهگیلویه ب ارمغان آورد هنوز برا ابادنی خیلی کارها مونده اولیش اینه ک فکر شما و امثال شما از حرفهای ...ی از محتوا ک فقط ب فکر تخریب هستید پاک باشه... بابا پدر بزرگواریو بیامرزه ک جاده سادات رو درست کرد موحد ک حتی ی کاری نتونست انجام بده ک شما بتونید با کارای بزرگواری هم ک شده مقایسش کنید . دلم بحالتون میسوزه
نواب
Iran, Islamic Republic of
اصلا مطلب سر و ته نداشت که...
محبی فر امیر
Iran, Islamic Republic of
مقاله آقای دلاور کاملا مغرضانه،جانبدارانه و ناشی از شکست در انتخابات میباشد وگرنه برای نقد آقای هاشمی در حالیکه هنوز ایشان شروع بکار نکرده خیلی زود میباشد،هر چند به همت جناب هاشمی همین الان هم پروژه جاده پاتاوه شروع شده
انصاف
Iran, Islamic Republic of
هنوز حاج عدل کار خودش رو شروع نکرده ،دارن تخریبش میکنن.مگه حاج عدل مقصر بیکاری جوان هاست؟؟؟ایشون بر عکس خیلی از مدیران ملی کهگیلویه که میتونستند از جایگاهشون برای پیشرفت کهگیلویه استفاده کنند و متأسفانه نکردند ،از هیچ تلاشی برای آبادی کهگیلویه دریغ نکرد.الحق و الانصاف بهترین گزینه برا مجلس خود سردار هاشمی بود
بلاد مهد تمدن
Iran, Islamic Republic of
قدمت و شرافت چندین ساله مان با این انتخاب زیر سوال رفت
سعید
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه بزرگ که اینطور اظهار نظر میکنی : ایبینمت
فعلاً صبر کن، خودت از همین مقاله ها مینوسی!!!!!
کهگیلیویه
Iran, Islamic Republic of
آقای دلاور کمی فکر کن بعد اظهار نظر کن به قول خودت که در بند ۱ مطالبت نوشته بودی عقده ای حرف نزن شکست خورده
ازتراب علیا
Iran, Islamic Republic of
یکسال دیگه وعده های ////مردم مشخص میشه . بابا از کسی که علنا //////////چه انتظاری میشه داشت. بخدا خیلی ساده این که به چنین افرادی اعتماد میکنید.
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1