تاریخ انتشار
شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۱۸۰۷۰۹

حق ورودی پارک‌های یاسوج غیرقانونی است

۱۱
۰
کبنا ؛
شهر توریستی و گردشگری یاسوج در گرمای طاقت فرسای جنوب، خنکای سایه‌ساران بلوط و جاری آبهای روانش زبانزد است. این روزها با فرارسیدن فصل گرما رونق خود را باز می‌یابد و گردشگرانی از استان‌های مختلف و به ویژه جنوب کشور مهمان این شهر می‌شوند.
توسعه نیافتگی اماکن تفریحی خارج از شهر موجب هجوم گردشگران به پارک‌ها و فضاهای داخل شهر یاسوج شده است که در این میان دو پارک ساحلی و آبشار، بسیار بیشتر از ظرفیت خود پذیرای این گردشگران می‌شوند. مردم خود شهر یاسوج نیز با غروب آفتاب راهی این دو مکان می‌شوند و گویی تنها دو نقطه در این شهر خاص تفریح و گردشگری است و آن دو مکان نیز جز پارک ساحلی و پارک آبشار یاسوج نیست.
شهرداری یاسوج از توسعه فضای سبز و ایجاد پارک جدید در شهر عاجز مانده است و پارک‌هایی چون پارک ولایت همچنان تلی از خاک است و نتوانسته است وارد چرخه گردشگری در شهر یاسوج شود و پارک بانوان هم علی‌رغم اینکه از وعده‌های اصلی شورای شهر و شهردار بود باید پیش از اینها به بهره‌برداری می‌رسید اما همچنان در سرنوشتی نامعلوم به سر می‌برد.
این عدم توسعه فضاهای تفریحی درون شهری، موجب افزایش استقبال از دو پارک موجود شده است. حال شهرداری این فرصت را مغتنم شمرده و علی رغم عدم توسعه و افزایش خدمات در این پارک‌ها حق ورودی پارک را افزایش داده و با واگذار کردن آن به بخش خصوصی هزینه‌هایی از دو تا سه هزارتومان از هر خودرو برای ورود به پارک دریافت می‌شود. هزینه‌هایی که باید علاوه بر تایید شواری شهر از فیلتر کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی نیز بگذرد و مجوز این کمیسیون را نیز دریافت کند که در حال حاضر به گفته اعضای شورا حق ورودی پارک ساحلی مجوز شورا را ندارد و حق ورودی تمام پارک‌های یاسوج نیز از کمیسیون نظارت عبور نکرده‌اند.
رئیس شواری شهر یاسوج: حق ورودی پارکها غیرقانونی است
رئیس شواری شهر یاسوج در گفت‌وگو با تسنیم اقدام شهرداری یاسوج در افزایش حق ورودی پارک‌های این شهر بدون تایید کمیسیون نظارت را غیر قانونی می‌خواند.
هدایت امیری می‌افزاید: دریافت حق ورودی پارک‌ها باید به گونه‌ای باشد تا مردم و گردشگران توان پرداخت آن را داشته باشند.
وی از بررسی این موضوع در اولین جلسه شورای شهر خبر می‌دهد و می‌گوید: دریافت حق ورودی پارکینگ و حق ورود به پارک باید به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند آن را بپردازند و افزایش آن نیز در قبال افزایش خدمات باید صورت بگیرد.
شورای شهر خبر ندارد!
علی اکبری‌تبار، یکی از اعضای شورای شهر یاسوج، از حق ورودی پارک ساحلی اظهار بی اطلاعی می‌کند و به تسنیم می‌گوید: شورای شهر در جریان حق ورودی پارک آبشار قرار دارد که مبلغ ورودی این پارک دو هزار تومان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه شورا مصوب نکرده است که سه هزار تومان به عنوان حق ورودی پارکینگ پارک ساحلی دریافت شود، می‌افزاید: این ورودی‌ها برای کمک به شهرداری در راستای نگهداری، حفظ و حراست از پارک‌هاست که شهرداری دریافت آن را به بخش خصوصی واگذار کرده است.
این عضو شورای شهر نیز از پیگیری و بررسی موضوع در جلسه شورای شهر خبر می‌دهد و می‌گوید: برای چند دقیقه نشستن در پارک ساحلی نباید مبالغ بالایی به‌عنوان ورودی از مردم دریافت شود چرا که این کار موجب آسیب دیدن چهره گردشگری شهر می‌شود.
تعزیرات: چیزی به ما ابلاغ نشده است
روال قانونی در این زمینه به گفته مسئولان این است که شهرداری پیشنهاد خود در زمینه قیمت‌گذاری ورودی پارک‌ها و فضای سبز را به کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی ارائه و این سازمان در زمینه قیمت‌ها تصمیم‌گیری می‌کند و نتیجه این کمیسیون به تعزیرات حکومتی جهت نظارت ارسال می‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته قیمت‌گذاری کمیسیون به تعزیرات حکومتی استان ابلاغ شد، به تسنیم می‌گوید: در سال‌جاری چیزی در این زمینه به ما ابلاغ نشده است.
رضا زیرایی با بیان اینکه کمیسیون قیمت‌گذاری در صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل و در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود، می‌افزاید: مبنای کار ما کمیسیون هست و براساس مصوبه کمیسیون نظارت اگر گرانفروشی صورت بگیرد برخورد می‌کنیم که معمولا هر سال این مصوبه کمیسیون ابلاغ می‌شود اما امسال در زمینه پارک‌ها و فضای سبزی هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است.
اقدام شهرداری غیرقانونی است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه تاکنون شهرداری پیشنهاد قیمت خود در زمینه حق ورودی پارک‌ها و فضای سبز را به کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی ارائه نکرده است، می‌گوید: این اقدام شهرداری غیرقانونی است.
داریوش دیودیده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌افزاید: به شهرداری اخطار داده‌ایم که اگر به موقع مراجعه نکنند از طریق حوزه بازرسی و تعزیرات به عنوان متخلف معرفی‌ می‌شوند.
سه هزار تومان ورودی یک پارکینگ!
در حالی در پارک ساحلی یاسوج مبلغ سه هزار تومان به عنوان حق‌ورودی پارکینگ دریافت می‌شود که در قبال این مبلغ خدمات خاصی ارائه نمی‌گردد. پارکینگ پارک ساحلی یاسوج، یک زمین خالی روباز است که به علت عدم وجود مکان دیگری برای پارک خودرو در اطراف پارک ساحلی، اغلب مردم مجبور به استفاده از آن و پرداخت حق ورودی می‌شوند.
یک شهروند یاسوجی که حق ورودی پارکینگ پارک ساحلی را بالا می‌دانست در این زمینه گفت: حتی پارکینگ‌های طبقاتی شهرهای بزرگ نیز چنین مبالغی دریافت نمی‌کنند.
علمدار سعیدی افزود: بعضا حضور یک خانواده در این پارک بیشتر از نیم ساعت نمی‌شود اما مجبور است که مبلغ بالایی بابت حق پارکینگ بپردازد.
وی تصریح کرد: در این پارک هیچ خدمت خاصی ارائه نمی‌شود و مبلغ سه هزار تومان برای ورودی آن بسیار بالاست.
یکی دیگر از شهروندان یاسوجی که بهمراه خانواده به این پارک آمده بود، حق ورودی سه هزار تومانی را اجحاف در حق شهروندان و گردشگران دانست و تصریح کرد: در شهر یاسوج تنها همین یک پارک وجود دارد که مردم بتوانند به همراه خانواده و مهمانان خود در آن حضور یابند که منبع درآمدزایی شده است.
رضا حسینی اظهار کرد: سه هزار تومان بابت حق ورودی پارک پرداخت کردم اما معلوم نیست که این پول به جیب چه کسی می‌رود. شهرداری دریافت این وجوه را به بخش خصوصی واگذار کرده و بخش خصوصی نیز سوددهی و جبران پول‌هایی که به شهرداری پرداخته را بر گرده مردم گذاشته است
مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز : قانونگذار برای ما شواری شهر است نه کمیسیون نظارت
اما مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز یاسوج دریافت سه هزارتومان حق ورودی در پارک ساحلی را تکذیب و آن را هزار و ۵۰۰ تومان به همراه حق ساعات اضافه خواند.
الهام آذرگشسب با بیان اینکه اگر سه هزارتومان برای ورودی پارکینگ پارک ساحلی دریافت می‌کنند، تخلف است به تسنیم می‌گوید: حق ورودی این پارک ۱۵۰۰ تومان و به ازای هر ساعت اضافه ۲۰۰ تومان است.
وی با بیان اینکه این موضوع را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم در پاسخ به این سوال که چرا دوبرابر نرخ اعلامی شما برای حق ورودی پارک ساحلی دریافت می‌شود تنها به ذکر این نکته که «نباید این کار را انجام دهند» اکتفا کرد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز یاسوج در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که مگر نباید قیمت‌گذاری حق ورودی پارک‌ها از طریق کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی تعیین شود، گفت: کمیسیون نظارت چی هست؟، عوارض ما را تنها شورای شهر مصوب می‌کند و قانون‌گذار ما تنها شواری شهر است و نرخ عوارض پارک‌های یاسوج در دفترچه بهای خدمات شهرداری مصوب شورای شهر وجود دارد.
آذرگشسب افزود: همیشه نرخ عوارض پارک‌ها توسط شورای شهر مصوب شده و روال سال‌های گذشته نیز همین بوده است.
وی تصریح کرد: هزارو ۵۰۰ تومان برای ورودی پارک ساحلی مبلغ بالایی نیست و قرار نیست که پارکینگ خدمات خاصی داشته باشد.
در این میان دریافت مبالغ بالا و عدم نظارت دقیق بر فعالیت بخش خصوصی در دریافت حق ورودی در پارک‌های شهر یاسوج بیشترین آسیب را متوجه وجهه گردشگری این شهر خواهد کرد. علاوه بر اینکه عدم طی فرآیند قانونی در قیمت‌گذاری موجب نارضایتی مردم و گردشگران می‌شود، در روزهای پیش‌رو که شاهد هجوم گردشگران به یاسوج خواهیم بود؛ دریافت مبالغ بالا به عنوان حق ورودی پارک‌ها به آینده گردشگری این شهر لطمه می‌زند.
گزارش از پیمان فرامرزی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با بی احترامی هم برخورد می کنند. اقا سه هزارتومان میگیرند و رفتارشون هم نامناسبه
sahel
Iran, Islamic Republic of
جواب دادن های این خانم رو نگاه کن؟
شورای شهر چکار می کند که همچین کسی مدیرعامل پارک های شهر یاسوج است
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
اقای جاوید میخواد با این سه هزار تومان مشکل شهر رو برطرف کند
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
جناب جاوید عزیز فکر میکنی با حق ندادن و حق گرفتن مردم از حق و حقوقشان مدیر نمونه میشی بخدا یکی از ضعیفترین مدیران شهر و شهرداری هستی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
کو سیچه...... یه جوونی با یه پیرمردی ویسانه ماشینی ۳۰۰۰تمن ایسونن تازه او جوون هم مهلی مرد مردی ایکنه
Iran, Islamic Republic of
۳۰۰۰ تومان که چیزی نیست
اعضای شورای شهر نه به خاطر مردمند بلکه به خاطر انتخابات آینده هستند که اینگونه صحبت می کنند
در شهرهای دیگه پارکهای بدتر ار اینا که هزینه های بیشتری دریافت می کنند
متأسفم برا شورای شهر و این دیدگاهها
علی
United States
وقتی یک گردشگر یا مسافر از شهرستانهای دیگر به پارکهای یاسوج پارک ساحلی و آبشار مراجعه می کند با برخورد خیلی بد افراد و مسعولان پارک و گرفتن ورودیهایی غیر قانونی ومن درآوردی که فقط در شهر یاسوج صورت میگیرد با این کارا فقط ورود گردشگران و مسافران را به استان و یاسوج لطمه می زنند فرهنگ شهر و شهرداری را زیر سؤال میبرند
درود بر تو
Iran, Islamic Republic of
تازه نمیدونم دکترای چی گرفته این بنده خدا فقط چشم به عوارضه خیال میکنه دوره رضا قلی خانه جناب امیری شورای محترم شهر خیال میکنید عمه من این اقا رو گذاشته شهردور خودتون هم الحق النصاف مث شهردارت نیت ضعیف ضعیف
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
با بی تدبیری مسئولین و با این اوضاع دیگر کسی به پارک نمی رود. بهتر است به بخش خصوصی واگذار شود تا در آن مجتمع تجاری یا آپارتمان بسازند.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
لطفا بررسی کنید این چه وضعشه اقای جاوید
وفا
Iran, Islamic Republic of
شهر ما از گناوه ودیلم کمتر نیست باید از همه مکانهای تفریحی استان هزینه گرفته شود و صرف ابادانی این مکانها شود ....
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1