تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۱۷۹۶۰۹

آغاز اکران فیلم‌های زیست محیطی در جشنواره یاسوج

۰
کبنا ؛اکران ۲۵۰ فیلم و انیمیشن زیست محیطی در پنجمین جشنواره فیلم سبز یاسوج آغاز شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این جشنواره ۶۰ ساعت از جدید‌ترین مستندهای زیست محیطی هفت روز در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اکران می‌شود.
اسدالله هاشمی به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم سبز در تقویت فرهنگ مشارکت همگانی در امر صیانت از محیط زیست خبر داد و افزود: هر روز پنج سانس فیلم رایگان به نمایش در می‌آید.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین افراد جامعه خواند و ادامه داد: شرکت همه علاقه مندان به محیط زیست و خانواده‌ها در این جشنواره آزاد است.
هاشمی گفت: سطح عرصه‌های زیست‌محیطی کهگیلویه و بویراحمد ۳۱۲ هزار هکتار است که در آن‌ گونه‌های مختلف و نادر گیاهی و جانوری وجود دارد.
وی با بیان اینکه ۲۵ درصد گونه گیاهی کشور در کهگیلویه و بویراحمد است، اظهارداشت: بخشی‌نگری نمی‌تواند در صیانت از عرصه‌های زیست‌محیطی به تنهایی موثر باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از تخریب برخی عرصه‌های زیست محیطی این استان اظهار نگرانی کرد.
زباله ردپای گردشگران در محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

 
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به جای درآمدزایی؛ زباله و تخریب تنها ردپای گردشگران در محیط زیست و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
پژمان نیک‌اقبالی اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد اگر هر روز برنامه‌های مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شود باز هم جای خالی این برنامه‌ها احساس می‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید در این استان بیشتر وقت خود را برای محیط زیست و منابع طبیعی بگذاریم، چراکه مهم‌ترین داشته ما در استان همین دو بخش است.
این مسؤول ارشد عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فلسفه به وجود آمدن استان به گونه‌ای است که وقتی نوبت به تقسیم استان‌ها رسیده تا آن‌جا که دشت بوده نصیب استان‌های دیگر شده و هنگامی که به کوه‌ها و نقاط صعب‌العبور رسیده‌اند آن را نصیب ما کرده‌اند.
نیک‌اقبالی در ادامه گفت: ممکن است که در آن زمان استان‌های دیگر از این موضوع نفع کرده باشند اما در دوره کنونی که از نظر صنعت اشباع شده‌اند و مشکلاتی از این رهگذر برای آن‌ها ایجاد شده اوضاع به نفع ما پیش می‌رود.
وی افزود: با داشتن این همه طبیعت بکر و محیط زیست خوب و عالی، استان ما می‌تواند با سرمایه‌گذاری در این دو حوزه و با توسعه صنعت گردشگری خود را به کشور و دنیا معرفی کند.
این معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نتوانسته‌ایم از این دو داشته و ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنیم، اظهار کرد: زباله و تخریب منابع طبیعی تنها رد پایی است که در استان از گردشگران باقی می‌ماند و نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.
وی با انتقاد از فاصله‌ای که میان اقتصاد مردم و منابع طبیعی وجود دارد، افزود: وضعیت به گونه‌ای است که مردم محیط زیست و منابع طبیعی را مزاحم خود می‌دانند که با فرهنگ‌سازی باید سعی در کنار زدن این نوع نگرش به منابع طبیعی و محیط زیست داشته باشیم.
این مسؤول، نیاز امروز گردشگران را هتل ۵ ستاره و رستوران‌های مجلل ندانست و گفت: امروز گردشگر به دنبال تنوع و حضور در سیاه‌ چادر و صرف غذاهای محلی و حضور در غار و تجربه کردن نوعی زندگی دیگر است که همه این ظرفیت‌ها را در استان داریم.
حفظ محیط زیست نیازمند تقویت فعالیت های فرهنگی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه موفقیت در هر کار و برنامه ای به ماهیت فرهنگی آن وابسته است، گفت: حفظ محیط زیست نیازمند تقویت فعالیت های فرهنگی است.
رضا دهبانی پور در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در یاسوج افزود: اگر بخواهیم به توسعه پایدار در زمینه محیط زیست برسیم باید زیرساخت های تحول فرهنگی را مهیا کرد.
وی با اشاره به اینکه حقوق بشر نسل اول و دوم حق مدنی سیاسی،اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی بوده است بیان کرد: حقوق بشر نسل سوم حقوق زیست محیطی است که توجه به آن بسیار ارزشمند و سرنوشت ساز است.
وی اظهار کرد: توجه به حق محیط زیست به عنوان حق و تکلیف مشترک بشری منعکس کننده ارزش های متعالی و پایه ای مانند حق به حیات، حق سلامتی و حق زندگی با استاندارد است.
وی بابیان این که بسیاری از بداخلاقی های فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی در هر جامعه ناشی از ناکارآمدی و ضعف های فرهنگی است،تصریح کرد: حوزه محیط زیست از این مشکل نیز دچار خسارت های زیادی شده است.
وی عنوان کرد: تداوم حیات نسل کنونی و نسل آینده با حفظ محیط زیست و توسعه پایدار ارتباطی تنگاتنگ دارد.
دهبانی پور برگزاری این همایش را نقطه عطفی برای محیط زیست در راستای ارائه آموزش های زیست محیطی ذکر کرد و گفت: باید از صبغه فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد برای حفظ محیط زیست به نحو احسن استفاده کرد.
وی توجه به آموزش و تعلیمات عمومی در حوزه ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست نظیر برگزاری جشنواره های فیلم سبز را مورد تاکید قرار داد.
جشنواره فیلم سبز بعد از ۱۰ سال وقفه در ۶۰ نقطه کشور در حال اجراست.
این جشنواره به مدت هفت روز در یاسوج با نمابش ۲۵۰فیلم وانیمیشن از ۲۴تا ۳۰اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
اولین روز جشنواره فیلم سبز در یاسوج همراه با نمایش فیلم های مستند با استقبال دوستداران محیط زیست مواجه شد.
DSC_7289 DSC_7292 DSC_7293 DSC_7304 DSC_7339 DSC_7342 DSC_7357
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1