تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۱۷۹۴۴۷

سمینار «دانشگاه هوشمند» در یاسوج برگزار شد

۰
کبنا ؛ 
سمینار «دانشگاه هوشمند» در سالن شهید ایزدپناه شهر یاسوج برگزار شد.
فتاح محمدی امروز در سمینار «دانشگاه هوشمند» که در سالن شهید ایزدپناه شهر یاسوج برگزار شد اظهار داشت: تمام معارف الهی برای تحقق کرامت انسانی نازل شد و انسان به عنوان جانشین خداوند به فلسفه وجودی خودش دست یافت.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: علم و عمل صالح نقش به سزایی در کرامت انسانی دارد و این دوعامل مبنای توسعه و پیشرفت انسان است.
وی با بیان اینکه معلمان انسان‌ساز هستند، بیان کرد: خداوند از راه قلم تعلیم کرامت می‌دهد و ارزش علم تاجایی است که نخستین آیه‌ای که بر پیامبر نازل شد به علم اختصاص داشت.
وی تصریح کرد: تفاوت اصلی دانش در جوامع اسلامی و جوامع غربی این است که در جامعه اسلامی علم در خدمت توسعه و پیشرفت انسان قرار می‌گیرد ولی در جوامع غربی برای نابودی انسان‌ها و جنگ و خونریزی از آن استفاده می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی جدید در دنیا یک فرصت است، تاکید کرد: باید تمام توان خود را برای استفاده از این ظرفیت‌ها به کار ببریم.
وی با بیان اینکه تمامی این ظرفیت‌ها در کتاب‌های دینی ما به آن اشاره شده است، اظهار داشت: متاسفانه نتوانستیم آنطور که باید و شاید مسائل علمی را از کتاب‌های دینی خود استخراج کنیم.
۸۲۰۷۱۹۲۲-۷۰۷۱۹۷۱۱
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در راستای آموزش شیوه‌های نوین علمی و آموزشی به دانشجویان سمینارها و همایش‌های مختلفی در این دانشگاه برگزار می‌شود.
خسرو نظری در آیین سمینار «دانشگاه هوشمند» که در یاسوج برگزار شد، با اشاره به اهمیت دانشگاه هوشمند در فضای " ICT" ، اظهار داشت: تکنولوژی‌های جدید آموزشی در راستای عملیاتی کردن مشاغل در برنامه کاری این دانشگاه قرار دارد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد گفت: فراهم کردن محیط علمی و آموزشی استاندارد و متناسب با فضای روز نیازمند تعلیم و تربیت نیروهای آموزشی کارآمد است.
وی با بیان اینکه نقش فضای مجازی در تغییر و رشد جامعه بالا است، عنوان کرد: متاسفانه ایجاد فناوری‌های نوین اطلاعاتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیر آغاز شده است.
نظری با بیان اینکه دانشگاه نوبنیاد فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش نقش به سزایی دارد، عنوان کرد: باید به سمت فناوری و تکنولوژی برای بهبود عرصه تعلیم و تربیت حرکت کنیم.
وی عنوان کرد: بیشترین تاثیر حوزه فناوری بر روی اطلاعات معلم است و در صورت عدم آگاهی و شناخت معلم از تکنولوژی جدید تنها منبع اطلاعاتی کلاس تخریب می‌شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فضای مجازی فرصت و تهدیدی برای معلمان است، تصریح کرد: می‌طلبد جامعه فرهنگی با فراگیری تکنولوژی جدید خود را به روز کند.
وی هدف از برگزاری این سمینار یک روز را فرهنگ‌سازی و آشنایی معلمان با شیوه‌های نوین آموزشی با استفاده از تئوریسین‌های حوزه‌های تعلیم و تربیت و فناوری ارتباطات عنوان کرد.
نظری با بیان اینکه قرن ۲۱ قرن اطلاعات و ارتباطات است و نظام‌های آموزشی از این موج جدید آموزشی بیشتر تاثیر می‌پذیرند، تاکید کرد: باید این فناوری جدید را با رویکرد تعلیم و تربیت در قالب همایش و مقاله‌ها ترسیم کنیم.
۸۲۰۷۱۹۲۲-۷۰۷۱۹۷۱۰
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید به رشد تحول در آموزش و پرورش تبدیل شود گفت: تکنولوژی باید از دانشگاه فرهنگیان به جامعه منتقل شود.
امروز با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، پدر فناوری اطلاعات ایران و جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یاسوج سمینار دانشگاه هوشمند در سالن شهید ایزدپناه یاسوج برگزار شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در این مراسم با بیان اینکه نقش"ICT" در ارتقا کیفیت زندگی افراد در جهان امروز غیرقابل انکار است اظهار داشت: بحث فناوری اطلاعات را می‌توان از منظرهای مختلف به ویژه تناسب آن با تعلیم و تربیت مورد پردازش قرار داد.
محمود مهر محمدی با بیان اینکه جلوه مهمی از تحول در آموزش و پرورش مربوط به کاربرد جدید فناوری در فضای آموزشی است، عنوان کرد: باید نگاه ما به فناوری اطلاعات به عنوان یک تکنولوژی در خدمت آموزش باشد.
وی با بیان اینکه همانطور که صنعت چاپ موجب ارتقا کیفیت در سطح آموزشی شد، بیان کرد: فناوری اطلاعات نیز باید در راستای ارتقا سیستم آموزشی قرار بگیرد.
مهر محمدی عنوان کرد: توجه برای استفاده ابزاری از ICT نوعی نگاه بسته به این فناوری است و باید این تکنولوژی را در بطن نظام آموزشی کاربردی کنیم.
وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات یک موج تمدنی تازه در نظام تعلیم و تربیت است، ابراز کرد: نباید شتاب زده به سراغ ICT برویم و باید درباره جهت گیری‌های تربیت دینی و اخلاقی فرزندان خود با دقت بیشتری تصمیم‌گیری کنیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: وظیفه سیستم آموزشی و معلمان این است که دانش‌آموزان را با توجه به فناوری روز و نیاز نسل جدید آموزش دهند.
وی با بیان اینکه یکی از مظاهر تحول در نظام تعلیم و تربیت نظام ICT است اظهار داشت: به روز نبودن معلم در عصر جدید سبب از بین رفتن جایگاه او می‌شود.
مهر محمدی با بیان اینکه کلید تحول در آموزش و پرورش و استفاده از فناوری اطلاعات در دست معلم است، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان باید بهترین رشد و تحول را در آموزش وپرورش ایجاد کند.
آموزش و پرورش ۳۰ هزار نیروی جدید نیاز دارد/برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان تدوین شد/ ضعف زیرساختی در دانشگاه فرهنگیان
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است، گفت: این دانشگاه از ضعف زیرساخت‌ها رنج می‌برد.
محمود مهر محمدی امروز در حاشیه سمینار دانشگاه هوشمند در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: تکلیف خیلی از مسائل و موضوعات مربوط به توسعه دانشگاه فرهنگیان از جمله تعداد دانشجویان دانشگاه در این برنامه مشخص شده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: اکنون حدود ۷۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند و در صورت جذب دانشجو به ۷۸ هزار نفر با استفاده از روش‌های متنوع پذیرش دانشجو و تربیت معلم در دوره‌های مختلف چهارساله، دو ساله و یک ساله می‌توانیم به ماموریت خود که تربیت نیروی انسانی در حد نیاز آموزش و پرروش است؛ عمل کنیم.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش حدود ۳۰ هزار نیروی جدید در سال نیاز دارد، عنوان کرد: برنامه ریزی توسعه دانشگاه در راستای تامین این ۳۰ هزار نیرو تدوین شده است.
مهرمحمدی با بیان اینکه ثقل اصلی کار در دوره کارشناسی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: بخشی از این ظرفیت برای کارشناسی ارشد و حدود نیم درصد از ظرفیت دانشگاه یعنی حدود ۴۰۰ نفر از مجموع ۷۸ هزارنفر در سطح دکترا در افق چشم انداز ۱۴۰۴ خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه سالانه ۱۰۰ نفر متخصص تعلیم و تربیت برای تامین استاد دانشگاه فرهنگیان و تامین نیروهای متخصص در حوزه تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه نوپاست و عمدتا از ضعف زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رنج می‌برد.
وی با بیان اینکه ساختمان‌ها و تجهیزات این دانشگاه فرسوده هستند، عنوان کرد: برنامه دانشگاه این است که با تمام ظرفیت تمام امکانات تکنولوژیک را در جریان کار دانشگاه فرهنگیان واردکند.
مهر محمدی تصریح کرد: در بحث هوشمندسازی یادگیری الکترونیکی، تولید محتوای الکترونیکی، آموزش برخی از محتوای درسی با استفاده از الکترونیک و توسعه زیرساخت‌های و سامانه‌ها مدنظر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1