تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۱۷۹۰۷۷

ابهام در چاه‌های ۳۰ ساله دشتروم / فشار آب یاسوج کم نمی‌شود / همایش توسعه پایدار چرام / توقیف ۱۶ خودروی حامل گیاهان / مقام‌آوری ۵ دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
توانایی تولید چغندر قند تا ۱۰۰ هزار تن در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توانایی تولید چغندر قند تا ۱۰۰ هزار تن در این استان را داریم.
جعفر گوهرگانی با اشاره به برگزاری ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مبحث بسیار خوبی در این ستاد مطرح شد.
این مسئول گفت: یکی از دستگاه‌هایی که برنامه‌های متنوع و متعددی در این زمینه ارائه کرد جهاد کشاورزی استان بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در حوزه‌های گوناگون از جمله آبخیزداری، منابع طبیی، دام و طیور و همچنین شیلات ما برنامه‌های خوبی را به ستاد معرفی کردیم.
وی گفت: برای نمونه اگر کارخانه تعطیل شده قند یاسوج راه‌اندازی شود توان تولید چغندر قند را تا ۱۰۰ هزار تن در استان داریم و می‌توانیم کمک بزرگی به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان کنیم.
گوهرگانی با تأکید بر این که در راه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید بین همه دستگاه‌ها تعامل وجود داشته باشد، افزود: همه دستگاه‌های زیر مجموعه جهاد کشاورزی در استان آمادگی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را دارند.
مسؤولان در تأمین آب مورد نیاز کشاورزان بویراحمد تلاش کنند
فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های شهرستان در توسعه بخش کشاورزی استفاده شود، گفت: مسؤولان در تأمین آب مورد نیاز کشاورزان بویراحمد تلاش کنند.
سید محمدکاظم نظری در کارگروه کشاورزی شهرستان بویراحمد اظهار کرد: باید از تمامی دست‌اندرکاران حوزه کشاورزی خصوصا باغداران و کشاورزان که نقش بارزی در تولید و اشتغال دارند قدردانی کرد.
فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه همیشه احساس می‌شود از کشاورزان حمایت نمی‌شود، گفت: در حداقل‌هایی از جمله تامین آب که وظیفه دولت است، کشاورزان حمایت نمی‌شوند.
نظری با بیان اینکه شهرستان بویراحمد از منابع آبی سطحی زیادی برخوردار است، گفت: استفاده از سرشاخه‌های آبی در شهرستان آن‌گونه که باید و شاید مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
مسؤول ارشد اجرایی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: از حاشیه‌های رودخانه و استفاده از منابع آبی آن در بخش کشاورزی استفاده نمی‌شود لذا انتظار می‌رود در سال ۹۵ به این مهم توجه جدی شود.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های شهرستان بویراحمد در توسعه بخش کشاورزی استفاده شود، گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های شهرستان با برنامه‌ریزی اصولی شاهد توسعه و پیشرفت کشاورزی در این شهرستان باشیم.
نظری با اشاره به عدم استفاده از منابع آبی در بخش کشاورزی تصریح کرد: قریب به ۳۰ سال است که چند چاه در دشتروم حفر شده و تاکنون آب منطقه‌ای اعلام نکرده که این چاه‌ها تولید آب دارد یا خیر.
فرماندار بویراحمد اذعان کرد: سیاست‌گذاری در امور مختلف باید بر اساس اولویت‌ها باشد لذا باید به سمت محصولاتی که بازدهی خوبی دارند و صرفه اقتصادی برای کشاورز داشته باشند، برویم.
وی تصریح کرد: کشت زعفران در شهرستان بویراحمد اقدامی ارزنده بوده که امیدواریم به سمت کشت محصولات با بهره‌وری بالا و البته با کاهش مصرف آب برویم.
اعزام ۲۵۰۰ نفر از کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در مراسم ارتحال امام(ه)
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵۰۰ نفر از مردم استان برای شرکت در مراسم ارتحال امام(ره) به تهران اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام سید جواد خاضع در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) با اشاره به شخصیت والای بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) دارای ویژگی شخصیتی متعددی است و همواره به ویژگی‌های شخصیتی این بزرگوار پرداخته شده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به چندین ویژگی‌ شخصیتی حضرت امام اشاره کرد و گفت: امام منادی وحدت و استکبارستیز بودند و در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقاومت کرده و به همین دلیل نیز روز قدس را پایه‌گذاری کردند.
وی با اشاره به ویژگی خستگی‌ناپذیر بودن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام شخصیتی سازش‌ناپذیر و شکست ناپذیر بودند و در راه عمل به تکلیف شکست برای ایشان معنا نداشت.
این مسئول خواستار برگزاری باشکوه مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد شد و افزود: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ نقطه عطف مبارزات ملت ایران و نقطه شروع پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به منظور برگزاری باشکوه این دو مراسم مهم هشت کمیته مراسم، حمل و نقل، پشتیبانی، امنیتی و انتظامی، سلامت، کمیته علمی و برگزاری همایش، کمیته اعزام و کمیته فضای مجازی تشکیل شده است.
خاضع در ادامه خواستار همکاری و مشارکت دستگاه‌ها به منظور برگزاری مطلوب مراسم سالگرد ارتحال امام در استان و اعزام مردم به مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی شد و خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان برای شرکت در بیست و هفتمین مراسم سالگرد ارتحال امام به تهران اعزام می‌شوند.
وی در ادامه ضمن انتقاد از عدم توجه مدیران استان به جلسات ملی و مذهبی افزود: حضور مدیران در سایر جلسات پررنگ است اما در جلسات ملی و مذهبی مانند ستاد ارتحال حضرت امام حضور این افراد کم‌رنگ است و مدیران در این جلسات شرکت محدودی دارند.
این مسئول در ادامه بر برگزاری همایش‌های مختلف در خصوص تبیین ویژگی‌‌ها، افکار، اندیشه‌ها و آرمان‌های حضرت امام تأکید کرد و گفت: مراسم ارتحال امام و قیام ۱۵ خرداد تنها به برگزاری مراسم اکتفا نشود و همایش‌ها، میزگردهای تحلیلی و تبیینی، شب شعر، نمایشگاه عکس و کتاب از آثار امام، مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری برگزار شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری همایش امام و استقلال اقتصادی گفت: با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می‌توان همایش‌های مختلفی با این موضوع برگزار و دیدگاه‌های امام در این خصوص مطرح شود.
خاضع عنوان کرد: همه باید برای برگزاری مناسب این دو مراسم احساس وظیفه کنند، زیرا امام حق بزرگی بر گردن همه دارد.
وی اضافه کرد: انتخاب امام خامنه‌ای اقدام شایسته مجلس خبرگان برای جانشینی حضرت امام بود و مقام معظم رهبری تاکنون انقلاب را به بهترین نحو ممکن هدایت و رهبری کردند
تبیین اندیشه های امام(ره)عامل مصونیت جوانان دربرابر تهاجم فرهنگی است
معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبیین افکار، اندیشه ها، آرمان ها و دیدگاه های امام خمینی (ره) عامل مصون سازی نسل جوان کشور در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان است.
فتاح محمدی در نشست ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای شناخت هر چه بیشتر ملت های مسلمان و آزادیخواه دنیا و نسل جوان ایران اسلامی باویژگی ها و ابعاد شخصیتی امام راحل باید بیش از پیش تلاش و اقدام شود.
وی بیان کرد: حفظ و زنده نگهداشتن یاد، نام و اندیشه های امام خمینی (ره) یک ضرورت است و باید مورد توجه جدی مردم و مسئولان اجرایی قرار گیرد.
محمدی اظهار کرد: افکار، اندیشه ها و دیدگاه های امام خمینی (ره) برگرفته از آموزه های دینی و احکام الهی است و به همین دلیل نیز باید برای قشرهای مختلف مردم به ویژه نسل جوان تبیین شوند.
وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در مورد تمامی امور و مسائل دیدگاه های مهم و ارزنده ای را بیان کرده اند که عمل به آنها کارساز و راهگشاست.
محمدی ابراز داشت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مبدا آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و پیروزی شکوهمند آن در ۲۲ بهمن ماه ۵۷ است و به دلیل داشتن اهمیت خاص باید به نحو احسن در کشور و کهگیلویه و بویراحمد گرامی داشته شود.
وی افزود: صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد اقدام به برگزاری میزگردهای تحلیلی و تبیینی در مورد قیام خونین ۱۵ خرداد با حضور کارشناسان و صاحبنظران امر برای بررسی بیشتر و دقیق تر ابعاد مختلف آن کند.
محمدی گفت: از دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود در حد توان و با بکارگیری تمامی ظرفیت های خود در برگزاری بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد در این استان همکاری و مشارکت کنند.
قطعی و کاهش فشار آب در یاسوج به حداقل می رسد
رئیس شرکت آب و فاضلاب شهری یاسوج گفت: با تعویض و مرمت خطوط انتقال، قطعی و کاهش فشار آب در شهر یاسوج به حداقل خواهد رسید.
قاسم قلندری افزود: برای تقویت فشار آب آشامیدنی در مناطق بلوار عدل، شهرک امام حسین، دولت آباد، شهرک جهاد و امامت ۳۰۰ متر از خط انتقال اصلی چاه‌های آب تنگ کناره به سمت مخزن جهاد کشاورزی تعویض و مرمت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بخشی ازخط انتقال اصلی تنگ کناره در بستر رودخانه بشار قرار دارد ، افزود: عملیات تعویض و مرمت در کمترین زمان انجام خواهد شد.
قلندری عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح علاوه بر افزایش دبی آب، فشار وارده به پمپ‌ها نیز کاهش خواهد یافت.
وی اعتبار این طرح را یک میلیاردو ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.
قلندری افت فشار و فرسودگی شبکه توزیع آب آشامیدنی در سطح شهر یاسوج را از مهم ترین چالش‌های آبفای شهری دانست.
وی اظهارکرد: با تلاش مجموعه مدیران آب و فاضلاب شاهد کاهش قطعی آب نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.
قلندری تعداد مشترکان آب شهری را ۱۲۷ هزار و مشترکان فاضلاب را ۲۸ هزار مشترک ذکر کرد.
بیش از ۲۱ هزار تن محصول زراعی در گچساران تولید و آماده برداشت شد
مدیرجهاد کشاورزی گچساران گفت: ۲۱ هزار و ۷۲۵ تن گندم آبی، دیم، کلزا، جو و یونجه در این شهرستان تولید و آماده برداشت است.
علیرضا علیرضا نژاد با اشاره به این که برداشت محصولات زراعی در بیشتر مزارع گچساران شروع شده است، افزود: این میزان محصول زراعی در سطح ۱۲ هزار ۹۴۹ هکتار زمین کشاورزی به صورت دیم و آبی کشت شده است.
وی اظهار کرد: چهارهزار هکتار از اراضی کشاورزی گچساران به صورت آبی و بقیه به صورت دیم کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران ابراز کرد: ساماندهی کمباین،سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی و آماده سازی سیلو به منظور ذخیره سازی و تعیین مراکز خرید گندم و جو از جمله اقدام های انجام شده برای برداشت محصول زراعی در این شهرستان است.
رضانژاد از فعالیت ۱۸ دانش آموخته رشته های کشاورزی به صورت نظارت دائمی بر روند برداشت اصولی در دهستان های چهارگانه گچساران خبر داد.
وی گفت: مشاوران برای افزایش کمی و کیفی محصولات زراعی در مراکز خدمات کشاورزی و خدمات و خانه های ترویج مراکز لیشتر، خیرآباد، دیل و امامزاده جعفر به کار گرفته شده اند و هم اکنون بر روی زمین ها حضور دارند.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران همچنین از تعامل مطلوب دستگاه های اجرایی تعاون روستایی، صنعت ،معدن وتجارت، اداره بهبود محصولات زراعی، جهادکشاورزی و کارخانه آرد سازی به منظور برداشت، خرید تضمینی و ذخیره سازی گندم در این شهرستان خبر داد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد سالانه بیش از ۹۶ هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید می کند.
این شهرستان ۲۳هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که بخش عمده ای از آن به صورت دیم کشت می شود.
همایش بزرگ توسعه پایدار چرام فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت ها
رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام با اشاره به برگزاری همایش بزرگ توسعه پایدار این شهرستان در دانشکده صنعت و معدن گفت: معرفی ظرفیت های بخش های مختلف و استفاده از این ظرفیت ها برای توسعه از محورهای اصلی همایش خواهد بود.
امیر بهشاد افزود: محور های اصلی این همایش در قالب کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست وعمران،معماری،شهرسازی و زیرساخت ها، سلامت،ایمنی،بهداشت و تغذیه، فرهنگ،تاریخ، موقعیت جغرافیایی، جامعه شناسی و علوم رفتاری، مدیریت چالش های پیش رو در توسعه پایدار، کتاب و کتاب خوانی و رسانه های دیجیتال، صنعت،معدن و گردشگری و سلامت و آموزش نیروی انسانی خواهد بود.
وی اظهارکرد: این همایش در روزهای یکم و دوم خرداد با حضور مهمانان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.
بهشاد تصریح کرد: تاکنون ۳۰ مقاله با موضوعات مختلف به این همایش ارسال شد.
وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های خوب شهرستان چرام در زمینه گردشگری، کشاورزی و صنعت برگزاری این همایش نقش مهمی در توسعه پایدار این شهرستان گمنام استان دارد.
این مسئول یکی از مشکلات اصلی دانشکده صنعت و معدن چرام را نداشتن شبکه ارتباطی دانست و گفت: همکاری شرکت مخابرات در اتصال فیبرنوری برای ارائه خدمات بهتر در این همایش ضروری است.
بهشاد بیان کرد: دانشکده دولتی صنعت و معدن چرام در سال ۹۱ آغاز بکار کرد و هم اکنون ۱۵۰ دانشجو در سه کد رشته عمران، مکانیک و آمار آن مشغول تحصیل هستند.
شهرستان چرام دارای دو بخش مرکزی و سرفاریاب با جمعیتی حدود ۳۲ هزار نفر در ۱۶۰کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با کشت ۲۰۰ هزار هکتار گیاهان دارویی
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قابلیت‌های این استان در حوزه گیاهان دارویی از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با کشت ۲۰۰ هزار هکتار گیاهان دارویی خبر داد.
عزت‌الله بهشتی‌فر با اشاره به برگزاری نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی کمک به اجرا و عملیاتی کردن فرمان مقام معظم رهبری می‌کند.
وی با اشاره به برنامه‌های بسیار خوبی که منابع طبیعی استان در حوزه‌های مختلف از جمله آبخیزداری و کشت گیاهان دارویی دارد، افزود: برای نمونه در یکی از مناطق ما به نام تنگ‌سرخ بهره‌برداران در ۱۵۰ هکتار از اراضی با کشت گیاهان دارویی ۷۵ میلیون تومان درآمد کسب کردند.
مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: این در حالی بود که برای هر هکتار از این اراضی توسط بهره‌برداران تنها ۵۰ هزار تومان هزینه شده بود.
وی با بیان این که توانایی کشت گیاهان دارویی در ۲۰۰ هزار هکتار در اراضی طبیعی استان وجود دارد، افزود: به دنبال اجرا کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان با کشت هر چه بیشتر گیاهان دارویی هستیم.
این مسئول تصریح کرد: اگر بتوانیم اعتبارات لازم برای این بخش داشته باشیم و به بهره‌برداران کمک‌های لازم را ارائه کنیم در آینده یکی از مهم‌ترین محصولات و البته صادرات استان در حوزه گیاهان دارویی خواهد بود.
بهشتی‌فر خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه هر چه بیشتر نیاز به تلاش در بخش‌های مختلف دارد و به دلیل طبیعت بکر و اراضی خوبی که دارد قادر خواهیم بود در حوزه منابع طبیعی سیاست‌های اقتصاد درون‌زار را اجرایی کنیم.
مقام‌آوری ۵ دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در جشنواره ابن‌هیثم
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج دانش‌آموز از کهگیلویه و بویراحمد توانستند با ارائه فعالیت در مبحث فیزیک و تهیه فیلم‌هایی در موضوع نور در جشنواره ابن‌هیثم که با حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز برگزار شد رتبه کسب کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده جشنواره ابن‌هیثم گفت: در مسابقه بزرگ جشنواره ابن هیثم که اولین رویداد دانش‌آموزی جایزه مصطفی(ص) در کشور است، دو گروه سه و دو نفره دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد صاحب رتبه‌های برتر کشوری شدند.
هادی زارع‌پور اظهار کرد: در این جشنواره که ۱۰ هزار دانش‌آموز از سراسر کشور شرکت کردند پنج دانش‌آموز از یاسوج توانستند با ارائه فعالیت در مبحث فیزیک و تهیه فیلم‌هایی در موضوع نور رتبه کسب کنند.
وی گفت: گروه دانش‌آموزی سیدپوریا ابطحیان، نیما کلیدری و علیرضا جهانبخش از دبیرستان استعدادهای درخشان دوره اول شهید بهشتی سمپاد با موضوع ترکیب رنگ‌ها در گوشی‌های تلفن همراه و گروه دانش‌آموزی سیدعلی خواهش‌نیک از دبیرستان استعدادهای درخشان دوره اول و محمدرضا پروزی از دبیرستان شاهد دوره اول با موضوع خطای دید در نور برتر ملی شدند.
اولین رویداد دانش‌آموزی جایزه مصطفی(ص) در جشنواره ملی ابن‌هیثم با حضور برگزیدگان استان‌های سراسر کشور در تالار اندیشه تهران برگزار و از دانش‌آموزان برتر استان از سوی دبیرخانه جشنواره و با حضور وزیر آموزش و پرورش تجلیل شد.
برگزاری مانورهای جدید کسب آمادگی برای جمعیت هلال احمر
فرماندار گچساران از برگزاری مانورهای جدید کسب آمادگی برای جمعیت هلال احمر این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.
عبدالرحیم رحیمی در دیدار با کارکنان جمعیت هلال احمر گچساران اظهار کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر از نیروهای تلاشگر و فداکار بوده که مهمترین و بهترین خصوصیت این افراد را داشتن روحیه جهادی و تفکر انسان دوستانه است.
وی افزود: عدم وابستگی به حزب، قومیت، ملیت و در نظر گرفتن دین و مذهب انسان‌ها از شاخصه‌های بارز امدادرسانی امدادگران هلال احمر در بروز حوادث است.
فرماندار گچساران تصریح کرد: تلاشگران جمعیت هلال احمر در صورت بروز حوادث و سوانح حضوری پررنگ در امدادرسانی بر اساس حفظ کرامات انسانی دارند.
رحیمی کسب دانش روز و اطلاعات جدید در خصوص وظایف شغلی امدادگران را سبب کاهش آسیب‌ و تلفات انسانی در صورت بروز حوادث و سوانح دانست و افزود: امدادرسانی یکی از مشاغل مهم انسانی بوده که سعی در یادگیری تکنیک‌های نو و استفاده از تجهیزات و نوآوری‌ها گامی تأثیرگذار در راستای افزایش کمیت و کیفیت‌بخشی به امدادرسانی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به نامگداری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: در این خصوص مدیران و امدادگران باید با توجه به شعار سال ضمن آسیب‌شناسی و ارائه برنامه‌ریزی کارشناسی شده در راه تحقق این شعار گام بردارند.
رحیمی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر گچساران از ادارات پویا و فعال در عرصه‌های مختلف از جمله امداد و کمک‌رسانی است، بیان کرد: حضور جمعیت هلال احمر گچساران در مناسبت‌ها و برنامه‌های ویژه خدمات‌رسانی در کنار دیگر ادارات قابل قبول است.
فرماندار گچساران عنوان کرد: برگزاری مانورهای آمادگی برای مقابله با حوادث و رویدادهای پیش‌بینی نشده در دستور کار هلال احمر و دیگر ادارات قرار دارد تا علی‌رغم کسب آمادگی تعامل بیشتری نیز ایجاد شود.
توقیف ۱۶ خودروی حامل گیاهان مرتعی در کهگیلویه و بویراحمد
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج تن گیاهان مرتعی قاچاق کشف و ۱۶ خودرو حامل گیاهان مرتعی در استان توسط نیروهای یگان حفاظت توقیف شدند.
محمد‌رحیم برزمند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراتع و منابع طبیعی متعلق به تمامی نسل‌ها بوده و کسی حق ندارد آنها را تخریب و یا استفاده شخصی از آنها کند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: نیروهای یگان حفاظت با هدف جلوگیری و کنترل از هرگونه تخریب و تصرف در عرصه‌ها به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت بوده و به محض دریافت هر گزارشی در اسرع وقت در منطقه حضور پیدا کرده و وضعیت را بررسی می‌کنند.
وی با بیان اینکه حدود هفت ایست بازرسی ثابت و ۱۲ ایست بازرسی سیار در قالب اکیپ‌هایی متشکل از ۱۳۵ نفر در مناطق مختلف استان حضور دارند، گفت: این اکیپ‌ها جهت حفظ، حراست و جلوگیری از ریشه‌کنی و تخریب گیاهان مرتعی در مناطق بحرانی و نیمه بحرانی استان حضور دارند.
این مسؤول با اشاره به اینکه اکیپ‌های محافظ طبیعت از ابتدای سال جاری تاکنون در عرصه‌ها حضور مستمر دارند، اضافه کرد: با توجه به اینکه مناطق بویراحمد، دنا و چرام در سال جاری دارای رویش خوب گیاهان مرتعی هستند، احتمال هجوم متخلفان به عرصه‌ها در این مناطق بیشتر پیش‌بینی شده و سعی کردیم نیروهای بیشتری را در این مناطق به کار بگیریم.
برزمند میزان گیاهان مرتعی کشف شده از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از پنج هزار کیلوگرم عنوان کرد و گفت: در این مدت نیز ۱۶ خودرو حامل گیاهان مرتعی در سراسر استان توسط نیروهای یگان حفاظت شناسایی و توقیف شدند.
وی با بیان اینکه پرونده افراد متخلف جهت اقدامات نهایی به مراجع بالاتر ارجاع داده شده است، یادآور شد: در رابطه با همین موضوع نیز ۳۶ نفر شناسایی شدند که دو نفر از آنها زن و مابقی مرد هستند.
برزمند، منابع طبیعی را عامل سلامتی و ادامه حیات انسان‌ها عنوان و تصریح کرد: گیاهانی مانند بیلهر، تره تیزک، بن سرخ، پرموسیر، والک و کرفس به شدت توسط افراد ناآگاه در حال ریشه‌کنی و تخریب بوده و خطر انقراض این گونه گیاهی منابع طبیعی را تهدید می‌کند.
وی با اشاره به اینکه تلفن گویای ۱۵۰۴ منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت هرگونه گزارش در مورد تخریب یا تجاوز به عرصه‌ها است، تصریح کرد: تاکنون حدود ۵۰۰ مورد توسط مردم به این شماره گزارش شده که حدود ۴۰۰ مورد آنها صحت داشته و پس از پیگیری عوامل شناسایی و برخورد قانونی با آنها صورت گرفته است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بر توجه و فرهنگ‌سازی بیشتر توسط مسئولان و اصحاب رسانه جهت حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد لقب «پایتخت طبیعت ایران» را گرفته است، نیاز است با همکاری و توجه همه مسئولان کاری کنیم تا این نام برای همیشه ماندگار بوده و با حفاظت از عرصه‌های طبیعت ضمن تضمین حیات و زندگی نسل آینده، به جذب گردشگران بیشتر و رونق اقتصاد استان نیز کمک کنیم.
اعزام ۲۵۰۰ نفر از کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در مراسم ارتحال امام(ه)
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵۰۰ نفر از مردم استان برای شرکت در مراسم ارتحال امام(ره) به تهران اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام سید جواد خاضع در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) با اشاره به شخصیت والای بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) دارای ویژگی شخصیتی متعددی است و همواره به ویژگی‌های شخصیتی این بزرگوار پرداخته شده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به چندین ویژگی‌ شخصیتی حضرت امام اشاره کرد و گفت: امام منادی وحدت و استکبارستیز بودند و در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقاومت کرده و به همین دلیل نیز روز قدس را پایه‌گذاری کردند.
وی با اشاره به ویژگی خستگی‌ناپذیر بودن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام شخصیتی سازش‌ناپذیر و شکست ناپذیر بودند و در راه عمل به تکلیف شکست برای ایشان معنا نداشت.
این مسئول خواستار برگزاری باشکوه مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد شد و افزود: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ نقطه عطف مبارزات ملت ایران و نقطه شروع پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به منظور برگزاری باشکوه این دو مراسم مهم هشت کمیته مراسم، حمل و نقل، پشتیبانی، امنیتی و انتظامی، سلامت، کمیته علمی و برگزاری همایش، کمیته اعزام و کمیته فضای مجازی تشکیل شده است.
خاضع در ادامه خواستار همکاری و مشارکت دستگاه‌ها به منظور برگزاری مطلوب مراسم سالگرد ارتحال امام در استان و اعزام مردم به مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی شد و خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان برای شرکت در بیست و هفتمین مراسم سالگرد ارتحال امام به تهران اعزام می‌شوند.
وی در ادامه ضمن انتقاد از عدم توجه مدیران استان به جلسات ملی و مذهبی افزود: حضور مدیران در سایر جلسات پررنگ است اما در جلسات ملی و مذهبی مانند ستاد ارتحال حضرت امام حضور این افراد کم‌رنگ است و مدیران در این جلسات شرکت محدودی دارند.
این مسئول در ادامه بر برگزاری همایش‌های مختلف در خصوص تبیین ویژگی‌‌ها، افکار، اندیشه‌ها و آرمان‌های حضرت امام تأکید کرد و گفت: مراسم ارتحال امام و قیام ۱۵ خرداد تنها به برگزاری مراسم اکتفا نشود و همایش‌ها، میزگردهای تحلیلی و تبیینی، شب شعر، نمایشگاه عکس و کتاب از آثار امام، مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری برگزار شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری همایش امام و استقلال اقتصادی گفت: با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می‌توان همایش‌های مختلفی با این موضوع برگزار و دیدگاه‌های امام در این خصوص مطرح شود.
خاضع عنوان کرد: همه باید برای برگزاری مناسب این دو مراسم احساس وظیفه کنند، زیرا امام حق بزرگی بر گردن همه دارد.
وی اضافه کرد: انتخاب امام خامنه‌ای اقدام شایسته مجلس خبرگان برای جانشینی حضرت امام بود و مقام معظم رهبری تاکنون انقلاب را به بهترین نحو ممکن هدایت و رهبری کردند.
آگاهی‌بخشی به کشاورزان در زمینه پرداخت زکات بیشتر شود
امام جمعه دهدشت با تأکید بر ترویج فرهنگ سنت زکات،گفت: آگاهی‌بخشی به کشاورزان شهرستان کهگیلویه در زمینه پرداخت به موقع زکات باید بیشتر شود.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در شورای زکات که در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شده بود با اشاره به اهمیت زکات و نقش آن در اقتصاد جامعه اظهار داشت: زکات بحث مهمی است و آوردن آن در کنار نماز نشان دهنده ارزش و ضرورت پرداخت به آن است.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: زکات از ارکان اسلام و یک طرح اقتصادی است که اگر مورد توجه قرار گیرد نقش سازنده‌ای در جامعه ایفا خواهد کرد.
حسینی با بیان این‌که پرداختن زکات یک تکلیف است افزود: این طرح اقتصادی نشان می‌دهد اقتصاد مقاومتی از اول اسلام پایه‌ریزی شده و مورد تأکید بود.
رئیس شورای زکات در کهگیلویه تصریح کرد: مال و ثروت در خدمت انسان است و می‌توان به واسطه این ثروت متعالی شد و به کارهای بزرگ دست یافت.
وی با بیان این‌که انسان نباید در خدمت مال و ثروت باشد گفت: مالی که زکاتش پرداخت شود برکت پیدا می‌کند.
امام جمعه دهدشت فقرزدایی را از آثار زکات در جامعه دانست و با اشاره به توصیه به انفاق و صدقه در جامعه اسلامی تصریح کرد: زکات مهمترین انفاق در راه حق است و پرداخت آن از اصول نیکی و اساس کارهای شایسته است.
حسینی با بیان این‌که در زمینه پرداخت زکات باید آگاهی‌بخشی صورت گیرد گفت: ترویج فرهنگ این سنت حسنه و تبیین اهمیت این مهم در شهرستان باید بیشتر شود.
برگزاری همایش ۲ روزه توسعه پایدار در چرام
رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام گفت: همایش بزرگ توسعه شهرستان چرام با حضور کارشناسان و مهمانان کشوری یکم و دوم خرداد در این دانشکده برگزار می‌شود.
امیر بهشاد در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش بزرگ توسعه شهرستان چرام خبر داد و اظهار داشت: این همایش با حضور مهمانان کشوری و مسئولان استانی به مدت دو روز در دانشکده صنعت و معدن این شهر برگزار خواهد شد.
رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان در زمینه کشاورزی،معادن و گردشگری تصریح کرد: متأسفانه قابلیت‌های خوب حوزه‌های مختلف شهرستان مورد اغفال واقع شده است.
بهشاد،شهرستان چرام را در سطح استان گمنام خواند و تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های بخش گردشگری و معدن می‌تواند زمینه رونق اقتصاد را فراهم کند اما تاکنون در معرفی این قابلیت‌ها به نصب تابلوها اکتفا شده است.
وی،معدن فسفات و رودخانه شاه‌بهرام را از جمله ظرفیت‌های خوب این شهرستان در توسعه اقتصاد و رفع بیکاری برشمرد و گفت: در زمینه آموزش نیز توسعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌تواند مؤثر واقع شوند.
دبیر همایش توسعه چرام با بیان این‌که ۱۶۰ دانشجو در رشته‌های فنی و مهندسی دانشکده صنعت و معدن این شهر تحصیل می‌کنند افزود: در دو رشته عمران آب و مهندسی انرژی نیز در صورت موافقت از مهر ماه دانشجو پذیرش می‌شود.
بهشاد محرومیت از خط تلفن ثابت و فیبر نوری را از مشکلات اساسی این واحد آموزشی خواند و تصریح کرد: نبود فیبر نوری در یک واحد آموزشی یک معضل است.
این مسؤول کشاورزی،منابع طبیعی و محیط زیست،عمران،معماری،شهرسازی و زیر ساخت‌ها را از پارامترها توسعه پایدار دانست و با بیان این‌که در همایش چالش‌ها و فرصت‌های شهرستان بررسی و کارشناسی می‌شود گفت: سلامت،ایمنی،بهداشت و تغذیه،فرهنگ،تاریخ،موقعیت جغرافیایی،جامعه شناسی و علوم رفتاری از دیگر پارامترهایی است که در محورهای همایش مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
بهشاد تصریح کرد: نقش مدیریت چالش‌های پیش‌رو در توسعه پایدار،کتاب و کتابخوانی و رسانه‌های دیجیتال،صنعت،معدن و گردشگری و سلامت و آموزش انسانی نیز از محورهای همایش دو روزه توسعه شهرستان چرام است.
به گفته بهشاد تاکنون ۳۴ مقاله در زمینه محورهای ۸ گانه تعریف شده به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
این مسؤول افزود: همایش توسعه شهرستان چرام یک و دو خرداد با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی،کارشناسان مجرب دانشگاه‌های تهران،مسئولان استان و شهرستان و دانشجویان و اساتید برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1