تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۱۷۹۰۵۷

تجلیل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

۵
۰
کبنا ؛

آئین تجلیل از اساتید و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شامگاه شنبه با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان در سالن حکیم جرجانی دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم گرامیداشت روز استاد با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، گفت: دانشگاه محل علم آموزی و معرفت اندوزی است و رویکرد اصلی دانشگاه ، رویکرد اجتماعی است به طوری که به نیازهای جامعه توجه می کنند، معلمان و استادان در چنین مراکزی تربیت شدند.
دکتر رضا چمن با اشاره به شخصیت شهید مطهری افزود: شهید مطهری دارای شخصیت دینی و مکتبی بود و این شخصیت وارسته چگونه اندیشیدن، آموختن و چگونه زیستن را به دانشجویان خود آموخت و معلمان و اساتید ما نیز باید اینگونه باشند و این چگونه اندیشیدن باید بیشتر مد نظر قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه رفتار و منش معلمان و اساتید  اثر گذار خاطر نشان کرد:  اساتید باید به علم روز مجهز شوند و تنها به برخی علوم اکتفا نکنند، زیرا معلم در جهت دهی و تربیت انسان ها نقش موثری دارد.
چمن اظهار داشت: جریان روشنفکری از دانشگاه ها شکل گرفته به طوری که  دانشگاه ها محل روشنفکری و جریان های بوده است.
وی یادآور شد: خدمات بهداشتی و درمانی به صورت صرف از وظایف دانشگاه نیست اما دانشگاه در  این حوزه توفیق خدمت رسانی به درمان را دارد، اما در بحث آموزش باید انسان هایی  تربیت کنیم که در توسعه و تکامل تعالی معنوی و روحی در علم آموزی و مهارت افراد موثر باشد.
چمن تصریح کرد: متاسفانه شاهد رخوت در حوزه مطالعات خارجی در بین دانشجویان هستیم که دانشجویان باید فارغ از نگاه تخصصی و فوق تخصصی مطالعه بیشتری در سایر حوزه ها داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به معیار سنجش استاد، یادآور شد: معیار سنجش اساتید باید براساس شخصیت شهید مطهری باشد و نحوه اندیشیدن این شخصیت وارسته معیار سنجش اساتید قرار گیرد.
دکتر چمن در پایان گفت: نقش اصلی معلمان علم آموزی و معرفت اندوزی است و جایگاه والای معلمان نیز به همین دلیل است.
تشریح دستاوردهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان در سال ۱۳۹۴
در ادامه این مراسم معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد به دستاوردهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان در سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان در سال گذشته علی‌رغم تمام مشکلات موجود در دو رشته دستیاری جراحی عمومی و دستیاری زنان و زایمان دانشجو پذیرش کرد، رشته‌های دستیاری به ۴ رشته اضافه شد.
دکتر صدراله محرابی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷ دانشجو در رشته‌های دستیاری مشغول به تحصیل هستند، افزود: این دانشجویان در رشته های دستیاری اطفال، دستیاری داخلی، جراحی عمومی و زنان و زایمان مشغول به تحصیل هستند و پیگیر رشته های دستیاری بیهوشی، جراحی کلیه و دستیاری روانپزشکی در  سال ۹۵-۹۶ هستیم.
وی با بیان اینکه چندین رشته کارشناسی ارشد به رشته های این دانشگاه اضافه خواهد شد، گفت: رشته‌های فیزیولوژی، خون شناسی، مامایی، هوش‌بری، انگل‌شناسی، اپیدمیولوژی و ایمنی محیط زیست و اتاق عمل به رشته‌های کارشناسی ارشد اضافه می‌شود.
دکتر محرابی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف طرح تحول سلامت در حوزه آموزشی افزود: همه موظف هستیم طرح تحول سلامت در آموزش را به لحاظ کمی و کیفی به پیش ببریم.
محرابی تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان طرح ارزیابی تحول سلامت در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش را به صورت ماهانه رصد می‌کند و برنامه‌های که موفق نباشیم ریشه‌یابی می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گسترش مجمع آموزش عالی سلامت افزود: ۲۰ دانشجوی رشته کاردانی تکنسین سلامت دهان و دندان برای مجمع عالی سلامت گچساران پذیرش شد و مجمع عالی سلامت شهرستان کهگیلویه راه‌اندازش شد که از مهر ماه برای هر دو شهرستان پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
وی از از افزایش تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ۱۲۲ نفر به ۱۶۶ نفر خبر داد و عنوان کرد: تعداد دانشجویان دانشگاه یک هزار و ۹۶۰ نفر هسشتند که در حال حاضر میانگین دانشجو و استاد ۱۱ دانشجو به یک استاد است.
این مسئول دانشگاهی عنوان کرد: احداث کلینیک تخصصی دندانپزشکی از ضروریات دانشگاه بود که در  فضای یک هزار و ۲۵۰ متر مربع احداث شد.
محرابی از ارتقاء رتبه علمی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ارتقاء رتبه علمی گرفتند که ۷ نفر دانشیار و ۳ نفر و استاد تمام ارتقاء یافتند، تعداد اساتید تمام دانشگاه ۴ نفر، دانشیاران ۲۴ نفر، ۱۰۱ دانشیار و ۴۴ نفر مربی هستند.
به گزارش سلام دنا؛ در پایان این مراسم از اساتید و پژوهشگران نمونه دانشگاه علوم پزشکی استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
دکتر چمن روز استاد
دکتر رضا چمن؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
روز استاد۱
دکتر محرابی
دکتر صدراله محرابی؛ معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان
روز استاد۲
ملاعلی روز استاد
حجت الاسلام ابوالفضل ملاعلی؛ مسئول دفترنهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان
روز استاد۳
دکتر موسویروز استاد
دکتر عبدمحمد موسوی؛ معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان
روز استاد۴
دکتر صادقی
روز استاد۵
روز استاد۶
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
علوم پزشکی در همه زمینه ها یکه تاز است .
همکا.
Iran, Islamic Republic of
دراین همایش باید دانشجویان و روسای ادارات فرهنگی هم دعوت میشدند بخصوص سخنرانی ریاست دانشگاه بسیار ارزشمندو پرمحتوا بود
پزشک
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن اگه میتونی معاون بهداشت ودرمانتو عوض کن والا دانشگاه .
مولوی
Iran, Islamic Republic of
انصافا خدمات علوم پزشکی استان در همه زمینه ها قابل تقدیر است.
Iran, Islamic Republic of
نمونه بارز علمی مدیریت در بخش بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی استان کاملا حاکم است کاش برای دوره های مدیریت این نمونه ها مطرح شوند
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1