تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۱۷۸۹۷۸

حاشیه‌های همایشی که استاندار شدیدا انتقاد کرد

۶
۰
کبنا ؛
 

تعدد سخنرانان و انتقادهای شدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخریب مدیران استان حواشی همایش همدلی و همزبانی در یاسوج بود.
نشست همدلی و همزبانی دولت و ملت ظهر امروز با حضور مدیران دستگاه‌های استانی، شهرستانی، فرمانداران هشت شهرستان استان، استاندار و معاونین استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
در این مراسم که تعدد سخنرانان موجب خستگی اعضای جلسه شده بود هشت نفر به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام علی‌فتح میرمحمدی مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امروزه در کنار سرمایه‌های اقتصادی، سرمایه اجتماعی مد نظر است، گفت: سرمایه اجتماعی میراث تاریخی است که معضلات کنونی جامعه را رفع می‌کند.

وی تصریح کرد: سرمایه اجتماعی در کنار سرمایه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و انسانی جزء سرمایه‌های ملی به شمار می‌آید و مسئولانی موفق می‌شوند که با اتخاذ سیاست‌های لازم موجب توسعه این سرمایه‌ها شوند.

این مسئول بر لزوم وحدت و همدلی میان مسئولان تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال گذشته را همدلی و همزبانی قرار دادند و مردم و دولت با تکیه بر این شعار توانستند موفقیت‌های خوبی در موضوع انرژی هسته‌ای، انتخابات هفتم اسفند و ... کسب کنند.

میرمحمدی با اشاره به عملی کردن شعار سال گذشته در استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد مانند سایر استان‌ها برای عملی کردن این شعار تلاش کرد و برگزاری کاروان‌های همدلی و همزبانی و سفر مسئولان ارشد استان به مناطق محروم، بررسی مشکلات و کمبودهای مردم همه در راستای این شعار بود.

* طرح تحول سلامت به خوبی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

رضا چمن دیگر سخنران این همایش بود، وی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه همه موفقیت‌های حوزه بهداشت و درمان ناشی از طرح تحول نظام سلامت نیست، افزود: احداث ۷۵ باب خانه بهداشت، خرید و نصب دستگاه ام.آر.آی، جذب ۱۳۰ متخصص و فوق تخصص، اجرای طرح تأمین پزشک در روستاها از دستاوردهای خوب حوزه بهداشت و درمان استان بود و جزء طرح تحول سلامت نبود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انجام ۵۰۰ عمل جراحی در منطقه محروم دیشموک، انجام ۵ هزار خدمات دندانپزشکی، برگزاری کنگره بین‌المللی خون با حضور ۱۵ کشور خارجی و تربیت دانشجوی رشته جراحی زنان از دیگر دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان استان است.

وی با اشاره به اهداف طرح تحول سلامت گفت: این طرح در سراسر کشور برگزار شد، اما استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای این فرصت بهترین استفاده را برد.

* بخش عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد هیچگاه دچار رکود نشد

در ادامه پژمان نیک‌اقبالی با اشاره به پیشرفت استان در حوزه بهداشت و درمان افزود: در گذشته از هر یک هزار نفر بستری شده در بیمارستان‌های استان ۳۰ نفر به خارج استان اعزام می‌شدند، در حالی که در حال حاضر از هر یک هزار نفر ۹ نفر به خارج استان اعزام می‌شوند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک هزار و ۸۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد، افزود:میزان مطالبات پیمانکاران استان ۱۸۰ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: قبل از آغاز به کار دولت یازدهم ۶۲ کیلومتر بزرگراه در استان وجود داشت که در چند سال اخیر این دولت بزرگراه‌های استان به ۹۳ کیلومتر افزایش یافت، ضمن اینکه تمامی پروژه‌های تأمین آب حوزه کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه علی‌رغم مشکلات مالی کشور هیچگاه شاهد رکود در حوزه عمرانی نبودیم افزود: شاخص راه روستایی، آب، گازرسانی، جاده‌سازی، بیمارستان در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: تعداد پروژه‌های عمرانی افتتاحی استان در هفته دولت سال ۹۲، ۱۷۶ پروژه با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان بود که در دهه فجر سال گذشته علی‌رغم مشکلات اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاحی داشتیم.

* افزایش اعتبارات پروژه‌های ملی استانی شده کهگیلویه و بویراحمد

حسن نوروزی  با بیان اینکه اعتبارات ماده ۱۸۰ مربوط به قانون پنجم است و حدود ۲ درصد از منابع  عمومی بودجه دولت برای رشد مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص داده می‌شود، افزود: در سال ۹۳ حدود ۸۹ میلیارد تومان از ای اعبتارات برای استان مصوب شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتبارات دو درصد نفت و گاز گفت: اعتبارات دو درصد نفت وگاز استان به ۳ درصد افزایش یافت که در سال گذشته اعتبارات ۷۳ میلیارد ت.مان بود که با افزایش سه درصدی به بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

نوروزی از تشکل کتابچه اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و افزود: کتابچه اقتصاد مقاومتی در افق برنامه شش ساله برای تحقق اقتصاد مقاومتی از سال ۹۵ تا ۹۹ تهیه و تدوین می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سهم استان از اعتبارات و ردیف‌های متفرقه گفت: سهم استان از این ردیف‌ها یک دهم درصد بود اما در حال حاضر سهم استان به ۹ دهم درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات پروژه‌های ملی استانی شده تصریح کرد: اعتبارات پروژه های ملی استانی شده از ۸ دهم درصد به ۲٫۵ درصد افزایش یافت.

در ادامه سید موسی خادمی با مهم خواندن همدلی و همزبانی میان دولت و ملت گفت: همدلی و همزبانی هر دو به یک دوره خاص وابسته نیستند و وجود این موضوع مهم همواره لازم و ضروری است.

* کهگیلویه و بویراحمد از تغییر و تحول سودی نخواهد برد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار همدلی و همزبانی بیشتر بین مسئولان و مدیران برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد شد و افزود: کهگیلویه و بویراحمد استانی کمتر توسعه یافته و استان کم انرژی است و نباید با نقدهای بیجا موجب تخریب آن شویم.

وی با بیان اینکه برخی از افراد هنوز از رفتارهای گذشته خود دست برنداشته‌اند، بیان کرد: برخی بر طبق عادت گذشته خود مدیران استان را مورد تخریب قرار می‌دهند در حالی که تیم مدیریتی که در استان فعال است بهترین تیم سال‌های اخیر است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه علی‌رغم اقدامات موجود برخی به دنبال تغییر مدیران هستند، افزود: استان از تغییرهای گذشته چه سودی برده که اکنون دنبال تغییرات در استان هستیم.

خادمی با اشاره به اینکه برخی در خلوت دولت فعلی را قبول ندارند، گفت: کسانی که به دنبال تخریب دولت هستند در آینده پاسخ بهتری دریافت می‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از موضع برخی رسانه‌های استان انتقاد کرد و گفت: جمعه هفته گذشته نشست بررسی پروژه‌های شهرستان بویراحمد و دنا با حضور مسئولان برگزار شد که برخی رسانه‌ها این نشست را به خوبی پوشش دادند اما برخی رسانه‌ها نقاط ضعف کوچک را بزرگ جلوه دادند و به نقاط ضعف پرداختند.

وی تصریح کرد: عده‌ای به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار یک استان دسته اول را تحویل دادن و حالا در رده آخر قرار گرفته است./فارس

نام شما

آدرس ايميل شما

محمدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر چمن ومعاوناش دانشگا رو نابود کردن.بیمارستان جلیل چی شد.هر روز یه کلنگ به زمین میزنه

معاون درمانش آبروی پزشکارو برده و همه رو فراری داده با رفتار و ادبیاتش
Iran, Islamic Republic of
باید خیلی زودتر از این واکنش نشان می دادید و اجازه تخریب مدیران ارشد استان را به هیچ کس نمی دادید.
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
باید خیلی پیشتر و خیلی بیشتر جلوی افراد مغرض و تخریبگر می ایستاند و اجازه گستاخ شدن به اونها نمی دادند.
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
تو طرفدار کی بودی در منطقه سادات امامزاده علی منطقه خودت کامرانی چند رای آورد؟
Iran, Islamic Republic of
خیلی دیر شد آقای استاندار ای کاش روزه سکوت اختیار نمی کردید
Iran, Islamic Republic of
تنها رسانه ای که خصومت داره با مدیران بویر نیوزه که همه می شناسنش..
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1