تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۱۷۸۸۶۹

مسؤولان در سفر هئیت دولت به استان کوتاهی ندارند / واگذاری ایل‌راه‌های شلالدان به اشخاص /

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
استفاده از ظرفیت اشخاص حقیقی در مجمع خیرین سلامت
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه از خیرین حقیقی دعوت کنیم تا مشارکت بالا برود، گفت: قطعا شخص حقوقی می‌تواند به عنوان شخص حقیقی در مجمع حضور یابد و از ظرفیت آن‌ها نیز استفاده کرد.
فتاح محمدی با بیان اینکه موارد متعددی به عنوان سرمایه مطرح است، گفت: مهم‌ترین سرمایه، سرمایه انسانی است و سرمایه انسانی دارای ایده و فکر است و پایدار بوده و می‌تواند جامعه را کمک کند تا به پیشرفت و توسعه دست پیدا کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرمایه‌هایی از جمله نفت، گاز و منابع طبیعی امکان دارد تمام شوند، گفت: سرمایه انسانی ماندگار است و می‌تواند کشور را در شرایط سخت کمک کند و مبنای این سرمایه سلامت است.
محمدی ادامه داد: عقل و فکر سالم در انسان‌هایی است که دارای سلامت جسمی و روحی است که این مهم توجه و اهمیت کار را در بین مجمع خیرین سلامت چند برابر می‌کند.
وی با اشاره به نقش، جایگاه و رسالت مجمع خیرین سلامت تصریح کرد: کارهای مجمع در راستای سلامت و نجات انسان به کار گرفته می‌شود که وظایف و پیگیری‌های مجمع خیرین سلامت را با توجه به رسالت آن بیشتر می‌کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: کار دستگاه‌های اداری سیاست‌گذاری، اولویت‌بندی و نیازهایی است که باید انتقال دهند و ساختار و تشکیلات مجمع خیرین را اشخاص حقیقی تشکیل دهند تا در تمام ابعاد مدیریت آن را داشته باشند ولی سیاست‌ها را دستگاه متولی تبیین کند و دستگاه بر اساس اولویت‌ها سرمایه‌ها را با حمایت خیراندیشان هزینه می‌کند.
محمدی با اشاره به اقدامات خیرین مدرسه‌ساز اذعان کرد: در سال گذشته اقدامات خوبی در مجمع خیرین مدرسه‌ساز صورت گرفت.
این مسئول ضمن قدردانی از حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد که یاریگر مجمع خیرین مدرسه‌ساز بودند، تصریح کرد: حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی چند جلسه مجمع خیرین مدرسه‌ساز را در شیراز برگزار و حمایت‌های خوبی از این مجمع داشتند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان با تاکید بر اینکه از خیرین حقیقی نیز برای حمایت و کمک به مجمع خیرین سلامت دعوت کنیم تا مشارکت بالا برود، گفت: قطعا شخص حقوقی می‌تواند به عنوان شخص حقیقی در مجمع حضور یابد و از ظرفیت آن‌ها نیز استفاده کرد.
محمدی تصریح کرد: امیدواریم با تلاش اعضا بتوانیم از ظرفیت استان و دیگر خیرین استفاده کنیم و شاهد حمایت‌های خیرین در حوزه سلامت باشیم.
واگذاری ایل‌راه‌های شلال‌دان به اشخاص حقیقی/ پیگیر آزادسازی حریم هستیم
رئیس امور عشایر شهرستان بویراحمد یکی از ایل‌راه‌های واگذار شده به اشخاص حقیقی را ایل‌راه حوزه شلال‌دان عنوان کرد و گفت: به صورت جدی پیگیر واگذاری این ایل‌راه و آزادسازی حریم‌ها هستیم.
جمشید قائدی جمعیت عشایر شهرستان بویراحمد را شش هزار و ۴۳ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۷ هزار و ۶۹۹ نفر عنوان کرد و گفت: تولیدات سالانه عشایر شهرستان از ۴۵۹ هزار و ۳۶۸ راس دام ۳ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز، یک‌هزار و ۸۰۰ تن شیر و ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ تخته پوست است.
رئیس امور عشایر شهرستان بویراحمد گلیم، جاجیم و در بخش کشاورزی تولید جو، گندم، باغات و صیفی‌جات را از دیگر تولیدات عشایر شهرستان عنوان کرد و گفت: خدمات‌رسانی به عشایر کوچنده و نظارت، حمایت و هدایت شبکه‌های تعاونی عشایری، مطالعه و توسعه جامع مناطق عشایری، عملیات اجرایی اسکان عشایر، ساماندهی و توسعه اشتغال عشایر، آموزش عشایر از برنامه‌های امور عشایر جهت خدمات‌رسانی به جامعه هدف است.
قائدی در ادامه با اشاره به آغاز کوچ عشایر اظهار کرد: تمهیدات لازم برای کوچ عشایر اتخاذ شده لذا انتظار می‌رود نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت عشایر همکاری لازم را داشته باشد.
رئیس امور عشایر شهرستان بویراحمد با بیان اینکه کوچ سنتی به فراموشی سپرده شده و بسیاری از جامعه عشایر با کامیون دام خود را جا به جا می‌کنند، گفت: امیدواریم با فرهنگ‌سازی مناسب و رفع مشکلات جامعه عشایر شاهد کوچ سنتی در سطح استان و شهرستان باشیم.
قائدی با تاکید بر اینکه عشایر در زمان کوچ به دلیل واگذاری بخش زیادی از ایل‌راه‌ها به اشخاص حقیقی با مشکلاتی مواجه می‌شوند، گفت: متاسفانه در سنوات گذشته شاهد واگذاری ایل‌راه‌های عشایری به افراد حقیقی هستیم که جامعه عشایر را با مشکلاتی مواجه می‌کند.
این مسؤول یکی از ایل‌راه‌های واگذار شده به اشخاص حقیقی را ایل‌راه حوزه شلال‌دان عنوان کرد و گفت: با توجه به واگذاری ایل‌راه شلال‌دان هم اکنون به باغات ثمری چند ساله تبدیل شدند که با این وجود به صورت جدی پیگیر واگذاری این ایل‌راه هستیم.
وی تصریح کرد:همچنان پیگیر آزادسازی حریم‌ها هستیم و از هیچ تلاشی برای رفاه و آسایش عشایر کوتاهی نمی‌کنیم.
رئیس امور عشایر شهرستان بویراحمد در ادامه با بیان اینکه ۹۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌های استان در شهرستان بویراحمد است، گفت: صیانت و حراست از ایل‌راه‌ها امری ضروری است لذا انتظار می‌رود دستگاه‌ها در راستای حفاظت از ایل‌راه‌ها همکاری لازم را با امور عشایر داشته باشند.
اتصال ۱۰۰ درصد کتابخانه‌های کهگیلویه به اینترنت
رئیس کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه از اتصال همه کتابخانه‌های شهری و روستایی این شهرستان به شبکه اینترنت خبر داد.
محمدطلا سیاهی یکی از شاخصه‌های ارزیابی رشد،توسعه و پیشرفت فرهنگ هر کشور را در میزان کتابخوانی و مطالعه دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز همواره تأکیدات فراوانی در زمینه گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی رد جامعه دارند.
رئیس کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه با اشاره به نقش کتابخوانی در فرهنگ تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است.
سیاهی از کاهش ۱۲ درصدی امانات کتاب در سال گذشته خبر داد و افزود: منابع کتابخانه‌ای با رشد هفت درصدی و میزان مراجعه به کتابخانه‌ها با ۱۱ درصد رشد همراه بوده است.
این مسئول با بیان این‌که در جشنواره اهدای کتاب ۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های شهرستان اهدا شده است،افزود: ۹ باب کتابخانه فعال در سطح شهرستان وجود دارد.
سیاهی گفت: همه کتابخانه‌های شهری و روستایی به اینترنت متصل هستند و از نرم‌افزار کشوری در این زمینه استفاده می‌شود.
کوتاهی از سوی مسؤولان استانی برای سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد صورت نگرفته است
معاون سیاسی،امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که مسؤولان استان هیچ کوتاهی در بسترسازی سفر هیئت دولت نداشته‌اند گفت: این استان همچنان منتظر سفر رئیس جمهور و اعضای دولت است.
فتاح محمدی به سؤالی مبنی بر این‌که چرا با وجود عمق محرومیت و اولویت کهگیلویه و بویراحمد تاکنون هیئت دولت به این استان سفر نکرده است،اظهار داشت: چیزی که وظیفه مسؤولان استانی است به موقع انجام شده و بیش از یک سال از اعلام آمادگی برای این سفر می‌گذرد.
معاون سیاسی،امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از زمانی‌که مشخصاً از استان‌ها خواسته شده برنامه‌ها و راهکارها را برای سفر هیئت دولت اعلام کنند مسؤولان استان این برنامه‌ها را تهیه و اعلام کردند و ما هم‌چنان منتظر حضور رئیس جمهور و اعضای دولت به این استان هستیم.
محمدی با بیان این‌که از منظر استان هیچ گونه تقصیری در تأخیر سفر هیئت دولت وجود ندارد،افزود: بستر برای حضور رئیس جمهور بر اساس برنامه‌هایی که نیاز هست وجود دارد.
این مسؤول در مورد تغییر مدیران غیر همسو با دولت نیز گفت: سیاست دولت اعتدال‌گرایانه است و محور برای عملکرد،خدمت به مردم و توانمندی است.
محمدی افزود: در جابه‌جایی و تحولات مدیریتی از کسانی که متناسب با تشریح وظایف سیاست‌های دولت را همراهی کنند و توانایی خدمت دارند استفاده شده و می‌شود.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان در جابه‌جایی و تحولات مدیریتی از استان‌هایی است که به خوبی عمل کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

حمید زمانی
Iran, Islamic Republic of
اولا شلالدان صاحب داره انهم حدودپانصد جوان وپیرزن ومرد حدود بیست سال تلاش کردند سنگ جمع کردند سندگرفتند وتنها منبع درآمدانها همین زمین شلالدان میباشد حالا یکنفرازخدا بی خبر میخواهد به خاطرخود شیرینی ونگهداری پستش ان را به چهار نفرازبستگانش که به ظاهرعشایرهستند میخواهدنان زن وبچه مارا آجر کند غیرازاینکه مابمیریم که این کار بشه انگارفراموش کرده اید که درلیشتربراثرندانم کاریتان چند انسان مردند حالا تصمیم مشابه میگیرید کمی عاقل باشیدوبه فکراهالی روستای منصورآباد باشت وکته باشید که تنها زمین کشاورزی آنها همین شلالدان میباشدومسءولین محترم هم توجه داشته باشند که این بلارا برسرما نیاورند مگراین هزتران سال مردم کوچ نمیکردند که حالا این تصمیم غلط راگرفته اید
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1