تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۱۷۸۴۹۱

کهگیلویه و بویراحمد مُرد

۴
۰
کبنا ؛ 
زریر حجتی
استاندار سکوت را شکست و از آمارهای غیرشفاف مدیران عصبانی شد. آمار بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد به ۷/۱۷ درصد در سال ۹۴ رسیده است.نرخ بیکاری۹/۲ درصد نسبت به سال ۹۳ افزایش یافته است. میانگین آمار بیکاری در استانها ۱۱ در صد بوده ولی در در سال ۹۴ استان ما نسبت به کل کشور ۷/۶ نرخ بالاتری دارد که با این اوصاف استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه ۳۱ را در بین کل استانها کسب کرده است و این یعنی فاجعه در آمار بیکاری که مصدر همه مفاسد است.  شاید رویکرد سیاسی مدیران و ضعف در برنامه ریزی مهمترین عامل این موضوع باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای طی نامه ای رسمی به وزیر کشور این موضوع را تصدیق ننموده است که بر این اساس ممکن است بزودی شاهد تغییرات مدیریتی توسط استاندار هم باشیم. گر چه در خلال این آمار، ضعف برخی نمایندگان هم به خوبی هویدا شده و از شعارهای مضحک نیز رونمایی می شود.
دلایل تعطیلی بیش از ۶۰ درصدی کارخانجات در شهرک بلکو، افزایش آمار معتادان به ۸ هزار، همچنین افزایش تصاعدی طلاق و آمار فاجعه آمیز بیکاری، شایسته بود از زبان نماینده ای توانمند در صحن علنی مجلس فریاد زده می شد تا مسئولان به مناطق توسعه نیافته نیز توجه نمایند ولی...
در حالی که در جهت رفاه و معیشت دولتمردان و امور داخلی میلیاردها تومان صرف امور داخلی هیأت دولت شده است اما هزاران هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد گرسنه سر بر بالین می نهند و یا دچار انواع آسیب ها و انحرافات ناشی از فقر و بیکاری در این خطه می شوند!
دلایل تنزل رتبه استان را که در نرخ بیکاری سال ۹۳، ۸/۱۴ درصد و اکنون ۷/۱۷ درصد یعنی با درصد تغییرات ۹/۲ درصدی ذکر کرده اند باید در تفاوت کار شخصی برای افراد با کار زیر ساختی و عمومی جستجو کرد. مدیران یا نمایندگانی که برای خوشایند چند فرد و چند رأی ، امور زیر ساختی را وانهادند و وقت خود را که وقت مردم محروم است صرف زد و بند با این و آن کردند حالا باید پاسخگوی شعارهای توخالی باشند و اینکه با نمایندگان و مدیران انقلابی و متعهد به نظام و مردم چقدر فاصله دارند.
تا زمانی که نگاه مدیران و نمایندگان تغییر نکند و  کار شخصی و تعاملات نامطلوب سیاسی بر امور زیر ساختی برتری داشته باشند در این باتلاق بیشتر فرو خواهیم رفت. راهبرد رفع بیکاری، توسعه امور زیر ساختی و در نتیجه بستر سازی برای ایجاد اشتغال است ولی تا زمانی که پاشنه آشیل بر قوم گرایی و سیاسی کاری باشد نباید انتظار معجزه داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
برای بویراحمدفاتحه مع الصلواه
محمدی
Iran, Islamic Republic of
بروبابادلت خوشه، رهیافت وبرون رفت و .... حرفهای قلمبه سلمبه، بچه هامون زیادن بیکاری هو زیادتره کارخونه و.. هم که نداریم
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ایا این اقای مثلا باسواد نمی داند ،مشکل بیکاری دامنگیر تمام ایران شده ؟ایا تمام ایران مرده اند که بویراحمد بخواهد بمیرد؟ به کوری چشم دشمنان قسم خورده ایل بزرگ بویراحمد ،بویر زنده است واین مشکل بزرگ را با همدلی پشت سر خواهند گذاشت .
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1