تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۱۷۸۳۷۶

همایش روز یاسوج برگزار می‌شود

۰
کبنا ؛دبیر اجرایی همایش روز یاسوج از رونمایی تمبر این روز خبر داد و گفت: رونمایی از آهنگ و تندیس روز یاسوج از دیگر برنامه‌های این همایش است.
مسعود نیک‌پی به برگزاری نخستین همایش روز یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: به پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر یاسوج ۱۵ اردیبهشت به‌ نام روز یاسوج نام‌گذاری شده و بنا داریم هر ساله به همین مناسبت برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی همایش روز یاسوج بیان کرد: امسال نخستین همایش یاسوج با عنوان روز یاسوج برگزار شد اما از سال آینده هفته یاسوج و با عناوین یاسوج و غذاهای محلی، یاسوج و لباس محلی مردم، سایر آداب و سنت مردم برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برخی از آداب و رسوم، غذاها، لباس‌های محلی و موسیقی یاسوج برای مردم ناشناخته است، افزود: به بهانه برگزاری روز یاسوج آداب و رسوم مردم بیش‌تر معرفی می‌شود.
این مسؤول تصریح کرد: همایش روز یاسوج چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت، همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس شهرداری این شهر راس ساعت ۱۰ صبح در سالن شهید ایزدپناه برگزار می‌شود که از اولین شهرداران این شهر، اولین‌های شهر یاسوج، اولین اعضای شورای شهر، خانواده اولین شهید استان، خانواده اولین شهید مدافع حرم، سه خانواده‌ای که دارای سه فرزند شهید هستند و اولین معلم شهرستان بویراحمد دعوت شده است.
نیک‌پی از رونمایی تمبر و آهنگ روز یاسوج در همایش روز یاسوج خبر داد و گفت: علاوه بر رونمایی از تمبر و آهنگ روز یاسوج از تندیس اولین یادمان روز یاسوج رونمایی می‌شود.
دبیر اجرایی همایش روز یاسوج با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در اولین دوره این همایش بیان کرد: در همایش سال آینده که به صورت هفته یاسوج برگزار می‌شود از شهرداران مراکز استان‌ها و کلان‌شهرهای کشور دعوت خواهد شد.
وی به اهداف برگزاری اولین همایش روز یاسوج اشاره کرد و گفت: توسعه سرمایه‌گذاری در شهر یاسوج، تدوین توسعه پایدار حوزه شهرسازی، ارتقاء سطح فعالیت‌های خدمات شهری، توجه به آرامش و شادی شهروندان، ارتقاء فرهنگ شهروندی و شهرنشینی، توجه ویژه به ارزش‌های اجتماعی و رعایت قانون و نظم و مسئولیت‌پذیری همگانی، توجه ویژه به عناصر فرهنگی، بومی، آداب و سنن معماری، محیط زیست و معرفی بیشتر و بهتر شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران از جمله اهداف این همایش است.
این مسؤول از برگزاری جشن شب یاسوج همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) خبر داد و گفت: این جشن ۱۵ اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا در پارک ساحلی پارک آب برگزار می‌شود که برپایی سیاه چادر، پخت غذاهای محلی، اجرای موسیقی محلی و پاپ و اجرای بازی‌های بومی و محلی از محورهای این جشن است.
نیک‌پی در ادامه به برگزاری همایش علمی روز یاسوج اشاره کرد و افزود: این همایش ۲۷ اردیبهشت همزمان با دومین همایش ملی گردشگری با مشارکت دانشگاه آزاد واحد یاسوج برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: مدیریت یکپارچه شهری و پیامدهای اقتصادی آن بر شهر یاسوج، بهینه سازی فضای سبز و محیط زیست شهری با اولویت صرفه جویی در مصرف آب و انرژی،مشارکت شهروندان و بخش خصوصی در بهبود خدمات، مدیریت پسماند در شهر یاسوج، تعاملات اجتماعی در فضاهای شهر یاسوج از جمله محورهای همایش علمی روز یاسوج است.
این مسئول اضافه کرد: تاکنون ۳۵ مقاله و ۵ عکس از تاسیس شهر یاسوج تاکنون به دبیرخانه همایش ارسال شده که مقالات هم به صورت کتاب و سی‌دی چاپ می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1