تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۱۷۸۳۷۲

رویای پروژه سوم یاسوج / چاروسا بانک ملی ندارد / زندانی در مرکز گچساران / موفقیت نشریه دانشگاه یاسوج

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /


وعده واقعی یا رؤیایی تکمیل پروژه پل سوم بشار طی ۷۵ روز




مسئولان در آخرین نشست بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی قوا تکمیل پروژه پل سوم بشار را دادند که باید دید این وعده در عمل محقق خواهد شد یا در رؤیا باقی خواهد ماند.

یکی از مشکلاتی که همواره در استان کهگیلویه و بویراحمد از گذشته تا حال در پروژه‌های عمرانی وجود داشته و بر کسی پوشید نبوده بی‌نظمی‌هایی است که در راه ساخت این طرح‌ها و پروژه‌ها گاه ساخت‌ آن‌ها را ماه‌ها و یا سال‌ها به درازا کشانده است.

بی‌شک یکی از مهم‌ترین دلایل این گونه بی‌نظمی‌ها انعقاد قراردادهایی است که در آن‌ها به خوبی وظایف پیمانکاران مشخص نشده و در میانه راه، پیمانکار پروژه را نیمه‌کاره به حال خود رها می‌کند.

در این بین نقش دستگاه‌ها و مدیران در پروژه‌ها و بی‌سرانجامی آن‌ها بسیار مهم است چرا که دستگاه‌های بی‌نظم و مدیران بی‌توجه به پروژه‌ها دردسری برای ساخت و تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌ها در موعد زمانی مقرر داشته و این گونه است که بی‌اعتمادی در بین مردم ایجاد خواهد شد.

چه بسا پروژه‌هایی که در این استان و در کشور به موازات هم کلنگ‌زنی شده‌اند و اکنون پروژه‌ها در سایر استان‌ها در خدمت مردم است اما در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها هنوز پیشرفت فیزیکی به میانه راه هم نرسیده است.

پروژه‌های مهمی در بخش‌های راه و آب و کشاورزی و بهداشت و درمان و ورزش که مردم لحظه به لحظه منتظر راه‌اندازی آن‌ها هستند.

همان گونه که در نشست‌های بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی مطرح می‌شود خطای پیمانکاران و همچنین سهل‌انگاری مسئولان چنین وضعیتی را برای پروژه‌ها ایجاد کرده است.

همین چند روز پیش بود که در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی در استان، منتخب مردم کهگیلویه در مجلس دهم لب به انتقاد گشود و از برخی مسامحه‌ها و سهل‌انگاری‌ها در بستن قرارداد با پیمانکاران انتقاد کرد.

به گفته عدل هاشمی در قرارداد پیمانکاران آن گونه که باید بندها مورد توجه قرار نمی‌گیرد و پیمانکار با کمترین سختی و مشکلی که روبرو می‌شود عطای اجرا و ساخت پروژه را به لقایش می‌سپارد.

پیمانکارانی که با کم و زیاد شدن زمان پرداخت مطالبات دست از کار می‌شویند و پروژه را با همه چشم انتظاری که مردم دارند به امان خدا رها می‌کنند.

یکی دیگر از مشکلات پروژه‌ها به تعریف بیش از حد پروژه‌های خرد و کلان در استان مربوط می‌شود که گاه برای حصول مطامع سیاسی برخی افراد، پروژه‌های بسیار زیادی تعریف می‌شود و پس از کلنگ‌زنی و پیشرفتی ۱۰ تا ۱۵ درصدی در اجرای پروژه، تعطیلی آن‌ها را شاهد هستیم.

یکی از این پروژه‌ها که چندین سال است مردم را سر کار گذاشته پروژه پل سوم بشار است که دیگر حوصله همه را سر برده است.

این پروژه که مربوط به دوره گذشته بوده و بی‌سرانجامی‌ آن تا کنون با گذشت سه سال از عمر دولت کنونی ادامه دارد از آن دست پروژه‌هایی است که همواره مسئولان و پیمانکار برای ساخت آن با هم درگیر بوده‌اند.

 


 
سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بازدید سال گذشته استاندار از این پل مشکلات را مربوط به ضعف پیمانکار می‌دانست.

هر چند سایر مسئولان نیز به صورت ضمنی با کاظمی موافق بودند اما دلیل ادامه کار با پیمانکاری که اجرای پروژه را چنین به درازا کشیده بود بر کسی معلوم نشد.

چند روز پیش در آخرین نشست بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان بویراحمد یکی از طرح‌های نیمه تمامی که مورد بررسی قرار گرفت همین پل سوم بشار بود که بر روی آن بحث زیادی انجام شد.

اما مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان این که خاتمه پیمان به پیمانکار اعلام شده از حضور پیمانکار جدید در این پروژه خبر داد و البته وعده داد که پروژه ظرف ۷۵ روز بعد از عقد قرارداد با پیمانکار جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

 


 
حال مردم شهر یاسوج و مسافرانی که قصد عبور از روی رودخانه بشار را دارند چشم به راه خواهند بود که آیا وعده آقای مدیرکل ظرف ۷۵ روز محقق خواهد شد و یا این که وعده تکمیل پروژه پل سوم بشار مانند بسیاری از طرح‌های دیگر استان در حد شعار و رؤیا باقی خواهد ماند.

 جالب‌تر از هر چیز این که هنوز پروژه پل سوم بشار به سرانجام نرسیده پل چهار بشار کلنگ‌زنی شده و با روندی که در پیش است پل چهارم بشار زودتر از پل سوم به بهره‌برداری خواهد رسید، سوژه‌ای که در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شاید کم‌نظیر باشد.!


بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بویراحمد حمایت کنند

 

فرماندار بویراحمد با اشاره به ظرفیت این شهرستان در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بر ضرورت حمایت بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از این طرح‌ها تاکید کرد.
سید محمدکاظم نظری از دو طرح اقتصاد مقاومتی پرورش شترمرغ و مزرعه زعفران با حضور رئیس جهادکشاورزی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر فنی و حرفه‌ای یاسوج بازدید کردند.

فرماندار بویراحمد در بازدید از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی این شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که طرح‌های اشتغال‌زایی جدیدی از جمله پرورش شترمرغ و زعفران را شروع کردند، اظهار کرد: اجرای چنین طرح‌هایی در رونق اقتصاد و اشتغالزایی جوانان شهرستان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

این مسئول از حمایت سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد که در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی پیشرو است تقدیر و تشکر کرد.

نظری با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های خوبی برای اجرای چنین طرح‌هایی دارد، گفت: اجرای طرح‌های جدید با اشتغالزایی بالا قطعا مورد حمایت دولت خواهد بود.

 


 


 
وی در ادامه بر ضرورت اطلاع‌رسانی طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی که در سطح شهرستان جدید و تازه هستند تاکید کرد و گفت: در حال حاضر خلاء اطلاع‌رسانی در خصوص این طرح‌ها داریم لذا انتظار می‌رود رسانه‌ها اعم از مکتوب و مجازی و صدا و سیما نسبت به اطلاع‌رسانی چنین طرح‌هایی اقدام کنند.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: در صورتی که اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد و آحاد مردم از خواص گوشت شترمرغ آگاه شوند قطعا در افزایش مزارع شترمرغ و درآمدزایی موثر خواهد بود.

نظری از بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی خواست تا از چنین طرح‌هایی با توجیه اقتصادی حمایت کنند.

وی در بازدید از مزرعه زعفران مختار بر ضرورت حمایت و رفع موانع و مشکلات این مزرعه تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های مربوط به کشت زعفران موظف به همکاری هرچه بیشتر هستند تا بتوانیم مزارع زعفران را در شهرستان  توسعه و گسترش دهیم.


نبود زمین مناسب مهم‌ترین مشکل ساخت زندان مرکزی یاسوج
مدیر کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتقال زندان مرکزی یاسوج به مکان دیگر گفت: مهم‌ترین مشکل برای ساخت زندان جدید یاسوج نبود زمین مناسب است.
عباس فلاحتی‌مقدم در نشست جابه‌جایی زندان مرکزی یاسوج اظهار کرد: اداره‌کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در راستای توسعه و آبادانی استان همه تلاش خود را به کار گرفته است.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: در خصوص جابه‌جایی زندان یاسوج تاکنون جلسات مختلفی با حضور مسئولان استانی برگزار شده است.
وی وجود دکل‌های مخابراتی را از موانع پروازی فرودگاه یاسوج برای جابجایی زندان مرکزی یاسوج عنوان کرد و گفت: این زندان در دهه ۶۰ و قبل از فرودگاه یاسوج ساخته شده است.
این مسئول افزود: رایزنی‌های خوبی با مسئولان کشوری در جهت جابه‌جایی این زندان انجام گرفته است و پیگیر این موضوع هستیم.
فلاحتی مطلق مهم‌ترین مشکل جابه‌جایی زندان مرکزی یاسوج را نبود زمین عنوان کرد و گفت: در صورت تهیه زمین کار احداث زندان جدید یاسوج را شروع خواهیم کرد.
وی با تقدیر از همکاری استاندار و معاونین استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون با برگزاری نشست‌های با استاندار و معاونین مشکلات جابه‌جایی زندان یاسوج مورد بررسی قرار گرفته است و همه سعی بر رفع این مشکل داریم.
این مسئول به اعتبارات مورد نیاز احداث و ساخت زندان جدید یاسوج اشاره و اظهار کرد: ساخت این زندان به اعتباری بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان نیاز دارد که امیدواریم این اعتبار تأمین شود تا هرچه زودتر ساخت زندان را شروع کنیم.
فلاحتی همچنین در خصوص انتقال زندان شهرستان گچساران به بیرون از شهر خاطرنشان کرد: زندان گچساران به دلیل این‌که در مرکز این شهر واقع شده است مشکلاتی را برای مردم گچساران ایجاد کرده است.
معضل نبود بانک ملی در چاروسا
رئیس شورای اداری چاروسا گفت: نبود بانک ملی در چاروسا یک معضل اساسی برای مردم و کارکنان دولت است.
حیات پرواز در نشست با مدیرعامل بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته معلم اظهار داشت: هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم، یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت،زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.
رئیس شورای اداری چاروسا با بیان اینکه به نبود بانک ملی در قلعه‌رئیسی اشاره و تأکید کرد: منطقه چاروسا با وجود ۲۵ هزار نفر، دارای ۷۰۰ فرهنگی معلم آموزش و پرورش، دارای حساب پرداخت مددجویان کمیته امداد، حساب پرداخت شهرداری قلعه رئیسی است که دارای حساب بانک ملی هستند.
وی افزود: باید برای دریافت سفته بانکی و یک کارت عابر بانک ملی مسیر طولانی را طی کرد تا مشکلات خدماتی این بانک برطرف شود.
پرواز با بیان اینکه متأسفانه مردم برای استفاده از خدمات این بانک باید به شهر دهدشت ۷۰ کیلومتر و شهر دیشموک ۳۵ کیلومتر را طی کنند تصریح کرد: برای یک کار بسیار کوچک استفاده از بانک ملی باید مسیر بسیار طولانی را طی کنند که سبب اذیت شدن و نگرانی مردم می‌شود.
رئیس شورای اداری چاروسا خاطرشنان کرد: کلیه ظرفیت موجود برای افتتاح یک شعبه بانک ملی را شهر قلعه رئیسی دارد و امیدواریم مدیرعامل و استاندار برای این مشکل مردم چاره‌ای بیاندیشند.
مشاوره حقوقی و راه‌اندازی کلاس‌های قانون کار برای کارگران کهگیلویه و بویراحمدی
دبیر خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد از مشاوره حقوقی و راه‌اندازی کلاس‌های قانون کار برای کارگران این استان در راستای احقاق حقوق کارگران خبر داد.
علی‌رضا جنتی با تبریک هفته کارگر اظهار کرد: یکی از وظایف ما در خانه کارگر آشنا کردن کارگران با حق و حقوق آنها است.
این فعال حوزه کارگری افزود: در همین راستا مهم‌ترین وظیفه ارائه آموزش‌های لازم به جامعه کارگری است.
جنتی بیان کرد: در همین خصوص کلاس‌های قانون کار را برای پی بردن کارگران با حقوق و حقوق کارگری برپا می‌کنیم.
وی به دیگر خدمات این تشکل کارگری اشاره کرد و گفت: تشکلی صنفی و به دور از هیاهوهای سیاسی هستیم و به همین منظور تنها مشکلات صنفی آن‌‌ها را پی‌گیری می‌کنیم.
جنتی بیان کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق کارگران بهترین برنامه‌ها برای آن‌ها برنامه‌های مشاوره‌ای و حقوقی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه مشکلات جامعه کارگری را نیز به اطلاع مسئولان استانی تاکنون رسانده‌ایم، تصریح کرد: خدمات گوناگونی در زمینه‌های مختلف به کارگران ارائه می‌دهیم که تعداد این خدمات در سال جاری نسبت به گذشته بیشتر و با کیفیت‌تر خواهد شد.
نبود زمین مناسب مهم‌ترین مشکل ساخت زندان مرکزی یاسوج
مدیر کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتقال زندان مرکزی یاسوج به مکان دیگر گفت: مهم‌ترین مشکل برای ساخت زندان جدید یاسوج نبود زمین مناسب است.
عباس فلاحتی‌مقدم در نشست جابه‌جایی زندان مرکزی یاسوج اظهار کرد: اداره‌کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در راستای توسعه و آبادانی استان همه تلاش خود را به کار گرفته است.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: در خصوص جابه‌جایی زندان یاسوج تاکنون جلسات مختلفی با حضور مسئولان استانی برگزار شده است.
وی وجود دکل‌های مخابراتی را از موانع پروازی فرودگاه یاسوج برای جابجایی زندان مرکزی یاسوج عنوان کرد و گفت: این زندان در دهه ۶۰ و قبل از فرودگاه یاسوج ساخته شده است.
این مسئول افزود: رایزنی‌های خوبی با مسئولان کشوری در جهت جابه‌جایی این زندان انجام گرفته است و پیگیر این موضوع هستیم.
فلاحتی مطلق مهم‌ترین مشکل جابه‌جایی زندان مرکزی یاسوج را نبود زمین عنوان کرد و گفت: در صورت تهیه زمین کار احداث زندان جدید یاسوج را شروع خواهیم کرد.
وی با تقدیر از همکاری استاندار و معاونین استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون با برگزاری نشست‌های با استاندار و معاونین مشکلات جابه‌جایی زندان یاسوج مورد بررسی قرار گرفته است و همه سعی بر رفع این مشکل داریم.
این مسئول به اعتبارات مورد نیاز احداث و ساخت زندان جدید یاسوج اشاره و اظهار کرد: ساخت این زندان به اعتباری بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان نیاز دارد که امیدواریم این اعتبار تأمین شود تا هرچه زودتر ساخت زندان را شروع کنیم.
فلاحتی همچنین در خصوص انتقال زندان شهرستان گچساران به بیرون از شهر خاطرنشان کرد: زندان گچساران به دلیل این‌که در مرکز این شهر واقع شده است مشکلاتی را برای مردم گچساران ایجاد کرده است.
ضرورت ارائه خدمات باکیفیت به گردشگران در ۱۸ اردوگاه تفریحی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ارائه خدمات باکیفیت به گردشگران در ۱۸ اردوگاه تفریحی استان تاکید کرد.
محمود باقری در جمع خبرنگاران با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان کهگیلویه و بویراحمد و حضور گردشگران در همه ایام سال در این استان اظهار کرد: باید همه بسترها را برای حضور هر چه بیشتر گردشگران در استان فراهم کنیم.
این مسؤول گفت: برای جلب و جذب گردشگران و مسافران بیشتر به استان هم مردم و هم مسؤولان وظایفی بر عهده دارند که در صورت انجام این وظایف صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پاک و پردرآمد در استان رونق بیشتری خواهد گرفت.
وی، رونق گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد را مساوی با اشتغال بیشتر در استان ذکر کرد و گفت: از مهم‌ترین راه‌ها این است که جلب رضایت مسافران و گردشگران را داشته باشیم.
مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: لازم است در اماکنی که به صورت مستقیم با گردشگران سر و کار دارند بهترین خدمات با قیمت‌های مناسب و مصوب ارائه شود تا رضایت‌مندی گردشگران موجب تداوم حضور آن‌ها در استان شود.
وی از اردوگاه‌های تفریحی به عنوان اماکنی یاد کرد که باید در این خصوص توجه لازم را داشته باشند.
باقری به شرع مسافرت‌های تابستانی پس از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در استان تعداد بیش از ۱۸ اردوگاه تفریحی وجود دارد که صاحبان این اردوگاه‌ها باید خود را به بهترین نحو و با خدماتی باکیفیت آماده پذیرایی از مهمانان و مسافران در فصل نوروز کنند.
مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این که همه دستگاه‌های مرتبط باید همکاری و هماهنگی لازم را برای پذیرایی هر چه بهتر از مهمانان نوروزی داشته باشند، خاطرنشان کرد: هم‌افزایی در این زمینه میان دستگاه‌ها اصلی مهم و اساسی برای کمک به توسعه صنعت گردشگری در استان به شمار می‌رود.
راه‌اندازی مجتمع تحقیقاتی دانشگاه یاسوج تا پایان سال
رئیس دانشگاه یاسوج از راه‌اندازی مجتمع تحقیقاتی دانشگاه یاسوج تا پایان سال خبر داد و گفت: در حوزه پژوهش برنامه‌های اساسی در دانشگاه داریم.
محمودرضا رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش پژوهش در دانشگاه‌ها و همچنین نقش دانشگاه‌ها در توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به همین منظور دانشگاه یاسوج در حوزه پژوهش برنامه‌های متنوعی دارد.
وی ادامه داد: یکی از راه‌های توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد دانش‌بنیان کردن تولیدات بوده که دانشگاه سهمی بزرگ در زمینه حرکت استان به سمت اقتصاد دانش‌بنیان دارد.
رئیس دانشگاه یاسوج بیان کرد: به همین منظور مشوق‌هایی برای ارتقا در حوزه پژوهش در دانشگاه در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم برای کمک به توسعه استان در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان گام‌های بلندی برداریم.
وی با اشاره به توجه خاصی که دانشگاه یاسوج به دو مقوله آموزش و پژوهش دارد، تصریح کرد: افزایش رشته‌های باکیفیت در دانشگاه یاسوج را در سال‌های اخیر داشته‌ایم.
این مسؤول ارشد دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد به تعداد رشته‌های موجود در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در این دانشگاه مادر در استان در زمینه کارشناسی تعداد ۲۷ کد رشته و در کارشناسی ارشد نیز تعداد ۵۵ کد رشته داریم.
رحیمی افزود: تعداد سه کد رشته کاردانی و همچنین ۳۲ کد رشته دکتری در دانشگاه یاسوج فعال هستند.
وی، توسعه زیرساخت‌های علمی و پژوهشی را یکی از برنامه‌های مهم این دانشگاه برشمرد و گفت: کامل کردن شبکه اینترنت و تغییر آن از وضعیت فعلی و همچنین راه‌اندازی مرکز مهم علمی در دانشگاه از جمله مجتمع تحقیقاتی و آزمایشگاه مرکزی از برنامه‌های مهم علمی و پژوهشی دانشگاه یاسوج در حوزه زیرساخت‌ها به شمار می‌رود.
رئیس دانشگاه یاسوج در پایان با اشاره به موفقیت‌هایی که دانشگاه یاسوج طی سال گذشته در زمینه پژوهشی کسب کرده است، اظهار کرد: رتبه‌ها و مقام‌های ارزنده کشوری در حوزه پژوهش کسب کرده‌ایم که لازم است با برنامه‌ریزی مدون نسبت به حفظ و ارتقای آن‌ها بکوشیم.
افزایش تعداد ۷۳ دستگاه خودرو و ماشین‌آلات در دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افزایش تعداد ۷۳ دستگاه خودرو و ماشین‌آلات در دهیاری‌های استان با هزینه ۵ میلیارد تومانی خبر داد.
داریوش مظفر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به توجهی که دولت یازدهم به دهیاری‌ها دارد، اظهار کرد: دهیاری‌ها بازوان توانمند دولت در روستاها هستند که باید برای عمران و آبادانی روستاها آن‌ها را بیشتر مورد توجه قرار داد.
مدیرکل دفتر روستایی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از راه‌های جلوگیری از مهاجرت روستاییان و حاشیه‌نشینی در شهرها کمک به عمران و آبادانی روستاها بوده که این وظیفه مهم بر عهده دهیاری‌ها گذاشته شده است.
وی توجه مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد را به موضوع عمران روستایی خوب دانست و گفت: مسئولان ارشد استانی از جمله استاندار و معاون عمرانی دغدغه توسعه و عمران روستاها را در همه مناطق استان به خصوص مناطق محروم دارند.
مظفر یکی از کارها و اقدامات خوب را تأمین اعتباراتی خوب و قابل وصف برای خرید خودروها و ماشین‌آلات مورد نیاز در روستاها دانست و گفت: مبلغ ۵ میلیارد تومان برای این کار در استان هزینه شد.
وی از خرید تعدادی خودروهای حمل زباله، خودروی آتش‌نشانی و مینی لودر، کمپرسی و بیل مکانیکی و لودر خبر داد و گفت: ماشین‌آلاتی که برای عمران روستایی لازم هستند خریداری و در اختیار آن‌ها قرار داده شد.
این مسؤول با بیان اینکه خودروهای مذکور بر اساس دو شاخص در بین روستاها تقسیم می‌شود، بیان کرد: اولین شاخص جمعیت و شاخص دیگر هم محرومیت است که مد نظر قرار می‌گیرد.
مدیرکل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: با این اعتبار تعداد ۷۳ خودرو خریداری و در اختیار دهیاری‌های استان برای استفاده در موارد مختلف قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دهیاری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حدود ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات و خودرو دارند، تصریح کرد: در کل استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۰۰ دهیاری وجود دارد که در راستای توسعه و عمران روستایی خدماتی را به روستاییان ارائه می‌کنند.
این مسؤول از موافقت ایجاد تعدادی دیگر دهیاری در روستاهای استان برای آینده خبر داد و گفت: با تعداد ۱۱۰ دهیاری از مجموع تعداد ۲۷۳ دهیاری پیشنهاد شده در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که تعداد زیادی از مردم استان در روستاها زندگی می‌کنند و اقتصاد استان تا حدود زیادی به روستاها و تولیدات روستاییان وابسته است، تصریح کرد: در سالی که رهبری معظم انقلاب از ما اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل را خواسته‌اند باید برای توسعه روستاها در راستای تولید بیشتر و اشتغال‌زایی در درون خود روستاها کمک کنیم.
سیاست بدون دیانت موجبات فساد را در جامعه فراهم می‌کند
امام جمعه چرام گفت: سیاست بدون دیانت موجبات فساد را در جامعه فراهم می‌کند.
امروز به مناسبت هفته عقیدتی، سیاسی نشستی با حضور مسئولان پایگاه‌ها، مربیان و سرگروه‌هان حلقه‌های سیاسی در سالن ورزشی سپاه برگزار شد.
حجت‌الاسلام جعفر طزری در این نشست ضمن تبریک این روز خدمت همه کسانی که در جهت تقویت باورهای دینی جامعه تلاش می‌کنند، اظهار کرد: استعمار، قرن‌ها تلاش کرد تا سیاست را از دیانت جدا کند ولی با انقلاب امام راحل، تمام تلاش‌های آنان بی‌نتیجه شد.
امام جمعه چرام اضافه کرد: سیاست بدون دیانت موجبات فساد را فراهم می‌کند و اگر سیاست توسط دیانت مهار نشود، نتیجه‌های وخیمی را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امروز شاهد جنایت‌های عظیمی در دنیا به دلیل نبودن دیانت هستیم، عنوان داشت: آنچه باعث شد رزمندگان اسلام با دست خالی ۸ سال در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنند، سیاست و بصیرت توام با دیانت بود.
طزری با اشاره به این مطلب که امروز دشمنان، دیانت و باورهای دینی جامعه را نشانه گرفته‌اند، تشریح کرد: همه ما وظیفه داریم همانطور که مسائل سیاسی را دنبال می‌کنیم ابتدا باورهای دینی خود را محکم سپس به نسل‌های جوان این باورها را انتقال دهیم که کتاب‌های شهید مطهری بهترین ابزار برای تقویت بنیه‌های دینی و اعتقادی است.
مجوز افتتاح شعب بانک در قلعه رئیسی باید از بانک مرکزی صادر شود
سرپرست اداره امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز افتتاح شعب بانک در قلعه رئیسی باید از بانک مرکزی صادر شود.
احدالله امیری در نشست شورای اداری چاروسا با تبریک هفته معلم اظهار کرد: استاد شهید مطهری(ره) با ویژگی‌های برجسته علمی و شخصیتی، به حق نماد کامل معلم بود.
سرپرست جدید اداره امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انبیای الهی به عنوان بالاترین معلمان، به انسان آموختند که فراتر از دنیای فانی، جهان ابدی پس از مرگ وجود دارد که انسان ها باید به فکر زاد و توشه برای آن باشند.
وی با بیان اینکه خدمات رسانی به مردم مهمترین وظیفه بانک است افزود: نظام جمهوری اسلامی اصل خود را بر خدمت رسانی به مردم قرار داده و نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.
امیری خاطرنشان کرد: در خدمات رسانی به مردم نباید از مشکلات و موانع ریز غافل باشید و مشکلات ریز و درشت را بایستی با هم حل کنید گاهی اوقات حل معضلاتی که به نظر ناچیز می ایند بیشتر از اجرای پروژه های بزرگ مردم را خوشحال می کند.
سرپرست جدید اداره امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص انتقادات صورت گرفته در خصوص نبود بانک ملی در قلعه رئیسی بیان کرد: در گذشته صدور مجوز افتتاح شعب بسیار آسان از سوی بانک ملی صادر می شد ولی متاسفانه هم اکنون صدور مجوز بسیار سخت شد.
وی راه اندازی شعبه بانک ملی را در قلعه رئیسی حق مردم آنها دانست و اضافه کرد: تمام ظرفیت لازم برای افتتاح شعب بانک ملی در قلعه رئیسی آماده است که امیدواریم بانک مرکزی این مجوز را صادر کند.
امیری گفت: به جد تلاش خواهم کرد تا نسبت به صدور مجوز برای افتتاح شعب در این شهر اقدام شود ولی لازم است که استاندار و نماینده این شهرستان هم رایزنی در این خصوص انجام دهد.
سرپرست جدید اداره امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد از نصب یک دستگاه خودپرداز در سطح شهر قلعه رئیسی خبر داد و اظهار داشت: مسؤولین با آماده کردن یک مکان که دارای امنیت لازم باشد بانک ملی یک دستگاه خودپرداز در آینده نزدیک راه اندازی خواهد کرد.
 
لزوم ایفای نقش محیط‌بان توسط روستاییان اطراف منطقه حفاظت شده دنا
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مردم در حفاظت از محیط زیست بر لزوم ایفای نقش محیط‌بان توسط روستاییان اطراف منطقه حفاظت شده دنا تاکید کرد.
سید اسدالله هاشمی در بازدید از منطقه کره و دیدار با مردم این منطقه و آشنایی هر چه بیشتر با مشکلات زیست محیطی اظهار کرد: یکی از راه‌های استفاده درست از محیط زیست برای پایداری هر چه بیشتر، آموزش و فرهنگ‌سازی در بین اقشار مختلف مردمی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد استفاه صحیح از منابع و بهره‌برداری پایدار از آن‌ها را گوشزد کرد و گفت: مردم بهترین حافظان محیط زیست خواهند بود در صورتی که آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود.
هاشمی از ظرفیت زیست محیطی استان کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه گردشگری خبر داد و گفت: اگر از این موهبت‌های الهی مانند محیط زیست و منابع طبیعی به درستی استفاده کنیم بهترین زیرساخت برای توسعه صنعت گردشگری خواهند بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نزدیکی و همجواری برخی روستاها همچون منطقه کره با پارک ملی دنا را ظرفیتی بزرگ برای منطقه دانست و گفت: اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود به توسعه منطقه خواهد انجامید.
این مسؤول با اشاره به ظرفیت بسیار بزرگ پارک ملی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد که بستری مهم برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد است، خاطرنشان کرد: همه مردم منطقه باید به عنوان محیط‌بان از این ظرفیت بزرگ حفاظت کنند و اجازه ندهند افراد سودجو سوء استفاده کنند.
وی افزود: پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده مناطقی شناخته شده در کشور و حتی در جهان به حساب می‌آیند که همین امر وظیفه مسئولان و مردم را در حفاظت از آن سنگین‌تر می‌کند.
زیرساخت‌ها برای ورود گردشگران به بویراحمد و دنا فراهم شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که بویراحمد و دنا در فصل تابستان میزبان بیشترین مسافر هستند، گفت: زیرساخت‌ها در بویراحمد و دنا برای ورود گردشگران فراهم شود.
محمود باقری در نشست بررسی مشکلات اردوگاه‌های تفریحی با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در فصل تابستان دو شهرستان بویراحمد و دنا پذیرایی بیشترین مسافر هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از ۳۰۰ منطقه تفرجگاهی، گردشگری و طبیعی، در کهگیلویه و بویراحمد در تمام فصول سال پذیرای گردشگران در استان هستند.
این مسئول گفت: بیش از ۲ هزار اثر تاریخی و ۷۵۰ اثر ثبت شده ملی در کنار بیش از ۳۵۰ بقعه متبرکه سالانه به ویژه در ایام نوروز و تابستان میزبان گردشگران و مسافران است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نبود زیرساخت‌های مناسب در این دو شهرستان افزود: زیرساخت‌های این دو شهرستان برای جذب مسافران در ایام تابستان باید فراهم شود.
باقری با اشاره به اینکه بیش از ۱۸ اردوگاه تفریحی در شهر یاسوج مرکز استان وجود دارد، گفت: وجود این اردوگاه‌های شرایط خوبی را برای حضور گردشگران در ایام تابستان ایجاد کرده است.
این مسئول افزود: همه دستگاه‌ها و به خصوص گردشگری وظیفه دارند در راستای ساماندهی و بر این اردوگاه‌های تفریحی نظارت داشته باشند.
وی عنوان کرد: بازرسان و کارشناسان اداره‌کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه‌روزی بر اردوگاه‌های تفریحی نظارت می‌کنند.
باقری با اشاره به برخورد با افراد متخلف تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمت خودسرانه برای خدمات‌دهی خلاف قانون است و با مالکان متخلف برابر قانون برخورد می‌شود.
این مسؤول با بیان اینکه بخش خصوصی نقش مهمی در خدمات‌دهی به گردشگران دارد، گفت: سرمایه‌گذاری و توجه به بخش خصوصی مناسب‌ترین راهکار برای توسعه و جذب گردشگر در این استان است.
موفقیت نشریه علمی دانشگاه یاسوج در کسب بیشترین میزان ضریب تأثیر
نشریه علمی معتبر دانشگاه یاسوج با نام «دانش بیماری‌شناسی گیاهی» موفق به کسب بیشترین ضریب تاثیر از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) شده است.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج نشریه علمی معتبر دانشگاه یاسوج با نام «دانش بیماری‌شناسی گیاهی» موفق به کسب بیشترین ضریب تاثیر از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) شده است.
این نشریه که صاحب امتیاز آن دانشگاه یاسوج و مدیر مسئول آن دکتر مهدی صدروی است، توانست بالاترین ضریب تاثیر در بین نشریات علمی معتبر رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور را به دست آورد.
صدروی عضو هیئت علمی گروه گیاه‌پزشکی دانشگاه یاسوج و مدیرمسئول این نشریه در گفت‌وگوی کوتاهی گفت: پس از ۴ سال انتشار این نشریه و تلاش‌های اعضای گروه علمی این موفقیت بدست آمد.
وی خاطرنشان کرد: این موفقیت مرهون حمایت‌های معنوی و مادی ریاست دانشگاه، معاونین پژوهشی و فن‌آوری و اداری و مالی دانشگاه و تلاش‌های مستمر و ارزنده هیأت تحریریه این نشریه شامل دکتر محمد عبدالهی، دکتر سید محسن تقوی، دکتر سید علی اکبر بهجت‌نیا، دکتر حبیب‌الله حمزه زرقانی، دکتر عباس صلاحی اردکانی و دکتر سید محمد رضا موسوی است.
لزوم ایفای نقش محیط‌بان توسط روستاییان اطراف منطقه حفاظت شده دنا
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مردم در حفاظت از محیط زیست بر لزوم ایفای نقش محیط‌بان توسط روستاییان اطراف منطقه حفاظت شده دنا تاکید کرد.
سید اسدالله هاشمی  در بازدید از منطقه کره و دیدار با مردم این منطقه و آشنایی هر چه بیشتر با مشکلات زیست محیطی اظهار کرد: یکی از راه‌های استفاده درست از محیط زیست برای پایداری هر چه بیشتر، آموزش و فرهنگ‌سازی در بین اقشار مختلف مردمی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد استفاه صحیح از منابع و بهره‌برداری پایدار از آن‌ها را گوشزد کرد و گفت: مردم بهترین حافظان محیط زیست خواهند بود در صورتی که آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود.
هاشمی از ظرفیت زیست محیطی استان کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه گردشگری خبر داد و گفت: اگر از این موهبت‌های الهی مانند محیط زیست و منابع طبیعی به درستی استفاده کنیم بهترین زیرساخت برای توسعه صنعت گردشگری خواهند بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نزدیکی و همجواری برخی روستاها همچون منطقه کره با پارک ملی دنا را ظرفیتی بزرگ برای منطقه دانست و گفت: اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود به توسعه منطقه خواهد انجامید.
این مسؤول با اشاره به ظرفیت بسیار بزرگ پارک ملی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد که بستری مهم برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد است، خاطرنشان کرد: همه مردم منطقه باید به عنوان محیط‌بان از این ظرفیت بزرگ حفاظت کنند و اجازه ندهند افراد سودجو سوء استفاده کنند.
وی افزود: پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده مناطقی شناخته شده در کشور و حتی در جهان به حساب می‌آیند که همین امر وظیفه مسئولان و مردم را در حفاظت از آن سنگین‌تر می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اکبر
Iran, Islamic Republic of
قول افتتاح این پل رو هم زارع سال ۹۴ داده بود آخی اخی اخی اخی
سجاد
Iran, Islamic Republic of
که همش زد و بند با پیمانکارایی میباشد که در دوره انتاخابات از جیب دادن حالا بالید یسه جوری جبران باشه کجا بهتر از بیت المال برای جبران ای همه هزینه و......... و البته بی لیاقتی و عدم تخصص و کاردانی مسئولان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1