تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۱۷۸۲۶۲

یادواره ۳۴ شهید روحانی در دهدشت

۰
کبنا ؛مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: یادواره ۳۴ شهید روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد سی‌ام اردیبهشت در دهدشت برگزار می‌شود.
سید مصطفی مهدی امروز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مسئولان شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شده بود از یادواره شهدای روحانی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: یادواره ۳۴ شهید روحانی استان پایان اردیبهشت به میزبانی دهدشت برگزار خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در راستای برگزاری اجلاسیه بزرگ سرداران و شهدای استان که قرار است آبان‌ماه در مرکز استان برگزار شود، یادواره‌هایی در سطح شهرستان‌ها اجرا می‌شود.
مهدی با بیان این‌که فرهنگ ایثار و شهادت کشور ما را مستقل کرد،گفت: اگر این فرهنگ در جامعه کم رنگ شود یقینا جامعه به زوال کشانده می‌شود.
وی، فرهنگ ایثار و شهادت را مهمترین اسلحه در برابر توپ و تانک دشمن دانست و گفت: زمانی که دشمن با ابزار و ادوات جنگی به کشور ما حمله کرد تنها چیزی که دشمن از آن محروم بود و ما داشتیم، همین فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی بود.
مهدی افزود: قشر روحانی ۱۱ برابر اقشار دیگر نسبت به جمعیت خود شهید تقدیم نظام اسلامی کرده که از این تعداد ۳۴ شهید مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.
به گفته مهدی، شهرستان کهگیلویه با تقدیم ۱۰شهید روحانی نسبت به سایر شهرستان‌های استان پیشتاز بوده است.
این مسئول با اشاره به نقش مبلغان در ترویج دین و احکام اسلامی تصریح کرد: تلاش خستگی‌ناپذیر روحانیان استان ستودنی است.
مهدی تصریح کرد: شاید اگر روحانیت فکر انقلاب را از حوزه در ذهن مردم تبلیغ و ترویج نمی‌کرد امروز خبری از نظام اسلامی نبود.
اجلاسیه ۱۸۴۵ شهید کهگیلویه و بویراحمد آبان ماه برگزار می‌شود
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری یادواره شهدای روحانی استان در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: این یادواره در ۳۰ اردیبهشت در شهر دهدشت برگزار می‌شود.
فتاح محمدی امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان کهگیلویه که درسالن فرمانداری دهدشت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راهبردهای مهم در کشور بحث فرهنگ ایثار و شهادت است.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حفاظت، پاسداری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه همگانی‌ است تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و آحاد مردم باید در این امر مهم مشارکت و در پاسداشت، تکریم و تجلیل این مجاهدت‌ها و ایثارگری‌ها بتوانند نقش فعال ایفا کنند.
محمدی به تحول بزرگ فرهنگی که امسال در استان انجام می‌شود اشاره کرد و افزود: اجلاسیه سرداران شهید و شهدای استان در آبان ماه به مدت ۴ روز در مرکز استان با حضور یکی از روسای قوای سه‌گانه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در شهرستان‎‌ها فرماندار به عنوان رئیس و بنیاد شهید دبیر جلسه است افزود: به تبع آن کمیته شهرستان‌ها و اقشار وظیفه دارد که در شهرها فضاسازی محیطی و حتی در مسیرهای تردد بین شهرستانی فضای استان را به سمتی هدایت کند که بتوانیم فرهنگ شهادت و ایثارگری را احیا کنیم.
محمدی به برگزاری یادواره شهدای روحانی استان در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: این یادواره در ۳۰ اردیبهشت در شهر دهدشت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه به صورت متمرکز کنگره سردارن شهید در یاسوج تمثال یک هزار و هشتصدو چهل و پنج شهید استان را با کیفیت بالا طراحی می‌کند افزود: شهرداری یاسوج بخشی از این کار را انجام و مابقی آنها باید توسط شهرداری‌های دهدشت و گچساران انجام شود.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید تلاش کنیم که برگزاری یادواره‌ها کیفیت، اثربخشی و ماندگاری خوبی داشته باشد افزود: لازم است که مستند این یادواره‌ها ساخته و در چندین نوبت در صدا و سیما پخش تا فضای استان آماده شود.
محمدی با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان از مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره‌ها است تصریح کرد: شهید با آن عمل مجاهدانه خود و با تقدیم مطلوب‌ترین سرمایه خویش یعنی جانش بالاترین معامله را با خداوند انجام داده و به اهداف بلند خویش دست پیدا کرده و ما برای مصونیت‌سازی و توانمندی خودمان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات لازم است که این یادواره‌ها را با کیفیت بالا برگزار کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1