تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۷۷۳۸۲

کهگیلویه و بویراحمد دچار سوء‌مدیریت است

۷
۰
کبنا ؛
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به اینکه کهگیلویه‌وبویراحمد از اجرایی نشدن سفر رئیس جمهور بسیار متضرر شد، گفت: سهم این استان در اعتبارات سال ۹۴ به‌سبب نیامدن هیأت دولت به این استان به حداقل رسید.


جبار کیانی درباره علت عقب ماندن این استان از کاروان توسعه اظهار داشتkiani: این استان به‌سبب محروم بودن از زیرساخت‌هایی مانند راه مناسب، فرودگاه مناسب و راه‌آهن از لحاظ توسعه با دیگر استان‌ها فاصله زیادی دارد.
وی با بیان اینکه بخشی دیگر از مشکلات این استان ساختاری است افزود: باید مکانیزمی فراهم شود که صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری، اعطای تسهیلات بانکی و قوانین و مقررات بیمه‌ای و مالیاتی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تسهیل شود.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با تأکید بر اینکه مسئولان این استان باید شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" را به درستی سرلوحه کار خود قرار دهند، تصریح کرد: اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بخواهیم برنامه کاری اداری خود را مطرح کرده و به اقتصاد مقاومتی بسط دهیم قابل قبول نیست، زیرا اقتصاد مقاومتی شرایط جدیدی را ایجاد می‌کند و آن اینکه باید در طی هر هفته گزارش افزایش اشتغال یا پایداری اشتغال به صورت عملیاتی ارائه شود.
کیانی مهم‌ترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی این استان را عدم تزریق نقدینگی و نبود سرمایه در گردش عنوان و بیان کرد: بخشی از مشکلات این واحدها نیز متأثر از شرایط اقتصادی جامعه است.
وی با بیان اینکه هزینه تمام شده کالا در این استان بسیار بالاتر از دیگر استان‌هاست، افزود: زیرساخت‌های اساسی برای توسعه در این استان مهیا نیست و نرخ بهره بانکی نیز بالا است.
کهگیلویه و بویراحمد دچار سوء‌مدیریت است
این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: مهم‌تر از همه این موارد این است که در این استان سوءمدیریت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها وجود دارد به این سبب که کهگیلویه و بویراحمد سبقه صنعت، معدن و کشاورزی به شکل نوین و با تکنولوژی روز را ندارد.
کیانی رسیدن به رونق و توسعه را مستلزم تغییر نگاه مدیران این استان دانست و بیان کرد: بانک‌های استان نیز باید از حالت بنگاهی و نزول خوری بیرون بیایند و حداقل منابعی که مردم در دست آنها دارند برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی سرمایه‌گذاری کنند.
وی تأکید کرد: بانک‌ها باید دلالی، واسطه‌گری و مضاربه‌گری را کنار گذاشته و منابعی را که مردم اعتماد کرده و در اختیار آنها قرار داده‌اند را مستقیما وارد عرصه تولید کنند تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.
کهگیلویه‌وبویراحمد از به تعویق افتادن سفر هیئت دولت آسیب دیده است
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در پاسخ به این سؤال که آیا عدم حضور هیئت دولت در کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات ایجاد شده در این استان مرتبط است، گفت: ما در بخش خصوصی معتقدیم که استان ما از قافله حمایت‌های دولت در حوزه عمرانی به سبب به تعویق افتادن سفر رئیس جمهور بسیار آسیب دیده است.
کیانی با اشاره به اینکه امسال اعتبارات ملی به سبب کمبود منابع و اعتبار تنها حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد تخصیص یافت، تصرح کرد: همین میزان اعتبار نیز بخش اعظم آن نصیب استان‌هایی شد که رئیس‌جمهور به آنجا سفر کرده بود.
وی گفت: شاید یکی از دلایلی که امسال فضای کسب و کار کهگیلویه و بویراحمد در حوزه عمرانی تعطیل شد و شرایط بسیار بدی به وجود آمد این بود که ما نتوانستیم از فرصت حضور رئیس جمهور در استان استفاده کنیم.
این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: به فرض مثال در اعتبارات ملی بیش از ۱۷ درصد تخصیص منابع نداشیتم در صورتی که در سطح کشور به طور میانگین حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد منابع ملی تخصیص یافت و حتی در بعضی استان‌ها منابع ملی تا ۴۰ یا ۵۰ درصد نیز تخصیص یافت.
کیانی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد از اجرایی نشدن سفر رئیس جمهور بسیار متضرر شد، گفت: مسئولان استان باید به این مسئله توجه کنند که سهم ما در اعتبارات سال ۹۴ از بابت نیامدن رئیس‌جمهور به استان به حداقل خود رسید و در این مورد بیشترین معضل را داشتیم.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی به شرایط کنونی استان معترض است، تصریح کرد: مسئولان استان باید به سمت استفاده بیشتر از این منابع عمرانی پیش بروند و شاید یکی از دلایلی که امروز شاهد افزایش نرخ رشد بیکاری در این استان هستیم این باشد که نتوانستیم از منابعی که در بودجه‌های جاری کشور اختصاص داده شد بهره کافی را ببریم./تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر بانک ها که این آقا اینگونه بهشون توهین کرده
Iran, Islamic Republic of
سو مدیریت یکی هم خودت
شمو
Iran, Islamic Republic of
محرومیت ما حق ماست وقتی این استاندار ماست این مدیر کلها این مدیران پست پرست راداریم وفقط برچسب پست را یدک میکشند اما از شرح وظایف خود هیچ اطلاعی ندارند وترس از اینکه از بالا دستی خود چیزی بخواهند وترس از ازدست دادن پست .....همان بی تحرک وخاموش باشند وشعار بدهند بهتر تا عمل .....
کارمند
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه خودت خیلی مدیریت داری اقای دیپلمه خخخخخخخ
کارمند
Iran, Islamic Republic of
چ
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
عین واقعیت .خداییش بیایید بررسی کن ضعف کدیریت در استان بیداد میکنه .
Iran, Islamic Republic of
ککا همینه کم داشتیم که پیمونکارل هم بیان نظر مدیریتی بین!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1