تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۱۷۷۲۲۱

سپری روزهای سختی ارشاد استان (+تصاویر)

۰
کبنا ؛ برگزیدگان جایزه ملی داستان کوتاه سقلاتون در گچساران تجلیل شدند
برگزیدگان جایزه ملی داستان کوتاه سقلاتون با حضور نویسندگان مطرح کشوری در گچساران تجلیل شدند.
با حضور نویسندگان مطرح کشوری از جمله ابوتراب خسروی، معاون امنیتی سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و اقشار مختلف مردم مراسم اختتامیه جایزه ملی داستان کوتاه سقلاتون در گچساران برگزار شد.
در این مراسم که در سالن مهرگان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، از هیئت داوران و ۶ نویسنده برتر این جشنواره تجلیل شد.
در این جشنواره که در دو گروه برگزار شد در گروه آزاد آقایان انوشه مرادی‌زاده از مازندران، عباس باباعلی‌زاده و سعید تورک هر دو از تهران به ترتیب مقام‌های نخست تا سوم را کسب کردند و در گروه محلی نیز آقایان حسن فره‌گری از کرمانشاه، میثم فرهمندیان از گچساران و حجت مهرعلی‌زاده از کرمان به ترتیب حائز رتبه نخست تا سوم شدند.
 
هنرمندان فرهنگ اسلامی را در جامعه ترویج دهند‌
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنرمندان با خلق آثار هنری فرهنگ اسلامی را در جامعه ترویج دهند.
فتاح محمدی در آیین اختتامیه نخستین جایزه ملی داستان کوتاه «سقلاتون» گچساران، اظهار داشت: هنرمندان در احیا و نشر فرهنگ اسلامی نقش و تأثیر بسیاری دارند.
وی با بیان اینکه فرهنگ اساس و هویت یک جامعه است، تصریح کرد: هویت یک جامعه براساس فرهنگ آن شکل می‌گیرد و سرنوشت یک جامعه در گرو فرهنگ آن است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اساس توسعه در جامعه فرهنگ است، عنوان کرد: امروز ما با تهاجم و جنگ سازمان‌یافته‌ای روبه‌رو هستیم.
محمدی با بیان اینکه بحران هویت در جامعه ما بیداد می‌کند، افزود: جنگ نرم به دنبال ایجاد شک و تردید در مردم بوده و هنرمندان متولیان ساماندهی هویت در جامعه هستند.
وی با تأکید بر اینکه هنرمندان می‌توانند با خلق آثار هنری فرهنگ اسلامی را احیا و ترویج دهند، گفت: هنر اسلامی مبتنی بر باورها، ارزش‌ها و هنجارهای مورد قبول جامعه بوده و هنر اسلامی تبلور روح ایمانی و توحیدی هنرمند است.
معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تقویت و حمایت هنرمندان این استان برای خلق آثار هنری بهتر و فعالیت هر چه بهتر تأکید کرد.
در این آئین در بخش آزاد انوشه منادی از بابل، عباس باباعلی از تهران و سعید تورک از تهران به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.
در بخش بومی نیز حسین فعلهگری از کرمانشاه، میثم فرهمندیان از گچساران و حجت مهرعلیزاده از کرمان به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.
 
روزهای سختی که فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد سپری کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال ۹۴ برای فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان به سختی سپری شد.
رضا دهبانی‌پور اظهار داشت: اگر قرار است به سمت توسعه همه جانبه برویم، باید به سمت تعلیمات عمومی وآموزش حرکت کنیم.
وی فرهنگ و آموزش را از موضوعات بسیار مهم و تأثیرگزار در جامعه عنوان کرد و افزود: اگر در فرهنگ و آموزش مشکلاتی باشد به طور قطع در سیاست و اقتصاد نیز دچار مشکلاتی می‌شویم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال آموزش در محور و اولویت برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان قرار گرفته است.
دهبانی‌پور خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی در رشته‌های مختلف هنری برای هنرمندان جهت ارتقای سطح دانش آن‌ها در دستور کار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۵ قرار دارد.
وی بیان کرد: ما سال ۹۴ را به سختی پشت سر گذاشتیم و البته مسئولان استان در کمک به ما دریغ نکردند ولی سال گذشته را به سختی سپری کردیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال گذشته ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای استان با کمترین منابع مالی و اعتبارات و هزینه‌ها کارهای ارزشمندی را انجام دادند.
دهبانی‌پور ابراز کرد: امیدواریم در سال ۹۵ مسئولان کهگیلویه و بویراحمد توجه بیشتری به فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان داشته باشند.

رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: سقولاتون به دلیل اهمیت در تولید نفت و منطقه جغرافیای خاص و همچنین قرار گرفتن بر کوهی بلند به عنوان بام نفتی ایران معروف است.
ساسان حبیبی‌نژاد اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران همواره در کنار فرهنگ‌دوستان و هنرمندان همچنین مجموعه فرهنگی گچساران بوده و همکاری و تعامل مطلوبی داشته است.
وی افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دارای حوزه فعالیت گسترده در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان و فارس و از زیر مجموعه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی نفت ایران است.
رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: شرکت نفت گچساران دارای ۷ هزار کیلومتر خط لوله بوده که از شرکت‌های مهم نفتی کشور به شمار می‌رود.
حبیبی‌نژاد با اشاره به منطقه نفتی سقلاتون در گچساران گفت: از ویژگی‌های منحصربه‌ فرد گچساران وجود مناطق عملیاتی قلب نفتی«گوره» و بام نفتی ایران « سقلاتون» در این شهرستان است.
وی بیان کرد: به دلیل بلندی منطقه سقلاتون و قرار گرفتن تأسیسات نفتی شرکت نفت گچساران برآن و عدم نیاز به پمپاژ نفت به علت شیب خاص و بلندی این منطقه نام بام نفتی ایران برای این منطقه انتخاب شده است.
رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه گچساران بر یکی از ابرمخزن‌های نفتی جهان قرار دارد، اظهار کرد: شرکت نفت و گاز گچساران نیز به عنوان دومین شرکت تولیدکننده نفت مناطق نفت‌خیز جنوب همواره در شرایط مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس و تحریم‌ها لحظه‌لی از فعالیت دست نکشیده و با اقتدار در راستای سیاست‌های کشور گام برداشته است.
 








نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1