تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۱۷۶۴۶۹

کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی در یاسوج

۰
کبنا ؛ 
 امروز نخستین کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران، معاونین و کارشناسان ادارات کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.


به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نخستین همایش کارگاه آموزشی مشارکت عمومی و خصوصی با رویکرد اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیران معاونین و کارشناسان ادارات کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، بر واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوص جهت اتمام پروژه‌های نیمه تمام تأکید کرد و گفت: ۱۸۰۰ پروژه نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
بنابر این گزارش، مجید سینایی مدیرکل پژوهش و آموزش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش، اظهار کرد:یپبیش از ۲۰۰ نفر از مدیران، معاونین و کارشناسان دستگاه‌های اجرائی در این همایش شرکت کردند.

سینایی در ادامه با بیان اینکه آموزش همواره مدنظر کشورهای پیشرفته است، بیان کرد: امیدوارم امسال با همتی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارد، شاهد سال خوبی در استان‌ مان باشیم.

وی اقتصاد مقاومتی را راهکاری برای برون رفت از وضعیت بد اقتصادی دانست و گفت: برگزاری این کارگاه آموزشی ضروری بود.

حسن نوروزی اظهار کرد: قرار است در سال ۹۵ چندین همایش در این زمینه برگزار شود که امروز نخستین همایش با موضوع اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۱ هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم، افزود: اعتبار حدود ۷ هزار پروژه از محل منابع ملی تأمین شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۷۵ هزار پروژه نیمه تمام در سطح استان‌ها وجود دارد که تقریبا یک‌هزار و ۸۰۰ پروژه از این تعداد در استان هستند.

این مسئول ادامه داد: با فرض اینکه دیگر پروژه جدیدی ایجاد نشود حدود ۱۰ یا ۱۵ سال طول می‌کشد تا با منابع موجود بتوان این پروژه‌ها را به اتمام رساند.

نوروزی، واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوص را مهم‌ترین راهکار دولت جهت اتمام آنها عنوان کرد و بیان داشت: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی یکی از اولویت‌های مورد تأکید دولت است.

وی هزینه تجهیز بالا برای سرمایه‌گذار، عدم وجود منابع مالی پایدار، عدم اعتماد بخش خصوصی به دولت، عدم جذابیت مالی و اقتصادی پروژه‌ها و عدم تناسب قیمت فروش با بهای تمام شده کار را از جمله موانع سر راه بخش خصوصی جهت پذیرفتن پروژه‌ها عنوان کرد.

نوروزی راه‌اندازی نهاد مالی مانند صندوق‌های توسعه‌ای در سطح کشور جهت حمایت از سرمایه‌گذاران در قالب ارائه تسهیلات ارزان قیمت یا پرداخت یارانه و راه‌اندازی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری که مثلا بتوان به جای ضمانت خود پروژه را به بانک ارائه داد را از جمله راهکارهای مفید جهت ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران برای پذیرفتن پروژه‌ها بیان کرد.

پروژه‌های عمرانی کهگیلویه‌وبویراحمد با حداقل قیمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پروژه‌های عمرانی این استان با حداقل قیمت به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.
سید موسی خادمی اظهار داشت: بخشنامه دولت مبنی بر واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی در همه استان‌ها و در هر استانی به تناسب ظرفیت‌ها و وضعیت اقتصادی و عمرانی باید بازخورد مناسب خود را داشته باشد.
وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد ممکن است در برخی حوزه‌ها امکان واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی وجود نداشته باشد، اما تعداد زیادی پروژه در این استان وجود دارد که با مشخصاتی که در بخش‌نامه تعریف شده است قابل تطبیق بوده و قابل واگذاری هستند.
خادمی تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌ها در حوزه‌های آب، بهداشت و درمان، فرهنگی و ورزشی قابلیت خوبی برای واگذاری به بخش خصوصی دارند.
وی بیان کرد: تعدادی از پروژه‌هایی که به نظر می‌رسد با منابع دولتی قابل تأمین نیستند و حتی اگر قابل تأمین باشند بعدها ادامه کار، نگهداری و مدیریت آنها با مشکل مواجه می‌شود باید با راهکار جدید به بخش خصوصی واگذار شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی به معنای خصوصی‌سازی کامل آنها نیست بلکه دولت با بخش خصوصی شریک می‌شود و مردم نباید از بابت افزایش قیمت خدمات ارائه شده نگرانی داشته باشند زیرا خدمات با همان قیمت دولتی ارائه می‌شود.
خادمی با بیان اینکه ابتکار فعلی دولت مشارکت با بخش خصوصی است، گفت: این کار به مدیریت بهتر و بهره‌وری بیشتر منابع کمک می‌کند و از سوی دیگر می‌تواند منابع بیشتری در اختیار داشته باشد که خدمات را با قیمت مناسب به مردم ارائه دهد.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری که بخواهد به این عرصه ورود پیدا کند باید توجیهات مالی، اقتصادی و فنی طرح خود را آماده کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه این طرح با حمایت‌های دولت توجیه اقتصادی لازم را دارد، ابراز کرد: دولت برای کمک بیشتر به توجیه‌پذیری این طرح‌ها تلاش می‎کند با حداقل قیمت ها طرح‌ها را واگذار کند.
خادمی تصریح کرد: دولت رسما اعلام کرده است که به دنبال تأمین منابع و درآمد از محل فروش این طرح‌ها نیست بلکه هدف اصلی راه‌اندازی این طرح ها است.
وی بیان کرد: بسیاری از این طرح‌ها ممکن است با قیمت صفر تحویل داده شوند یا در حال حاضر قیمت‌گذاری شده اما دریافتی صورت نگیرد و بعدها هزینه آن به بهای خدمتی باشد که به مردم ارائه می‌شود.
خادمی در ادامه بیان کرد: انتظار می‌رفت مدیران در این جلسه حضور پر رنگی داشته باشند، کارشناسان یادداشت‌های خود را به مدیرانشان توضیح دهند.

 DSC_6615 DSC_6620 DSC_6622 DSC_6623 DSC_6627 DSC_6638 DSC_6642 DSC_6645 DSC_6647 DSC_6648 DSC_6651 DSC_6653 DSC_6655 DSC_6658 DSC_6664  DSC_6670 DSC_6676 DSC_6681 DSC_6683 DSC_6689 DSC_6691 DSC_6693 DSC_6696 DSC_6702 DSC_6705 DSC_6706 DSC_6707 DSC_6713  DSC_6729  DSC_6754 DSC_6757  DSC_6768 DSC_6772 DSC_6782
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
انگار ۲ تا از عزیزان تو جلسه خواب هستند یا من اشتباه می کنم
خوابم میاد
United States
مدیران ک نیستن همشون همون چندتایی هم که هستن انگار خوابشون برده.گتاه داره از راه دور اومدن خستشونه
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1