تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۱۷۶۳۲۹

وقتی مسئولان در حق مردم این روستا به خواب رفته‌اند

۲
۰
کبنا ؛ 


مردم رودسمه از توابع شهر دیشموک برای عبور و مرور از رودخانه و انجام کارهای روزانه بدترین شرایط را دارند.
اهالی روستای رودسمه، پای‌پره و دیگر روستاهای اقماری از توابع دیشموک همچنان بر اثر تخریب پل رودخانه و طغیان آب رودخانه صبح‌ها و عصرها با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.
در همین خصوص یکی از اهالی روستای رودسمه گفت: ۲۰ سال است که این روستا با این مشکل و معضل دست و پنجه نرم می‌کند اما هیچ مسئولی که یاریگر این مردم محروم و مظلوم باشد وجود ندارد.





شهروند دیگر نیز گفت: ۲۰ روز است که از واکسن بچه خردسالم می‌گذرد و بر اثر تخریب پل رودخانه نتوانستم به موقع به مرکز درمانی اسفندان مراجعه کنم و تخریب پل رودخانه رودسمه باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در زمینه بهداشتی و سایر کارها شده است.

رازی‌پور پزشک روستای اسفندان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: این روستا آخر استان کهگیلویه و بویراحمد نیست بلکه آخر دنیاست با مشتی از مشکلات که زندگی هر فردی را به تباهی خواهد کشید و من نمی‌دانم این مردم چه دل خوشی دارند که در چنین روستاهای فاقد امکانات رفاهی زندگی می‌کنند.

 وی گفت: هفته‌ای دوبار که جهت مداوای مردم به این روستا مراجعه می‌کنیم مشاهده می‌‌شود که این مردم بر اثر داشتن مشکلات زیاد بیمار می‌شوند و حتی از مراجعه به درمانگاه‌ها جهت مداوای خود خودداری می‌کنند چون راه دراز و جاده ناهموار است.





پزشک روستای اسفندان تصریح کرد: دلم به حال دانش‌آموزانی می‌سوزد که صبح و ظهر و عصر را باید از مسیر این رودخانه بگذرند و گاهی بر اثر زیادی آب تمام لباس و کیف و کفش خود را خیس می‌‌بینند و همین امر باعث بیماری اهالی این روستا خواهد شد.

فاطمه، دختر دانش‌آموز سوم راهنمایی که باید هر صبح و ظهر را از این مسیر رودخانه بگذرد، می‌گوید: یکسال است که به این درد گرفتاریم اما یاریگری نداریم.

وی گفت: مگر ما چه گناهی کرده‌ایم که باید سختی این پستی و بلندی روزگار را بچشیم، آیا کسی هست که ما را از این معضل نجات دهد.

خانم صادقی هم می‌گوید: ما اهالی این روستا مشکلات زیادی داریم نامناسب بودن جاده ارتباطی دیشموک به رودسمه از یک طرف، تخریب پلی که هرساله کودکانه ساخته می‌شود و بر اثر طغیان رودخانه تخریب می‌گردد و تأمین آب شرب روستا که از همین آب گل‌آلود است از عمده مشکلات ما به شمار می‌رود.



آب آشامیدنی مردم رودسمه


وی گفت: این آب را برای استفاده در تانکرها می‌ریزیم تا چند روز صبر می‌کنیم تا گل‌ولای این آب ته‌نشین شود و مورد استفاده قرار گیرد که استفاده آن باز هم تلخ است.

به گزارش فارس، آیا مسئولان می‌دانند که بسیاری از زنان با بچه‌های خردسالی که در آغوش دارند برای رفت و آمد در این آب سقوط می‌کنند.

روستای رودسمه در ۱۵ کیلومتری از مرکز شهر دیشموک در شمال غربی منطقه دیشموک واقع است و چشم انتظار مسئولان و خیرانی هستند که این روستا را از بن‌بست مشکلات جاده‌ای و حتی آب شرب نجات دهند.

------------------------------------

گزارش و عکس از: آرش آهنگ

نام شما

آدرس ايميل شما

هادی
Iran, Islamic Republic of
و. فراوان داره برای استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر غیرت و تلاش ما کنان نظام سلامت و بهداشت درمان لطفا همه قدر بدانند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1